Op dit onderwerp reageren  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2006 12:00 am 
Ik heb het ook,vooral na frituur of pannenkoeken.Direct na het eten:RENNEN!En ook heel waterig.Ik dacht ook dat ik de enige was.Maar zijn er veel meer,zie ik

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 12:00 am 
ik heb precies alles wat jullie zeggen, en mijne huisarts noemt het een prikeldarm

heb er zonet weer last van gehad

lijkt wel of heel nederland er last van heeft.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 12:00 am 
Hallo allemaal.

Caitlyn wat kan ik me vinden in jouw reactie! Het is een verschrikking, ook ik kan nooit eens rustig eten en/of natafelen want dat moet altijd op de wc gebeuren. Bij alles wat ik eet, lijkt het wel of er direct plaats voor gemaakt moet worden (het first in first out gebeuren?). 8x per dag naar het toilet is niets. Heb jij ook dat eten niet altijd voldoende verteerd is?
Ik heb er mijn hele leven al last van (bij mij dus prikkelbare darmen, zeggen ze). Ben nu 25, ik ben er wel aan 'gewend' maar het is erg vervelend, je kan soms niet normaal de deur uit. Als kleuter kwamen de sperzieboontjes uit oma's tuin ook doodleuk onverteerd er weer uit (helse pijnen). Er zijn dagen dat ik niet kan lopen van de pijn. Het enige wat dan nog een beetje helpt is mijn buik 'masseren' zodat er gas uit komt (jullie ook zo veel last van overmatige gassen?") en mijn buik niet meer zo opgezet is. Ik heb ook ooit Duspatal geslikt, bij mij werkte het niet, maar misschien voor een ander wel. Een homeopaat heeft me ooit capsules voorgeschreven, om de darmflora weer op peil te brengen. Maar ook daar had ik weinig baat bij. Onderzoeken gehad, geen resultaat. Zorgen zo min mogelijk kruidig en pittig te eten dat is eigenlijk het enige wat ik er aan kan doen, want ik heb toch bij al het eten last. Ik ben nu 10 jaar vegetarier, en ik moet zeggen dat het nog erger was toen ik nog wel vlees at.

Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 12:00 am 
Nu toch maar eens aan het Google gegaan en wat blijkt ik ben de enigste niet.....gelukkig. Ik was altijd bang dat het wat ergs zou zijn maar eigenlijk heb ik het al zolang ik me kan herinneren dus dan had het zich allang moeten uiten. In de loop der jaren natuurlijk alles geprobeerd, roken doe ik al 18 jaar niet meer, 6 maanden geen koffie, veel of weinig eten, eten op andere tijden, geen ijs, of geen toetje midden op de dag en elke keer als je denkt te weten wat je wel of juist niet moet doen pfrtttttttt leeg na het eten. Soms weken of maanden geen last wat je ook doet dan weer een week elke dag, soms een keertje tussendoor enz...zoals anderen hier ook zeggen geen peil aan te trekken en dat maakt de kwelling nou juist zo groot......kan je wel of niet een dagtour maken die dag.
Wat ik niet terug vind in de verhalen is dat je aardig kan herkennen aan de krampen hoeveel tijd je nog heb om een toilet te vinden, soms best heftig dan weet je dat het binnen 10 minuten gaat gebeuren, soms kan je de trein nog wel nemen om met een half uur thuis te zijn. Maar hoe dan ook het beheerst je leven toch wel voor een groot deel....eenmaal leeg en je voelt je weer prima........soms denk ik wel eens.....wie weet is dit juist iets GOEDS....losing van kwade bacterien ??? wie zal het zeggen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 12:00 am 
Soms is het best zo heftig dat buiten de kramp om ook veel speeksel in je mond krijgt en het zweet je uitbreekt (warm/koud gevoel). Na toilet bezoek niets meer aan de hand.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 12:00 am 
Ook ik heb helaas de oplossing niet (daar vroeg iemand naar); anders had ik er natuurlijk geen last meer van. Ik heb nog steeds het idee dat je lichaam gewoon niet tegen bepaalde stoffen kan, en het middels diarree snel wil verwijderen. Direct na het eten merk ik dat ik krampen krijg, dat duurt dan zo'n 5 - 10 minuten en dan is het inderdaad rennen richting WC. Daarna is alles weer prima. Ik heb het vaak na kant en klaar soepen en eieren. Maar het gekke is met die eieren: daar heb ik ook weer niet iedere keer last van. Wellicht dat als een ei niet helemaal vers meer is, ik meer last heb.
Het blijft vervelend. Tips zijn dus altijd welkom!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 12:00 am 
Gelijkaardig probleem hier. Vaak bij ijs na warm eten en koffie smorgens. Je zou denken dat het dan aan zuivelproducten ligt maar ik kan perfect kaas of yoghurt eten.

