Op dit onderwerp reageren  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Luchtreinigers; heeft het zin?
BerichtGeplaatst: Za Sep 13, 2014 9:22 am 
Dyo schreef:
Het heeft zeker zin wanneer er een luchtreiniger met HEPA wordt ingezet. Een HEPA filter vangt onder andere alle kleine deeltjes uit de lucht. Deze deeltjes zoals pollen en stuifmeel zorgen ervoor dat de klachten verergerd worden. Dit is trouwens maar een klein deel van wat een HEPA luchtreiniger verwijdert. Geuren zoals rook en allerlei giftige gassen die ons huis binnendringen worden ook geneutraliseerd.

Bij ionClean.nl http://www.ionclean.nl/luchtreinigers/ionisator/60m2 zijn er genoeg luchtreinigers te koop om aan al uw wensen te voldoen.

Typisch verkooppraatjes !!! giftige gassen die je huis binnendringen . Ik had van een bedrijf als progenion wel wat anders verwacht !! U bent laag gezonken om zo ver de ruggen van zieke mensen uw geld te verdienen. Ik zie dat u onder verschillende namen opereert,maar het is wel duidelijk dat u alleen progenion verkoopt.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 7:25 am 
Beste Allemaal,

Ik Ruud Blok ben im matrasreiniging begonnen sind ca 1 jr.

Kijk maar eens op mijn website wat je er allemaal tegen kunt doen

http://www.matrasschoon.com

En niet duur want een luchtreiniger/ionisator voor ruimtes tot 100 m2 heb je bij mij al voor € 67,50

Gr Ruud

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 31, 2017 12:22 am 
Terug naar het begin van de discussie. Ja... Luchtreinigers hebben zin. Je moet een luchtfilter eigenlijk wel ALTIJD aan laten staan, want ieder luchtfilter werkt uiteindelijk als een biologisch filter door de huishoudbacteriën die zich onvermijdelijk in het filter systeem gaan ophopen m.n. in de mechanische filters of delen van de luchtkanalen. Als je het apparaat dan uitzet, dan sterven die huishoudbacteriën door voedselgebrek (ze leven n.l. van het stof dat daar zo makkelijk voorbij zweeft) en als je het b.v. 12 uur daarna weer aanzet, heb je het eerste uur wel een stank uit het apparaat. Je moet dus naar het elektrisch vermogen kijken wat het apparaat verbruikt. Als je het op je slaapkamer gebruikt voor een goede nachtrust (als je b.v. hooikoorts hebt) dan mag het apparaat ook niet veel lawaai maken. Een hepa-filter is een mechanisch filter dat meteen allergische deeltjes eruit filtert. Een actief kool filter filtert meteen geuren uit de lucht. Beide filters zul je op den duur moeten vervangen, ook al werkt het biologische deel dan juist lekker, er wordt gewoon te weinig lucht gefilterd door verstopping. Je hebt ook nog een elektronisch filter, hierbij stroomt de lucht eerst langs een grof filter en dan langs een UV-lamp, die niet alleen de bacteriën doodt, maar alle deeltjes (geur, hooi-pollen, schimmelsporen, enz) ioniseert, d.w.z. een +, of - elektrostatische lading geeft. Daarna gaat de lucht langs + en - hoogspanningsplaten. De +plaat trekt nu de -deeltjes en de -plaat trekt nu de +deeltje (zoals je elektrostatisch geïoniseerde haren naar een plastic kam toegetrokken worden bij het kammen). Daarna wordt de lucht zelf eerst ge-de-ioniseerd, alvorens het schoon weer de kamer ingeblazen wordt. Bij een elektronisch filter hoef je geen hepa of actieve koolfilters te kopen, maar alleen zo nu en dan de platen en het grove filter onder de kraan schoon te spoelen. Mijn luchtreiniger mag Niet te veel herrie maken en ook Niet te duur zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een elektronisch filter, maar een mechanisch luchtfilter met een grote capaciteit, die je op de laagste stand zet voor de minste herrie, zou ook kunnen voldoen! Om een goede keuze te maken zou je een consumentenbond test moeten kunnen raadplegen.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2017 6:31 pm 
Hallo Rini,

Ik weet niet of je nog actief bent op dit forum maar misschien wel, wie weet...

Kan jij mij eventueel een luchtreinigingstoestel aanraden dat geschikt is om allergenen van de huisstofmijt uit onze binnenlucht te filteren?

Tijdens mijn zoektocht op google las ik op deze webpagina dat er wel degelijk luchtreinigers bestaan die geschikt zijn om bepaalde allergieën te gaan verlichten.

Nu is mijn vraag: Voor welk toestel kiezen we? We wensen een toestel dat specifiek goed werkt tegen huisstofmijtallergenen; De oppervlakte van onze woonruimte en open keuken bedraagt 71 vierkante meter.

Ik focus op kwaliteit, ik ben bereid om premium te betalen indien nodig.
Wat ik belangrijk vind is de duurzaamheid en de onderhoudskosten.

Indien er iemand tips heeft, schrijf ze gerust neer aub.

Grtz

Jurgen

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2