Op dit onderwerp reageren  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Gestoken door Daas en ernstige galbult met jeuk , roodheid en zwelling
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 12:00 am 
Gisterochtend ben ik gestoken door w.s een daas.
Sinds die tijd is er een enorme bult ontstaan op de achterkant van mijn bovenbeen. Ter grote van een ontbijtbordje .
Het doet onwijs pijn, is knalrood en warm. ook is het dik geworden al met al erg vervel

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
Het gaat nu gelukkig langzaam beter. Al ziet het er nog lelijk uit.
Je voelt nog die harde schijf, en het trekt echt naar mijn lies enzo
En waar ik gestoken ben zit een grote donkerrode/beetje blauwe plek ...
Echt heel lelijk!
Nou ja, ben allang blij dat de pillen en het smeerseltje nu gaan werken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
heb een infuus gehad van augmentin 1 gram om de 6 uur in het ziekenhuis en de beet ziet er al veel beter uit

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 17, 2005 12:00 am 
hoi Chrisje,

ik heb niet de ervaring zo te reageren op een beet, maar heb wel altijd een uitzuigsetje bij me. Ik denk dat als je de beet direct goed uizuigt met zo'n setje de gevolgen veel minder zijn!
Mijn dochtertje werd vorig jaar onder haar voet gestoken door een wesp -->> Krijsen!!! We hebben het direct uitgezogen en een kwartiertje later liep ze alweer alsof er niks was gebeurt!!
een paar maanden daarvoor was ze in haar arm gestoken, toen had ik het setje nog niet, ze heeft toen echt een paar dagen last gehouden en ook zo'n dikke warme schijf op de plek.

Je kunt het ook eerst uitzuigen en dan daarna nog die zalf erop doen, lijkt me dat je dan een heleboel ellende voorblijft een volgende keer!

groetjes arieta

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
Ik ben nu al voor de tweede keer gestoken door een daas. En dit gebeurt dan ook nog in drievoud. 1x op mijn rechterschouder en 2x op mijn linker onderbeen. Ik word er helemaal gek van. Heb vanacht weer beneden gezeten omdat ik het niet meer uithield van de jeuk. Het zijn echt grote schijven en het brand enorm. Wat kan ik hier nog aan doen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Ik rijd paard, altijd buiten, en ben de vorige keer VIJF keer gestoken door een daas. Dat werden ook hele grote schijven, ongeveer 15 cm breed, heel warm en rood. Na een tijdje kreeg ik gewoon een soort kortjes op de bulten omdat het zo opzwol dat mijn huid het niet meer bij kon houden ofzo.

Ik ben vanavond twee keer gestoken, één keer op mijn keel. Ik hou mijn hart al vast. Ik smeer me toch iedere keer dat ik ga rijden in met ruim voldoende spul speciaal tegen dazen..

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2005 12:00 am 
om steken van muggen en/of dazen etc. te voorkomen raad ik u aan om THIAMINE 100 mg te gaan slikken 2x daags.
dit is een b vitamine die voor insekten een nare stank veroorzaakt op de huid en daardoor niet meer prikken.
te koop bij de apotheek .
p.s de stank ruik je zelf niet hoor !!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2005 12:00 am 
Hallo,

Ik ben een paar jaar geleden voor het eerst gestoken door een daas en toen kreeg ik al best een flinke reactie hierop die alleen maar groter en pijnlijker werd! Naar de huisarts geweest en een mentolzalf gekregen en tavegil. Van dit medicijn word je best wel wat duizelig en stemmingwisseling.

Nu word ik elk jaar zeker 1 x gestoken. Word er helemaal gek van!!!! Ik kan niet meer lekker met de honden het bos in en naar de wei!
Ben nu al in 3 weken tijd 5 x gestoken en word gek. Nu net weer gestoken wat ik dan gelijk doe is koelen, koelen en koelen. Zodat je geen grote zwelling krijgt. Wel weer medicijnen innemen waar ik van baal! Heb ook het idee dat deze niet meer zo goed werken als eerst.

Ik kan dus ook echt begrijpen dat jullie er gek van worden vooral van de jeuk.

