Op dit onderwerp reageren  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Titel: Re: Warmte uitslag / allergie
BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2009 6:44 pm 
Hallo,

Ik ben op het internet een behandeling tegen gekomen die miliaria rubra (prickely heat) verhelpt, Het artikel is te vinden op de volgende site:

http://www.nature.com/jid/journal/v24/n5/pdf/jid195574a.pdf

In het artikel beschrijft men een behandeling tegen miliaria rubra met behulp van een Neomycin lotion.
Misschien iets om tegen je huisarts te vertellen, zelf kwam ik er namelijk achter dat mijn huisarts mij niet verder kon helpen met mijn huidaandoening.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re: schitklier van titia
BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2009 11:25 pm 

Tita schreef:
Hoi TITIA,
ik zou graag willen weten hoe je tot de ontdekking bent gekomen dat het aan je schiltlier lag. Mijn moeder heeft geen schiltklier meeren slikt medicijnen, het zou best erfelijk kunnen zijn. Maar hoe pak ik zo'n onderzoek aan?

Ik heb net een week of 6/8 ernstige netelroos gehad en veel reguliere histamine tabletten geslikt maar nu is het na een maand weer gewoon terug en ik crepeer va de jeuk met deze hitte. ga maar eens de zonnebultjes creme gebruiken.

Maar ik ben dus erg geinstereseerd in jou onderzoek.
groeten vlekje

( prednisolon ) wat jij noemt is dus gewoon PREDNISON! Een paardemiddel maar niet gezond! Wordt je dikker van (je blaast ervan op) en is maar tijdelijk. Heb zelf onder de Netelroos gestaan en kreeg dit toen ook trok weer weg maar na een week kwam alles nog veel erger terug.
Bleek na wat gezoek van weken.....Stond s'nachts onder de koude douche omdat ik gek werd van de jeuk..... dat ik een schiltklier afwijking had. Te traag werkend, naar buiten gekomen na mijn zwangerschap. Nu na een jaar in de weer met schiltklier tableten is alles normaal.
Was trouwens al na een paar dagen schiltklier tabletten te slikken. Het duurt alleen lang voor men de juiste hoeveelheden te pakken heeft zodat je schiltklier weer optimaal werkt.
Wat ik hiermee wil zeggen...het komt niet vaak voor maar soms moet je het in een andere hoek zoeken. Succes

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: laatste oplossing
BerichtGeplaatst: Do Aug 13, 2009 7:58 pm 

Ik kan je alleen nog doorverwijzen naar de site van www.amsterdamkliniek.nl kijk daar eens op.

Ok heb net een afspraak gemaakt. Beetje duur en hier geheel vergoed maar misschien wel een langdurige oplossing/ investering in mijn levenskwaliteit.

Ps: de tip van mevr. ......de zonnebultjesreme van het kruidvat, het verkoelt wel maar wegtrekken doet het echt niet. Ik heb denk ik echt netelroos/ warmte uitslag (alleen bij warm weer) d.m.v. allergische reacties op voeding / planten chemicalien. Die Amsterdamkliniek zoekt uit en meet waar ik allergisch voor ben. Dan volgt een dieet(ontgiftig) en verminderig van klachten. Daarna langzaam voedingsmiddelen weer opbouwen. Heel kort door de bocht uitgelegt voor mij de enige echte rigoreuze aanpak va binneuit.

groeten vlekje

Sanne schreef:
Ik heb al jaren last van een extreme zonne- en warmte allergie. Ik krijg dan veelal op mijn armen en benen rode jeukbultjes. Ik heb diverse middelen gebruikt: zonnekuur, contralum maar niets helpt. De dermataloog weet het ook niet meer. Weet iemand of een bepaald dieet of middel soelaas biedt. Ik ben wanhopig.

