Op dit onderwerp reageren  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 12, 2004 12:00 am 
Ik heb eingelijk een beetje geluk gehad, want toen we erachter kwamen dat mijn zoontje misschien koemelkallergie had zijn wij verwezen door het consultatiebureau naar een onderzoek dat ze deden in het Spohia kinderziekenhuis genaamd KAMEEL onderzoek.
Door mee te doen aan die onderzoek krijg mijn zoontje zijn voeding van het ziekenhuis,waar ik erg blij mee bent want ik heb de prijzen gehoord van de speciale voeding die ik zou moeten kopen,dat echt te duur is terwijl onze kinderen er niet eens wat aan kunnen doen dat ze er allergies voor zijn. Mijn zoon was al eingelijk met z'n geboorte allergies voor z'n melk,alleen ik dacht steeds dat het niks bijzonders was terwijl het eingelijk achteraf duidelijk was dat hij koemelkallergie had.Dus mijn advied voor ander moeders zou zijn als je zelf voel dat het niet oke is ga dan zo snel mogelijk naar je dokter of het consultatiebureau zij kunnen je echt verder helpen.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Hoi Manuela,

Ik ben verzekerd bij Het Groene Land, ook bij mij duurde het circa 2 maanden voordat ik de machtiging binnen had.
Het zal dus inderdaad wel overal zo lang duren.
Het enige wat je kunt doen is de bonnetjes goed bewaren, zodat je ze achteraf kunt declareren.

Groetjes Marion

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Hoi Maan,

Ons zoontje heeft ook een koemelkallergie en drinkt dus ook Nutramigen. Bij ons duurde het 6 tot 8 weken voordat we de machtiging binnen hadden. Wij zijn verzekerd bij Univé maar van te voren werd door de apotheek al aangegeven dat de verwerking vrij lang kon duren. Ik hoop dat de machtiging snel binnenkomt.
Veel sterkte met jullie zoontje,
groetjes Carina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties, zo te lezen is het dus standaard dat dit soort dingen traag worden afgehandeld. Nu kunnen wij het wel zelf voorschieten maar ik kan me voorstellen dat een alleenstaande moeder bijvoorbeeld dit niet kan. Het is nl. zo dat je voordat je de verwijzing van de arts krijgt al ongeveer 6 weken met de voeding bezig bent en dan ook nog 6 a 8 weken moet wachten voor de machtiging. Dan betekent dat je zo 600-800 euro moet voorschieten. Ik vind het eigenlijk schandalig!

Groetjes Maan

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 12:00 am 
Hallo,

Mijn zoontje is verzekerd bij Amicon waar ik diverse aanvragen/machtigingen voor dieetpreparaten en anti-krabpakken heb gedaan. Zeer goed te spreken over Amicon. Snel en correct.

Groet, Marizka.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am 
Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde met mijn dochter meegemaakt als jullie, terwijl je er binnen een half uur achter kan komen of het daadwerkelijk een koemelkallergie is. een druppel melk ( volle/halfvolle koemelk) op zijn of haar huidje inwrijven, bij allergie zie je dit echt bijna direct. De huid wordt dik, rood/wit ( lijkt op brandnetelprik) ze zouden deze test eigenlijk bij de dokter moeten uitvoeren, zodat die direct een machtiging kan uitschrijven, zonder dat je dit eerst weet ik hoeveel weken moet testen, is ook heel zielig voor je kindje. persoonlijk vind ik, dat als een dokter een machtiging uitschrijft, dit dus haast heeft en meteen behandeld moet worden, maar wie ben ik? het duurt dus alleen maar zo lang,omdat ze zeker willen weten of het een koemelkalergie is, omdat die melk echt heel duur is,ook voor de verzekeringsmaatschappij. maar ik heb het ook vergoed gekregen, duurde even, maargoed.
nou, heel veel sterkte ermee
groetjes,kaat

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 27, 2004 12:00 am 
Wij hebben goede ervaringen bij Agis. We zijn correct geholpen en hadden binnen veertien dagen al bericht. De nota kon toen rechtstreeks naar Agis. Er wordt wel eens geklaagd over zorgverzekeraars, maar ik ben heel tevreden over de snelle afhandeling van agis en dat mag wel eens gezegd worden.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 27, 2004 12:00 am 
Wij zijn verzekerd bij VGZ.
Bij de aanvraag voor de eerste machtiging was onze apotheek zo netjes om op rekening de Nutramigen2 mee te geven. Toen na 4 weken de machtiging binnenkwam, kon de rekening dus rechtstreeks van de apotheek naar VGZ.
Inmiddels hebben we zonder moeite ook een verlenging van een half jaar gekregen (uiteraard op indicatie kinderarts). De nieuwe machtiging was weer binnen vier weken binnen.
Er stond nu alleen wel in dat bij een volgende aanvraag de aanvraag voorzien moet zijn van een uitgebreide indicatie van de kinderarts + allergieën etc. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Met VGZ hebben we tot nu toe alleen maar goede ervaringen, ook voor de verbandpakjes, matrashoezen etc.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:00 am 
Mijn voorstel is om het kind mee te nemen naar een kinesiologe . Deze test via de armspieren van de moeder of andere volwassene waar het kind allegiscg voor is .je neemt dan bijv een koemelkproduct mee zodat het kind hierop getest kan worden. Je hebt dan hetzelfde moment antwoord en pijnloos. Zo kan men ook testen welke vervangende voeding het meest geschikt is.
Bel voor een goede kinesioloog een beroepsvereniging voor natuurgeneeswijze. Succes
Hanneke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:00 am 
ons hebben ze eerst laten lopen met onze dochter tot ze ruim anderhalf was ! toen was duidelijk wat ze had wij hebben nooit een vergoeding gehad ! inmiddels is onze dochter bijna 5 ! en gister begon ze opeens te spugen binnen 10 min had ze haar gezicht en in haar mondje vol met zwerende exeem ( zo lijkt het ) we zijn naar de nightcare geweest waar we direct door werden gestuurt en toen wert gezecht dat het de zeep ( die we al 4 jaar gebruiken ) was ! en het werd door de nacht steeds erger vanmorgen had ze het ook in haar oogjes ! maar als ik tegen de artsen zech dat ik het vermoeden heb dat het de alergie weer is wordt dat direct afgedaan ! omdat ze al 5 wordt ik wil graag weten of er meer mensen zijn waar de kinderen het terug krijgen ! groetjes natascha en kleine angelique

