Op dit onderwerp reageren  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2011 6:33 pm 
jessica schreef:
Hoi Sandra,

Bij mij doet het zo`n zeer als ik af ga maar ik zit dan ook erg lang op de wc soms wel meer dan 20 minuten, heb jij dat ook?

Meer bewegen gaat bij mij niet lukken aangezien ik 2 keer in de week hardloop en naar m,n werk fiets dus bewegen zit wel goed al heeft het wel een nadeel dat ik nogal vaak na 1.5 uur lopen aandrang krijgt en dan de bosjes op moet zoeken om te kunnen lossen en dat is zeer vervelend omdat ik maar 2 a 3 keer per week naar de wc gaat. Veel drinken werk bij mij aardig op de blaas maar nog niet op de darmen en winden laten die stinken zo dat ik de caravan uit gaat om ze te laten zoals afgelopen weekend.
maar bio-yohurt,veel verse ananas en hépar water ga ik ook proberen om de 2 dagen afgaan is wel een lekker vooruitzicht.

Groetjes,

Jessy

Eetlepel slaolie doet wonderen!

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re: maag darmproblemen na stoppen met roken
BerichtGeplaatst: Ma Jul 11, 2011 9:15 am 
hoi allemaal,
ik rook nu 13 jaar en
ik heb al een poging gewaagd om te stoppen,maar kreeg hierdoor enorme last van de darmen ,
geen idee dat het hiermee te maken had.
dat roken zo'n invloed heeft op de darmen ben ik nu wel achter .
en ik wil er vanaf.
dus vanaf nu ga ik stoppen er zijn tegenwoordig genoeg middelen om je daarbij te helpen .
en als ik mijn streef gewicht wil behalen is dit de beste manier wil er namelijk nog 8 kg bij aan hebben.
groeten bruno

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2011 6:31 pm 
Sven schreef:
Hoi,

Ik heb altijd al min of meer last gehad van maagzuur dat naar boven komt, maar dit gaat erover, ben ongeveer een week gestopt met roken en reeds na enkele dagen had ik al bijna onophoudelijke pijn onder het borstbeen, met soms uitstralingen naar de linkerarm,
Nu dacht ik eerst aan men hart zoals iedereen in zulk een geval denk ik, ma begin daar nu toch aan te twijfelen, nu, men pa moet medicijnen slikken om maagzuur te remmen en slokdarmontstekingen enzo, is dit mss iets erfelijks?
Het rare is wel dat je overal op internet kan lezen dat stoppen met roken goed is voor je maag en de maagklep enzo, maar dat bij bij en precies nog andere mensen precies het tegenovergestelde gebeurt...

Sinds 5 mei 2011 ben ik ook gestopt met roken.
Heb precies dezelfde klachten als hierboven.

Kan de hele dag wel door eten en snaaien.

Extreem veel maagzuur , opgebalzen gevoel benauwd en extra kilo's aan boord.
Ook pijn onder het borstbeen.
Ook ik heb maagzuur remmers en pilletjes voor de maagspier te laten samen trekken.

Maar gelukkig geen problemen met de stoelgang.

Maar het komt goed als ik de berichten zo lees.
We moeten gewoon geduld hebben denk ik.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2011 3:59 pm 
Ben nu 3 maanden geleden gestopt met roken ,
heb er geen problemen mee.
eet niet noemenswaardig meer als eerst.
heb de laatste 3 weken een opgeblazen gevoel en een dikke buik...schaam me er eerlijk gezegd voor.
collega's zeggen zo je ziet er goed uit.ben 3 kilo aangekomen...

Hoe kom ik van die dikke buik af en het opgeblazen gevoel heb enkele keren laxeermiddele gebruikt maar das ook niet de bedoeling..wie weet raad grtjs Frank.1

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2011 9:21 am 
hoi allemaal

ik ben bijna 2 jaar van het roken af nu maar...........wat een ellende met de darmen zeg.....ik heb al dat ik na elke maaltijd naar de wc moet rennen en nu na het stoppen met roken komt er de pijn op me borst(links) bij, waar je toch iedere keer weer van schrikt....kwam er achter dat als ik die pijn had ik erna ook naar de wc moest, heeft het een met het ander te maken ??. ik heb ook voor de 3de keer trombose ( in me been ) dus kan en mag niet alles hebben qua medicijnen. en slik al 26 jaar seresta wegens paniekaanvallen, en ja paniek en angst heb ik best wel eens nu....heb echo en ct scan gehad maar daar kwam niets uit dan een heel verhaal van vlekje en zoiets aan de rechterkant ( waar ik dus geen last heb) dus dat heb ik zo gelaten en geen vervolg erop gedaan.....mijn vraag heeft iemand al iets op homeopatische basis iets gevonden tegen die dikke buik en pijn op de borst...ik ga vandaag beginnen weer met de groene thee en meer wandelen

hoop op positieve berichten :D

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2012 6:10 pm 
Ik ben sinds 2 weken gestopt met roken (35 jaar gerookt).
Wat je als ex-roker niet moet vergeten is dat je je lichaam al die jaren hebt vergiftigd en dat wordt na het stoppen even aan jou terugbetaald door je eigen lijf. Dit heet afkicken!
Ik probeer hier zo normaal mogelijk mee om te gaan, de symptomen voor lief te nemen ook al zijn ze heel vervelend af en toe (Maagzuur, opgezette buik, etc.)
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van doorbijten en de voordelen (Die er ook zijn!) vooral blijven zien.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2012 12:51 pm 
Ik ben nu 2,5 maand gestopt met roken, maar ik heb zo veel nevenwerkingen dat ik het soms zou opgeven, maar ik heb nu toch al van veel anderen gehoord dat ook zij met veel van dezelfde problemen kampen. Vooral maag- darmklachten, opgeblazen gevoel, hoofdpijn, duizeligheid. Ik heb wel zin in eten en op het moment zelf smaakt het mij heel goed, maar na korte tijd is het precies of ik word een Michelinmanneke. Zijn er mensen die deze klachten ook zo lang hebben gehad ?, want ik vind wel dat na meer dan 2 maand het ergste toch zou mogen voorbij zijn. Ook 's morgens als ik op sta kan ik mij heel misselijk voelen. In elk geval, het stoppen op zich is niet het allerergste maar de ongemakken...
Lucrèce

