Op dit onderwerp reageren  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Begin augustus ben ik naar Frankrijk geweest. Hier had ik soms vlagen van erge jeuk in mijn ogen. Dit heeft aangehouden tot vorige week, toen het opeens erger werd. De eerste 2 dagen vormden mijn ogen zich tot spleetjes, waarop de 3e dag ze ook helemaal opgezet waren. Naar de dokter geweest, en die zij gelijk dat het vast een allergische reactie was op het een of ander, nu nog geen idee! Heb oogdruppels en pillen meegekregen, alleen de klachten houden aan:(

Iemand met dezelfde symptonen, of tips?:)

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2005 12:00 am 
Ik maak me zorgen..... Sorry, maar ik kwam via Google hierop terecht en wil even in het kort mijn verhaal doen:
2 (bijna 3) maanden geleden had ik een ontstoken linker oog. Behoorlijk rood en deed echt zeer. Ben naar de huisarts gegaan en kreeg een zalfje... Na 2 weken was het nog niet over (wel minder rood) en kreeg ik hetzelfde zalfje.... Weer na 2 weken was het niet voorbij (dikke oogleden) en ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis... Na controle kwamen ze ermee dat ik waarschijnlijk een allergische reaktie heb. Dus 2 soorten druppels mee gekregen. En jawel, het verminderde aanzienlijk... Van 1 soort druppels (Opatanol) kon ik een herhaalrecept halen en dat gebruik ik nu nog steeds.... Maar het gekke is het volgende:
Ik vermoed dat mijn lichaam nu een zwakke plek hebben gevonden bij mijn ogen en alle stress (en verdriet/spanningen) slaan daar op. Gaat het goed, joh, dan vergeet ik het oog. Record is 4 dagen. Zelfs als ik me realiseer dat het weg is, krijg ik gelijk weer een dik, vermoeid oog. Ik kijk geregeld in de spiegel en zie dan dat het linker oog (als ik geen moeite doe om het open te houden) inderdaad kleiner is.... Daar maak ik me enorm zorgen over... Vanavond was er iets op tv over een persoon die met een dik oog naar het ziekenhuis ging en te horen kreeg dat het te maken had met een hersenbloeding. Sorry hoor, maar dan slaat de paniek bij mij ook toe en voel ik me rondom mijn oog verlamd.... Slaat nergens op, ik weet het, maar toch maak ik me druk..... Maar, hoe kan het dan, als ik me lekker voel, dat er niets aan de hand is.... Sterker nog, hoe kan het als ik me juist druk maak, dat mijn oog opspeelt... Voor alle duidelijkheid: ik heb het met mijn borst ook gehad. Bijna 2 jaar last, en nu is het al 4 jaar weg.... Denk toch dat mijn lichaam meer in staat is mij pijn te doen dan ik zelf wil.....
Please, is er iemand die me gerust kan stellen.....?
Btw, as. woensdag moet ik voor na-controle naar het ziekenhuis....
Groetjes,
Marc

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2005 12:00 am 
Het frustreert mij enorm, al deze berichten.
Natuurlijk heb ik het ook en word ook ik weggestuurd met een zalfje bij de dokter.

Elke dokter zegt hetzelfde, merk ik wel weer.
ALsof ik gek ben en zelf niet zie dat het een allergie is.
Ik heb nog wel een sollicitatiegesprek vandaag en ik zie er niet uit!

Mijn mondhoeken zijn ook niet meer om aan te zien.

Ik word er zo verdrietig van. Ik krijg mijn ogen amper goed open.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 12:00 am 
allergisch voor huismijt denk ik, ik heb hetzelfde probleem

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 12:00 am 
Ook ik heb last van dikke ogen. Vooral als ik ruik aan een pot terpentine! Vaak ontstaat het ook nadat ik een flinke bruine broeder heb gelegd in de wc! Hetgeen wat ik er aan doe is het volgende: ik sta 's morgens om 9 voor 6 op, neem dan een vette appel. Daarna ga ik mijn blote voeten in ochtendurine staan waarna ik ze afdroog met een pasgebruikt zakdoekje! Mijn dikke ogen zijn aanzienlijk geslonken. dus!!! Het is maar een tip! Groetjes Danny

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am 
Hoi Priscilla uit Gorredijk,
Weet jij ondertussen al waar je dikke ogen vandaan kwamen? Het is al een jaar geleden dat je dit bericht plaatste, maar ik word nu al 2 dagen wakker met hele dikke ogen en wallen heel vreemd. ook ik heb er nog nooit last van gehad. Misschien heb je ondertussen het antwoord en kan je me wel helpen.
Oke hopelijk hoor ik van je...
groetjes Shirley

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 12:00 am 
hoi, voor alle mensen met jeukende dikke rode schrale oogleden, misschien is dit de oplossing, ik heb soms met tijden ineens last ervan, waar het vandaan komt ben ik nog steeds niet achter gekomen, maar ik ging naar de apotheek, en zij gaven me een creme van vichy thermal fix yeux mee om te proberen. (ze zeiden dat het ook gewoon kan komen omdat je ogen te weinig vocht hebben) Na een paar uur al voelde het beter aan, de volgende dag was alle jeuk en roodheid verdwenen, ik smeer nu iedere dag een miniscuul drupje op mn ogen en ik heb nergens last meer van.
Ik heb ook eerder hydrocortison gehad van de dokter en dat hielp ook, maar inderdaad ook alleen als ik het echt opsmeerde, plus het is niet goed voor je ogen. dus probeer het zou ik zeggen, bij mijn apotheek hadden ze proefmonsters.
Owja, en ik had daarbij ook wel last van jeukende wangen, geen idee wat het was, ik was bang voor exceem, maar ik dacht, misschien helpt een babycreme omdat daar niet zoveel chemische troep in zit, ik heb zwitsal zachte creme gekocht met kamille-extract. heel simpel, maar heb nergens last meer van. Dus ik hoop dat ik hiermee wat mensen uit de brand kan helpen.

groetjes susan

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 12:00 am 
sinds 2 weken heb ik last van dikke oogleden en enorme wallen net of ik nog zeer moe ben,schaam me er zeer voor,smiddags trekt het weer een beetje weg,niet helemaal en smorgens begint het weer ,WAT MOET IK HIER TEGEN DOEN,ayla

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am 
Hallo,

Ook ik herken mij sinds 2 weken in jullie klachten. Hebben jullie ook vaker per jaar blaasontsteking net als ik? Het wordt wel zo makkelijk afgedaan met een allergie en ja dan krijg je een zalfje en zoek het maar uit maarrrr..ik vermoed een slechte werking van mijn nieren zeker ook omdat ik steeds blaasontsteking heb. Herkennen jullie dit voordat ik ook ga denken dat het een contactallergie is wil ik graag verder zoeken dan alleen de huid.

Al eens bij een mesotholoog geweest? Een kennis van mij wil mij daar heen sturen en zij zei; jouw blaasontstekingen krijgen steeds voeding van antibiotica, darmen kunnen niet tegen antibiotica ze maken slechte en goede bacterien kapot met die anti biotica en dat zou wel eens de reden kunnen zijn van je voxhtproblemen bij je ogen. Graag hoor ik van jullie,

Marquerite

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 12:00 am 
hey,
ik heb de laatste tijd ook heel veel last van dikke ogen en vooral ok heel erg rood. als ik smorgens op sta is het t ergste. weet iemand misschien iets die dit toevallig ook heeft gehad? ik smeer er nu elke dag al nivea op maar dat helpt ook niet zo?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 12:00 am 
Hi,

Sinds kort heb ik ook last van opgezwollen ogen, soms jeuk en branderig. Maar geeeen rode ogen.
Ik vind het ook vreemd van de ene naar andere dag zit ik met ogen alsof ik dagen gehuild hebt.
Als ik jullie brief leest gaat bij mij een lichtje branden. Sinds vorige maand heb ik een ring gekocht. Ik zal de winkel bellen van wat voor materiaal het gemaakt is. Merk is Dyrberg/Kern bezit met swarowski stenen. Ik denk dat het niet door de stenen komen maar van het materiaal waarvan het ring wordt gemaakt.
laat mij weten wie ook last heeft van dit merk ring.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 12:00 am 
Dikke ogen en wallen die af en toe komen en dan weer weggaan is voor mij een bekend verschijnsel. Voor mij heb ik de boosdoener(s) gevonden. Ik reageer met opgezette ogen die dan na een paar dagen wallen worden en weken blijven hangen als ik smaakversterkers heet E 621/622 . Sinds ik die stof helemaal weglaat heb ik er geen last meer van. Maar toch krijg je zonder het te willen die stof toch binnen omdat ze die zooi overal instoppen.
Ik heb het ook bij garnalenen en bij produkten die natuurlijke smaakversterkers bevatten zoals in oude kaas en boursin.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 12:00 am 
Hallo, ik loop ook al dik een jaar met dezelfde klachten. Rood dikke jeukende ogen en flinke wallen. Ook ik heb nooit last van wallen gehad en wordt er moedeloos van. Verschillende oogdruppels geprobeerd zoals opatanol, toberax, allergrom. Ze geven wel iets verlichting zodat ik 's ochtends een beetje van de jeuk af ben, maar voor de rest helpt het niets.

