Op dit onderwerp reageren  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 12:00 am 
Wim Stege
Hoe is het gegaan met de tinctuur en kun je dit meteen kopen zoals jij de tinctuur beschreven hebt?en waar?

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 12:00 am 
Hoi, ook ik heb al zeker 15 jaar last van een landkaarttong, van alles geprobeerd maar nog niet gevonden wat hielp. Inmiddels blijkt dat ook mijn dochter van 7 het al enige tijd te hebben. Navraag in de familie leerde dat er aan mijn vaders kant meerdere famlieleden waren die er last van hebben. Ook mijn vader had het. Inmiddels is hij overleden aan darmkanker, soms ben ik bang dat dit misschien verband met elkaar houdt. Volgens de huisarts kan dit niet. Zijn er meer mensen waarbij het in de familie voorkomt???In ieder geval moet ik nu op advies van mij homeopaath paardebloemthee drinken. Ik hoop dat het helpt, zodat mijn dochter dit ook kan gaan gebruiken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 12:00 am 
Lang geleden had onze baby van toen ook een echte landkaarttong.
In de kleutertijd is die totaal verdwenen:
Hoe dit gekomen is weet ik niet. Als baby was hij was veel ziek: bronchitis en heeft heel veel antibiotica gekregen. Vandaag is hij 40 jaar oud en heeft geen weet meer van dit ziektebeeld.
Voor hem is dit goed afgelopen, ik meende dat dit alleen maar bij baby's voorkwam en het spontaan verdween tot ik dit vandaag allemaal las over dit syndroom.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 12:00 am 
Ik heb een landkaart tong gekregen toen ik van de eerste in verwachting was.
Ben hiermee bij de arts geweest maar daar kwam ik niet veel verder dan wat ik al wist.
Wel grappig om zoveel reacties te lezen van anderen. Niet grappig voor hen natuurlijk.
Ik kan niet zeggen dat ik er erg veel last van heb. Maar het ziet er gewoon niet uit.
Ik heb het vooral na het eten van ijs, de dag erna is mijn tong opgezwollen en voelt branderig.
Er bestaat volgens de arts geen doeltreffend middel.
Nu ik weer zwanger ben ziet mijn tong weer niet uit. Heb de hele zwangerschap last van mijn tong. Ik ben zowieso al gevoelig voor schimmelinfecties en dit werd ook veroorzaakt door een schimmel. Ik denk dat dit altijd in mijn lichaam zit en bij vermoeidheid en zwangerschap de kop opsteekt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 12:00 am 
hoi allemaal

ik ben vanmorgen dus opgevrolijkt met het goede nieuws ook een landkaart tong te hebben...nu is daar kennelijk helemaal niks aan te doen! er zijn wel middeltjes om de reactie te verzachten zodra deze optreedt, maar er is niks bekend over waardoor deze reactie nou precies wordt veroorzaakt.

er staat informatie over deze aandoening op :
http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1146684244

daarop staat onder anderen dat roken/koffie/alcohol geen effect hebben op de reactie. khoop dat jullie er iets aan hebben!

groetjes en sterkte
Kelly

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 12:00 am 
Hallo allemaal,

Ik heb ook al een paar jaar last van een landkaarttong.. Het kwam echt uit het niets en is sinds toen niet weg gegaan.

Ik heb verschillende dingen uitgeprobeerd maar niet alles werkte om het weg te halen! MAAR sinds 2 maanden heb ik er geen last meer van! Dat komt omdat ik nu 2 liter water drink en overdag eet ik crackers met smeerkaas of met runderrook vlees nou sinds ik dat eet en drink is het echt gelijk verdwenen!

Ik weet niet of dit bij iedereen werkt maarja wie weet, ik hoop het natuurlijk wel!!

Ik hoor graag reacties!

Groetjes Sanne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 12:00 am 
hallo allemaal!
Een paar jaar geleden ben ik hier terechtgekomen op deze site met mijn leuke landkaarttong ;). Fijn om te weten dat je niet de enige bent met deze tong, en heel herkenbaar om al jullie verhalen te lezen! :)
Nog steeds weinig hulp vanuit de medische wereld als ik alles zo lees, jammer hoor! Ik heb zelf een vrij heftige variant, met diepe groeven en happen, en veel pijn als ik het 'verkeerde' eet. Soms tot bloedens toe (jaja soms heb je dan een kruidje te pakken die je niet meteen wegkrijgt uit je mond.. offeh het kruid heeft mij te pakken haha. Pijnlijk ;). Tonnie je vroeg naar 'stabiele' happen en groeven: bij mij blijven ze ook steeds op dezelfde plek. Aan beide zijkanten over de hele lengte van mijn tong een reeks happen, en midden op mijn tong een permanente kloof. Deze is soms wat dieper en soms vlakker, maar het komt altijd op dezelfde plek terug. De vlekken zijn wel wisselender en 'wandelen' bij mij rond.