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2012 1:44 pm 
Hey, ben 48 jaar en ben 1 Jan2012 gestopt met roken. Ben al begonnen op leeftijd van 13/14 jaar,dus vond het wel genoeg. Sinds eind feb last gekregen van darmen, gehele dag door zeurende buikpijn,was afgelopen jaar veel aan het sporten maar op een of andere manier is dat niet meer lekker met zere buik. Ben nu 3 kilo aangekomen. Van de week bloed geprikt en ontlasting opgestuurd, nu maar afwachtten. Blijf wel door sporten, niet meer zo fanatiek, dat is nl niet lekker. Hoop echt dat ik er snel van af ben, en weet ook niet of het komt doordat ik gestopt ben met roken maar het is wel toeval. Groet klazien

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2012 1:03 pm 
In November ben ik gestopt met roken.
Sinds die tijd enorm veel last van mijn maag.
Elke keer als ik iets eet komt het weer omhoog zetten.
Ik eet nu kleine porties gevolgd door een ranitidine tablet. Zeker 2 uur voor het slapen, dus liggen helemaal niks meer. Het is nu allemaal dragelijk geworden. Komt allemaal door het stoppen met roken, kun je nagaan wat een impact roken heeft.
Ik ben er 10 maanden vanaf. Ik peins er niet over om weer te beginnen maar als ik de zekerheid had dat ik dan van die maagklachten af was ga ik toch stiekem twijfelen.
Och, ik ben nu al zo ver heb er ook al zoveel moeite voor gedaan, dat weer beginnen toch geen optie is.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Mrt 07, 2013 2:32 pm 
Pff, ik ben toch serieus aan het twijfelen om terug te beginnen met roken. Ik ben nu 1 maand gestopt en had na dag 1 al een opgeblazen gevoel.
Ik eet of snoep niet meer dan daarvoor en ben zelfs beginnen sporten. Ook doe ik buikspieroefeningen en toch komen de kilo's eraan. Ik ben al 5 kilo bijgekomen op een maand tijd en en heb echt een dikke buik. Ik ben zelfs al een zwangerschapstest gaan halen.
Ik had gehoopt dat dit iets anders was dan van het stoppen met roken. Nu het lente wordt, heb ik niets om aan te doen. Mensen denken allemaal dat ik zwanger ben. Echt vervelend.
Ik kan met moeite maar 1 keer per week naar toilet, ik eet gezond en drink veel.

Na dit hier allemaal te lezen, zakt de moed me echt in de schoenen. Hoelang gaat dit nog duren?
Ik moet wel zeggen, dat ik me lichamelijk wel heel goed voel zonder nicotine.

Krijg ik by the way mijn figuur nog wel terug zonder sigaretten?

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 10:45 pm 
Ik ben ook gestopt, en last van m'n darmen.. echter geeft iedereen de oorzaak aan het stoppen met roken.. echter is de werkelijke oorzaak het roken zelf! Als we niet waren begonnen, hadden we hier nooit last van gehad!

Probeer na elke maaltijd 2 uur niks te eten en te drinken, op deze manier geef je je darmen rust.. dus ook geen water, echt niks.. Dit zorgt echt voor verbetering! Veel minder darm klachten!

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 9:19 pm 
Hoi allemaal
Ben vandaag een maandje gestopt met roken en ook heb klachten.
Buiten het feit dat ik af en toe niet te genieten ben heb ik een opgeblazen buik.

En dat gepaard met ochtendmisselijkheid dacht ik in eerste instantie dat ik zwanger was. Het probleem is als ik aankom dat alleen bij mijn buik is+een opgeblazen gevoel hetzelfde oogt als 3 maanden zwanger haha..

Maar ik ben dus niet de enige, ik sport en eet nu gezond en nu blijdt mijn gewicht stabiel. En ik blijf gewoon op de pot zitten tot erwat uitkomt!
Tips: cranberry juice en roosvice

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2016 11:50 pm 
jeanneke schreef:
Hallo Jewel,

Bedankt voor je reaktie! ik ga er naar op zoek!

hartelijke groeten
Jeanneke

Hoi was een half jaar gestopt met roken met de med champix. Daarna begon de ellende met de darmen, culitus ulcarosa, onsteking aan mijn dikke darm en blijkt nu chronisch te zijn. Heb het nu onder controle met medicijnen, maar de beste medicijn blijkt toch af en toe een sigaretje te zijn. Dit ga ik niet meer doen, dan af en toe maar aan een clysma, ( medicijn) echt niet leuk, maar denk toch zeker dan roken !!!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2017 4:44 pm 
Veel water drinken zorgt voor een vol gevoel waardoor je minder zin hebt in eten. tanden poetsen helpt ook. probeer jezelf elke keer dat je een hongergevoel hebt toe te spreken dat het een andere honger is, namelijk van de sigaret, als je deze honger gaat voeden met eten, dan zal dat hongersysteem in je lichaam in stand blijven. Dus probeer absoluut niet toe te geven aan die honger. Bedenk dat dat gevoel vanzelf over gaat en zorg dat je bezig blijft.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3