Op dit onderwerp reageren  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 12:00 am 
Sinds een paar jaar word ik in de zomerperiode meermaals gebeten door mieren. Meestal gebeurt dat op mijn enkel. Na de prik die al vervelend aanvoelt, zwelt mijn enkel in 2 dagen flink op en ziet het bont en blauw. De pijn trekt op naar mijn been en alles voelt stijf. Na 2 dagen komt er etter uit het gaatje. Al met al duurt het bij mij een week voordat alles weer op orde is.
Eerst kon ik niet geloven dat dit door zo`n kleine mier veroorzaakt wordt, maar ik heb het nu een paar keer gezien dat het een mier was die mij dit leed aandeed.
Er zijn in het leven ergere dingen, maar het is vervelend.
Weet iemand wat je er het beste op kunt doen wanneer je gebeten bent? Ben benieuwd. groeten, Liesbeth

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 12:00 am 
Ook ik reageer zo sterk op een mierenbeet een iedere keer als ik weer gebeten wordt is de reactie heviger.
Mijn laatste beet was maandag en met heel veel koelen is uiteindelijk de plek nog slechts ca 5 x 10 centimeter groot, hij was zeker 25 cm in doorsnee, rood met een witte rand eromheen en zeker in de midden gloeiend heet. Ook de "spierpijn "wat je zegt ken ik terug.
Er is verder niets op internet te vinden over een behandeling en ik vindt het momenteel nog een beetje gek om hiervoor een arts te raadplegen maar ik begin bang te worden voor een volgende beet, die ik wel probeer te voorkomen maar op een of andere manier weten ze me toch te vinden.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 02, 2007 12:00 am 
Heeft er niemand een medische reactie op de verhalen over mierenbeten?
Ik heb er ook zo'n last van.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 12:00 am 
Mierenleed. Inderdaad, klein maar "fijn". Gisteren gebeten, heb een hele dikke enkel, stram en stijf. Wat verlichting geeft (bij mij althans): lang deppen met gewone azijn en Ellerfree (tegen hooikoorts), werkt bij mij ook tegen de mierenbeetreactie. Het dik worden van de enkel is tenslotter een allergische reactie, vandaar de gedachte Ellerfree te proberen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 12:00 am 
Hallo ik ben 17-06-2008 gebeten en kreeg een heel dik en pijlijk been, kan er nog niet oplopen en grote oedeem plekken boven op mijn voet, kreeg voor 10 dagen anti biotica en tegengif. Op advies van de arts nu altijd tegengif bij me dragen. succes en hoop dat het nietmeer gebeurt

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: mierenbeet
BerichtGeplaatst: Di Jul 13, 2010 12:42 pm 
Een mierenbeet wordt verzacht als ui,knoflook of komkommer in de huid wordt gewreven.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: mierenbeet
BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2017 3:59 pm 
Ook ik heb hier op vakantie regelmatig last van. Vooral bij gewrichten geeft het problemen het wordt erg warm en zwelt op. Na iemand ontmoet te hebben die arts was kreeg ik een anti allergie pilletje. resultaat was dat er na enkele uren de zwelling afnam en het een stuk aangenamer werdt. Standaard heb ik 10 stuks nu bij mij op vakantie en krijg ze gewoon van de huisarts.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 7 berichten ]