Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Luchtreiniger / ionisator allergie voor katten
BerichtGeplaatst: Ma Apr 12, 2010 1:11 pm 

Binnenkort krijgen wij een kitten. Mijn schoonouders blijken allergisch te zijn voor katten. Om hier iets aan te doen dacht ik eraan om een luchtreiniger / ionisator te kopen om de lucht in mijn huiskamer te reiniger en hiermee de kans op een allergisch reactie bij hen te verminderen. Het zou zo vervelend zijn als ze niet op bezoek konden komen hierdoor.

Wie heeft er ervaring met een dergelijke apparaat? Wie kan een bepaalde merk / type aanraden? En waar moet ik op letten bij aanschaf?

Bedankt!

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re: Luchtreiniger / ionisator allergie voor katten
BerichtGeplaatst: Do Aug 19, 2010 11:11 am 
Goedendag Rutger,

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een ionisatie luchtreiniger (met HEPA filter). Mijn vriendin is bij mij ingetrokken en haar dochtertje heeft een vrij pittige kattenallergie.

Na lang zoeken de XJ-3800 van neotec aangeschaft http://ionizer.nl/index.php?item=neotec_reg_-xj-3800-a-plasma-luchtreiniger&action=article&group_id=9&aid=25&lang=NL (gewoonweg omdat hier goede garantie op zat en de prijs te doen was). Daarnaast hebben we nog een heel klein modelletje gekocht voor de slaapkamer.

Het was direct een wereld van verschil (zelf merkte ik alleen dat het was frisser was) maar de kleine hoest nauwelijks, geen snotneus meer en slaapt beter door.

Voor allergie kan ik dan ook echt een luchtreiniger aanraden! stukken voordeliger dan de andere opties

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ]