Op dit onderwerp reageren  [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
 Titel: Re: seborroisch eczeem (AP-vervolgdiscussie 1 / 1-200)
BerichtGeplaatst: Zo Sep 28, 2008 7:21 pm 
Hallo ,ik ben een man van 38 en heb al 6 Jaar last van Seborroisch exceem .
Heb veel geprobeerd en gelaten en ook met allerlei middelen geprobeerd dit tegen te gaan .
Bij mij uit het zich in roodheid en schilvering in het gezicht rond mijn neus en wenkbrouwen en iets op de wang ,ook in mijn haargrens en achter mijn oor en in mijn oorschelp zit het .
Als je kijkt naar wat het is ,en hoe het ontstaat dan begrijp je misschien ook wat je niet moet doen ,maar het is zo complex en zoveel mensen zijn aan het zoeken zonder enig succes.
Ik kan U alleen vertellen wat mij geholpen heeft het te onderdrukken en misschien dat het ooit wel wegblijft .
Het is een gist (wat schimmel word)dat zich voed met talg ,en dat is het hele punt .
Je hoofd is een ideale plek voor het exceem ,daar kan het zijn gang gaan .
Ook in je vette zone s in je gezicht en je smetplekken in de plooien vinden ze het wel fijn.
Maar goed ,hydrocortison ,werkt echt wel en ook ketocenal ,is ook een prima middel om het tegen te gaan ,maar het doet je huid op langer termijn geen goed.
Hoe langer dat duurt des te meer je huid zijn natuurlijke evenwicht gaat verliezen ,dus als het even kan ,kun je beter proberen om via andere middelen.
Je huid te kalmeren ,maar dat is inderdaad heel moeilijk om uit te vinden ,wat voor de een werkt ,dat werkt voor de ander weer niet .
Voor mij geld ,dat ik bij stress ,en vermoeidheid ,en bij het eten van uien en kaas (allerlei kaas ) wat ook met schimmels te maken heeft toch meer last krijg.
Ook niet de velletjes en korstjes niet verwijderen is geen optie ,dan lijkt het net niet erg maar dan stikt je huid en dan word het ineens veel erger.
Persoonlijk ,heb ik wat leefregels en leefgewoontes aangeleerd en dat helpt mij enorm ,zo veel zelf dat ik geen hydrocortison meer hoeft te gebruiken .
Mail me maar ,en ik zal je vertellen welke middelen ik gebruik ,of zoek maar even verder .
In ieder geval veel succes met het zoeken van de juiste methodes om jouw Seborroisch exceem af te komen Johnhovestad@hotmail.com

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
BerichtGeplaatst: Zo Sep 28, 2008 7:32 pm 
Heb veel geprobeerd en gelaten en ook met allerlei middelen geprobeerd dit tegen te gaan .
Bij mij uit het zich in roodheid en schilvering in het gezicht rond mijn neus en wenkbrouwen en iets op de wang ,ook in mijn haargrens en achter mijn oor en in mijn oorschelp zit het .
Als je kijkt naar wat het is ,en hoe het ontstaat dan begrijp je misschien ook wat je niet moet doen ,maar het is zo complex en zoveel mensen zijn aan het zoeken zonder enig succes.
Ik kan U alleen vertellen wat mij geholpen heeft het te onderdrukken en misschien dat het ooit wel wegblijft .
Het is een gist (wat schimmel word)dat zich voed met talg ,en dat is het hele punt .
Ook in je vette zone s in je gezicht en je smetplekken in de plooien vinden ze het wel fijn.
Maar goed ,hydrocortison ,werkt echt wel en ook ketocenal ,is ook een prima middel om het tegen te gaan ,maar het doet je huid op langer termijn geen goed.
Hoe langer dat duurt des te meer je huid zijn natuurlijke evenwicht gaat verliezen ,dus als het even kan ,kun je beter proberen om via andere middelen.
Je huid te kalmeren ,maar dat is inderdaad heel moeilijk om uit te vinden ,wat voor de een werkt ,dat werkt voor de ander weer niet .
Voor mij geld ,dat ik bij stress ,en vermoeidheid ,en bij het eten van uien en kaas (allerlei kaas ) wat ook met schimmels te maken heeft toch meer last krijg.
Ook niet de velletjes en korstjes niet verwijderen is geen optie ,dan lijkt het net niet erg maar dan stikt je huid en dan word het ineens veel erger.
Persoonlijk ,heb ik wat leefregels en leefgewoontes aangeleerd en dat helpt mij enorm ,zo veel zelf dat ik geen hydrocortison meer hoeft te gebruiken .
Mail me maar ,en ik zal je vertellen welke middelen ik gebruik ,of zoek maar even verder .
In ieder geval veel succes met het zoeken van de juiste methodes om jouw Seborroisch exceem af te komen Johnhovestad@hotmail.com

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Okt 14, 2008 9:48 pm 
Hallo, ik ben 17 en ik heb al sinds de tweede klas last van deze kwaal. Het begon allemaal als een beetje roos. Ik dacht ach het gaat wel over. Maar nee, na enkele maanden was het gewoon een berg sneeuw op dat hoofd. En toen, inmiddels in de derde, kwamen er allerlei rode vlekken in mijn gezicht. Dit waren meer korsten, en hoe meer je krabte, hoe erger het werd. Ook schilferde het als een tierelier, en liep je straal voor schut op school. Ik besloot het maar te laten op een allergie, en sprak er niet eens over met een ouder of arts. Maar ondertussen werd het erger en ik werd wanhopig. Ik smeerde van alles op mijn gezicht, van tandpasta tot lippenbalsem, van antiroos shampoo tot de dagcreme van mijn moeder. Niets mocht baten. De antiroos shampoo hielp trouwens niet op mijn hoofdhuid. Niks hielp. Op een gegeven moment stond ik gewoon iedere ochtend een halfuur voor de spiegel, om de vellen van mijn gezicht te trekken. Ik stapte uit wanhoop maar naar de huisarts, die er ook weinig mee kon en stuurde me door naar de VU. Na een hoop verschillende behandelingen met allerlei shampoo's en zalfjes, bleek een shampoo, Selsun en een zalf, Ketoconazol ,te werken. Selsun gebruik je gewoon 2 keer per week, en de ketoconazol creme/zalf smeer je 2x daags op de plekken. Werkt prima, hoewel de rode vlekken in golven komen. Soms zijn ze er niet, soms zitten ze er enkele weken. Ook sta ik nog steeds 10 minuten voor de spiegel s'ochtends om de schilfers weg te plukken met een pincet. En als je gezicht nat wordt, zie je overal witte troep van die zalf. Maar dat is nog altijd beter dan met rode korsten en grote witte vellen op je hoofd rondlopen. Als jij nou hetzelfde hebt maar je weet niet wat je er mee moet, stap ermee naar je huisarts. Je voelt jezelf wel zo vreselijk veel beter als je er (grotendeels) vanaf bent. Je krijgt ook meer zelfvertrouwen, niet meer van die mensen die je aanstaren omdat je rode plekken of schilfers op je gezicht hebt. En ik voel me nu ook een stuk beter, omdat ik mijn verhaal heb gedeeld.

Bas

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Za Okt 25, 2008 2:25 pm 
Hallo beste mensen,

Ben nu 21 jaar en loop al zo'n 6 jaar rond met een irritante kwaal seborroisch eczeem genoemd. Ben 1x naar de dermatoloog geweest die dit vluggetjes heeft geconstateerd, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik dit heb.

Wel heb ik soms last van een beetje rode huid langs mijn neus, niet heel rood, maar toch hinderlijk, schilfert niet echt dus geen vette gele of witte schilfers!!! Wel heb ik in mijn haren veel schilfers, zijn niet vet ofzo gewoon droge rommel, dat vind ik echt irritant. De roodheid naast mijn neus heb ik aardig onder controle dmv geen lactose innemen en vichy creme smeren. Sauna en in de zon liggen of zonnebank doen ook wonderen. Soms laait het weer een aantal dagen op, maar daar valt wel overheen te komen.

Ik zit nu met het volgende punt, na wat te lezen op internet kom ik op het idee dat ik misschien wel allergisch kan zijn voor mijn beugel die ik al zo'n 6 jaar heb. Heb nu nog zo'n draadje achter mijn tanden, zou dit verbang kunnen hebben met de roos in mijn haar en een ietswat rode gezichthuid (naast de neus)? Ik zit eraan te denken om dat draadje er eigenhandig uit te slopen.

Verder zou ik graag goede shampoo willen hebben zodat de schilfers op mijn kop weggaan, want een zwart shirt aantrekken zit er nu niet in !!! Liefst geen Selsun of crap want dit kan weer irriteren op de gezichthuid dacht ik gehoord te hebben.

Hoor graag van jullie,

Groet.
p.s. zal dit wel se zijn?

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Okt 27, 2008 8:18 pm 
hallo allemaal,

net voor vorige winter ben ik GROTE KLISTABLETTEN beginnen slikken. Na anderhalf potje begon beterschap op te treden, ik ben heel de winter Seborroisch eczeem-vrij geweest.
Nu krijg terug een beetje last langs neus, onder de neus en de wenkbrauwen. Ik start terug met de grote klis.
Grote klis staat bekend als huidzuiverend en bloedzuiverend.
Ik gebruik tabletten van BARDANE - ARKOPHARMA .
Voor de roos helpt bij mij Selsun om de twee drie weken erg goed. Maar de grote klis helpt daar ook wel.

succes ermee
PS : stress , vermoeidheid , emotionele blokkages, oude en nieuwe trauma's zijn zeker bepalend bij deze vervelende aandoening, ook wat je eet en drinkt, maar das een zoektocht voor elk apart en daar ben ook nog niet klaar mee.

veel liefs allemaal!!

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Za Jul 04, 2009 5:09 pm 
Hallo,

Ik hoop met mijn ervaring een hoop mensen te kunnen helpen, dit is mijn verhaal.

