Op dit onderwerp reageren  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Formaldehyde allergie
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 8:24 am 

zie mijn topic over de griepprik,ook daar zit formaldehyde in.
gr leny

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 8:21 pm 

Hallo Anne,

Shampoo's'en cremespoelings, maskers e.d kunnen inderdaad formaldehyde bevatten alleen staat het er dan vaak niet letterlijk op. Er zijn vele andere stoffen die formaldehyde vrijgeven. Zo uit het hoofd weet ik in shampoo's: DMDM Hydantion, MDM Hydantion, 2-bromo-1-nitropropane,1-diol en volgens mij ook imadozolidinyl urea. Kan het nog weleven voor je nakijken. Zelf ben ik ook erg allergisch voor formaldehyde en momenteel verdraag ik dus ook geen sigarettenrook. Want ook hierbij komt formaldehyde vrij. Heb nu ook al weer een hele poos opgezwollen oogleden, bij mij komt het voornamelijk door de sigarettenrook..
Weet ook niet of je make-up gebruikt, hier zitten soms ook stoffen in.
Misschien heb jij nog een tip voor mij: want wat doe jij eraan zodat de zwelling minder is op de oogleden. Heb al vanalles geprobeerd, maar wordt elke ochtend wakker met dikke ogen..
Groetjes Janke

Anne schreef:
Hallo,

Helaas ben ik ook allergisch voor formaldehyde. Bij mijn weten alleen voor de formaldehyde in nagellak. Een jaar of zes geleden ben ik daar zelf achter gekomen, nadat een allergietest niets opleverde. Ik krijg rode opgezwollen ogen en ontstoken luchtwegen van het gebruik van nagellak met formaldehyde. Gelukkig wordt er steeds meer nagellak gemaakt en verkocht zonder deze stof.

Maar... ik heb ook al jaren last van kleine blaasje aan de zijkanten van mijn vingers. Dit gebeurt eigenlijk alleen bij warm weer. Sinds ik een candidadieet en -kuur heb gevolgd, had ik hier nauwelijks meer last van. Ik heb nooit een link gelegd tussen die blaasjes en formaldehyde, de link naar candida was voor mij heel duidelijk.

Maar sinds de afgelopen week krijg ik ineens weer last van een reactie op mijn ogen én de blaasjes op mijn handen zijn terug. Nu begin ik te vermoeden dat het een misschien toch iets met het ander te maken heeft. Zou dit mogelijk zijn?

Blijkbaar is er toch weer een product met formaldehyde dat ik gebruik, waarop mijn lichaam een allergische reactie vertoont.

Heeft iemand een idee? Ik zal in ieder geval mijn shampoo eens onder de loep nemen, want ik heb nooit eerder gehoord dat daar formaldehyde in kan zitten.

Alvast bedankt, Anne

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Jan 09, 2009 9:37 am 

Hallo Janke,

Ook ik heb opgezwollen oogleden en heb hiervoor de zalf Elidel van de dermatoloog gehad. Het is een zalf zonder hormonen en werkt erg goed.
Bedankt voor de tip van sigaretten rook want dit wist ik niet maar heb wel altijd last als er gerookt wordt. Dan krijg ik jeukende ogen en de volgende dag opgezwollen ogen. in de shampoos van Nivea zit geen formaldehyde maar bijvoorbeeld wel in Lelvive. Ook bleek mijn mascara van max factor de boosdoener te wezen terwijl ik die al 20 jaar gebruik maar deze allergie bouw je dus op. De Etos heeft diverse produkten die je wel kunt gebruiken en ook een stuk goedkoper.
Hoop dat je hier wat mee kunt.
Linda
Janke schreef:
Hallo iedereen,

Ben heel allergisch maar mijn grootste allergie is formaldehyde, krijg er ongelooflijke opgezwollen oogleden van. Krijg dan echt vanaf de wenkbrauw tot aan de wimperrand opgezwollen oogleden. Vermijd alles met formaldehyde. Maar wanneer iemand een sigaret opsteekt komt er formaldehyde vrij.. Dit zorgt er voor dat ik niet naar feestjes etc kan( heb ook nog een parfumallergie) en het wordt hier ook niet zo nauw genomen met het rookverbod.. Het beperkt me dus in zoveel dingen. Want om nou de volgende ochtend met zulke dikke oogleden wakker te worden is echt geen pretje. Zijn er mensen die tips hebben? Was er 3 jaar vanaf, maar ineens steekt het de kop op.. De vorige keer was het pas na een jaar over.. Om me weer een jaar af te zonderen vind k wel heel erg.. Lees dingen over Neat en acupunctuur.. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Groetjes Janke