Ach, ik kan er goed mee leven. Zolang het geen ernstige ziekte is ofzo doe ik er niets aan.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 12:00 am 
mmmmmmm.... in kaas en yoghurt zit heel weinig lactose. Misschien ben je daar intolerant voor.

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 12:00 am 
Hallo allemaal,

ook ik heb regelmatig last van diarree aanvallen, zolas vandaag een paar kitkat chocolade op en ja hoor ik zit weer met buikpijn op de diarree, soms weet ik niet van wat voor produkten het komt,maar het is wel lastig als je op visite bent bij iemand, want ik moet wel een 3 tot 4 keer achter elkaar en daarna voel ik mij echt beroerd.

wat doen jullie er allemaal aan?

groetjes w

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 12:00 am 
Jeumig wat een hoop herkenbare dingen. Soms moest ik een beetje lachen om jullie verhalen, maar dat komt puur door de herkenning. Krampen en vervolgens rennen naar een wc. Het is absoluut een zeer vervelende kwaal die je soms moedeloos maakt.
Bij mij is het denk ik ongeveer 3 jaar geleden begonnen. Bij mij kun je veelal de klok erop gelijk zetten, want het duurt meestal een half uur van eten tot toilet bezoek.
Ik heb veelal last van pittige, gekruide, vette (gefrituurde zaken) en rode sauzen (tomatensoep, bolognese saus, tomatenpuree.
Echter is het wel zo als ik eerst (stok)brood eet en dan bovenstaande zaken, dan heb ik kans dat ik de ellende over kans slaan. Nu heb ik ook altijd heel veel last van buikpijnen (drukkend en misselijk gevoel van de buik). Na onderzoek is daar niets uitgekomen.
Wat ik wel gek vind is dat wanneer ik dus naar de wc geweest ben, het ook over is. Het is één ontlading en klaar!
Maar de vraag blijft altijd of het eten goed of verkeerd valt. Soms is er geen pijl op te trekken.
Als ik de oplossing wist zou ik hem jullie geven, maar helaas! ps: Minder vlees eten en niet meer roken heeft echter wel een positieve invloed gehad.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2007 12:00 am 
Hallo,

Voor meer informatie over dit onderwerp verwijs ik u graag door naar http://diarree.startpagina.nl Voor veel informatie en behandelmethodes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2007 12:00 am 
Ook ik heb hier al heel lang met tussenpozen last van.

Jaren geleden begon het met het eten van spinazie en bloemkool.
Nog tijdens het eten( ik had mijn bord nog niet eens leeg) een enorme krampen, en met je tenen krom op de wc, en was ik eenmaal leeg, niks meer aan de hand. En daarna gewoon zonder problemen verder eten, raar toch?

Een tijd lang geen last gehad en nu begint het gedonder weer.
Ik kan gewoon vet eten, maar vooral groente geeft een probleem. Nu zijn de rode bieten al een tijd aan de beurt, maar net ook weer van worteltjes met fetakaas, of toch weer met spinazie. Het verteerd ook niet goed.

Meestal is 1 bezoek aan de wc genoeg, en de ene keer heb ik heftigere kramp dan de andere keer.
En ook geen peil op te trekken, de ene keer vreselijk last en de andere keer weer niks.

Zolang het niets ernstigs is kan ik er wel mee leven, maar vervelend is het wel. Ik zou toch ook graag weten waar het nu werkelijk aan ligt. Volgens mijn huisarts is het een spastisch colon( prikkelbare darm), maar die kramp voelt heel anders, dan is het net of je als je gaat zitten een pen in je achterwerk geduwd krijgt. En doet elke beweging pijn, zelfs lopen. En dan kun je meestal juist helemaal niet naar de wc.
Misschien hangt het met elkaar samen?

