Op dit onderwerp reageren  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: neocate
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2011 9:32 am 
Hallo allemaal, nu lees ik verhalen over neocate en mijn zoontje heeft ook neocate voorgeschreven gekregen maar later bleek dat hij geen koemelkallegie had, dus ik heb nog heel veel neocate thuis als er mensen geinterresseerd Zijn kunnen ze het komen ophalen hoef geen vergoeding. Mail me emel_1984@ hotmail.com

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2012 10:39 pm 
Karin, hoe gaat het ondertussen met dochtertje? Ik hoop het allerbeste voor haar en voor jou!

Karin schreef:
Hallo,

Onze dochter is ondertussen 2.5 jaar en krijgt sinds de geboorte Neocate ten gevolge van het afsterven van het grootste deel van haar dunne darm (10 cm bleef over na de operatie).
Na een jaar TPN leeft zij nu voornamelijk op Neocate waarvan s'nachts het meeste wordt toegediend via een maagsonde.
Zij krijgt per 2 dagen 1 pot Neocate wat resulteert in een maandelijks bedrag van ongeveer 700 Euro.
Voor ons was dit niet echt haalbaar als jong koppel dat net samen was gaan wonen en ik was "verplicht " om deeltijds te gaan werken door de ziekte van mijn dochtertje.
Wij hebben destijds ook onze verzekering aangesproken voor een terugbetaling.
Aangezien de Neocate niet door de mutualiteit wordt terugbetaald dekken zij maar 50% van onze kosten.
Volgens onze dokter zou er blijkbaar reeds een goedkeuring zijn door het RIZIV maar dit zou nog niet van kracht gaan omdat er geen budget voorzien is door de overheid ?!
Is er iemand die hier meer info over heeft ?
Is er inderdaad reeds een goedkeuring?
Wanneer gaat deze van kracht ?

Wat betreft de vraag rond het overnemen vd Neocate zou ik direct positief willen antwoorden maar spijtig genoeg moeten wij officiele papieren laten invullen door onze apotheek en deze doorsturen naar onze verzekering om de vergoeding te bekomen.

Groetjes
Karin

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: neocate
BerichtGeplaatst: Za Feb 25, 2017 3:04 am 
Hallo, mag ik jullie wat vragen? Ik zie verschillende ouders waarvan de kinderen Neocate hebben gekregen. Ook onze zoon kreeg Neocate. Bij een provocatietest met 4 maanden bleek hij KMA te hebben. Met een jaar is hij nogmaals getest en reageerde hij niet. We zijn daarom weer gewoon melk gaan gebruiken. Inmiddels is hij bijna 5. Hij is bijna altijd moe en regelmatig ziek. Ik heb sterk de indruk dat dit toch met melk te maken heeft. Op de foto's tussen de 4 en 12 maanden zie ik een tevreden mannetje, daarna niet meer. In de periode 4-12 mnd gebruikte we dus geen melk. Nu heb ik melk uit het menu geschrapt en het lijkt een stuk beter te gaan. Herkent iemand dit?

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2