Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 12:00 am 
Maar Yvonne je hebt toch eiwitten nodig?
Wat zou ik eigenlijk moeten doen?
Om toch wel een beetje gezond te blijven.
Wat zou ik in plaats van eiwitten kunnen eten,
het zit in zoveel dingen.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 12:00 am 
Hoi Nicky.

Zoals ik het lees ben je blijkbaar getest en kwam daar uit dat je allergisch bent voor eiwitten. Zoals je zelf schrijft, wordt je er ziek van. Als je ergens allergisch voor bent is het vaak zo dat mensen ziek worden van het eten van die dingen. Jij dus ook. Vaak wordt er daarom besloten deze dingen niet meer te eten. Als jij ziek wordt van eiwitten is het logisch dat je deze dingen dus niet meer moet nemen.

Groetjes Yvonne.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
Ralf,

Dus ik zou moeten testen op wat voor eiwitten ik allergisch ben?
De huisarts zei namelijk niet wat voor eiwitten ik allergisch was.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
Vrijwel elke allergie is gericht tegen eiwitten; in melk tegen bepaalde melkeiwitten, in pinda's tegen een ander eiwit etc.

Je bent nooit allegisch tegen eiwitten als groep, dan kan je niets meer eten, aangezien in alle natuurlijke producten eiwitten zitten. Bovendien bestaan we zelf voor een groot deel uit eiwitten...

Je zal dus eerst uit moeten laten zoeken tegen welk eiwit je allergisch bent. Dat is meestal niet uit te zoeken, dus komt het neer op producten.

Kortom, je zal je via de huisarts of allergoloog eerst moeten laten testen, dan kan je pas meer zeggen hierover.

Ralf Hartemink
www.food-info.net

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Eiwit allergie
BerichtGeplaatst: Za Mrt 19, 2011 9:37 pm 
Ik heb ook eiwit allergie, maar voor mij zelf is het op zich niet zo'n heel groot probleem, want ik eet zelf ook nog heel veel koeken etc etc, alleen waar je wel voor moet oppassen is voor een eitje. Hoewel je dan vaak ook geen ei lust net zo als mij.

EN IN KOEKEN ZITTEN NIET HEEL VEEL EIWITTEN WANT DAT IS NATUURLIJK HEEL DUUR, DUS JE HEBT ER NIET HEEL VEEL LAST VAN. TENMINSTE IK NIET.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2012 9:41 pm 

Ben je allergisch voor alle soorten eiwit? Zo niet, dan is het misschien interessant om te lezen over verschillende soorten eiwit, zie hier:

eiwitpoeder kopen

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2015 4:17 am 
Een specifieke koemelk eiwit waarvoor veel baby's allergisch zijn is het A1-bèta-caseïne eiwit, terwijl het kind niet allergisch is voor moedermelk (A2-bèta-caseïne). Omdat de darmwand bij de zuigeling nog onvoldoende is ontwikkeld, kan de relatief grote A1-variant eiwit niet of onvoldoende kan worden afgebroken en opgenomen. Het lichaam neemt te grote proteine delen op, waarop het immuunsysteem reageert. Wat voor invloed heeft het caseine eiwit in melk, hoe verschilt het met lactose-intolerantie en waarom is schapen- of geitenmelk een goed alternatief?

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ]