Op dit onderwerp reageren  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Titel: Re: vingertoppen vervellen
BerichtGeplaatst: Di Aug 23, 2016 11:22 am 
ik ben nu net geen 18 en heb sinds een paar dagen dat ik witte stukjes huid op mijn vingertoppen zag dat er vervolgens haast van me vingers afgleed bij lichte aanraking mijn identieke tweelingzus heeft precies hetzelfde en we hebben het beide nooit eerder gezien heb het op beide handen aan alle vingers behalve mijn wijsvinger en duim op me rechterpink zit een klein rood puntje alsof r mt een naald is ingeprikt ik heb er verder geen last van maar vind het heel vreemd had iets gevonden over een ziekte dat te maken heeft met de onsteking van bloedvatten van het hart en kon verder niks vinden over een oorzaak :shock:

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 8:47 am 
Janny Janssens-H schreef:
Er wordt gepraat over vervellen en kloven. Ik weet niet of het bij mij hetzelfde is. Al een paar maanden vervel ik aan m'n vingertoppen. Daaronder zit dan eerst zacht vel, maar het duurt een paar dagen dan lijkt het weer op eelt. Daar ontstaan dan weer luchtbelletjes onder en na een paar dagen laat het "eelt"weer los.Heel lastig om mee te handwerken. 'k Heb geen kloven. Wie helpt of heeft hetzelfde?

Het is al lang geleden, maar ik heb nu precies hetzelfde, al bijna 2 jaar en word er gek van, helemaal geen gevoel meer in mijn vingertoppen, tenzij ze net verveld zijn. Is er bij jou iets wat heeft geholpen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 8:50 am 
Joop schreef:
Goh dat er nog zoveel mensen zijn met dit probleem.

Ik heb er al 3 jaar last van. Het begon met het vervellen van mijn vingertoppen. Niets aan de hand dacht ik, eens in de zoveel tijd moet je huid vernieuwen.
Maar toen het vel van mijn vingertoppen binnen een week na mijn nieuwe huid weer begon te vervellen begon ik te twijfelen. Ook begonnen er kloofjes te ontstaan alsof ik al 80-jarige handen had.

Ik werkte toendertijd (en nu nog overigens) veel met papier en karton (op een kantoor) en dat zorgde ervoor dat mijn vingertoppen helemaal rood werden. De huid was gewoon zo dun dat je er bijna doorheen kon kijken. Vooral in combinatie met zweethanden (zoutig) is het erg moeilijk om papier e.d. aan te raken.

Ik naar mijn huisarts, die gaf me allerlei cremes die niet hielpen (triamchinolon of hydrocortison of salicylzuur). Daar werd mijn huid helemaal droog van en nog schilferiger dan dat het al was.

Toch maar naar een dermatoloog gegaan en die zei dat het misschien een soort contact exceem was ofzo (lekker vaag dus).
Was niets aan te doen. De huid bij mijn vingertoppen schijnt niet genoeg vocht vast te houden. Daardoor vervelt mijn huid al voordat er een nieuwe laag onder zit...enz.enz.

Kwam erachter dat vaseline goed hielp, maar na een paar jaar is dat ook geen redding meer...Ik denk dat ik blij mag zijn als mijn huid 4 á 5 maanden in het jaar redelijk tot goed is (bij voldoende insmeren en zo min mogelijk mijn handen met zeep wassen).

Opmerkelijk is dat het allen aan mijn vingertoppen en soms aan mijn handpalm (binnenkant v/d hand) zo slecht is. Verder nergens. Niet aan de buitenkant van mijn hand of elders.

De truck is om je vingertoppen zoveel mogelijk vocht te laten opnemen en dat vocht vast te laten houden. Maar zie dat maar eens te bereiken...

Gr. Joop

Precies dat heb ik ook Joop! Is er bij jou iets wat heeft geholpen?

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3