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: Warmte uitslag / allergie millaria
BerichtGeplaatst: Do Aug 13, 2009 8:06 pm 

HALLO WOUTER,

Ik heb de link aangeklikt maar dat is eff wel ingewikkeld.
Tegen wat is dat nu een behandeling? vooradt ik ermee naar de huisarts ga?
groeten vlekje

Ik ben op het internet een behandeling tegen gekomen die miliaria rubra (prickely heat) verhelpt, Het artikel is te vinden op de volgende site:

In het artikel beschrijft men een behandeling tegen miliaria rubra met behulp van een Neomycin lotion.
Misschien iets om tegen je huisarts te vertellen, zelf kwam ik er namelijk achter dat mijn huisarts mij niet verder kon helpen met mijn huidaandoening.[/quote]

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Aug 13, 2009 9:58 pm 

Mijn moeder heeft hier ook erg veel last van, mijn broer en ik gelukkig in veel mindere mate.
Ik kan echter alleen de 'Garnier Ambre Solaire Clear Protect Beschermende ZonneSpray' gebruiken, van de rest krijg ik enorme bulten als ik ermee in de zon kom.

Wat voor ons, ook mijn moeder, het best blijkt te helpen is de 'Brandnetelzalf en de Berken -heermoeszalf van 'de polderkol' (http://www.polderkol.nl/)

Maar ook de Sudocrem, die normaal voor rode babybilletjes gebruikt word, helpt de huid erg snel herstellen.
(Ook na erge zonverbranding trouwens! Na een keer dik smeren voor het slapen gaan is het dan 's ochtends ver weg.. het er weer afhalen gaat het best met shampoo voor vet haar)

Tegen de jeuk wil de 'Vasaline Lidocaine' (vrij verkrijgbaar bij de apotheek) ook nog helpen, lidocaine verdooft. (word eigenlijk voor aambeien gebruikt, maar ach, als het maar werkt toch?)

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 3:47 pm 
Ik kreeg opeens blaasjes en rode vlekken op mijn lichaam. Ik kreeg ook een opgezwolle gezicht. Ik had ook blaasjes in mijn gezicht. Deze gingen zakken. Hierdoor kreeg ik open plekken in mijn gezicht. Ik ben toen naar de dokter gegaan. Hij zei toen dat het gewoon kwam door de warmte. Na een paar keer bij de dokter zijn geweest werd ik door verwezen naar het ziekenhuis. Ik kreeg toen een allergie test. Ik kreeg een grote pleister op mijn rug met allerlei middelen. Zo konden ze kijken welke plek rood werd. Maar helaas hier kwam niks uit. Ik werd dan door verwezen naar Utrecht. Maar dit koste duizende euro's die niet vergoed werden. Nouja als dit zou helpen. Onder tussen kon ik al 3jaar niet naar buiten in de zomer. Toen we wouden aanvragen voor naar Utrecht dachten we misschien komt het toch van de zonnebrand. De doktoren zeiden steeds dat het niet kon omdat het een goed insmeerproduct was. Ik gebruik de zonnebrandcreme niet meer en de blaasjes,rode vlekken en opgezwolle hoofd zijn weg. Ik kan weer lekker naar buiten en heb me het geld bespaard van utrecht. haha.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Warmte uitslag / allergie millaria
BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2009 8:10 pm 
Hallo Vlekje,

Ja nouja, ik heb een huidaandoening die miliaria rubra heet. Dit houd simpelweg in dat wanneer iemand met een normale huid zou gaan zweten, ik op zo´n moment een uitslag krijg. Ik weet niet of jij het zelfde hebt, zoniet dan was mijn post niet aan jou gericht. Het artikel was dan ook gepost voor de mensen die het wel hebben en een beetje in de put zitten, omdat er zo weinig aan te doen valt. Maar ik hoor het graag van je. Sorry voor mijn late reactie trouwens, ik was met vakantie.

