|
|
Pagina 3 van 3
|
[ 68 berichten ] |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 |
| Auteur |
Bericht |
|
patricia
|
Titel: Geplaatst: Za Dec 23, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
hallo met patricia ik heb een vraag ik heb vier weken terug een pers opgehaald ik borstel en knuffel met haar daar heb ik geen last van maar heb nu een kleine kitten erbij opgehaald zins drie dagen nu en ik nies me een gek alleen niezen veder heb ik geen problemen als ik haar op pak moet ik ook niet niezen alleen als ik gewoon ergens zit dan moet ik wel niezen en goed een paar keer achter elkaar ben ik nu wel allergies of ben ik dat nou niet met vriendelijke groeten patricia
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
|
|
Dorien
|
Titel: Geplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
Ik ben zelf asmatisch en ben allergisch voor katten, honden en huisstofmijt. Wanneer ik op bezoek ga bij iemand die katten heeft, raak ik de katten of honden niet aan en hou het ongeveer 2 1/2 uur vol, daarna moet ik echt weg wezen. Nu heb ik de laatste keer ook een pilletje geprobeerd van de drogist; er zijn twee soorten. Dit werkt wel, toch voel je dat je symptomen worden onderdrukt. Ik heb via via ook de mogelijkheid gehoord van een machine die de lucht in de kamer zuivert. Ik weet niet meer hoe deze machine heet, maar dat is natuurlijk ook een optie. Tevens zou ik de kat niet op de slaapkamer toelaten. In ruststand heb je namelijk meer last van je allergie. Daarbij merk ik dat wanneer ik vermoeid ben ik heftiger reageer. Ook merk ik dat ik het ene jaar er minder last van heb dan het andere jaar. Succes.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
marion
|
Titel: Geplaatst: Ma Dec 25, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
even een reaktie als kattenpensionhoudster. inderdaad heb ik ervaring dat mensen minder last hebben van langhaarkatten of halflanghaar. indien je niet zo erg allergisch bent , is de kans groot dat je juist door een kat aan te schaffen zelf meer antistoffen aanmaakt en immuun wordt voor je allergie. ik heb dit al vaak meegemaakt. als de kat later overleed werden de mensen weer opnieuw allergisch omdat ze niet meer met de stof in aanraking kwamen. dus misschien het proberen waard, maar zoek wel als achterhand een goed huisje waar de kat evt. naar toe kan gaan als het niet lukt. in eerste instantie zul je wat allergischer worden , maar je moet antistoffen opbouwen en met de tijd zal het veel beter gaan en misschien wel helemaal er overheen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Corry
|
Titel: Geplaatst: Ma Dec 25, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
Hallo Hier mijn reactie op kattenallergie. Ik heb sinds vijf weken 2 kittens in huis en reageer hierop met erg veel jeuk. Nu heb ik al heel lang netelroos en gebruik ik hiervoor aurius echter dit werkt nu niet meer .Wie heeft voor mij een goed advies? Bij voorbaat dank. Corry
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
J
|
Titel: Geplaatst: Di Dec 26, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
Tuurlijk is er wat aan te doen, Jeroen. De jonge kat de deur uit doen! En wel onmiddelijk!
Of wou je je kind volstoppen met medicijnen?
Onbegrijpelijk, die ouders die niet onmiddelijk besluiten een kat de deur uit te doen als hun kind allergisch blijkt te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Matthieu
|
Titel: Geplaatst: Wo Dec 27, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
Hallo,
ik heb al zo'n 15 jaar katten, ben wel altijd verkouden en weet dat altijd aan het weer etc.
Nu ben ik net 3 weken naar Frankrijk geweest, geen probleem gehad.
Na terugkomst is het weer feest. Alles slaat dicht, neus volledig verstopt en continue niezen.
Wat ik me vooral afvraag: is het mogelijk dat je in eerste instantie geen problemen hebt, maar dit later wel kan komen?
Katten mogen er zeker niet uit, heb ze al heel lang, doe je niet. Maar is er iets dat helpt tegen de allergie en is dat ook te halen bij een drogist?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
groet,
Matthieu
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Ophelia
|
|
|
|
|
Je moet absoluut niet gelijk je dier op straat zetten! Als mijn kind allergisch was aan katten zou ik dat ook niet doen.
Jeroen, mijn vriend is ook allergisch aan katten maar eens de kat enkele weken bij ons was had hij er geen last meer van. Als er een nieuwe kat in huis kwam echter of als hij in aanraking kwam met een niet "bekende" kat kreeg hij die allergische symptomen. Het kan zijn dat het een milde allergie is en daarbij kan er gewenning optreden. Je kan de allergische symptomen proberen beperken door de kat niet op haar slaapkamer te laten, de kat regelmatig buiten te borstelen en zijn vacht af te nemen met een vochtige doek.
