Op dit onderwerp reageren  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: haarverf allergie
BerichtGeplaatst: Zo Jul 05, 2009 6:53 pm 
Hoi allemaal,

Ik heb gistermiddag mijn haar geverfd en had een beetje last van een brandende hoofdhuid. Dit gevoel heb ik nu nog steeds. Mijn hoofdhuid ziet er verder niet anders uit: geen bultjes, eczeem oid.
Is dit dan toch een allergische reactie of niet? En kunnen deze symptomen later nog optreden, of had ik daar nu dan al last van moeten hebben (29uur geleden mijn haar geverfd)?

Groetjes

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2009 7:05 pm 
Hallo Allemaal,

Ben "blij" te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Na jarenlang mijn haar te hebben geverfd zonder enige problemen, heb ik sinds een jaar of anderhalf ook allergische verschijnselen. De laatste keer had ik ook een opgezet gezicht en uitslag over mijn hele lichaam. Om nog maar te zwijgen van de jeuk aan handen en voeten. Dit heeft een maand geduurd, wat nog meevalt lees ik hier. Ik heb nu een product bij De Tuinen gebruikt (biologisch) en mijn nek zit een halve dag later al onder de uitslag. Ik hoop dat mijn oren dit keer heel blijven, maar ik vrees het ergste. Maar goed, het zit er al in, dus tanden op mekaar, ik zal er nu doorheen moeten. Ik kan helaas niet meer opzoeken welk produkt het was want de verpakking is al weggegooid. Geen haarverf kopen bij De Tuinen dus!!! Ik reageer zelfs een heel klein beetje op de uitwasbare kleurspoeling van Henna, maar dat valt in het niet bij de reacties op haarverf. Mijn huisarts vertelde me dat deze reacties zich opstapelen, dus als je het eenmaal hebt gehad wordt de volgende reactie nog erger. Iets om aan te denken dus...Het heeft te maken met de lever, die kan de verwerking van de gifstoffen in de verf niet (meer) aan. Soms biedt een leverreinigingskuur uitkomst, maar het blijft zo dat je jezelf in feite gewoon steeds aan het vergiftigen bent, dames. Ik ga de meer "gebruikersvriendelijke" produkten die op deze site staan denk ik nog wel een keer proberen. Als dit ook niet goed valt dan houd ik op met verven en gebruik ik alleen nog af en toe een kleurspoeling. Mijn moeder zegt altijd "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden", maar er zijn grenzen!

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2009 12:30 pm 
hallo ik lees hier allemaal jullie verhalen,
ik zelf ben ook allergisch voor haarverf.
ik had vroeger verschillende pakken , uit de winkel, geprobeerd.
en ook natuurlijke henna,, verf van de tuinen en andere natuurlijke haarverven.
bij alles uitslag.
een henna tatoo, ook uitslag..

nou is mijn vriendin kapster geworden en zij had een model nodig.
dus ik mee, en mijn haar geverfd , plukjes, en geen uitslag.
die x erop de onderkant van mijn haar helemaal geverfd, ook om te testen of de allergie terug kwam. en dat was dus niet zo.
nou heb ik gehoord dat je beter echte kappersverf kan nemen want in de pakjes verf die je bijv bij de etos haalt daar zit een stof in die NIET in kappersverf zit, dus vandaar geen uitslag.

gister weer een poging gedaan om te verven en dit x me hele haar... en ja nu de ochtend erna, ik zit onder de uitslag me hoofd is rood , trekt, brand....

dus mijn mening: verven nooit meer....
of alleen maar plukjes.. ;)

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Dec 22, 2009 4:34 pm 
ik heb ook een ontzettende haarfverf-allergie!!
het begon toen ik thuis, zelf mijn haar begon te verven (met Loreal). idd...branderige hoofdhuid, bulten, jeuk(zo erg dat ik mijn huid stukkrabbelde).

vorige maand heb ik een ander merk gekozen, een merk waar kappers mee verven en die volgens mijn kapper (ik heb een thuiskappertje) heel mild was. (het merk ben ik helaas even vergeten).
het was helaas nog veel erger dan alle andere keren..mijn huid werd nu ook helemaal rood.

en daar stopt het niet...ik kreeg vorige keer al, ongeveer drie weken na het verven last van netelroos over mijn hele lijf (rode bultjes die vreseiljk jeuken).
ik had toen niet door dat het door de haarverf zou kunnen komen, maar toen ik het na de laatste keer ook weer kreeg ben ik naar de huisarts gegaan. het is niet zeker dat het van de haarverf komt maar de kans is wel vrij groot.
echt...dat wil je niet krijgen!!!
ik heb nu al ruim drie weken rode jeukbulten op mijn hele lijf!

ik wil nog kijken of een van de merken die hierboven genoemd wordt beter is, maar dan verf ik niet gelijk mijn haar ermee maar test ik het eerst op een klein plekje op mijn huid. als ik daar ook weer uitslag van krijg vrees ik dat ik maar moet stoppen met verven. hoe vervelend dat ook is.

dus idd...kijk alsjeblieft uit met verven en als je niet diep ongelukkig bent met je eigen haarkleur, doe het dan gewoon niet want het is echt neit gezond!

