Op dit onderwerp reageren  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: huisstofmijtallergie, wat te doen?
BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2009 11:09 pm 

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat mijn zoontje van 6 allergisch is voor huisstofmijt. Hoewel ik meteen op internet ben gaan speuren naar antwoorden en een gesprek met de huisarts hierover heb gehad blijf ik vooral met een hoop vragen zitten.

-Moeten zijn knuffels nu wel of niet allemaal weg?
-Moet ik de gordijnen echt de deur uit doen?
-Ik had al begrepen dat hypoallergene dekbedhoezen en matras/kussen overtrekken zeer aan te bevelen zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer, waar moet ik op letten?
-Moet ik speciale wasmiddelen gaan gebruiken? zo ja welke
-Moet ik een andere stofzuiger aanschaffen: zo ja welke
-Is een stoomreiniger aan te raden? Heeft iemand ervaring?
-Hoe vaak moet ik zijn kamer zuigen/schoonmaken? en geldt die norm ook voor de rest van het huis?
-Moet ik mij zorgen maken over school? (meestal niet de meest hygienische plaats), vandaag kwam hij heel blij vertellen dat hij mocht helpen vegen, mag dat dan niet meer?
-Wij hadden net beloofd dat hij een hondje zou krijgen, ik heb al gezien dat er hypoallergene rassen zijn, of kan dat ook niet?

Dit is wat mij nu zo te binnen schiet, maar dit is nog maar het begin van de lange lijst die vannacht al door mijn hoofd maalde.
Ik hoop echt dat ik wat dingen helder kan krijgen, want ik zie het even niet meer.

Saskia

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re: huisstofmijtallergie, wat te doen?
BerichtGeplaatst: Ma Feb 09, 2009 11:34 pm 
Er zijn bedrijven die matrassen reinigen en alle huisstofmijt uit de matras kunnen halen. Ze doen eerst een gratis test zodat je kunt zien wat er in de matras zit. Omdat ik zelf ook allergisch ben voor huisstofmijt heb ik het ook laten doen en ben zeer tevreden.
Deze bedrijven kun je wel op het internet vinden.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 11, 2009 10:36 pm 

Ik ga dit zeker uitzoeken. Weet je nog welk bedrijf jij hebt ingeschakeld? En als ik het matras heb laten reinigen moet ik dan evengoed een allergeenvrije hoes er over heen doen, of is reinigen voldoende?

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2009 2:25 pm 

-Moeten zijn knuffels nu wel of niet allemaal weg?
Het probleem met knuffel is dat ze inderdaad stof bijhouden... ze moeten niet allemaal weg (is echt erg voor kindjes) maar overlaadt de kamer niet... één of twee knuffels en die regelmatig kookwassen zou al een hele verbetering zijn...
-Moet ik de gordijnen echt de deur uit doen?
idem voor gordijnen.. geen gordijnen in heel je huis is geen optie, maar je hebt systemen die minder stof aantrekken (bijvoorbeeld uit kunststof materialen)
-Ik had al begrepen dat hypoallergene dekbedhoezen en matras/kussen overtrekken zeer aan te bevelen zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer, waar moet ik op letten?
zijn ook een optie... mijn eigen ervaring... niet té veel geld aan geven, je slaapmateriaal vaak wassen en verluchten is vaak beter dan hypoallergeen materiaal dat je nooit reinigt
-Moet ik speciale wasmiddelen gaan gebruiken? zo ja welke
-Moet ik een andere stofzuiger aanschaffen: zo ja welke
Een stofzuiger zal nooit 100% optreden tegen huisstofmijt, een stoomreiniger is op dat vlak veel effectiever)
-Is een stoomreiniger aan te raden? Heeft iemand ervaring?
Een stoomreiniger is erg handig om slaapmateriaal te reinigen (je kan er bijvoorbeeld matrassen en dergelijke mee reinigen) het is ook beter dan een stofzuiger, waar de huisstofmijt vaak aan ontsnapt)
-Hoe vaak moet ik zijn kamer zuigen/schoonmaken? en geldt die norm ook voor de rest van het huis?
ikzelf heb gemerkt dat de kamer dagelijks goed verluchten, en twee tot driemaal per week grondig schoonmaken (met nat zoals ze zeggen) goed helpt
-Moet ik mij zorgen maken over school? (meestal niet de meest hygienische plaats), vandaag kwam hij heel blij vertellen dat hij mocht helpen vegen, mag dat dan niet meer?
stof en huisstofmijt is moeilijk te vermijden en zorgt sowieso voor problemen, maar van je kind een "uitzondering" maken is niet goed voor zijn zelfbeeld en beleving, allergie is een vervelende kwaal, maar mag geen allesoverheersende "ziekte" worden... als je in huis al met veel maatregelen rekening houdt dan zal er al een groot deel van het probleem opgelost worden..
-Wij hadden net beloofd dat hij een hondje zou krijgen, ik heb al gezien dat er hypoallergene rassen zijn, of kan dat ook niet?
honden verliezen haar, maar huisstofmijt wordt niet overdadig vermeerderd door huisdieren... schoonmaken moet sowieso intensief gebeuren, huisdieren of niet, je kind is niet allergisch aan honden, dus een dure hypoallergene hond zal geen enkele verbetering zijn...