Nou heel veel sterkte ermee en als jullie nog tips voor mij hebben mail het dan naar mij!

Groetjes Jessica

ps. zo'n uitzuiger werkt niet want op deze manier verspreid je het gif des te meer!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am 
Hallo Allemaal,

Ik ben vrijdag 28 juli 2x gestoken door een Daas 1x op mijn linker been net onder mijn knie en 1x op mijn rechtervoet.
Vandaag heb ik 2 grote rode schijven van ca. 15 cm met in het midden een soort blaar.

De plekken steken verschrikkelijk en mijn voet is erg dik geworden met lopen doet het ook pijn.

Heeft iemand hier voor een tip??

Groetjes Angelique

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Gisteren tijdens het zwemmen voor de 3e keer in 2 weken gestoken. Naast mijn linkeroog. Geprobeerd uit te zuigen, maar door de locatie deed die spuit te veel pijn. Na 4 uur begon mijn ooglid op te zwellen, heb tirizine gekregen van apotheek tegen allergische reacties. Helpt nog niet, al drie keer langdurig gekoeld. Vanmorgen zat mijn oog helemaal dicht. Heb huisartsenpost gebeld, die raadde me aan komende week met huisarts te gaan praten, misschien moet ik naar een allergoloog (wist niet eens dat dat bestond). Hopelijk weet arts ook meer van die thiamine, klinkt namelijk goed.

Hopelijk worden we niet meer geprikt, laat die dazen een ander slachtoffer gaan zoeken!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Zal mij benieuwen hoe ik er vanavond uitzie.... ga zometeen bij een plas liggen zonnen..... Hoeveel dazen nemen me vandaag te pakken? Heb er afgelopen week 5 opgelopen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo beste dazenslachtoffers,

Een natuurlijk middeltje dat ik altijd gebruik tegen deze vreselijk pijnlijke steken...... het plantje "Weegbree".....

http://www.natuurlijkerwijs.com/weegbree.htm

Als ik op stap ga is mijn eerste werk een paar van die bladen plukken.... je weet maar nooit.... en je vindt dit plantje zowat overal.
Van zodra ik een steek krijg, kneus ik zo'n blad en wrijf er flink mee over de gestoken plek. Gegarandeerd geen jeuk of schijf.

Zo, allemaal op zoek naar de weegbree en laat de dazen dan maar steken.

Groetjes,
Viviane

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 12:00 am 
Ben een andere irma als hierboven....

Ben gisteravond tijdens het paardrijden 1x gestoken (verbazend weinig gezien het aantal dazen om ons heen) en heb dat op dat moment niet gemerkt. Na het rijden ontdekte ik het en heb er Azeron opgesmeert. Heb nu een enorme rode warme bult boven mijn elleboog welke alleen maar pijnlijke lijkt te worden. Schrijven doet ook steeds meer pijn.
Ben al eens eerder door een wat grotere mug (huis tuin en keuken muggen geven bij mij geen enkele reactie, zelfs geen bultje) gestoken op mijn hand, kreeg na het smeren met azeron ook een enorm dikke hand. Dit ging na een paar dagen vanzelf weer weg.
Ik vraag me nu af of ik naar de dokter moet gaan...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 12:00 am 
Ik ben van de week gebeten door een daas. Op mijn linkerhiel. Enkel dik, hiel rood/ blauw/paars verkleurd en ik kan niet langer lopen dan hooguit vijf minuten, dan moet ik weer gaan zitten vanwege de pijn. Andere enkel is zaterdagavond ook dik en ontstoken geraakt. Ik ben naar de dokter geweest zaterdagmiddag en ik moet een week lang drie keer per dag antibioticacapsules slikken, een week met mijn voet omhoog zitten en mijn voet goed koelen. Ik mag zelfs de afwas nog niet doen... En de dokter heeft gelijk: zo gauw ik teveel loop, dan wordt mijn voet weer helemaal dik, rood en erg pijnlijk. En teveel lopen is dus tien minuten lopen in plaats van de hooguit vijf minuten die ik nu nog kan volhouden zonder pijn... Het gif van de daas verspreidt zich via je lymphe-banen door je lichaam. De dokter kon in mijn liezen een bobbel voelen, wat erop duidt dat het gif daar al zit, dus het gif had zich al aardig door mijn lichaam verspreidt. Rust, rust en nog eens rust. Dat is het allerbeste. En de bacteriële infectie die door de beet ontstaat is alleen te bestrijden met antibiotica.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am 
hoi,