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 12:00 am 
Sinds gister gebruikt mijn zoontje van nog geen 3 maanden de nutramigen. Hij heeft zijn fles elke x goed leeg gedronken en het blijkt echt aan te slaan. Nu was ik gister bij de apotheek en vroeg wat die blikken kosten, 22euro voor een blikje van 450gram. Nu zei ze dat ik naar het ziekenfonds moest gaan en moest zegen dat er spoed achter gezet moest worden omdat het anders zo lang duurt voordat je het terug krijgt, ik ben verzekerd bij de AZIVO. Hij ligt vanaf maandag in het ziekenhuis en moet tot na het weekend blijven. Dus als ik vandaag een machtiging krijg van de arts dan hoop ik dat het er snel doorheen is.

Groetjes sandra
sandra_jamie@hotmail.com

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2005 12:00 am 
Hallo,

Mijn zoontje wordt nu ook getest op koemelkallergie. De kinderarts heeft een plan gemaakt. Het plan is dat me zoontje 3 wkn koemelk vrije voeding krijgt, als eczeem verdwenen is dan zou het dus kunnen dat het koemelkallergie is. Als hij helemaal vrij is van eczeem dan gaan we hem weer melk geven waarin koemelk zit en kijken hoe hij hier op reageert. Ik vind het wel zielig voor me zoontje hij is bijna 4 mnd. Alleen snap ik 1 ding niet, ik heb wel zalfjes gekregen voor zijn eczeem en ik zie wel verbetering. Hoe weet ik nou of het de melk of de zalfjes zijn die me zoontje beter hebben gemaakt???

Zijn er moeders met tips?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 12:00 am 
Hoi hoi

Bij ons duurde het ook zo lang.
Ik ben op een gegeven moment zo kwaat geworden dat ze er spoed achter zette.
Ik heb gewoon gezegt dat ik het echt niet meer kon betalen.
Ik had toen binnen een week machteging.
Gewoon doen alsof je heel zielig bent en het echt niet meer kan betalen dan willen ze er nog al eens spoed achter zetten.
Succes

groetjes van miriam

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 12:00 am 
Ons zoontje van 3 maanden is afgelopen vrijdag met spoed in het ziekenhuis opgenomen met een zeer ernstige vorm van koemelkallergie. Nu heeft de kinderarts nutramigen voorgeschreven, maar ons zoontje wilde het beslist niet eten! We hebben op het internet zelf naar een alternatief gezocht en kwamen uit op friso allergy care. In het ziekenhuis hebben we dit besproken, en vanaf zaterdag drinkt onze zoon heerlijk z'n flesje leeg. We zijn maandag met een machtiging naar de apotheek gegaan, en we kregen de voeding zonder problemen mee, want onze zorgverzekeraar Aevitae vergoed het volledig. De rekening wordt ook rechtstreeks naar de verzekeraar gestuurd. We hoeven het ook niet eerst zelf te betalen, dus er zijn wel verzekeraars die het volledig zonder problemen vergoeden. Groetjes Ingrid.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 12:00 am 
hoi mijn dochter heeft neocate kost67 euro voor 400 gram doet ze 4dagen mee nog geen 10dagen toen kreeg ik de machting van dsw

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 12:00 am 
Ten eerste wat betreft knesiologie, vind het maar wat raar dat ze via mijn spieren zouden kunnen meten waarvoor mijn kind allergisch is?!?!?!

Wij hebben eerst nutramigen gehad, onze arts heeft met spoed geregeld, dus je arts kan heel veel doen.
Ook kun je eens rondkijken vaak worden blikken nutramigen gratis aangeboden.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Helaas VGZ
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2015 2:48 pm 
Helaas kunnen we deze ervaring niet onderschrijven, VGZ claimt dat de apotheek niet is aangesloten, dus geen vergoeding.
Gelukkig heeft mijn dochtertje geen pijn meer maar VGZ is exit vanaf 2016 wat een prutsers!

Esther schreef:
Wij zijn verzekerd bij VGZ.
Bij de aanvraag voor de eerste machtiging was onze apotheek zo netjes om op rekening de Nutramigen2 mee te geven. Toen na 4 weken de machtiging binnenkwam, kon de rekening dus rechtstreeks van de apotheek naar VGZ.
Inmiddels hebben we zonder moeite ook een verlenging van een half jaar gekregen (uiteraard op indicatie kinderarts). De nieuwe machtiging was weer binnen vier weken binnen.
Er stond nu alleen wel in dat bij een volgende aanvraag de aanvraag voorzien moet zijn van een uitgebreide indicatie van de kinderarts + allergieën etc. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Met VGZ hebben we tot nu toe alleen maar goede ervaringen, ook voor de verbandpakjes, matrashoezen etc.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 18 berichten ]