Wat ik minder teruglees, is hoe verschillende smaken door jullie worden beleefd? Ik heb al zeker 15 jaar deze tong, en inmiddels ben ik erachter dat ik veel dingen anders proef dan mensen zonder landkaarttong. Ik vind veel dingen lekker die anderen erg vies vinden (pindakaas met kaneelsuiker :D ). En ik lust veel dingen niet waar anderen naar smachten, zoals zachte kaasjes, olijven, rauwe tomaat. En, WATER! ik vind water echt vreselijk vies!! Ik proef er roest doorheen, of plastic, of er zit een bittere of muffe smaak aan. Kraan of bronwater, het maakt niks uit. Ik kan ervan overgeven...
Zijn er meer mensen met een landkaarttong die dit herkennen?

En, is het miss een idee om een lijstje te maken met alle dingen die wij minder goed kunnen eten? Want ik lees toch wel veel dezelfde dingen terug: ananas, tomaat, kruiden... Als we nu allemaal neerzetten wat we zelf vies/pijnlijk vinden om te eten?Miss kunnen we zo met elkaar zelf een soort 'handleiding' maken voor onze bijzondere tongetjes? ;)

*Pijnlijk/vies om te eten:
rauwe tomaat
ananas
verse mango
pepers
chilipoeder
paprikapoeder
feta
geitenkaas
brie
mozarella
olijven
kruidenthee
WATER

Groetjes allemaal!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 12:00 am 
hallo,

ik ben nu 18 en heb sinds mijn 10e een landkaarttong het is heel irritiant vooral als ik annanas eet en kruiden het ziet er heel lelijk uit rode bultjes vlekjes heel raar doet heel erg pijn deed heel erg pijn laats werd er maagbacterie in mijn maag ontdekt waardoor ik antibiotica kreeg moet 6 keer perdag slikken voor een weekje maar nou dat heb ik dus gedaannnnnn ik hebbb mijn mooie tong weer terug :P:P mooi van kleur geen vlekjes ik kan alles weer eten hij is helemaal weer gezond!!! ik zou maar een onderzoek laten doen het is weet ik bijna zeker een bacterie in je lichaam dus vraag je huisarts om antibioticas

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 12:00 am 
Hartstikke bedankt voor die tip van brandnetelthee tegen een landkaarttong. Ik ben er afgelopen woensdag mee begonnen en het helpt echt enorm. De vlekken zijn al veel minder. Alleen de kloofjes in de tong worden nog niet echt minder. Voorlopig ga ik nog een tijdje door. Hopelijk gaat de overgevoeligheid dan ook over.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 12:00 am 
Sorry werd een dubbel bericht....

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 12:00 am 
Hallo allemaal!

Ik ben Stan uit Uitgeest. Ik ben slechts 2 jaar, bijna 3.
Ook ik heb een landkaarttong, al vanaf mijn geboorte.

Het heeft heel duidelijk met mijn afweersysteem te maken. Zodra ik iets mindere weerstand krijg, worden de (pijnlijke en vuurrode) plekken op mijn tong groter en groter. Zelfs zo erg dat ik bijna geen "normale" tong meer overhoudt.

Ook heeft het te maken met allergieen in allerlei soorten en maten. (Een allergie zorgt er ook weer voor dat je afweersysteem harder moet werken om alles weer goed op peil te krijgen)
Op allergieen word ik nog steeds wekelijks getest. Sinds de allergieen geelimineerd kunnen worden, gaat het met mijn afweersysteem beter, ben ik minder vaak ziek, en is mijn tong veel minder gevoelig en minder vaak ernstig stuk. Er zitten nog wel wat kleine plekjes, maar lang niet zoveel als dat het geweest is.

Wat mijn papa en mama ook denken is dat het misschien wel te maken heeft met je auto-immuun.
Dit is echter niet zeker hoor!!!!
Want doordat ik chronisch last heb van die tong; ik heb het dus altijd, is mijn weerstand ook niet helemaal oké.
Afgelopen maart (2007) ben ik dus ook compleet door mijn benen heen gezakt, en was ik totaan mijn middel verlamd. (Het leek op Guillain Barré, en die diagnose is ook klinisch gesteld, alhoewel we nu wel twijfelen aan de diagnose, en de artsen twijfelen nu ook)
Gelukkig loop ik wel weer, maar mijn kniepeesreflexen aan beide benen zijn nog steeds weg. Ook mijn achillispeesreflex doet het niet meer maar mijn voetreflex is wel aanwezig.

Mijn papa en mama zoeken dus naar IETS wat misschien in combinatie kan zijn van de landkaarttong en de verlamming.
Wie weet zijn er mensen die dit herkennen.

Oja, en voor het elimineren van (voedsel)allergieen is een speciale methode ontwikkeld. Het helpt echt. Kijk naar de kliniek van Rosekrans U.A. in Lutjebroek (rosekrans is een achternaam)
HET HELPT ECHT!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 26, 2007 12:00 am 
Zo na 2 jaar weer eens een berichtje..

Met mij gaat alles zijn gangentje. Nog steeds landkaarttong en weet je... waarom mezelf druk blijven maken. Ik heb het eenmaal, maar heb geen zin om het mijn leven te laten beheersen. Moet iedereen gaan doen. We hebben het, kunnen het elke dag wel bespreken maar ja verder is er niets aan te doen.