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2010 11:58 am 
hoi allemaal
Ik heb van Keune een mailtje gekrege. Ze hebben 2 soorten haarverf zonder PPD, misschien een tip?

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2010 6:11 pm 
Tip!
als je ooit een hennatatoo hebt laten zetten, kun je een snellere reactie krijgen op haarkleuring!

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2010 11:54 am 
Hallo hier nog iemand met haarverf allergie..

Ben blij dat er info gedeeld kan worden over deze vervelende allergie. Het is alleen jammer dat er te weinig terug wordt geschreven over de ervaringen die gedaan worden over het nieuwe product die men aanschaf zonder PPD. Ik ben juist benieuwd wat heb je gekocht en hoe is het gegaan?????!!!

Nu mijn verhaal:

Ben donker gaan kleuren ong 5 jaar geleden.

Wat ik toe gebruiken was vanalles. Maar een keer pakje van Garnier Gekocht duurde weken voor ik er achter kwam waar die jeuk vandaan kwam en kapotte oren bulten op me rug ( eigenlijk op alle warmste plekken).. OHHH PPD oke, gaan we wat anders doen. Pallet van Schwartskopff zit PPD in, maar eigenlijk nooit geen last gehad.. Ik werd wat grijzer en die haren wilde niet echt lang en goed dekkend blijven.. Tijd voor de kapperswinkel advies.... ( geen erg in dat ik ooit die uitslag had gehad natuurlijk ) Verf mee gekregen, erop gedaan zooooo heb het geweten ook.. S nachts steken in mijn hoofd en na een paar dagen ja hoor kapotte oren heel met nek leek weg gordelroos en pijn doen bulten erbij een infectie erbij dus aan de antibiotica en zalf nu vijf weken verder gaat eindelijk beter..
Maar nu ik wil toch weer kleuren, heeeel veel internet afgesurft natuurlijk en deze forum gevonden en je ben zelf wel overtuigd met wat je lees dat het van de PPD afkomt.. Logona lees ik goede resultaten over en Sense ook..

Ben wel terug gegaan naar de kapperswinkel en heb nu[size=85][/size

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2010 12:01 pm 
Vervolg Ik ben teruggegaan naar de Kapperswinkel en advies gevraagd ( er zijn maar weinig mensen die bij een kapperswinkel werken of in een kapsalon die het weten over PPD ) erg eigenlijk.

Ze hebben SENS-US mee gegeven PPD vrij Amonia Vrij met een flensje erbij die je erbij moet mengen voor allergie tegen te gaan? Het is een bescherming voor je hoofd kan nooit kwaad toch?

Ik heb het nog niet gebruikt heb wel al een paar keer testjes gedaan en dat gaat goed. het jeuk wel eens, maar geen bulten of blaasjes of wat dan ook.
Ik ga het binnenkort doen ben best bang, maar ik breng jullie zeker op de hoogte wat het resultaat is.

Ik moet zeggen, dat ik mijn haar soms wel om de drie weken ging bijkleuren is niet goed natuurlijk, maar die les heb ik wel geleerd en daarbij heb ik een tip, wanneer je donkerbruin tot zwart ben net als ik, gebruik waterproof mascara voor de ergste uitgroei op je naad PERFECT blijf gewoon tot volgende wasbeurt zitten..

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 14, 2010 8:49 pm 
nu een week geleden geverfd mt Sens-us en geen reactie of jeuk gehad, dus het is een aanrader info bij de kapperswinkel gr een gelukkige

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 8:49 pm 
Alles wat ik lees is zo herkenbaar!
Ik ben zelf kapster en sinds kort ook behoorlijk allergies en ik ben ook nog es grijs dus ben behoorlijk aan het zoeken gegaan en heb het inmiddels gevonden!
Ik gebruik nu de colour cream van Henna plus en doe dit niet volgens de gebruiksaanwijzing maar doe dit op droog en ongewassen haar om toch een beschermlaagje te hebben op mijn hoofdhuid.
Ik laat de kleurstof 1 uur zitten en krijg een super dekkende kleur!
Je moet natuurlijk niet te bang zijn om te kleuren en beginnen met een iets lichtere kleur dan je eigenlijk wil dan kun je toch nog een beetje voorzichtig beginnen en kijken wat de kleur doet.
Je kunt alle kleuren onderling mengen om de gewenste kleur te verkrijgen en is te koop bij de
Tuinen.
Ik zelf ben allergies voor PPD en vooral voor Toluenediamine en heb met dit middel geen last!
Ik hoop dat ik hier mensen mee heb kunnen helpen!
Succes!

