Op dit onderwerp reageren  [ 277 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Auteur Bericht
 Titel: Re: taai slijm in de keel (AP-vervolgdiscussie 1 / 1-
BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2015 8:29 pm 
Hey Cke, ik herken jouw verhaal!!
Ik had er in m'n (3) zwangerschappen heel wat last van en nu plots terug, ben nu wel niet zwanger...

Ik heb een atrofische gastritis (chronisch), maar heb nooit echt reflux 'gevoeld', bij mij uit zich dat meer in een pijnlijke maag. Ik neem daarvoor elke dag 40 mg panthomed (helpt meestal, maar niet altijd).

Ik ben van nature wel een nerveus persoon, met een zware rugzak (verleden) en zou daar ook aan kunnen liggen, misschien is die 'spanning' wel de boosdoener? Nu, het voelt wel echt aan als een brok 'slijm'!! Hoe meer ik erover denk, hoe overtuigder ik word dat het 'maar dat' is...
Ik zat er eerst wel mee in, door m'n 'zwakke' maag en verhoogde kans op kanker.
Ik merk trouwens ook dat citroen de klacht tijdelijk iets mindert...

Iemand nog huismiddeltjes? Of iemand die kan zeggen of het middel acetylcysteine werkt tegen dat gevoel?

Cke, hou je mij op de hoogte hoe het bij jou is afgelopen? Of je al dan niet een diagnose kreeg?

Dankjewel!!

Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re: taai slijm in de keel (AP-vervolgdiscussie 1 / 1-
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 17, 2017 12:54 pm 
Stop eens met melk drinken en kaas eten allemaal. Waarschijnlijk is het dan allemaal opgelost voor de helft onder jullie.

Meisje22 schreef:
Ik ben een meisje van 22. Ik heb het probleem nu al sinds twee jaar. Altijd het gevoel slijmen in de keel te hebben. Ik moet ook constant mijn keel schrapen.

Ben er voor naar de dokter geweest en die zei dat ik een bronchitis had. Daarna met de antibioticakuur ging het niet over. Dan nog een aantal keer naar de huisarts, maar niets hielp. Ik ben dan maar op eigen houtje naar de nko arts gegaan. Die vertelde me dat ik allergie heb voor huisstofmijt en dat ik stembandknobbels had.
Heb 9 maanden logopedie gevolgd en neusspray en pilletjes genomen voor de allergie. Het hielp maar een beetje.

Dan hoorde ik zeggen van mijn logopediste dat maagzuur ook aan de oorzaak zou kunnen liggen. Dus ben ik in november 2011 naar de dokter geweest voor een gastroscopie. Die vertelde me dat ik een slokdarmontsteking had maar dat deze na twee maanden moest weg zijn met de pilletjes (pantomed 40mg). Ik pak deze nog steeds, en het is nog niets beter.

Ik ben twee weken geleden naar een nieuwe huisdokter geweest en zij denkt dat ik bronchiale hyperreactiviteit heb. Dat mijn kleine luchtwegen namelijk op alle prikkels reageren (koude, warmte, mist, huisstofmijt, rook, lachen, wenen, praten,...).
Nu pak ik sinds twee weken een puffer (Symbicort 160mg).
Ik pak ook nog steeds mijn pantomed 40 mg en mijn neusspray Avamys.

Na drie weken mijn puffer te gebruiken moest ik verbetering opmerken, ik merk deze een beetje op, maar als ik 's avonds in bed kruip, heb ik er terug last van. Volgens mij omdat op de slaapkamer heel veel huisstofmijt terug te vinden is. Mijn nieuwe huisarts is van plan me door te sturen naar een longarts...

Weer een nieuwe dokter en waarschijnlijk weer iets nieuw?
Ik word er gewoon gek van! Ik hoop dat ze iets vinden hiertegen... :(

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 277 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12