Alles accepteren = move on with our live.

jongens het is al kort genoeg - er zijn ergere dingen om druk om te maken.

Groetjes een globetonger (leuk verzonnen)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 12:00 am 
Ik heb er ook al jaaaaren last van, en bij mij is ook de diagnose landkaarttong gesteld. Maar ik lees overal dat landkaarttong constant van plaats op de tong veranderd.

Ik heb echter een kloof aan de rechterkant (van mijzelf uitgezien) van mijn tong, die altijd op dezelfde plek blijft zitten. Deze lijkt steeds dicht te gaan, maar telkens als hij bijna weg is, wordt de kloof weer groter...

Ik heb wel het idee dat het erger wordt als mijn mond erg droog is...

Ik denk dat het bij mij is begonnen na een ernstige gebeurtenis waarvan ik erg geschrokken ben, maar dat weet ik niet meer zeker.

Zijn er mensen bij wie de kloof ook op dezelfde plek blijft zitten...

Het is echt een ontzettend vervelende ziekte. Is schaam me er niet voor, maar het is pijnlijk en stoort me vaak in het normale leven.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: moe zijn en ellendig voelen
BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 12:41 pm 
He mensen,

Ik heb sinda 2 jaar af en toe last van een landkaarttong. Affelopen 4/5 dagen heb ik elke avond tot de vroege uurtjes gefeest en veeeeel alcohol gedronken. Heb nauwelijks nog een stem en merk dat mn weerstand minder is.

Kan het dus zijn dat je een landkaarttong (gevoelige tong!!) kan oplopen zodra je weerstand slecht is?

Groetjes Saskia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2014 2:53 pm 
het is een landkaarttong hou hem uit de buurt van rokers en het zal er een stuk beter uitzien.
Nathalie schreef:
Ben net met mijn zoontje naar de HA geweest.
Mijn HA keek me aan en zei:"Jeetje"
De HA vertelt me dat hij zoiets nog nooit eerder heeft gezien en hij verschuldigd zich dat hij ook niet weet wat het is.

Op sommige plekken is zijn tong helemaal kaal

De dokter denkt zelf dat mijn zoon als baby veeeel en veeeeel teveel antibiotica heeft gehad en dat zijn tong er nu zo uitziet.
(Hij moest door omstandigheden ook veel AB slikken)
Ik vertel de dokter dat mijn zoon totaal niets van zuivelprodukten eet,dus vraag aan hem is het dan geen vitaminegebrek?

Nee hij denkt van niet....

Dan zou het eerder van binnenuit moeten komen
Hij zegt het enige wat ik nu kan bedenken is dit aan de KNO arts laten zien.
Hij zou de enige zijn die mss een antwoord had........

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Nov 30, 2014 11:38 pm 
Hier ook al 15 jaar landkaart tong. Zeer pijnlijk. Werk in de sociale sector maar kan hierdoor vaak moeilijk praten...en eten. Vaak gaat het gepaard met stress of wat ik eet en darmproblemen. Volgens mij mogelijks n erfelijke factor en is het n soort eczema. Tijdens mijn zwangerschap 9 maanden geen last... had ook geen andere klachten van darmen of stress. Ik zou er graag van af zijn. Of toch n wondermiddel tegen de kloven en de pijn.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Jan 04, 2016 4:51 am 

Ik heb ook last van een landkaarttong. Maar heb de oplossing gevonden! Het is een natuurlijk wondermiddel wat overal voor gebruikt kan worden en pijn verzacht. Dus het kan ook op de tong gespoten worden en dus oraal ingenomen worden. Sinds ik het middel heb ik 3 keer een branderige prikkelaanval op mijn tong gehad na het eten/drinken en direct het wondermiddeltje gespoten. Erg fijn want de aanslag op de tong stopt en de pijn gaat weg! Ik ben benieuwd of de tong aanslag aanvallen ook minder worden. Maar als ik het middel bij me heb is het erg fijn dus dat het weg gaat. Als je een pm stuurt geef ik het mail adres. Mijn vriendin kwam met dit middel en die kan er aan komen.

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2016 7:32 pm 

AC schreef:
Hier ook al 15 jaar landkaart tong. Zeer pijnlijk. Werk in de sociale sector maar kan hierdoor vaak moeilijk praten...en eten. Vaak gaat het gepaard met stress of wat ik eet en darmproblemen. Volgens mij mogelijks n erfelijke factor en is het n soort eczema. Tijdens mijn zwangerschap 9 maanden geen last... had ook geen andere klachten van darmen of stress. Ik zou er graag van af zijn. Of toch n wondermiddel tegen de kloven en de pijn.

Tjonge, ik wist niet dat het zo'n impact kon hebben.. Had er nooit eerder van gehoord. Heb je al wel eens laten onderzoeken op voedselallergie of zo?

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2017 7:50 pm 
Ik heb landkaartong na het eten van brood. Probeer maar eens een tijdje op speltbrood over te gaan of hellemaal glutenvrij eten. bij mij was het na 5 dagen weg.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7