Daarnaast kan je haar misschien best laten testen op allergieën. Ik vind persoonlijk ook dat dokters soms wat onzin verkopen. Zo was mijn broer allergisch en werd ons ook aangeraden om onze katten het huis uit te doen, maar dat hebben we niet gedaan. Mijn broer heeft tot zijn 13e ongeveer veel last gehad van astma en allergieën, maar intussen is hij 19 en heeft hij nergens last meer van. Hij was trouwens ook érg goed geholpen met homeopathie. Mijn ouders volgden zowel de homeopatische behandelingen en de raad van de homeopaten als die van de traditionele artsen. Je moet gewoon dan voor jezelf uitmaken wat voor jou en je dochter het beste werk.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
carine
|
|
|
|
|
hallo sinds 2 j heb ik een kat,toen ik die kat al had merkte ik dat ik er op begon te reageren namelijk niesten(daar begon t mee)en toen kortademig.ik ging naar de dokter voor een test,en inderdaad allergie voor de kat. ik neem nu symbicort puffers en tot heden gaat dat. nu is er een jong katje thuis aangekomen,ik denk dat mensen dat ergens hebben achter gelaten. ik heb t poesje weggejaagd maar t blijft terug komen en uiteindelijk heb ik t maar eten gegeven.ik vond t zo zielig en heb t binnen gehaald,maar merkte al gauw dat ik begon te snotteren en niezen. met men 2 j oude kat kan ik men allergie onderdrukken maar met 2 katten in huis word t moeilijker kan dat? mijn zoon begrijpt dat moeilijk en is wat boos op mij omdat de 2 j oude kat wel binnen mag en het poesje van enkele maanden oud niet meer. hoe kan ik dit oplossen?
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Jeannette
|
Titel: Geplaatst: Za Dec 30, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
Beste mensen,
Ik ben ook echt super gek op dieren in het algemeen en vooral de laatste tijd heb ik veel behoefte aan een trouwe viervoeter. Een hond lijkt me geweldig, maar een kat hoef je natuurlijk niet uit te laten. Na een lange tijd overwegen besef ik dat ik meer met katten heb. Mijn vriend en ik wil er echt SUPER GRAAG eentje hebben, maar nu is dus ook mijn probleem: ik ben allergisch voor katten en honden, huisstofmeid, heb astma en bronchites. Tja, wat kunnen wij als kattenliefhebbers daar nu mee? Dat is de vraag die ik me al zo lang stel! Dus ja, ik bedacht me net dat ik hier wel eens een antwoord op zou kunnen krijgen via google. Daar kwam ik terecht bij de methode 'Gesret' (www.asthma-reality.com). Er zijn dus wel behandelingsmethoden voor allergische kattenliefhebbers! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, ik moet alles nog even nalezen omdat ik nog niet precies weet wat het inhoudt, maar aan de recties te zien van de mensen die er mee zijn begonnen gaat er een nieuwe wereld voor ons open!!!
Veel liefs, Jeannette
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Ruth Wellema
|
Titel: Geplaatst: Za Dec 08, 2007 12:00 am |
|
|
|
|
Beste Patrick, na jaren katten gehad te hebben ben ik ook allergisch geworden, maar er is hoop. Ik ben bij dr. Westerman in Dordrecht terecht gekomen nadat ik een heleboel andere artsen had geraad- pleegd en deze heeft mij van de allergie afgeholpen door middel van bioresonantie therapie. En nu heb ik gewoon weer fijn katten en als ik toch weer wat last heb, neem ik een behandeling en gaat het weer zeker meer dan 1 jaar goed.