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Jan 09, 2009 10:20 pm 

Linda23 schreef:
Hoi linda,
bedankt voor je reactie. Moet maandag weer naar de dermatoloog dus zal direct even vragen naar die creme. Wat de mascara betreft. Zelf gebruik k nu de mascara van dr Hauschka,volledig natuurlijk. Gebruik het wel af en toe hoor. Ja allergieen bouw je op, soms ben k wel bang dat er een moment komt dat we niets meer kunnen verdragen. Heb inmiddels al 50 allergieen. Maar daar wil k niet te veel aandenken. Het is ook wel apart had een hele periode geen allergische reacties.blijft toch een raadsel hoe zoiets ineens weer opkomt, maarja niet overal is een verklaring voor. Gebruik nu de produkten van lavera en urtekram.zijn volledig natuurlijk en zonder geur. Dat van de etos had ik nog nooit gehoord.zal dat ook even nakijken.want idd goede produkten zijn erg duur! Maar durf niet zomaar weer wat uit te proberen.
Groetjes Janke
hallo Janke,

Ook ik heb opgezwollen oogleden en heb hiervoor de zalf Elidel van de dermatoloog gehad. Het is een zalf zonder hormonen en werkt erg goed.
Bedankt voor de tip van sigaretten rook want dit wist ik niet maar heb wel altijd last als er gerookt wordt. Dan krijg ik jeukende ogen en de volgende dag opgezwollen ogen. in de shampoos van Nivea zit geen formaldehyde maar bijvoorbeeld wel in Lelvive. Ook bleek mijn mascara van max factor de boosdoener te wezen terwijl ik die al 20 jaar gebruik maar deze allergie bouw je dus op. De Etos heeft diverse produkten die je wel kunt gebruiken en ook een stuk goedkoper.
Hoop dat je hier wat mee kunt.
Linda
Janke schreef:
Hallo iedereen,

Ben heel allergisch maar mijn grootste allergie is formaldehyde, krijg er ongelooflijke opgezwollen oogleden van. Krijg dan echt vanaf de wenkbrauw tot aan de wimperrand opgezwollen oogleden. Vermijd alles met formaldehyde. Maar wanneer iemand een sigaret opsteekt komt er formaldehyde vrij.. Dit zorgt er voor dat ik niet naar feestjes etc kan( heb ook nog een parfumallergie) en het wordt hier ook niet zo nauw genomen met het rookverbod.. Het beperkt me dus in zoveel dingen. Want om nou de volgende ochtend met zulke dikke oogleden wakker te worden is echt geen pretje. Zijn er mensen die tips hebben? Was er 3 jaar vanaf, maar ineens steekt het de kop op.. De vorige keer was het pas na een jaar over.. Om me weer een jaar af te zonderen vind k wel heel erg.. Lees dingen over Neat en acupunctuur.. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Groetjes Janke

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2009 12:08 pm 
Helaas moet ik melden dat Formaldehyde ook wordt gebruikt in bekleding van o.a. autostoelen. Dus als je er last van hebt en je bent van plan een nieuwe auto aan te schaffen...............

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2009 7:34 am 
Ik heb zelf ook erg veel last van allergieen gehad, maari ik ben in behandeling geweest bij een bioresonantiepraktijk. Dit heeft mij van erg veel allergieen afgeholpen, misschien ook iets voor julllie?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Zo Nov 01, 2009 2:32 pm 
Hoi Laura, ik ben Dolly 57 jaar sinds een half jaar allergisch voor formaldehyde en op zoek naar productlijsten, ik houd jeuk op mijn hoofd, ook al zijn de producten die ik gebruik formaldehydevrij,(Nioxin) ik heb regelmatig dikke ogen..

Laura schreef:
Heerlijk, eindelijk lotgenoten.

Ik ben Laura, 19 jaar en ook allergisch voor formaldehyde.
Ik ben gelukkig alleen nog maar heftige reacties op schoenen, deo, bepaalde douchecremes en bepaalde haarkleurmiddelen.

Als je informatie wilt , mail me maar even.. heb wel aardig wat staan..

Groet,
Laura

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Re: Shampoo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 29, 2010 4:40 pm 
Ik heb net een allergie test gehad en daar kwam uit dat ik een allergie heb voor Albert Heijn shampoo. Er zit dus formaldenhyde in.
Er zijn een paar merken die je wel kan gebruiken en bij de dermatoloog kan opvragen.

