|
Hallo, ik ben Martha en ik ben 60 jaar oud, getrouwd en we hebben vier zoons. Twee getrouwde en twee thuiswonende.Als baby heb ik dauwworm gehad, waar mijn moeder erg mee getobd heeft. Ze waste mij in een aftreksel van kamille en ik had kokertjes om mijn polsen ter voorkoming dat ik mezelf krabde. Als meisje had ik ook heel veel last van exeem vooral aan mijn handen. Later ben ik er zelf achter gekomen, dat ik beter geen zeep, afwasmiddel en schoonmaakmiddelen aan mijn handen moest krijgen en heb jarenlang huishoudhandschoenen gedragen bij huishoudelijke karweien. Toen er meer en meer antialkalische zepen op de markt kwamen, ben ik dat natuurlijk gaan gebruiken, maar een afwasmiddel, waar ik geen droge handen van krijg, ben ik nog niet tegen gekomen. Ik heb sinds jaren wel een afwasmachine en die wil ik dan ook niet kwijt. Maar...ook hard water is slecht voor mijn huid en dat merk ik als ik in een gebied ben waar zacht leidingwater is. Dan is mijn huid en haar ook zachter en mijn nagels breken niet zo snel. Gelukkig krijgen we hier in maart ook zachter water...Ik ben benieuwd. Maar de grote boosdoeners zijn nog altijd de geparfumeerde zepen.
_________________ Voorkomen is beter dan genezen
|