Op dit onderwerp reageren  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 12:00 am 
Hoi Samuella,
Via de huisarts kan je zonnebrandmiddel Contralum bewstellen.
Als je een beetje verzekert bent, krijg je dit van de ziektekostenverzekeraar vergoed, anders kost het 56 euro per flesje.
Handig om even van te voren te informeren dus.
Contralum is een goed middel.
het helpt mij al 2 jaren!!
Ik kan niet bakken in de zon, maar kan wel gewoon over straat tijdens zonuren zonder dat ik uitslag krijg.
Succes ermee.
Groetjes,Gerda

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Zonneallergie
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 12:00 am 
Hallo allemaal

Ik heb al een aantal jaar zonneallergie. Ieder jaar word het weer wat erger vorig jaar kreeg ik medicijnen die heete Xyzal toen werkte dat erg goed maar dit jaar helpt het niet meer en ik ga om van de jeuk kent iemand misschien nog iets da

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 12:00 am 
Aloë vera gelly. Wil je weten hoe en waar te koop. Neem contact met me op.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 12:00 am 
hoi,

ik heb vorig jaar op advies,dit middel bij de da gekocht.het is homeopathisch en werkte bij mij uitstekend.
de naam is:urtizon.en als zonnebrandcreme gebruikte ik die van louis widmer(ook bij de da).
heb totaal geen allergie gehad,terwijl ik andere jaren er onder zat,en steeds in het buitenland achter medicatie aan moest.
succes!
gr.gretha

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 12:00 am 
Hoi,

Ik lees dat het bij jouw elk jaar erger wordt. Bescherming tegen zonlicht krijg je door in de zon te gaan en zo weerstand op te bouwen. Doordat je minder in de zon gaat bouw je steeds minder weerstand op met het gevolg elk jaar erger. Je kunt je insmeren met bovengenoemde middelen en die beschermen je. Maar je bouwt er geen weerstand mee op. Misschien een klein beetje. Maar niet voldoende. Het academisch ziekenhuis in Utrecht (misschien zijn er ook andere ziekenhuizen )heeft een lichtafdeling. Vraag of je hier naar toe kunt. Zij kunnen uittesten voor welke lichtsoorten je overgevoelig bent. De behandeling om je huid weer sterker te maken is simpel. Gewoon met (kunst)licht maar dan zeer gedoseerd, zodat je zonder dat je er uitslag van krijgt maar opnieuw weerstand opbouwt. Ik zou er werk van maken want als je hier jaren mee wacht dan verdraag je naar aller waarschijnlijkheid steeds minder zonlicht. Ikzelf heb hier vier jaar mee gelopen, van alles geprobeerd en niets hielp. Zomers zat k binnen en dat was niet altijd even gezellig. Terwijl het eigenlijk vrij simpel is op te lossen. Maar wacht er geen jaren mee. Maak er werk van. succes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Ma Apr 19, 2010 3:05 pm 
Gerda schreef:
Hoi Samuella,
Via de huisarts kan je zonnebrandmiddel Contralum bewstellen.
Als je een beetje verzekert bent, krijg je dit van de ziektekostenverzekeraar vergoed, anders kost het 56 euro per flesje.
Handig om even van te voren te informeren dus.
Contralum is een goed middel.
het helpt mij al 2 jaren!!
Ik kan niet bakken in de zon, maar kan wel gewoon over straat tijdens zonuren zonder dat ik uitslag krijg.
Succes ermee.
Groetjes,Gerda

Hoi,

Ik heb sinds kort zonne allergie, maar ik krijg als ik te lang in de zon ben geen bultjes of uitslag. Maar ik krijg hoofdpijn. Ik was gisteren de hele dag bij een kermis en de zon scheen volop. Aan het eind van de dag had ik erge hoofdpijn terwijl ik in nog maar 2 attracties geweest was. Die attracties waren ook niet zo heftig dat je hoofdpijn zou krijgen. De vader van mijn vriendin waar ik bij logeerde zei dat ik misschien migraine ofzo had. Maar mijn moeder dacht daar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders over.

Groetjes Sarah

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Zonneallergie
BerichtGeplaatst: Zo Apr 25, 2010 10:35 am 
halloo..
Ik ben 16 bijna 17 jaar en heb heel erg last van zonneallergiee op me borst...
Het zijn kleintjes maar nu ok hele grote :o :cry:
Mijn moeder die heb ok zonneallergie op der borst..

Vriendelijke groett :oops:

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Jun 29, 2010 7:44 pm 
hallo allemaal
ik lees het probleem hier van zonnealleraie
ik heb er zelf ook heeeeeeeeel veel last van
nu vroeg er iemand aan mijn wat ik heb ik uit gelegt alles geprobeert toen zij die man je moet je armen goed wassen en een tomaat door snijden en het vocht op smeeren nou die had ECHT gelijk want ik doe het nu ook weer en heb er ook geen last meer van proobeer het maar en laat het mijn weten gr dre

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Jul 08, 2010 10:31 am 
Hoi!

Een goede tip! zonnebruin. Dat helpt om geleidelijk een mooie bruine kleur te krijgen en biedt tevens UV bescherming. Maar het helpt ook heel goed tegen zonneallergie!!! (Liefst zonnebruin 25 anders 15) Helpt bij mij uitstekend.

GR

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Jul 11, 2010 10:22 am 
Een tip:

Slik extra calcium. Calcium zorgt ervoor dat allergische reacties verminderen. Ik slik bruistabletten voor €0,45 cent voor 20 stuks (DM-shop Duitsland) Daar heb ik ook zonnencreme Balea MED (€4,45) gekocht tegen Mallorca allergie. Ben ook naar de apotheek geweest en die vertelde mij dat je je moet insmeren met creme zonder emulgatoren. Vergeet dan ook niet je after sun aan te passen. Aloë Vera helpt goed.
Een nieuw Nederlands product Sun 'n' Tan help ook goed. Ik vind het wel duur (€19,95) je krijgt dan wel een gratis gezichtscreme erbij.

Ben nu een aantal dagen op het strand geweest en ik heb nergens last van. Ga dadelijk op vakantie naar Kreta en hoop dat dat zo blijft.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 9 berichten ]