Op dit onderwerp reageren  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: nikkelallergie
BerichtGeplaatst: Ma Sep 21, 2009 12:23 pm 
Gast schreef:
hallo mijn moeder heeft een nikkelallergie
zou iemand van jullie een dieet door kunnen mailen naar demunnik@zeelandnet.nl
alvast bedankt

Hallo, hebben jullie een dieet ontvangen?
Ik heb ook een nikkelallergie, en zou dat dieet ook graag willen proberen. Mijn mail is:ilonkavbh@hotmail.com
Bedankt

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2010 3:42 am 
Hallo Ramona,

Je kunt een allergietest laten doen bij de dermatoloog. Ik heb het, na 6 jaar rondgelopen te hebben met het vermoeden, dinsdag laten doen. Vandaag kreeg ik te horen dat ik, inderdaad, een nikkelallergie heb. De verpleegkundige bevestigd zo'n 35 plakkers (met nopjes) op je rug. 48 uur blijft dit erop zitten om de reactie uit te lokken. Het nadeel is dat je dan 4 dagen niet kunt douchen, maar dan weet je wel wat je hebt. Ik moet morgen nog één keertje terug, want de arts moet nog een definitief antwoord geven. Ook omdat er een plakker naast de nikkel gereageerd heeft. Voor de verpleegkundige was het onduidelijk of het nog een reactie was van een andere stof of dat de nikkel zo aggressief reageerde.

En nikkel vermijden... Tsja, moeilijk, maar haalbaar hoor. Geen nikkele sieraden (herkenbaar aan de goedkope prijzen) ála Hema en V&D, spuit deoderant (heb ik ook een flinke reactie op gehad) en je broeksknopen aan de achterkant met een pleister of tape bedekken. Riemengespen kun je goed 'nikkelvrij' maken door er blanke nagellak op te doen.

En als laatste: wrijven in je gezicht is moeilijk (het enige echte probleem waar ik nog mee kamp), maar probeer het te laten, want je 'besmet' jezelf. Trouwens, ik vind dat nog moeilijk hoor. Als mijn lenzen een beetje droog zijn sta ik de volgende ochtend op met een dik oog.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, want liever laat dan nooit natuurlijk. Laat je testen :-) Voor mij voelde vandaag aan als 'victory day'!

Groetjes, D.
Ramona schreef:
Heej mensen!

Door deze site ben ik dus erachter gekomen dat ik hoogst waarschijnlijk ook nikkelallergie heb...

Maar hoe kun je er echt achter komen...
Bloedtest bij de dokter?

Ik heb het heel erg met het dragen van riemen of goedkope oorbellen ( van de Hema) bij me buik onzettende jeuk en bultjes met vocht erin door het krabben natuurlijk en eveneens zo bij het dragen van die oorbellen.

Ik wil ook wel eens een riem dragen en dan geen last hebben...
Waar ow waar kan ik zulke riemen vinden.

Enne ik heb ook vaak last van vochtbultjes ( puistjes?) op mijn gezicht zou het misschien ook komen door nikkelproducten aan te raken en dat ik dan met mijn vingers mijn gezicht aanraak en dat ik dan elke keer van die bultjes krijg?

het lijkt wel of mij ineens een hoop duidelijker is geworden na het lezen van jullie geplaatste berichtjes.

Zouden jullie mijn vragen ook willen beantwoorden?

Dank jullie wel alvast!

Veel liefs van Ramona!

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 9:12 pm 
Gast schreef:
Gast schreef:
hallo mijn moeder heeft een nikkelallergie
zou iemand van jullie een dieet door kunnen mailen naar demunnik@zeelandnet.nl
alvast bedankt

Hallo, hebben jullie een dieet ontvangen?
Ik heb ook een nikkelallergie, en zou dat dieet ook graag willen proberen. Mijn mail is:ilonkavbh@hotmail.com
Bedankt

Hallo, graag een antwoord op de vraag of deurknoppen en kookpannen enz.. vervangen moeten worden? Iemand?
een antinikkeldieet ook altijd welkom naar marievangompel@hotmail.com
THANXX

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 9:50 pm 
Hallo, ik ben ten einde raad. Mijn gezicht vertoont rode plekken en mijn handen bij veelvuldig gebruik van massage-olie en crèmes zware contactallergie. De dermathologe stelde enkel een allergie voor nikkel vast welke niet in de oliën zit!!
Hoe komt dat? Ik wil mijn job als massagetherapeute niet kwijtgeraken door die stomme allergie. En cortizonen is maar een lapmiddel, welk niet eeuwig gebruikt kan worden!
Graag een oplossing naar marievangompel@hotmail.com
alvast super bedankt!!!

Deurklinken en kookpotten met nikkel, moeten die vervangen worden?

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Mrt 04, 2010 5:26 pm 
Hallo allemaal,

Wat ben ik blij met deze site. Ik word gek van de uitslag. Wil iemand de moeite nemen om mij ook de lijst toe te sturen. Ik kan haast niet wachten, ik krab mezelf helemaal open. Alvast heel hartelijk bedankt. carlavriend@planet.nl

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Hallo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 11, 2010 3:06 pm 

Ik zou graag een lijst ontvangen ; ik beb Al 1 jaar nikkelallergie .
Groetjes . Barby

margo schreef:
Hallo allemaal,

Ook ik heb al jaren een nikkelallergie. Voor het eerst sinds 20 jaar heb ik weer oorbellen ingehad. (nikkelvrij). Wat een verademing. Voorheen had ik binnen 10 minuten dikke pijnlijke en jeukende oren.
Naast de nikkelallergie ben ik ook nog allergies voor lactose, waarvoor ik al goed moet opletten wat ik eet.
Om te zien in welk voedsel er ook nog nikkel verwerkt is, zou ik ook graag die bewuste lijst ontvangen.
morag_61@hotmail.com

Super bedankt alvast.

Groetjes,
Margo

Meld dit bericht
Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2