Ben nu zovaak al naar de dokter en naar de oogarts geweest er voor en kreeg steeds hetzelfde weer te horen... Ze weten niet wat voor allergie het is en dat ik er maar mee moet zien te leven. De laatste keer zei de dokter dat ik er te zwaar aan til en in theraphie moet om het zo beter mijn klachten te kunnen verwerken!!!!! Makkelijk praten hun zijn niet te gene die er zo uit zien en er last van heben.

Ik over weeg nu een p. chirurg te gaan, maar dit is erg duur en vindt me zelf nog iets te jong daar voor(22). Dus als iemand nog andere opties of tips heeft laat het me please weten!!!!

Succes iedereen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 12:00 am 
hallo,heb sinds enige tijd bij momenten ook last van gezwollen en jeukerige ogen.vooral vochtophping onder ogen.kan dit van airco komen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 12:00 am 
Hallo, Ruim 2 jaar terug heb ik ook maanden met dikke, rode, opgezette ogen rond gelopen. De huisarts heeft het eerst nog zalf voorgeschreven, maar dit werkte niet. Toen kon ik (gelukkig heel snel) bij de dermatoloog terecht voor een allergietest (huidtest). Hier kwam ondere andere uit dat ik allergisch ben voor de stof Cocamide Phenylbetaine. Dit is een stof die in shampoos en doucheschuim zit. Thuis ging ik mijn produkten controleren en het zat echt overal in!!! Ik heb deze flessen allemaal weggegooid en produkten gekocht waar dit niet in zit (Kruidvat!). Het heeft enkele dagen geduurd voordat het helemaal weg was. Het is nog 1 keer terug gekomen toen ik toch weer een produkt met deze stof gebruikte. Nu ben ik er alweer 2 jaar volledig vanaf. Misschien kan ik met mijn verhaal nog iemand van zijn/haar dikke ogen afhelpen??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 26, 2006 12:00 am 
Hallo, tjonge wat een vervelende situaties allemaal, ik heb ook last van wallen en opgezette oogleden. Het is inderdaad geen gezicht en zeker niet als je receptioniste bent, in de loop van de dag trekt het wel wat weg, maar nooit helemaal. Maar ik ga eens andere make-up proberen, zoals aangeraden door enkele van jullie, en kijk wat er dan gebeurd. Ik laat in ieder geval even weten of het helpt.
Het valt me trouwens op dat het meestal vrouwen zijn die reageren, komt dit bij mannen minder vaak voor misschien?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 26, 2006 12:00 am 
dag ,
ik heb al zolang ik me kan herinneren dikke vochtwallen ónder de ogen , ben óveral geweest en zelfs in het amc onderzocht ,als ik dit heb (en dit is dus 4 keer per week) dan ben ik ook heel erg duizelig in mijn hoofd en zwaarmoedig , alles voelt zwaar en mijn ogen zijn heel erg moe en jeuken vaak op het hoornvlies ,daarbij is het alsof ik een glazig vlies op het oog heb zitten , ik zou zo intens gelukkig zijn als iemand wist waar dit vandaan kwam , want inderdaad je ziet er niet uit , en de reakties zijn altijd weer hetzelfde , ik heb geen schilers of een droge huid rondom het oog , maar het beinvloed een groot gedeelte van mijn leven negatief.groet astrid

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 12:00 am 
Ik heb ook last van wallen. 's Morgens als ik uit mijn bed kom zie ik er niet uit. Toch ga ik niet al te laat naar bed en drink voldoende.
Eindelijk heb ik een creme gevonden die echt helpt. De wallen zijn binnen 30 minuten helemaal weg.
Het heet fast response eye cream van wegwallen.
Renate
renatevongleich@yahoo.com

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 12:00 am 
nou zoals ik lees ben ik tenminste niet de enige...ik heb wel een paar jaar enorme last van hooikoorts gehad.. en ik heb dan met name last van branderige jeukende ogen..
afgelopen jaar had ik het zo ineens geen last van heel raar..
nu is het sinds een paar weken weer begonnen.. met name s.morgens kom ik me bed uit met van die rare dikke ogen..
opgezet... en rimpellig de huid onder de ogen ook droog.. en in de loop van de dag zakt het weer een beetje af..
ik heb oog druppels gehad.. oogzalf.. en een allergie test waar uit blijkt dat ik niet tegen honden en katten kan... (maar die heb ik niet in huis) dus ja zoals jullie lezen... nog een van de dikke ogen club....
ik baal er enorm van .. want ik heb het nu al erg lang aan een stuk door..
ik heb zelf al pilletjes aangeschaft tegen allergische reacties... bij de apotheek van dan... maar ook zonder resultaat..groetjes.bianca

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 12:00 am 
Ik heb sinds vorig jaar ook last van dikke bovenoogleden.
Ik heb een hoop gesurfd,en terechtgekomen op een site over smaakversterkers,die vaak voorkomen in vooral die kant en klare maaltijden........
Heel slecht voor je gezondheid als je dr teveel van krijgt......,en laat ik nu al een half jaar veel te vaak kant en klaar eten!!!!

Dus ik ga maar vers eten koken,en kijken of t helpt!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 12:00 am 
Ik had m'n levenlang (geb 1955) hooikoorts. Paar jaar geleden gestopt met melk drinken (ik dronk 1 à 2 liter per week) en heb de afgelopen jaren vrijwel geen last meer gehad! Toeval?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 12:00 am 
Ik heb knalrode dikke opgezwollen oogleden en wallen onder mijn ogen,'s nachts is de jeuk en het branderige gevoel het hevigst.Vanmorgen uiteindelijk naar de dokter geweest en hij heeft mij hydrocortison creme en prednison voorgeschreven.Behoorlijk heftige medicijnen.Prednison moet ervoor zorgen dat de zwelling minder wordt of hopelijk weggaat.Prednison mag niet te lang gebruikt worden en de creme ook niet,dus heb ik een 'stoot' kuur gekregen(voor kort gebruik).De dokter heeft mij geadviseerd om voorlopig geen dagcreme of make-up te gebruiken.Hij heeft verder niet gezegd waardoor de zwellingen zijn ontstaan,hij weet het gewoon niet!In de bijsluiter van Prednison staat dat het medicijn binnen enkele uren gaat werken,nou ik merk er anders nog niks van en mijn ogen zijn alleen nog maar verder opgezwollen.Je wordt er in ieder geval wel duffig en beroerd van.Hopelijk als ik morgenochtend wakker wordt is de roodheid en de zwelling een stuk minder of het liefst helemaal weg.Vandaag vroegen al een aantal mensen,goh wat heb jij dan of ze staan heel raar naar je te kijken.Want het ziet er ook echt niet uit!Echt ontzettend balen!
Ik wens iedereen die ook dit heeft heel veel sterkte.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2007 12:00 am 
Ik heb dit jaar presies hetzelfde meegemaakt. Ogen werden opeens dik en rood. Ik had niet het idee dat ik nieuwe producten had gebruikt. Ik kreeg cortisol wat ook meer leek te branden dan verzachten. Op een gegeven moment was wel de zwelling weg maar niet het rode beetje schilverige branderige. Toen kreeg ik van de arts vaseline/ cetomacrogol creme omdat dit een heel veilige creme was. Ik deed het savonds op.
Dit bleek een echte ramp ik kreeg mijn ogen bijna niet meer open zo dik.
Toch was dit wel handig om te weten meteen gestopt met alles waar vaseline of parafine inzat. Dit is heel veel: handcreme schampo reinigingsmelk haarproducten maskara.
Meteen was de reactie weg (wel 1 dag cortisol)
nu gebruik ik reinigings melk en rozencreme van Dr.Hauska.
en wel gewone producten voor mijn haar maar dan let ik op dat mijn haar niet tegen mijn gezicht komt en dat ik niet met mijn handen aan mijn ogen of gezicht zit. want mijn handen zitten vaak aan mijn haar. Ik kan mijn ogen wel opmaken maar soms gaat dat dus ineens weer mis. Niet opmaken is beter. Ik heb maskara van Dr. Hauska besteld maar weet nog niet of dat helpt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 12:00 am 
ojee ojee ik heb al 2 maanden last van dikke ogen en onder mijn wimpers schilverig word er niet goed van nooit gehad dit dokter geweest en zalf niks helpt wie kan mij hier mee verder helpen lijk net een chinees soms maar ik zit nu de laaste tyd ook met veel stres kan het daar ook door komen en huil soms vaak ik hoop op andwoord groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: opgezwollen ogen Hallo Gemma Ik zie dat je berichtje al oud
BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2017 11:54 am 
Gemmy schreef:
Hoi

Ik heb sinds de vakantie last van dikke ogen,wangen en lippen. Ook mijn gezicht is heel droog en schilferig.
Ik ben bij de allergoloog geweest en die gaan test bij me doen, en ik heb een 7 daagse kuur gehad van pillen. Deze kuur is nu een week voorbij en nu komt het weer langzaam terug.

Ik weet niet waarvan het komt, maar ik moet nog 2 maanden wachten op de testen die ik krijg.

Ik ben receptioniste en meld me dan ook ziek als het heel erg is
Ik lijk net een gerimpelde, opgeblazen ballon.
Continu de confrontatie met de gasten aangaan, vindt ik verschrikkelijk.

Hoe gaan jullie er mee om.

Groetjes Gemmy

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3