Gr Marc

Janke schreef:
Hallo Anne,

Shampoo's'en cremespoelings, maskers e.d kunnen inderdaad formaldehyde bevatten alleen staat het er dan vaak niet letterlijk op. Er zijn vele andere stoffen die formaldehyde vrijgeven. Zo uit het hoofd weet ik in shampoo's: DMDM Hydantion, MDM Hydantion, 2-bromo-1-nitropropane,1-diol en volgens mij ook imadozolidinyl urea. Kan het nog weleven voor je nakijken. Zelf ben ik ook erg allergisch voor formaldehyde en momenteel verdraag ik dus ook geen sigarettenrook. Want ook hierbij komt formaldehyde vrij. Heb nu ook al weer een hele poos opgezwollen oogleden, bij mij komt het voornamelijk door de sigarettenrook..
Weet ook niet of je make-up gebruikt, hier zitten soms ook stoffen in.
Misschien heb jij nog een tip voor mij: want wat doe jij eraan zodat de zwelling minder is op de oogleden. Heb al vanalles geprobeerd, maar wordt elke ochtend wakker met dikke ogen..
Groetjes Janke

Anne schreef:
Hallo,

Helaas ben ik ook allergisch voor formaldehyde. Bij mijn weten alleen voor de formaldehyde in nagellak. Een jaar of zes geleden ben ik daar zelf achter gekomen, nadat een allergietest niets opleverde. Ik krijg rode opgezwollen ogen en ontstoken luchtwegen van het gebruik van nagellak met formaldehyde. Gelukkig wordt er steeds meer nagellak gemaakt en verkocht zonder deze stof.

Maar... ik heb ook al jaren last van kleine blaasje aan de zijkanten van mijn vingers. Dit gebeurt eigenlijk alleen bij warm weer. Sinds ik een candidadieet en -kuur heb gevolgd, had ik hier nauwelijks meer last van. Ik heb nooit een link gelegd tussen die blaasjes en formaldehyde, de link naar candida was voor mij heel duidelijk.

Maar sinds de afgelopen week krijg ik ineens weer last van een reactie op mijn ogen én de blaasjes op mijn handen zijn terug. Nu begin ik te vermoeden dat het een misschien toch iets met het ander te maken heeft. Zou dit mogelijk zijn?

Blijkbaar is er toch weer een product met formaldehyde dat ik gebruik, waarop mijn lichaam een allergische reactie vertoont.

Heeft iemand een idee? Ik zal in ieder geval mijn shampoo eens onder de loep nemen, want ik heb nooit eerder gehoord dat daar formaldehyde in kan zitten.

Alvast bedankt, Anne

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2012 6:39 pm 
leny schreef:
gr leny

In laminaat zit ook formaldehyde krijg je hevige
hoofdpijn van echte aanvallen

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2012 6:39 pm 
leny schreef:
gr leny

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Za Mei 19, 2012 3:03 pm 

Gast schreef:
leny schreef:
gr leny

klopt was ik nog vergeten te vermelden,ook in spaanplaat.in verf van spijkerbroeken,in papieren geld(drukinkt) .
gr leny

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2012 8:18 pm 
In laminaat zit ook het ook ik heb zware
hoofdpijn aanvallen gehad 24 uur lang 5 weken
lang vloer eruit gehaald en geen last meer
Carpet right houdt zich van de domme
:oops: :oops: :oops: :o

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2013 1:20 pm 
Hallo allemaal,

Ik ben allergisch voor Formaldehyde en benzocaine.
Ik moet medicijnen nemen: diabeet.
reeds genomen diamicron, jaren genomen 2 maanden wel 2 a 3 maanden niet, vanwege allergische reacties.
Glimepiride van sandoz bevat kleur e 132 groot
probleem. Geheemelte tandvlees helemaal op geschoven. veel tanden en kiezen staan nu los.
Zij zullen moeten worden verwijderd.
Toen Lantus (geinjecteerd, na 2 maanden werd
het branden in mijn mond nog erger en moest stop
pen.) Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben??
Ook voedsel eet ik alleen biologisch zonder Enrs.
keurstoffen, conserveermiddel.
Wassen met badedas, zeep sunligh, clarens blauw
tandpasta macleansklein beetje gaat goed.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Met vr. groet, Inerke

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Jul 03, 2017 7:00 pm 

Sneeuw schreef:
In laminaat zit ook het ook ik heb zware
hoofdpijn aanvallen gehad 24 uur lang 5 weken
lang vloer eruit gehaald en geen last meer
Carpet right houdt zich van de domme
:oops: :oops: :oops: :o

Ik heb hetzelfde. Ik heb ook een vloer van Carpetright laten leggen en sinds gisteren opgezwollen ogen, gisterenavond zelfs helemaal een ontstoken oog.

Ook last van de luchtwegen en wazig zicht.

Carpetright zei bij mij ook er niets van te weten.

De vloer ligt er nu 3 dagen in. Je ruikt het eigenlijk meteen al als je het huis binnen komt, zo'n chemische lucht. Iemand tips?

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2