Succes ermee en geef niet op heb ik ook niet gedaan en zie het resultaat.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
didi
|
Titel: Geplaatst: Vr Dec 14, 2007 12:00 am |
|
|
|
|
Ik gebruik ook een puffer pulmicort 1 keer per dag, maar word toch wel iets benauwd weer soms. op zich werkt het wel ja. hoop dat het zo blijft. kan het kwaad om zolang 15 jaar...(ligt aan kat hoe oud hij word) een puffer te gebruiken en xyzal en flixonase neusspray? wil hem niet wegdoen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Manne
|
Titel: Geplaatst: Do Dec 20, 2007 12:00 am |
|
|
|
|
Hallo Mimerle en Mies,
Ik heb vorig jaar een perzische kat uit het asiel gehaald. Ben er nu helemaal aan verknocht. Alleen, mijn vriend die vroeger altijd een kat in huis had, is na 6 maanden begonnen met niezen. Ook wij dachten dat het over zou gaan, maar het is alleen maar erger geworden. Dus ook een langhaarkat kan allergische reacties veroorzaken. Omdat we het allebei niet over ons hart kunnen verkrijgen de kat weer naar het asiel te brengen, zijn we PetalCleanse gaan gebruiken. Alleen werkt dit bij hem niet zo goed als dat we gehoopt hadden. Nu vraag ik me alleen af of ik wel genoeg PetalCleanse gebruik voor mijn kat, aangezien dit een langhaarkat is. Hoeveel gebruik jij voor je herder? Meer of minder dan dat er op de verpakking staat aangegeven? Alvast bedankt, Gr. Manne
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Veerle
|
Titel: Geplaatst: Za Dec 22, 2007 12:00 am |
|
|
|
|
Hoi!
Ik heb eindelijk een forum gevonden waar mensen dezelfde vragen hebben als ik op dit moment... Al vind ik nog steeds geen antwoord.
Wat ik kan opmaken uit voorgaande berichten is dat een allergie iets heel persoonlijks is en niet veralgemeend kan worden. Bij de ene gaat het over, bij de andere wordt het erger. Die kan dan weer langharige katten verdragen terwijl iemand anders enkel kortharige kan verdragen. Wel, mijn vriend is ook allergisch aan honden en katten. Zijn symptomen zijn blijkbaar niet zo ernstig als wat ik hier al gelezen heb. Hij kan gemakkelijk in de buurt van dieren verblijven zonder er iets van te merken maar wanneer hij een dier aait moet hij onmiddellijk zijn handen gaan wassen want anders beginnen zijn ogen te jeuken. Wanneer hij echt langdurig en kort bij het dier verblijft (ongeveer vanaf 3 uur) gaat zijn neus ook verstoppen.
Omdat we allebei echte kattenliefhebbers zijn, overwegen we op dit moment ook om een katje aan te schaffen. Na wat opzoekwerk kwam ik ook vooral te weten dat een siamese kat weinig kans op allergische reacties levert (en siamees heeft geen ondervacht). Kan dit kloppen? Is er iemand die ons hier raad in kan geven??? Stiekem heb ik er wel goede hoop op omdat mijn vriend blijkbaar een lichte allergie heeft, toch wil ik het vermijden om het katje te moeten weg doen.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn berichtje
Groetjes Veerle
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Veerle
|
Titel: Geplaatst: Za Dec 22, 2007 12:00 am |
|
|
|
|
Hoi!
Ik heb eindelijk een forum gevonden waar mensen dezelfde vragen hebben als ik op dit moment... Al vind ik nog steeds geen antwoord.
Wat ik kan opmaken uit voorgaande berichten is dat een allergie iets heel persoonlijks is en niet veralgemeend kan worden. Bij de ene gaat het over, bij de andere wordt het erger. Die kan dan weer langharige katten verdragen terwijl iemand anders enkel kortharige kan verdragen. Wel, mijn vriend is ook allergisch aan honden en katten. Zijn symptomen zijn blijkbaar niet zo ernstig als wat ik hier al gelezen heb. Hij kan gemakkelijk in de buurt van dieren verblijven zonder er iets van te merken maar wanneer hij een dier aait moet hij onmiddellijk zijn handen gaan wassen want anders beginnen zijn ogen te jeuken. Wanneer hij echt langdurig en kort bij het dier verblijft (ongeveer vanaf 3 uur) gaat zijn neus ook verstoppen.
Omdat we allebei echte kattenliefhebbers zijn, overwegen we op dit moment ook om een katje aan te schaffen. Na wat opzoekwerk kwam ik ook vooral te weten dat een siamese kat weinig kans op allergische reacties levert (en siamees heeft geen ondervacht). Kan dit kloppen? Is er iemand die ons hier raad in kan geven??? Stiekem heb ik er wel goede hoop op omdat mijn vriend blijkbaar een lichte allergie heeft, toch wil ik het vermijden om het katje te moeten weg doen.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn berichtje
Groetjes Veerle
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Jeroen
|
Titel: Geplaatst: Zo Dec 30, 2007 12:00 am |
|
|
|
|
Wat velen niet weten is dat somige mensen met kattenallergie wel tegen bepaalde soorten raskatten kunnen. Voor meer info hierover:
http://users.telenet.be/HAPPYNESSOFSUNSHINE/KATTENALLERGIE.html
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
mikeiej
|
Titel: Re: Re:Katten allergie vraag... Geplaatst: Vr Jul 04, 2008 9:32 am |
|
|
|
nathalie schreef: Hoi Patrick, ik had dat ook toen ik nog klein was dat ik allergiese astma had voor huistofmijt, honden en katten maar nu heb ik al 3 maanden een kitten en ik heb er eigenlijk helemaal geen last van zelfs als hij een paar uur op me slaapt ik weet niet hoe dit komt maar het is wel fijn. mishien gaat het ook nog een keer over bij jou.