Roken heb ik nooit gedaan, dus voor mij kan het daar niks mee te maken hebben.

Valt me op hoeveel mensen er last van hebben, ik had niet gedacht dat het er zoveel waren. Maar ookal is het misschien niet levensbedreigend, je zit er maar mooi mee!!

Jantien

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 12:00 am 
Beste Krampjes,

ik weet priecies wat je bedoeld als er een wsbak in de buurt is trek je die zowat van de muur af z'n pijn kan dat doen en koud en warm zweten en dan hup in ene weg maar wel helemaal kapot dan ff.

ik heb ook geen idee hoe het komt ook prikkelbare darmen zegt de huisarts ik merk wel als ik veel stress heb of dat ik aan ongename dingen denk bv morgen op werk etc dat ik er dan wel makkelijker last van krijg en ik heb nu al na de 2 a 3e keer dat we een pizza hadden besteld (na maanden weer eens geprobeerd) en ja hoor het was weer zover voorheen nooit last van.

ik vraag me af waarom dit zo onbekend lijkt te zijn ik hoor steeds meerdere onbekende verschijnselen zoals h.s. die ik er dan ook helaas bij heb gekregen als dit ook cronisch is nou dan zit ik al met 2 cronische problemen.

het is zeer vervelend het kan zo komen en gaan en zelfs als je op visite wilt etc en idd uit ten het is een ramp

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 12:00 am 
En ook ik dacht dat ik de enige was met dit probleem. Niet dus... Ik wil ook wel even mijn verhaal kwijt bij jullie. Maar het gekke is, ik krijg er ook last van bij gewoon aardappelen, groenten, fruit, rijst, pasta's, gewoon bij alles wat ik eet. Nou goed, niet alles, ik kan wel tegen brood en crackers. Maar dat is ook alles. Ik durf gewoon bijna niet meer te eten, want ik weet al dat ik binnen een kwartier op de wc zit met die hevige krampen en diaree. Elke dag weer. Meestal na drie bezoekjes aan de wc zijn de klachten weg. Pff... wat een opluchting als die pijn weer weg is. En lekker op de bank je tv serie kijken met een lekkere reep chocolade of een zak chips zit er zelfs niet in. HELLUP....... Zit ik hier echt voor de rest van mijn leven mee, nee toch
En mensen vragen aan mij hoe ik toch zo slank ben gebleven na mijn zwangerschap, tja... al het eten wat erin gaat, ben ik na een kwartier ook weer meteen kwijt. Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 12:00 am 
Als dit dagelijkse kost is voor jou dan heb ik het echt met je te doen, bij mij zijn het periode's paar keer per week en dan een aantal weken niet.

Zelf heb ik niet meer het idee dat het aan bepaalde eten ligt want ik heb het met van alles al een keer gehad.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 12:00 am 
Hallo , Was net aan het opzoeken hoe ik er ook van af zou kunnen komen. Ben dik in de dertig en heb deze problemen al heel mijn leven. Begin het stilaan echt moe te worden. Ik moet ook naar de wc vlak na het eten. Maakt niet uit wat ik eet , ik krijg het zowieso. Bij vetter eten (frituur !) heb ik het meeste last , en dan heb ik ook krampen , soms heel erg.
Mijn ouders dachten vroeger dat ik anorexia had en mijn eten ging uitbraken , want ik ging telkens meteen na tafel naar de wc en bleef er lange tijd zitten.
Ik vraag me af hoe het kan eigenlijk , want het eten kan toch niet zo snel verteerd zijn en langs de anale weg afvloeien ?
Anyway , ik ga eens van dees dagen toch eens om raad bij de dokter , want het kan echt niet meer.
Veel sterkte voor jullie allemaal die hetzelfde probleem hebben. Mocht ik ietss meer te weten komen kom ik nog eens langss deze forum

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 12:00 am 
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Heldere soep moet ik echt niet aan beginnen. Ook kant en klare producten zijn een probleem. En je kan beter geen grote porties eten en proberen rustig te eten. Frituur is gek genoeg bij mij geen enkel probleem. Verse producten gaan bij mij het best.