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Mrt 09, 2010 7:38 pm 
Haai beste mensen ik heb t ook gehad alles helemaal op gezet door swarzkop niet meer gebruiken raad ik jullie aan op zich gaat t beter zit er al vanaf donderdag mee en het is nu dinsdag hoop dat t over twee dagen helemaal wge is zit nu aan de pretnison helpt wel :D :D :D

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 15, 2010 6:29 pm 
Hai!

Ook ik heb al twee keer een allergische reactie gehad op mijn haar kleuren. Beiden keren was op een donkere haarverf. En inderaad, 1e graads brandwonden, pus uit mijn oren en wonden, dik ogezwollen hoofd en JEUK!
4 jaar geleden voor het laatst gehad en nu eindelijk een verf gevonden zonder PPD, Henna Long Lsting Colour. Het zit er nu 2 uur in en het gevoel van een te strakke haarband begint aweer, zie de nacht met veel angste en beven tegemoed, ben bang dat dit niet goed gaat komen.
Wordt verlogd!

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 15, 2010 7:56 pm 
@ jasmijn

Logona is erg goed. Biologisch, geen toevoegingen.

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Mrt 16, 2010 10:10 am 
Joehoe!!!!! Eindelijk, het wonder is geschiedt! Toen ik vanmorgen wakker werd meteen aan mijn hoofd gevoeld, yes, yes, yes! Nergens last van, geen wonden, geen pus en niet rood1 Veolt nog wel wat straks aan maar daar is zeer goed mee te leven. Ik ben pas 18 uur verder, dus misschien dat er nog wat gaat komen, maar voorlopig ziet het er allemaal erg goed uit!

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 22, 2010 11:11 pm 
Hoi allemaal,

Ikzelf kom al jaren bij dezelfde kapper, waar ik altijd met een tevreden gevoel weer vandaan ging. Totdat mijn kapper overging op een andere haarverf dat fantasylook heet, sindsdien heb ik steeds jeuk op mijn hoofdhuid, en ik was niet de enigste klant die klaagde over jeuk op de hoofdhuid. Gelukkig is mijn kapper overgestapt naar een andere verf, en heb ik geen jeuk meer. Ik ben het ermee eens dat de pakjes verf in de winkel niet goed zijn voor je haar en hoofdhuid, maar het is ook zeer belangrijk dat je kapper een goede keuze maakt in kappersverf, want daar kan ook een stof inzitten die uitslag of jeuk op de hoofdhuid kan veroorzaken.

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 30, 2010 3:50 pm 
Hier nog iemand met een haarverf allergie.
Bedankt, iedereen die zijn ervaringen hier plaatste, ik ga een aantal van de genoemde producten zeker eens proberen.

Zelf heb ik waarschijnlijk ook iets gevonden: kleurmousse.
Een keer heb ik het in mijn elleboogholte gedaan, geen enkele reactie gehad.

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2010 12:50 pm 
hoi
nou ik ken het vreselijk
maar nu is er bij mij henna haarcreme in me oor gekomen ik hen nu een mega bult in me oor
wie wat wat ik er aan kan doen ??
groetjes joke

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 23, 2010 5:27 pm 
heb laats maar weer me haar geverfd, want wordt een beetje grijs. had gezworen dat ik het NOOOOIT meer zou doen, maar ja je wil toch mooi haar hebben.
mijn vriendin heeft zo mijn haar geverfd dat het niet op de hoofdhuid kwam, helaas kwamen we er later achter dat net boven mijn linker oor 2 plekjes verf zaten. gelijk weggeboend.

de eerste nacht goed doorgekomen, 2e, 3e ook.

en toen begon het, het werd eerst dik, na 2 dagen jeuk, 2 dagen later een korst,vocht, jeuk. ziet er uit als een brandwond.
we zijn nu 2 weken verder, de korst zit er nog, gaat lichtjes aan weg, maar nu heb ik sinds 2 dagen een plek op mijn oor, weer vocht, jeuk.
en nu vanmiddag en zag ik ook een plekje op mijn hals, ligt open ziet er uit als of het weer een brandwondje is weer vocht en jeuk.

morgen toch maar naar de dokter....
wordt vervolgd...

maar nu echt NOOIT meer!!