Wij zitten eigenlijk met hetzelfde probleem. Ons dochtertje van 3 heeft astma en uit een bloedonderzoek bleek dat ze allergisch is voor huisstofmijt, honden en katten. Onze hond en 2 katen hebben wij toen vrij snel weggedaan, want ze had het regelmatig benauwd. We hadden nog 1 kat over en daar bleek ze helemaal geen last van te hebben, in ieder geval nioet opvallend en ze kon er gewoon mee knuffelen. Nu is deze kat overleden en zouden we graag een andere willen, maar ja zou dat wel verstandig zijn? Wij hadden trouwens een pers, van kortharen had ze vaak wel last.
Er is ook een ras die hypoallergeen is, deze verhaart niet, maar dan moet je niet allergisch zijn voor de huidschilfers is mij verteld. Anders is dit ras zeer geschikt. Het gaat om een Cornish of Devon Rex, het is een krulhaar en je moet er van houden!
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
mikeiej
|
Titel: Re: Re:Katten allergie vraag... Geplaatst: Vr Jul 04, 2008 9:34 am |
|
|
|
|
Wij zitten eigenlijk met hetzelfde probleem. Ons dochtertje van 3 heeft astma en uit een bloedonderzoek bleek dat ze allergisch is voor huisstofmijt, honden en katten. Onze hond en 2 katen hebben wij toen vrij snel weggedaan, want ze had het regelmatig benauwd. We hadden nog 1 kat over en daar bleek ze helemaal geen last van te hebben, in ieder geval nioet opvallend en ze kon er gewoon mee knuffelen. Nu is deze kat overleden en zouden we graag een andere willen, maar ja zou dat wel verstandig zijn? Wij hadden trouwens een pers, van kortharen had ze vaak wel last.
Er is ook een ras die hypoallergeen is, deze verhaart niet, maar dan moet je niet allergisch zijn voor de huidschilfers is mij verteld. Anders is dit ras zeer geschikt. Het gaat om een Cornish of Devon Rex, het is een krulhaar en je moet er van houden![/quote][/quote]
[quote="mikeiej"]Hoi Patrick, ik had dat ook toen ik nog klein was dat ik allergiese astma had voor huistofmijt, honden en katten maar nu heb ik al 3 maanden een kitten en ik heb er eigenlijk helemaal geen last van zelfs als hij een paar uur op me slaapt ik weet niet hoe dit komt maar het is wel fijn. mishien gaat het ook nog een keer over bij jou.
mikeiej
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Kim uit A.
|
Titel: Re: Geplaatst: Di Feb 09, 2010 6:57 pm |
|
|
|
marion schreef: even een reaktie als kattenpensionhoudster. inderdaad heb ik ervaring dat mensen minder last hebben van langhaarkatten of halflanghaar. indien je niet zo erg allergisch bent , is de kans groot dat je juist door een kat aan te schaffen zelf meer antistoffen aanmaakt en immuun wordt voor je allergie. ik heb dit al vaak meegemaakt. als de kat later overleed werden de mensen weer opnieuw allergisch omdat ze niet meer met de stof in aanraking kwamen. dus misschien het proberen waard, maar zoek wel als achterhand een goed huisje waar de kat evt. naar toe kan gaan als het niet lukt. in eerste instantie zul je wat allergischer worden , maar je moet antistoffen opbouwen en met de tijd zal het veel beter gaan en misschien wel helemaal er overheen zijn. Het klopt inderdaad dat je allergie over kan gaan door jezelf bloot te stellen aan datgene waar je allergisch voor bent. Het is alleen niet zo dat je extra antistoffen maakt. Een allergie is namelijk juist een overdreven reactie van het lichaam op een allergeen. Wat er wel gebeurt is dat je lichaam waarschijnlijk langzaam went aan de blootstelling aan het allergeen, waardoor het minder heftig zal reageren. 
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Pagina 3 van 3
|
[ 68 berichten ] |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 |