Ik heb sinds een week een langwerpige bult aan de binnenkant van mijn bovenbeen mijn huid gaf een exzeem reactie denk ik want om de plek heen werd alles rood en gloeiend warm.
7 dagen latyer zit de bult er nog steeds is dit normaal gr tim

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 12:00 am 
Hallo allemaal,

Mijn zoon is een maand geleden in Zuid Zwitserland ook gebeten door zo'n daas en had ook een zeer heftige reactie zoals velen van jullie hierboven al beschreven. Hij heeft direct antibioticakuur gekregen waarna zijn gezwollen been weer enigszins normaal werd. Nu echter, een maand later, krijgt hij plots over zijn hele lichaam een verschrikkelijke jeuk en rode opgezwollen huid, behalve rond zijn enkel waar hij destijds gebeten is, daar blijft het spierwit...

De arts hier in CH zegt dat hij wel allergisch zal zijn voor het een of ander doch ik weet dat hij nooit allergisch is geweest voor iets. Ik ben bang dat zo'n dazensteek nare ziektes kan overbrengen ... Van het internet word je niet vrolijker: virussen, bacteriele infecties, protozoa etc. Heeft een van jullie ook wel eens gehoord/meegmaakt wat mijn zoon nu overkomt?

Mvrgr

Charles

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Gestoken door Daas en ernstige galbult met jeuk , roodheid e
BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2011 9:36 pm 
Wij proberen in de warme maanden van het jaar altijd "Prikweg" bij de hand te hebben (o.a. verkrijgbaar bij de drogist "K....vat") om ongemakken bij steken te verminderen.
Bij het gebruik van Prikweg verdwijnt de jeuk en de pijn voor een bepaalde tijd, afhankelijk van de ernst van de steek natuurlijk.
Een echte aanrader want hij werkt echt!

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 24, 2013 7:50 pm 
Ik ben gisteren gestoken door een daas en werd vanmorgen wakker met 60 rode plekken op mijn benen nauw kreeg ik een tip om pure azijn over mijn benen heen te gieten het doet echt heel veel pijn maar ben wel ongeveer een half uurtje van de pijn en jeuk af misschien een goede tip om uit te proberen

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2013 2:46 am 
Ik ben gisteren gestoken door honderden dazen. Ik liep met een uitzuigsetje in mijn hand, maar als ik stilstond om het te gebruiken, kwamen er meer dazen op me af, dus moest ik doorlopen. Ik dacht dat ik gek werd! Toen ik op een rustiger plekje kwam heb ik zoveel mogelijk plekken uitgezogen, maar was daarmee niet op tijd. Ik had ICE power bij me, dat verlichtte wat, en de bulten werden minder. Maar zodra dat uitgewerkt raakt, steekt de jeuk de kop weer op. Mijn armen en benen zitten nu vol schijven en ik doe 's nachtslot geen oog dicht. Morgen toch maar even naar de dokter.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 02, 2014 7:05 pm 
Citaat:
teatree olie erop en de jeuk verdwijnt.wat ook helpt, aambeienzalf van de apotheek met lidocaine.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2016 1:24 pm 
Na de beet een watje gedoopt in ammoniak erop doen en dat meteen op d beet plakken met leukoplast tape. Voorkomt niet alles maar maakt de zwelling minder erg. Daarna idd koelen en opnieuw zalf of ammoniak op doen. Pas op als er een blaasje op komt dat de infectie niet groter wordt, laten drogen aan de lucht.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 11:54 pm 
Ik zag laatst iets dat heet Sting-Kill, een middel wat je op de bult smeert en het naast verkoeld ook echt plaatselijk verlamd. Ga t morgen proberen, heb ook zo'n daas schijf op mn been niet te doen.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 22 berichten ]