Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 29, 2003 12:00 am 
Dag Ceylan,

Ik las je bericht en merk dat je erg ongerust bent over je moeder. Vandaar ook dat ik even wil reageren.

Mijn beeld rondom prednison is dat er veel klachten zijn die iedereen ondervind en een aantal die wisselen.
Ik heb prednison zelf nooit heel lang hoeven te nemen dus de lange termijn klachten ken ik niet. Wel herken ik het volgende wat je schrijft: Ook ik had geen slaap nodig voor de tijd dat ik het slikte en ook ik voelde overal tintelingen en had soms pijn in mijn maag. De klachten van opgezwollen gezicht + tong en flink aankomen ken ik niet, maar wat ik heb gehoord schijnen dat klachten te zijn als je het wat langer krijgt.

Wat ik zelf gemerkt heb is dat prednison niet alleen negatieve effecten heeft zoals iedereen zegt. Je moet het alleen niet te lang hebben. Het is een afweging en bij mij gign dat goed. Bij mij werkte het redelijk opluchtend. Na het stoppen van de kuur, had ik wel het idee dat ik al dat slaaptekort weer moest inhalen, ik kon wel dagen slapen. Toch wil ik ook nog zeggen dat wanneer je het innemen van prednison kunt voorkomen je dit zeker moet doen, daar zijn de bijverschijnselen te groot voor.

Als je je echt zorgen maakt zou ik eens met de artsen van je moeder gaan praten. Zij kunnen je het beste infomeren en als je dat geen oplossing vind, ga dan eens naar je eigen huisarts en vraag het hem. Daar zijn ze immers ook voor.

Succes en ik hoop dat het snel wat beter gaat met je moeder.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Prednison
BerichtGeplaatst: Ma Dec 29, 2003 12:00 am 
Beste mensen,

hierbij wil ik vragen of iemand ervaring heeft met Prednison, mijn moeder heeft dit nl gekregen toen ze plotseling werd opgenomen in het ziekenhuis. Ze gebruikt het nu inmiddels 2.5 week. De meeste bijwerkingen heb ik kunnen vinden op inter

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Prednison
BerichtGeplaatst: Vr Feb 19, 2010 2:06 pm 

Ceylan schreef:
Beste mensen,

hierbij wil ik vragen of iemand ervaring heeft met Prednison, mijn moeder heeft dit nl gekregen toen ze plotseling werd opgenomen in het ziekenhuis. Ze gebruikt het nu inmiddels 2.5 week. De meeste bijwerkingen heb ik kunnen vinden op inter

Deze melding hierboven is van 2006, nou kan mensen
nu zeggen een drama, ik heb dan prednisolon en was
eerst via infuus,al raar bloeddruk en polsslag zo hoog,
zag sterretjes,kon niet eens wat doen boem om,maar
ja iedereen had zoiets zal wel goedkomen,naar huis,
kon niks,hing overal aan,weken later dacht arts,oeps in rust polsslag 153,hart 168/106 en suiker 3 nog wat,
hypo's. En op de koop toe week later slokdarmontsteking, nou zweten trillen en na 1,5 maand dommelen,heb ik het gehad,betablokker'd erbij,maagbedchermer's erbij,tong afte en rood en
ja komt die dan,je kan niet ineens stoppen dus afbouwen,nou kan iedereen zeggen,ben werkelijk
doodziek,dus dat er ook nog bij,we hebben het
werkelijk gehad,dus dood ziek van de prednisolon,
en dat zakken gaat zo langzaam,ben totall löss,
nooit weer en zit nu op bijna 15 mg plus een maag
van ellende,we moeten snel zijn,want ineens stoppen is levensgevaarlijk maar dit ook. O ja en 1,5 maand
mijn mentruatie uhhh en niet zo'n klein beetje,kan
niet op, vind het raar dat mensen juist voor slokdarmontsteking deze medicatie krijgen,ik heb het nu juist van prednisolon,of kan het zijn dat we alle bijwerkingen gewoon krijgen ,ik blijf zakken,nooit weer
groetjes Pred

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ]