Op dit onderwerp reageren  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
 Titel: Re: welke hond als je allergisch bent? (AP-verzameldis
BerichtGeplaatst: Za Jun 25, 2011 1:55 pm 
Dag lezers,

Ik heb de moeite genomen om mijn persoonlijke situatie aan u uit te leggen omdat ik zelf denk dat het apart is en dat het anderen ook kan helpen.

Ik ben man, 37 jaar en al m'n hele leven nogal allergisch voor honden, katten, konijnen e.d. Kom ik bij iemand binnen met bijvoorbeeld een labrador, dan is het 5 minuten en dan begint het gekriebel, de jeuk en de andere bij u bekende klachten.

Nu wilden we binnen het gezin (4 kinderen onder de 10 jaar) dolgraag een hond. Wat te doen dacht ik ?

Na veel speurwerk vond ik op een forum op internet het kooikerhondje terug. Ook veel andere rassen maar die vonden we niet "mooi" of bijvoorbeeld te groot voor in ons huis.

Ik heb een bezoek gebracht aan een erkende fokker van kooikerhondjes en ben daar een tijd gebleven. Zeer vreemd: maar ik had nergens last van.

Nu hebben we ondertussen ons kooikerhondje al 1 jaar en nog steeds nergens last van. Kom ik bij een ander met een hond: direct problemen. Waardoor dit komt, kan ik niet verklaren. De kooikerhond verliest best wel haren maar waarschijnlijk minder huidschilfers. En daar komen de problemen van.

Nogmaals: ik kan het nergens op onderbouwen maar dit kooikerhondje heeft er voor gezorgd dat we nu een geweldig beestje in huis hebben waar ik geen last van heb!

Ik wilde dit graag delen met iedereen omdat ik weet dat de zoektocht voor de aanschaf van een hond een lastige is met de enorme hoeveelheid aan informatie op internet.

Tot slot: koop niet zó maar een kooikerhondje. Ga het gewoon proberen bij een fokker en laat u vooraf informeren door de dierenarts. Een goede fokker snapt uw probleem en zal u zeker helpen.

Tot slot: ons kooikerhondje gaat geweldig samen met de 4 kinderen.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2011 11:07 am 
Hallo,wij zijn op zoek naar een kleine hond(eerst puppy maar die niet groot word)maar vinden het moeilijk welk ras.Mijn dochter en ik zijn beetje allergies voor grassen bomen en huisstofmijt en katten.Honden niet echt maar we willen toch goed oppassen.Nou las ik net op een internetsite over diverse rassen die wel kunnen.Het gaat om:
Beagle
Boomer
Cairn Terrier
Engelse Cocker Spaniel
Kruising
Maltezer
Shih Tzu
Tibetaanse Terrier
Welk ras zou er het meest of meeste rassen zullen er geschikt zijn.
De een zeg langharig is beter i.v.m. schilfertjes dat die in het haar blijven zitten en dat je dan gniet snel last van allergie krijgt.Wie kan ons een paar tips geven of iets meer vertellen waar we op kunnen letten.
Alvast super bedankt.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2011 9:55 am 
Hi hallo!

Ik ben ook allergisch voor honden,katten,knaagdieren,vogels,en etc.
Heb ook last van hooikoorts en huisstofmijt. En ben allergisch voor bepaalde etenswaren.

En ik en met zoveel allergische mensen ben ik gek op honden. Maar zodra ik bij mn vriendin kom die een engelse bulldog heeft. Heb ik snel last omdat het beest ook op de bank komt.en als ik daar zit heb ik gelijk opgezette blaasjes op mijn armen en nek en soms op de mond. Heel vervelend en gewoon irritant.En terwijl ik het beest nog niet eens heb aangeraakt!!

Omdat ik graag toch een hond wil. Heb ik me verdiept in de australische labradoodle. En ben bij 2 fokkers geweest en bij iemand thuis voor een knuffeltest. Maar kreeg helaas na intensief knuffelen met de hond een allergische reactie van Blaasjes op armen,nek en mond. En kreeg het warm van binnen. dus met koud water afspoelen zakt de blaasjes af!

Dus de australische labradoodle is niet de hond voor mij.
En nou wil ik graag de spaanse waterhond testen! En kijken hoe dat gaat!

Marieke

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2011 10:02 am 
En je moet toch zelf testen of je wel of niet tegen een bepaald ras kan,want dan weet je het zeker. Dat is wat ik uit ervaring spreek. Zie bericht hierboven.

Groetjes marieke

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2011 4:31 pm 

Hoi ik ben zelf ook allergisch voor honden en heb een uitgebreide lijst met allergievrije honden gevonden op deze site: www.allergieoplossingen.nl.

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 01, 2012 12:40 pm 

Ik ben erg allergisch voor dieren, vooral honden. Superjammer, want ik ben gek op honden, maar nu mijn teckeltje is overleden, durf ik geen nieuw hondje te nemen omdat de reacties steeds heftiger worden. Maar poedels schijnen dus wel te kunnen. Maar heeft dat dan alleen betrekking op haren en huidschilfers, of ook op bijvoorbeeld speeksel. Want mijn huid reageert heel heftig bij aanraking met hondenspeeksel.

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 26, 2012 7:52 am 
Hallo,
ik heb een zoon die allergies is voor huisstofmijt,maar ik bezit 2 cavalier king charles.Kan er mij iemand zeggen of dit geschikte honden zijn
Dank

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Aug 24, 2012 6:39 pm 
Mijn man is al jaren onder behandeling bij het UMC in Utrecht. Hij heeft daar o.a. Een desensibilatiekuur van 5 jaar gehad tegen berken en hoopt in november van dit jaar zijn laatste spuit tegen hooikoorts te krijgen. Naast nog andere allergieën is hij ook allergisch voor honden en katten. Wij moesten ze weg doen. Katten herplaatst bij vrienden en collega's. Hond gehouden, die was al 12 maar uiteindelijk hebben we die in 2006 op 15jarige leeftijd moeten laten inslapen. We mochten nooit meer een hond zei het UMC. Echtgenoot kreeg wel steeds heftiger reacties als we bij mensen op bezoek gingen die honden of katten hadden. Zo af en toe vroeg hij nog wel eens of het echt niet meer kon, maar nee, het kon echt niet. Omdat zijn huidige kuur bijna afgelopen was en hij best wel veel last had van de honden/kattenallergie bij bezoekjes, en omdat wij, mijn zoon en ik, zo gek zijn op honden, vroeg hij afgelopen maart of hij een desensibilisatiekuur tegen hondenallergie kon gaan volgen. Tot zijn stomme verbazing reageerden ze daarop met: de inzichten over hondenallergie zijn helemaal veranderd. Het is zelfs verstandig om een hond te nemen om er weerstand tegen op te bouwen. Hij vroeg vervolgens of het dan zo' n labradoodle moest zijn, of poedel. Nee, werd er gezegd. Juist geen anti allergiehond, want je bent allergisch voor de huidschilfers, en omdat die honden een dichte vacht hebben, kun je die huidschilfers er niet goed uitwassen.
Jullie begrijpen dat wij totaal verbaast waren door deze ommekeer in inzichten. Maar diezelfde avond zaten wij op internet en de volgende dag hadden wij weer een hond. Het gaat goed. Mijn man heeft niet meer allergische klachten dan voordat wij de hond hadden.
Wij zijn er in ieder geval superblij mee, zeker omdat een labradoodle hartstikke duur is. En ik heb best wel wat over voor een hond, hebben nu ook een hond gekocht met papieren, dus ook niet goedkoop, maar persoonlijk vind ik 2000 euro wel wat veel. Ik vond het altijd meer een vorm van uitbuiten van het feit dat ook allergische mensen graag een hond willen. Maar nu weten we dus dat we juist niet zo'n anti allergie hond moeten nemen als je allergisch bent voor honden.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Za Okt 20, 2012 2:29 pm 
Hoi Carla en andere lezers,
Wij denken er ook over om een hond te nemen, maar vragen ons af of dit kan ivm lichte astmatische klachten van onze kinderen. Vandaar dat ik blij verrast ben toen ik jouw reactie las. Weet je waar of bij wie ik hier meer informatie over kan vinden?