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Jul 05, 2010 11:13 am 
Hallo allemaal. Ik ben blij dat ik niet de enigste was die last had van allergie. :evil: Ik dacht dat het eerst aan mezelf lag, maar nu weet ik dus eindelijk hoe ik aan die jeuk en rode vlekken op mijn hoofdhuid was gekomen. Sinds een tijd gebruikte ik ook het product fantasy Look om mijn haar te laten verven, maar ik kreeg al gauw last van bijverschijnselen als ernstige jeuk, roodheid, rode vlekken en ontstaan van roos en schilvers, maar dat komt dus door de fantasy look. Hiervoor gebruikte ik namelijk een ander product en ik had nooit last van al die bijverschijnselen. Ik heb daarom ook fantasy look een poosje niet meer gebruikt. Het resultaat was, dat de klachten over gingen en ben nu ook van dit produkt afgestapt.

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Jul 19, 2010 3:36 pm 
Michelle schreef:
......Sinds een tijd gebruikte ik ook het product fantasy Look om mijn haar te laten verven, maar ik kreeg al gauw last van bijverschijnselen als ernstige jeuk, roodheid, rode vlekken en ontstaan van roos en schilvers, maar dat komt dus door de fantasy look. Hiervoor gebruikte ik namelijk een ander product en ik had nooit last van al die bijverschijnselen.

Beste Michelle,

Fantasylook is een professionele haarverf die door de kapper moet worden aangebracht! Er bestaat met iedere haarverf een kans op een alergische reactie. Een goed opgeleide kapper weet het probleem te herleiden en kan de passende oplossing toepassen. Zo kan bij Fantasylook een smoothing fluid aan de verf worden toegevoegd of rechtstreeks op hoofdhuid worden ingemasseerd. Deze smoothing fluid voorkomt irritatie van de hoofdhuid. Nogmaals professionele haarverf is bedoeld voor de kapper! Fouten zijn zo gemaakt; je haar wassen voor je gaat kleuren, overschreiden van de inwerktijd, niet de juiste mengverhouding, te hoog % waterstof, aanbrengen op de hoofdhuid etc.

http://www.fantasylook.nl

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Jul 20, 2010 12:14 pm 
Er was voor mij maar een oplossing en dat is lichter worden en nergens geen last van ..
Was heel donker, wat ik nog steeds tegek vind, maar ik kon er niet meer tegen.
Ben in overleg met me vriendin ( kapster) highlight gaan doen en het beval me perfect geen allergie meer ben lichter op me uitgroei geworden en je grijs zie je lang zo snel niet ..
Nog altijd hoe donker je wilt zijn hoe meer PPD en dergelijke stoffen er in zitten en dat geef die allergie gr

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Goede info dankjewel! Ik ga proberen erger voor te zijn
BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2010 2:06 pm 
kleinduimpje schreef:
reactie op allergie voor haarverven.

STOP alsjeblieft MET JE HAREN VERVEN.
Ik ben dochter van een kapper. Dus mijn vader en zijn medewerkers wilden vroeger altijd al mijn haar verven.
Iedere keer als ze aan mijn haar zaten met verf of zo iets kreeg ik jeuk en bulten op mijn hoofd en nek. Dus ik wilde het niet meer.

Later in 2000 kwam de electro-acupuncturist erachter dat ik zware metalen vergiftiging had en dat dit waarschijnlijk in mijn jeigd begonnen is met amalgaam vullingen. Sinds ik mijn kronen en bruggen en dode wortels heb laten trekken is mijn gezondheid beduidend beter geworden.

In verf wordt kwik gebruikt. Daarbij zijn je haren en je nagels je ontgiftings kanalen. Door je haren te verven sluit je je ontgiftingskanaal af.

Sinds een aantal jaren train ik Healing Tao, vaak zie ik na het trainen dat mijn haren een rode gloed heeft. Dat is dus gif wat via je haren naar buiten komt.

Die allergie waar hierboven overgesproken werd is geen allergie. Allergie heb je namelijk altijd. Wat de ververs hebben heeft toxische overbelasting. Waarschijnlijk als je bezig gaat om je lijf te ontgiften verdwijnt deze overbelasting.
Maar dan moet je niet constant doorgaan jezelf chemisch te blijven vergiftigen.

Dank voor deze uitgebreide interessante info. Ik ga pr

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Aug 26, 2010 5:28 pm 
Bij parfumvrij.eu hebben ze haarverf van Herbatint. Helemaal natuurlijk. Geen rotzooi.
Momenteel hebben ze alleen blond, maar op verzoek zullen ze ook wel andere kleuren kunnen bestellen:
https://www.parfumvrij.eu/shop/haarverz ... londe.html

Laatst omhooggehaald door mrrosgeller op Do Aug 26, 2010 5:28 pm.

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2