Ik denk dat het met allergie te maken heeft. Ik heb ook een stof/pollen allergie.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Diarree direct na eten
BerichtGeplaatst: Di Jul 01, 2008 7:01 pm 
Hoi allemaal,

Door veranderingen op deze site is mijn bericht dat ik afgelopen week al heb geschreven niet goed doorgekomen en geplaatst. Even opnieuw proberen.

Zo'n anderhalf jaar geleden is mijn ontstoken galblaas verwijderd en heb ik meer last van mijn ontlasting gekregen. Voor de operatie had ik ook wel geregeld last van mijn ontlasting en ik wist dat je na galblaasverwijdering last van diarree kon hebben, vooral door je eetpatroon.

Mijn ritueel is ongeveer zo: s'morgens heb ik als ik opsta meestal al meteen ontlasting. In de loop van de morgen krijg ik geregeld enorme krampen en moet ik snel zijn om op de toilet te geraken.
Dan kan dit na 1 keer over zijn, maar het komt ook voor dat ik wel tot zo'n 5 keer terug moet. (het gaat dan zelfs van "gewoon" tot watererige ontlasting) Ik weet dat dit ook voor een deel aan je eetpatroon ligt. Nu heb ik ook een paar kleine aambeien erbij gekregen. Hier heb ik gelukkig bijna geen last van.

Er is mee te leven, maar echt prettig is het niet, je bent toch voorzichtiger bijv. tijdens het winkelen ed.

Herkent iemand dit en heb je eventueel tips??

groetjes Yvon

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2008 3:12 pm 
Wat herkenbaar allemaal. Ook ik zit met dezelfde klachten. Diarree snel na het eten, in het begin duurde het soms nog tot een uur na het eten en tegenwoordig haal ik soms net 5 of 10 minuten als het echt slecht is. De hitteaanvallen herken ik ook, plotseling beginnen te zweten en dan de krampen, erg pijnlijk en vervelend. Gelukkig is als alles eruit is het gevoel weer weg.
Voor mij is wel duidelijk wat bij mij de oorzaak is. Namelijk smaakversterkers. Dit wordt tegenwoordig aan bijna alles wat hartig is toegevoegd en zit bijvoorbeeld zelfs in vloeibare margarine! Ook komt de stof (glutamaat) van nature in sommige producten voor, bijvoorbeeld in onder andere stoofvlees,tomaten en perziken geloof ik. Het wordt onder vele verschillende namen gebruikt waaronder gistextract en gehydrolyseerd eiwit.
Om genante situaties te voorkomen eet ik tegenwoordig zo min mogelijk buiten de deur. Soms moet het wel eens en dan probeer ik zo veel mogelijk veilige keuzes te maken. Verder herken ik wel dat droog brood en crackers het veiligste zijn, dat is bij mij ook zo. Alhoewel ik de meeste groenten en vis en kip zonder kruiden ook altijd goed verdraag. Wat ik zoal niet verdraag: soep, kruidenmixen, sojasaus, parmezaanse kaas, smaakjes chips (dus alleen naturel wel), worst, ham enz.
Misschien dat iemand anders hier wel wat aan heeft.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Okt 06, 2013 10:38 pm 
Ik had een paar jaar lang hetzelfde probleem hele dag door diaree buikpijn en erg veel afgevallen bij mij bleek het door de pil te komen Diane 35 na stoppen met deze pil was probleem over

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Jan 25, 2015 10:28 pm 
Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat je lichaam moeite heeft om histamine af te breken. Zoek via google maar eens naar histaminevrij dieet.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Za Feb 11, 2017 10:41 pm 
Driehoek schreef:
Gelijkaardig probleem hier. Vaak bij ijs na warm eten en koffie smorgens. Je zou denken dat het dan aan zuivelproducten ligt maar ik kan perfect kaas of yoghurt eten.

Ach, ik kan er goed mee leven. Zolang het geen ernstige ziekte is ofzo doe ik er niets aan.

Na het drinken van koffie is het redelijk normaal, vele mensen hebben dat . Zeker s ochtends .

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2