Deze antwoorden geef ik uit eigen ervaringen... Voor mij hebben een aantal kleine aanpassingen me al een heel stuk vooruit geholpen... geloof niet té veel in reclames en wonderoplossingen... allergie heb je en jij kan je levensstijl aanpassen... allergie verdwijnt echter zelden zomaar...

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2009 12:40 pm 
Hoi!

Op http://www.avogel.nl/Indicaties/Allergie.php staan ook nog wat goede tips. Praktische tips ook.

Veel sterkte ermee,

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2010 4:20 pm 
ECO lamp. Hoef je verder niks te doen. En relax.. Tis geen dodelijke allergie, gwn jeukend aan de neus

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2010 4:20 pm 
ECO lamp. Hoef je verder niks te doen. En relax.. Tis geen dodelijke allergie, gwn jeukend aan de neus

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2010 2:32 pm 

sassie71 schreef:
Ik ga dit zeker uitzoeken. Weet je nog welk bedrijf jij hebt ingeschakeld? En als ik het matras heb laten reinigen moet ik dan evengoed een allergeenvrije hoes er over heen doen, of is reinigen voldoende?

Het aller belangrijkste is de oorzaak wegnemen, niet symptoombestrijding, dus verwijder de huisstofmijt en nog beter, de uitwerpselen hiervan.
Kijk op MatrasCleaner.nl, op de homepage zie je een link naar: zoek uw locale dealer en u ziet een kaart van Nederland.
Nog even een reactie op het reinigen van een matras met een stoomreiniger. Niet doen, je moet een matras niet nat of vochtig maken, hier leeft juist een huisstofmijt van.
Even voor de duidelijkheid, ik ben MatrasCleaner in Den Haag. MatrasCleaner doet een gratis vrijblijvende test, dus u loopt geen enkel risico.

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 25, 2012 2:21 pm 
Hoi,

Ik heb op onderstaande website huisstofmijtallergie toegevoegd. Hierop kunnen we met z'n allen het resultaat sturen met elkaars kennis. m.a.w. goed beoordeeld komt bovenaan in het resultaat.
Ik heb een basisopzet gemaakt, maar ik verwacht dat jullie hier nog wel wat aan kunnen toevoegen.
Ik hoop dat ik hiermee iets voor jullie kan doen.

De directe link is: www.mijnklachtenassistent.nl/Huisstofmijtallergie

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2016 6:08 pm 
gast schreef:

Denk niet dat je je realiseert hoeveel last een kind hiervan kan hebben. En dat je er echt ziek van kunt worden. Stop iemand met deze allergie in een muf centerparcs huisje en binnen een dag is deze persoon ziek.

Maar goed, je gaat er niet dood van nee.

Dan nu antwoord aan de vragensteller:
Speciale dekbedhoezen zou ik niet aan beginnen. Wij hebben dekbedden die op hoge temperatuur gewassen kunnen worden en deze was ik bij het verschonen gewoon mee.

Qua knuffels hebben we wel veel weg moeten doen, je merkt door uit te proberen heel snel welke knuffels een probleem zijn. Mijn zoontje heeft nu twee 100% katoenen knuffels omdat hij ook allergisch is voor de meeste pluche en syntetisch geverfde stoffen (ook na wassen). Ook de katoenen knuffels gaan regelmatig met de hete was mee.

Gordijnen ben ik nog niet uit. Verduisterend rolgordijn is het makkelijkst maar nu net een andere kamer met groot raam en weet nog niet wat daar te doen. Vloerbedekking eruit, dat scheelt echt enorm.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Beddengoed met een bijzondere vezel
BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2017 5:19 pm 
ik kan je beddengoed demonstreren waar mensen met huismijtallegrie heel veel baat bij hebben. Doordat het een gladde vezel is kunnen mijten er geen vat op krijgen. En wassen is helemaal geen probleem. Kussen en dekbed zijn in minder dan een dag gewassen en droog. Laat maar weten als je het interessant vindt.

Moshje schreef:
gast schreef:

Denk niet dat je je realiseert hoeveel last een kind hiervan kan hebben. En dat je er echt ziek van kunt worden. Stop iemand met deze allergie in een muf centerparcs huisje en binnen een dag is deze persoon ziek.

Maar goed, je gaat er niet dood van nee.

Dan nu antwoord aan de vragensteller:
Speciale dekbedhoezen zou ik niet aan beginnen. Wij hebben dekbedden die op hoge temperatuur gewassen kunnen worden en deze was ik bij het verschonen gewoon mee.

Qua knuffels hebben we wel veel weg moeten doen, je merkt door uit te proberen heel snel welke knuffels een probleem zijn. Mijn zoontje heeft nu twee 100% katoenen knuffels omdat hij ook allergisch is voor de meeste pluche en syntetisch geverfde stoffen (ook na wassen). Ook de katoenen knuffels gaan regelmatig met de hete was mee.

Gordijnen ben ik nog niet uit. Verduisterend rolgordijn is het makkelijkst maar nu net een andere kamer met groot raam en weet nog niet wat daar te doen. Vloerbedekking eruit, dat scheelt echt enorm.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2017 9:38 am 
schoonmaken met water is de beste oplossing dus ook de lucht en de vloeren met de pro-aqua kunt u dat voor meer info kijk eens op http://www.pro-aquanederland.eu

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 12 berichten ]