Op dit onderwerp reageren  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 12:00 am 
Beste bezorgde moeder(s) en anderen,

Ook ik heb nu zo'n jaar ervaring met mijn zoontje van nu 2 jaar oud met zoals de artsen zeggen "constitutioneel eczeem". Hij is bij het Allergie Centrum in Utrecht getest en daar kwam uit intolerant voor: koemelkeiwit, kippeneiwit, alfa caseine, bijvoet (plantje), en dieren huidschilfers.
Vervolgens kreeg hij een krabpak voorgeschreven, zalven (om de huid vet te houden) en de bekende hormoonzalven. Om een lang verhaal kort te maken. we zijn nu 4 dermatologen (ook van het ziekenhuis) verder, 2 homeopaten verder, en wat wij inmiddels hebben ontdekt daar worden wij niet in geloofd. Men gelooft ten eerste niet dat voedsel inderdaad een grote factor is bij het ontstaan van eczeem. Men zegt: je hebt constitutioneel eczeem en dan moet je smeren. Daar zijn wij het absoluut niet mee eens. Inmiddels hebben we alle eiwitten waarvoor ons zoontje intolerant zou zijn, inderdaad uit zijn voeding gehaald (zoals Nijntje koekjes van Bolletje voor baby's vanaf 8 mnd waarin kipppenei verwerkt zit) en wat blijkt het heeft een gunstig effect op zijn eczeem. Maar ook fruit is een grote boosdoener bij hem (hebben we zelf ontdekt). Appel, aardbeien, banaan, sinaasappelen, peer, meloen wat goed zou zijn voor iedereen. Niet voor hem. We gaven hem fruitpotjes van diverse fabrikanten. Bingo. Veel eczeem. ook bij vers fruit. Op Appel reageert hij sterk. Dit zit in bijna alle kant en klare vruchtensappen verwerkt. Zoals Roosvice, Diksap. Met het krabpak aan werd zijn eczeem altijd erger. Door de warmte kwam het eczeem, dat juist 's nachts altijd tot rust komt, weer erger. Ook hij krabt dan, maar ik hou hem vast als hij heel erg krabt, omdat zijn eczeem erna alleen maar weer erger wordt. Ook een herstellende huid geeft juist weer jeuk. Klinkt voor sommigen misschien wreed, maar daardoor heeft hij minder ellende erna. Soms is zijn huid zo droog dat de schilfers alleen maar te zien zijn, inclusief de kloven in zijn huid. Onderaan zijn oorlelletjes is zijn huid altijd open of met kortsjes erop. Als wij op zijn eczeemplekken iets smeren zoals olie (ook voorgeschreven olien door dermatologen) wordt het erger. Hij krijgt zelfs een reactie op alles wat je erop smeert. De aanraking lijkt dan al te veel te zijn. Zelfs pure vaseline kan hij niet verdragen op de plekken waar het eczeem actief is. Zijn huid is totaal uit balans. Zeker als kiezen doorkomen, of zijn weerstand minder is doordat hij verkouden is, dan heeft hij altijd meer eczeem. Dat is zijn zwakke plek, die direct regaeert. Wij zijn dan eigenwijze ouders en hebben gezegd dan maar niet smeren, dat werkt beter dan wel wat erop want dan wordt de eczeem juist weer erger en duurt het herstel veel langer. Soms reageert hij nog heel sterk op voeding en dat geven we dan ook niet meer. (vermoeden is nu ook reactie op selderij in soepgroenten verwerkt en wortel, heeft te maken met een kruisreactie op Bijvoet waarvoor hij ook intolerant is). Hij verdraagt zeker geen zwemwater met chloor, dan heeft hij weken last van zijn huid. (artsen zeggen dan, gewoon zwemmen en erna goed insmeren: wij zwemmen dan liever niet, dat bespaart hem een hoop ellende). Met kraanwater zijn wij ook heel voorzichtig en wassen hem alleen als het echt moet. Regenwater verdraagt hij beter als hij af en toe daarmee speelt in de tuin. We gaan een plas met natuurrwater zeker uitproberen van de zomer. De laatste middeltjes van de dermatologen Fucidin, en parafinne/vaseline en een creme tegen visschubbenziekte hebben plekken op zijn hals en nek achtergelaten. We hopen dat dat weg zal trekken. Hij heeft die dag in de zon gelopen waardoor hij een soort pigmentplekken heeft gekregen. Omdat wij nu onze eigen koers volgen is de laatste conclusie van de artsen: opnemen en Pretnison. Dat doen we dus niet. Nu wij veel beter kijken naar het voedsel en de effecten daarvan op zijn eczeem, gaat het veel beter met hem. Wol kan hij niet tegen en het dragen van bepaalde kleding ook niet hebben wij gemerkt. Bepaalde ver