Groetjes Wouter

vlekje schreef:
HALLO WOUTER,

Ik heb de link aangeklikt maar dat is eff wel ingewikkeld.
Tegen wat is dat nu een behandeling? vooradt ik ermee naar de huisarts ga?
groeten vlekje

Misschien iets om tegen je huisarts te vertellen, zelf kwam ik er namelijk achter dat mijn huisarts mij niet verder kon helpen met mijn huidaandoening.
[/quote]

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2010 5:22 pm 
Heb je wel eens Anthelios geprobeerd? Je kunt het alleen krijgen bij sommige apotheken, maar werkt heel goed!! Vooral de fluide extreme 50+ is speciaal voor zonallergie en intolerantie, bij mij werkt het als een dolle! Ook juist naast de medicatie! Ik zou het echt gaan proberen! Suc6!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2010 1:49 pm 

Sanne schreef:
Ik heb al jaren last van een extreme zonne- en warmte allergie. Ik krijg dan veelal op mijn armen en benen rode jeukbultjes. Ik heb diverse middelen gebruikt: zonnekuur, contralum maar niets helpt. De dermataloog weet het ook niet meer. Weet iemand of een bepaald dieet of middel soelaas biedt. Ik ben wanhopig.

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Apr 14, 2010 11:21 am 

Als ik alle verhalen in dit onderwerp zo eens lees, dan blijkt dat de meeste mensen een warmte allergie hebben.
Dit openbaart zich in Urticaria, ook wel galbulten of netelroos genoemt.
Lees dit maar eens goed door: http://www.huidconsult.nl/portal/index. ... caria.html

Ik zelf krijg last van Urticaria in de winter als het koud is, in de zomer of in het buitenland als het warm is, en als gevolg van mijn diverse contact allergieen. Waar het bij mij op neer komt is dat ik ongeveer 10 maanden per jaar Urticaria heb in de vorm van kleine jeukende vochtblaasjes op mijn handen en voeten.

Urticaria komt vaak voor bij mensen met andere vormen van eczeem/allergieen, veel van deze mensen gebruiken antibiotica houdende zalven, dit kan een oorzaak zijn van Urticaria.

Omdat ik zeker 10 maanden per jaar vecht tegen mijn eczeem en Urticaria, weet ik uit ervaring hoe je het een beetje kunt verzachten.
Als je last hebt van Urticaria is je huid verzwakt, een goede verzorging van de huid neemt een hoop klachten weg of verminderd die.

Enkele tips:

Gebruik voor je lichaam alleen parfum en conserveringsmiddelen vrije zepen en shampoos.
Voorkom contact met reinigingsmiddelen, dus doe de afwas, was de auto, maak je huis schoon met handschoenen.
Voorkom contact met agressieve stoffen maar voorkom ook dat je je handen vaak wast, dus probeer ze schoon te houden.

Zelf ben ik loodgieter, in dit werk krijg je altijd vieze handen, daarom werk ik de hele dag met handschoenen, in het begin was dit vervelend, na een paar maanden ben ik er aan gewend en doe dus niets meer zonder.

Van mijn dermatoloog kreeg ik de tip om geen latex handschoenen te gebruiken omdat veel mensen daar gevoelig voor worden, ik mag ook geen lederen handschoenen omdat er in leer een aantal stoffen zitten waar ik allergisch voor ben. Ik gebruik handschoenen van Nitrill.
Nitrill is een syntetisch latex en wordt vaak gebrukt als vervanger voor latex, in ziekenhuizen bijvoorbeel gebruikt men steeds vaker Nitrill.
De afwas en schoonmaken doe ik met PVC handschoenen.

Voor mensen die last van Urticaria hebben, laat je door verwijzen naar een dermatoloog, het liefst in een accademisch ziekenhuis. Hoezeer een huisarts ook zijn best doet, je bent beter op je plaats bij een dermatoloog.
Zelf heb ik te lang lopen kwakkelen in een streekziekenhuis, op eigen aandringen kwam ik in het VU terecht, nu weet ik eindelijk wat ik precies mankeer, en hoe ik mijn huid het beste kan verzorgen.

Succes allemaal,

Edwin

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8