Als ik alle verhalen in dit onderwerp zo eens lees, dan blijkt dat de meeste mensen een warmte allergie hebben.
Dit openbaart zich in Urticaria, ook wel galbulten of netelroos genoemt.
Lees dit maar eens goed door:
http://www.huidconsult.nl/portal/index. ... caria.htmlIk zelf krijg last van Urticaria in de winter als het koud is, in de zomer of in het buitenland als het warm is, en als gevolg van mijn diverse contact allergieen. Waar het bij mij op neer komt is dat ik ongeveer 10 maanden per jaar Urticaria heb in de vorm van kleine jeukende vochtblaasjes op mijn handen en voeten.
Urticaria komt vaak voor bij mensen met andere vormen van eczeem/allergieen, veel van deze mensen gebruiken antibiotica houdende zalven, dit kan een oorzaak zijn van Urticaria.
Omdat ik zeker 10 maanden per jaar vecht tegen mijn eczeem en Urticaria, weet ik uit ervaring hoe je het een beetje kunt verzachten.
Als je last hebt van Urticaria is je huid verzwakt, een goede verzorging van de huid neemt een hoop klachten weg of verminderd die.
Enkele tips:
Gebruik voor je lichaam alleen parfum en conserveringsmiddelen vrije zepen en shampoos.
Voorkom contact met reinigingsmiddelen, dus doe de afwas, was de auto, maak je huis schoon met handschoenen.
Voorkom contact met agressieve stoffen maar voorkom ook dat je je handen vaak wast, dus probeer ze schoon te houden.
Zelf ben ik loodgieter, in dit werk krijg je altijd vieze handen, daarom werk ik de hele dag met handschoenen, in het begin was dit vervelend, na een paar maanden ben ik er aan gewend en doe dus niets meer zonder.
Van mijn dermatoloog kreeg ik de tip om geen latex handschoenen te gebruiken omdat veel mensen daar gevoelig voor worden, ik mag ook geen lederen handschoenen omdat er in leer een aantal stoffen zitten waar ik allergisch voor ben. Ik gebruik handschoenen van Nitrill.
Nitrill is een syntetisch latex en wordt vaak gebrukt als vervanger voor latex, in ziekenhuizen bijvoorbeel gebruikt men steeds vaker Nitrill.
De afwas en schoonmaken doe ik met PVC handschoenen.
Voor mensen die last van Urticaria hebben, laat je door verwijzen naar een dermatoloog, het liefst in een accademisch ziekenhuis. Hoezeer een huisarts ook zijn best doet, je bent beter op je plaats bij een dermatoloog.
Zelf heb ik te lang lopen kwakkelen in een streekziekenhuis, op eigen aandringen kwam ik in het VU terecht, nu weet ik eindelijk wat ik precies mankeer, en hoe ik mijn huid het beste kan verzorgen.
Succes allemaal,
Edwin