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2004 12:00 am 
Ik herken dit verhaal heel goed.Ik ben dan ook blij dat ik bij een allergoloog terecht bem gekomen en niet bij een dermatoloog.Die let namelijk speciaal op de huid.Bij mijn dochter verdween namelijk ook de eczeem toen de allergenen eruit waren.Mijn dochter is in het Sophia in Rotterdam geweest.Daar kwam eruit dat ze niet tegen pinda's,noten,peulvruchten,lupine en kippeei-eiwitten kan.Ze heeft nu een dieet waar zelfs geen sporen meer inzitten.Vrijwel alle eczeem is nu verdwenen.Alleen als ze bij een ander iets krijgt gaat het soms mis.Of als ze een bepaalde appel eet.Want ze kan ook niet tegen sommige boompollen,graspollen,huisstofmijt en honden en katten.Mijn dochter had trouwens ook een krabpak maar omdat ze zo tenger was kon ze haar handjes eruit krijgen om dan toch weer te krabbelen.Tsja ,ze zijn vindingrijk hoor.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2004 12:00 am 
Hoi Marizka

Wij hebben een zoontje van 3 maanden. Hij heeft ook hele erge eczeem op zijn hoofd en in zijn gezicht. Hij kreeg dit toen hij 3 weken oud was. We hebben al 5 verschillende zalven en cremes van de dermatoloog gekregen waar onder ook hormoon zalven maar niets hielp. ook een streng dieet voor mij zelf ( ik geef borstvoeding) gaf geen resultaat.

Wij hebben ook een bakerzak in gebruik. Kijk op www.bakerzak.nl
Dit werkt heel goed. Hij kan wel wat bewegen maar zijn gezicht open krabben kan dan niet.

Ook wij hebben teneinde raad ( na heel veel slapenloze nachten )
de zalf van suzan uit limmen besteld. Ik zou willen dat ik je foto`s
kon sturen van voor en na gebruik van die zalf. Na 1 dag was het eczeem voor 80% weg!!!. Ze maakt de zalf zelf. Tel: 072-5054344

Ik wens je heel veel succes en beterschap voor je zoontjel

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am 
HOi Marizka,

Mijn zoontje is 2 1/2 jaar, en heeft ook erge last van eczeem.
De ene dag meer dan de andere.Loop wel bij een dermatoloog.
Heb ook zo'n verbandpakje ( dermasilk verbandpak).
Hij krijgt alleen de handschoentjes wel uit als hij goed zijn best doet.
Op zich vind ik het wel een goed pakje.

Ik ben ook echt bereid om vanalles te proberen, ik voel me zo machteloos als hij zo'n jeuk heeft.
Ik weet hoe het is want ik heb het ook gehad.
Jeuk kan nog erger zijn dan pijn...............

veel succes
groetjes esmeralda

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 25, 2004 12:00 am 
Hallo,

Toch in alle haast een pak besteld: Het Curaderm pak van Lohmann. Gisteren opgehaald. En net op tijd (of eigenlijk net te laat): vanochtend (5 uur) heeft mijn zoontje weer z'n gezicht open gekrabd. 't Pak moest eerst gewassen worden, dus vannacht had hij het nog niet aan. En de losse handschoenen had hij weer uit gekregen.
Hij ligt nu wel in het pak te slapen.
Gisteren bij natuurarts geweest, vanmiddag opnieuw afspraak met dietiste. Voor wat betreft voeding weet ik het namelijk niet meer (zie andere vraag van me op dit forum).
Je kan wel janken als je dat 's ochtends ziet, zo zielig.
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Groeten van Marizka.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 26, 2004 12:00 am 
hoi marizka, voor mijn zoontje ook een machtiging gehad en die was van lohmann. via ziekenfonds mocht ik eerst maar twee per jaar, maar als een kind dat dag en nacht aan heeft, hou je dat niet klaar. 1 in de was en 1 aan. een belletje en ik mocht er nog twee bestellen van de ziekenfonds. het mooie weer kwam aan dus kruipen buiten en de pakjes weer kapot. weer een belletje en nu mag ik ze bestellen wanneer ik ze nodig ben. is geen limiet aan. tenminste, niet bij onze verzekering (groene land). veel stekte ermee, groetjes carla.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2004 12:00 am 
Hoi Marizka,

In eerste instantie heeft de dermatoloog die van Lohmann voorgeschreven. Later heb ik pas van het Dermasilk verbandpak gehoord. Bij de apotheek hebben ze het besteld voor me. Het nadeel van het dermasilk pak was voor mij dat het uit 2 stukken bestond(ligt ook aan de maat) Dit laatste pak leek me fijner voor de zomer omdat het wat meer open is. Maar de wantjes zitten inderdaad niet helemaal rondom vast aan het pak(dus kan hij ze toch uit) en ten tweede raadde de allergoloog dit pak af omdat het niet zo heet gewassen kan worden als dat van Lohmann. Dit vooral omdat mijn zoontje ingesmeerd wordt met vette zalf. Het verbandpak van Lohmann gebruiken wij ipv een pyama. En dat lijkt me met de Dermasilk wat moeilijker in combinatie met de vette zalf omdat het gaatjes heeft.