Elke

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2013 8:53 pm 
IK heb een luchtreiniger van http://www.proairtech.nl/ aangeschaft en heb geen last meer van mijn katten allergie het apparaat zuivert de lucht echt schoon. Het is de serie proairtech ZX 7000 . echt een superding met 7 filters . IK heb eerst nog getwijfeld om mijn kat weg te doen maar nu hoeft dat gelukkig niet meer. Ik denk dat dit apparaat misschien ook wel voor honden zou kunnen helpen. Hoop dat dit jullie helpt ! Gr Ron

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2014 8:38 pm 
mss stomme vraag maar ik heb net een bloedtest gedaan voor allergie. conclusie; allergisch voor katten, huisstofmijt, bomen en gras. heb nagevraagd niet voor honden. Nu zegt een kennis van mij dat wanneer je geen honden hebt zelf je er dus ook niet allergisch voor kunt zijn en dit dus opbouwt zodra je er een in huis hebt? is dat zo??? of zit een allergie in de genen? dus als de test nu zegt dat ik niet allergisch ben dat dat ook niet zo is? hopelijk kan iemand mij antwoord geven ;-))

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 14, 2014 12:43 pm 
ook ik ben al mn hele leven erg allergisch. Astma, eczeem, dikke ogen etc..Toen ik mn man leerde kennen had hij al een labrador (van 4 jaar), en tot mn stomme verbazing ging dat goed, 10 jaar lang, toen overleed ze aan ouderdom. Het gaat over RAS maar zeker ook PER hond. Net als bij mensen, de ene hond heeft meer huidschilfers dan de andere,óók binnen een bepaald ras. Ik heb een poedel en maltezer gehad waarmee het NIET ging. En een poedel waarmee het wél ging. Elke hond is anders !! probeer het met die hond uit, en niet alleen met een hond van dat ras. Veel succes.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2016 6:56 pm 

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op dit forum. En dat komt door dit oude topic. Daardoor heb ik mijzelf en de arts kunnen overtuigen toch op zoek te gaan naar een hypoallergene hond. Zo van:

"Ik weet dat er wetenschappelijk gezien geen hypoallergene honden bestaan, maar daarna heb ik op het allergieplein gelezen. En daar zijn héél véél mensen die toch ook een hond hebben kunnen vinden die wel bij hen past."

Dus hij zwaaide om: geen kat dan, maar een hond ok dat kan nog wel. Daar heb ik nog maar allergiewaarde onder de 2 voor. Wel een tijdje uitproberen.

Ik ga dus op zoek.. Liever geen puppy maar een hond tussen de 1 en 4 jaar denk ik. Heb al een eerste reactie neergezet op een Maltezer.

Bedankt..

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2016 6:59 pm 

P.S.
Ik ben benieuwd of er weer nieuwe positieve verhalen zijn. Hoewel tegenvallers ook nuttig kunnen zijn.

Ik heb astma & onder andere allergiën voor honden, katten, knaagdieren en huisstofmijt. Verder loop ik ook niet over van energie, maar een aantal keren hond uit laten lukt me wel. Woon op een bovenwoning en heb geen auto, dus een klein dier is handig.
Verder wil ik de aanschafkosten wel beperkt houden. Een labradoodle wordt me te prijzig. Je moet namelijk ook nog voedsel en verzorging kunnen betalen..

Ik ga denk ik maar voornamelijk op asielsites en herplaatsing & marktplaats kijken.
Spannend hoor..

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2017 6:44 pm 
Hi mijn moeder is allergies voor dieren ze weet niet precies hoe en wat maar weten jullie of de ruwharige teckel anti allergies is ????? :?:

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9