Groetjes Margo

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
hallo! het is alweer 2 jaar geleden, maar ik vroeg me af hoe het met jullie eczeem kindje is verlopen? ik zit er nu middenin en zoek tips etc. groetjes, merel

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:00 am 
Merel,

Je mag mailen als je daar behoefte aan hebt:
e.klap{apest.}minlnv.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:00 am 
Merel,

Met mijn zoontje (zie postings 1e pagina van dit topic) gaat het hartstikke goed. De verbandpakjes liggen al geruime tijd onaangeroerd in de kast. Mensen die niet weten dat hij allergieen heeft, zien het ook niet meer aan hem zo gaaf is zijn huid
Ten eerste reageert hij niet meer met eczeem, maar met een soort galbulten. Die jeuken ook, maar zijn heel snel weer verdwenen in tegenstelling tot eczeem.
Daarnaast volgen we met hem bioresonantietherapie die hem heel erg helpt. Hij heeft meer energie, is vrolijker en slaapt veel minder (hij sliep altijd erg veel en lang).
En het allermooiste is dat hij zo langzamerhand van een aantal van zijn allergieen af begint te raken. Sinds kort durven we te stellen dat de KME-allergie volledig over is. Soja begint ook te verbeteren, rode vruchten is over. Alleen ei en pinda blijven aandacht vragen. Op ei reageert hij wel, maar gelukkig niet anafylaxtisch. Dat vermijden we dan ook zoveel mogelijk, maar we letten niet op sporen.
Pinda is het enige waar we uitermate voorzichtig mee blijven en 100% vermijden (incl sporen). De allergie is aangetoond in het bloed, maar we weten niet hoe ernstig hij er op reageert.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:00 am 
Hallo,

Ik las uw bericht op internet over de zalf voor exzeem . Kunt u mij hier iets meer over vertellen.

met vriendelijke groet,

Cyrina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 12:00 am 
wat perfecte pakken zijn; (anti krappakken)

Derma Silk pakken van CaraCair!!!!

www.caracair.nl

Pakken zijn gemaakt van 100 % natuurzijde!

Het versnelt het genezingsproces
Beschermt de huid
Met anti-bacteriële werking

Bij onze dochter werkt het perfect!

Telefoon van de het bedrijf 023/53 92 288

En meeste ziekenfondsen vergoeden het volgens mij!

Sterkte en succes

Groetjes Rose

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: inbakeren/anti-krabwantjes werkt niet, wat nu?
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2010 12:05 pm 
Beste allemaal

Ik heb onderstaande omschrijving van het internet gehaald.
Misschien hebben jullie hier wat aan
Ook de VMCE http://www.vmce.nl is een goed informatie bron dit is de patiënten vereniging voor kinderen met constitutioneel eczeem.
Zelf heb ik ook een kindje met constitutioneel eczeem en ben zeer tevreden over de coater overall.
Dat het zielig zou zijn vind ik onzinnig veel zieliger is het dat je kind zich kompleet open krabt
Op http://www.lohmann-rauscher.nl kan je kant en klare recepten downloaden en mee naar je huisarts gaan of naar de dermatoloog.
Tevens kan je daar ook een zalf instructie downloaden

Veel succes groetjes Lia

Coater Neurodermatitis overall
Indicaties
Voor u en uw kind is dit dé oplossing voor afzakkende zwachtels. De Coater is een overall met geïntegreerde wantjes en voetjes. De overall is uit één stuk gemaakt van ongebleekte en ongeverfde katoen, ter bescherming van zuigelingen en kinderen met neurodermatitis, psoriasis en andere jeukende aandoeningen. De overall is na het zalven in enkele seconden aan te trekken.
De teen- en vingernagels worden stevig omsloten door de vastgenaaide sokken en wantjes, terwijl het - door de ouders en verzorgers te verstellen - elastiek ervoor zorgt dat de handjes en voetjes daar niet uit kunnen worden getrokken. Nieuwe huiddefecten worden zo voorkomen, terwijl de jeuk geleidelijk afneemt. Kinderen kunnen zich in deze luchtdoorlatende overall vrij bewegen en zullen zich hierin op hun gemak voelen.

Product
De Coater biedt optimale bewegingsvrijheid, is luchtdoorlatend en sluit de huid niet af. De honderd procent ongebleekte, ongeverfde katoen, versterkt door de depotwerking de functionaliteit van de voorgeschreven zalf. Dit draagt bij aan een snellere genezing. Het kind kan de Coater dag en nacht dragen. Tijdens de slaap voorkomt dit nachtelijke onrust. De stof is makkelijk wasbaar en is in gebruik veel voordeliger dan zwachtels. (Een dergelijk pak wordt ook wel een anti-krabpak of verbandpak genoemd.)
Gemaakt van 100% katoen, ongebleekt en ongeverfd; de ritssluiting en de elastische trekkoordjes komen niet in contact met de huid. De naden zitten aan de buitenkant. Wasbaar tot 95˚C.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2