Sinds eind 2008 kwam ik erachter dat ik wel eens seborroisch exceem zou kunnen hebben, ik dacht niks aan de hand, we gaan gewoon naar de huisarts, die schrijft een zalfje voor en klaar is Kees. Toen het door dat zalfje(hydrocortison) meteen een stuk erger werd begon het probleem.

Na de aangeraden periode ben ik er uiteraard mee gestopt, maar het werd maar niet minder, dat heeft mij enorm veel stress op geleverd. In de maanden die volgden heb ik veel geprobeerd. Op voedselgebied probeerde ik van alles uit. Ik at bijvoorbeeld eens een week geen kaas, of dronk een bepaalde tijd geen melk enz. Deze informatie zocht ik op het internet, wat erg frustrerend is aangezien er totaal geen pijl op te trekken lijkt. De ene site verteld je dat een bepaald product positief zou kunnen werken in de strijd met seborroisch exceem, maar voordat je het wilt proberen lees je elders alweer dat je dat maar beter niet kan doen omdat er bepaalde stoffen inzitten die het alleen maar zullen verergeren. Al met al is dit zeer frustrerend, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit allemaal heeft geprobeerd.

Een kleine maand geleden kwam ik op een site terecht waar Grote Klis Arkocaps werd aangeraden, heb gelijk gekeken of er meer positieve gevallen waren, die waren er zeker, van eventuele negatieve bijwerkingen was absoluut geen sprake, dus besloot ik het eens te proberen, en ik kan alleen maar zeggen dat het me tot nu toe toch wel enorm heeft geholpen. De schilfering wordt steeds minder, evenals de vlekken, daarom voel ik het ook als mijn plicht om dit verhaal te vertellen. Voor iedereen die naar aanleiding hiervan de Grote Klis Arkocaps wilt proberen, let wel, het is geen wondermiddel, geef het aub. de tijd.

Voor de duidelijkheid, de arkocaps kosten gemiddeld zo'n 7/8 Euro, daar krijg je 45 capsules voor die je 3 maal per dag (tijdens de maaltijd) slikt. Verder eet ik nog steeds een stuk gezonder als ik hiervoor gewend was, wellicht heeft dat ook meegeholpen. Dan moet je vooral denken aan veel groente/fruit, in mijn geval wortels, appels en bosbessensap.

Succes.

Mvg,
Wesley

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Aug 13, 2009 8:21 am 
Heb ca 40 jaar seb. exceem. Alles geprobeerd maar je komt er niet echt vanaf; integendeel je wordt min of meer immuun voor alle middelen gek genoeg.
De ziekte verandert van karakter ook. Meer jeuk en roodheid en minder schilfers. De huid is waarsch. verpest door jarenlang gesmeer met van alles en nog wat.
Ben nu 61 en heb nu iedere dag jeuk, wat eerder slechts ca 2 maal per week het geval was , hetgeen concentratie op wat je doet belemmerd, je wordt te vroeg wakker en je mijdt veelal sociaal contact, is vermoeiend en bevordert stress.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Bleekwater
BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2009 10:56 pm 

Er schijnt een wetenschappelijk onderzoek te zijn gedaan naar eczeem en bleekwater.

Dit onderzoek door de Northwestern University Feinberg School of Medicin in Chicago werd voortijdig afgebroken wegens enorm succes.

De uitslag van dit onderzoek werd afgelopen April j.l. 2009 gepubliceerd in het tijdschrift Pediatric.

Mijn arts raadde aan 2 x per week 1 kopje 6% bleekwater op een heel bad.

Niet iedereen wil met z'n plekken naar het zwembad waar ook chloor in het water zit.
En niet iedereen heeft een bad dus twee dopjes op een teil of tobbe moet ook werken.

Ik vind het in elk geval de moeite waard om te proberen

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Sep 06, 2009 11:14 pm 
hallo ik ben een jonge van 20 jaar heb al 2 jaar last van seborroisch eczeem aleen maar tussen me wenkbrouwen het is geen gezicht vooral bij het douchen sporten. na dit kut ziekte kan ik niet meer gaan sporten niet eens normaal meer douchen in de ochtent word ik 10 min eerder wakker om die witte dingetjes op me wenkbrouw weg te halen. ik kan niks anders dan maar bidden (heeft iemand nog mischien een tip voor me ) alevi_070@live.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Apr 25, 2010 6:21 pm 
Ik heb het boek Probiotica van Dr.Michaela Dull gelezen en daarin staan alle aandoeningen in die hier vermeld staan . Voor de gene die het aangaat ISBN no. 9789044720594. Ik heb het boek uit de bibliotheek.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 02, 2011 12:01 pm 
Hoi ik ben nu 25, en heb nu al zo'n ongeveer 9 jaar last van seborroisch eczeem. Afgelopen kerstvakantie heb ik een pil gekregen (waar ik de naam van kwijt ben) waarmee de gisten in je lichaam gedood worden.
Deze heb ik 2 weken lang moeten slikken bij een maaltijd.

Daarna was het enorm weggetrokken en moet ik het voortaan onderhouden met de zalf Elidel.
De rode plekken komen af en aan en ik heb het redelijk onder controle, maar mijn probleem is echter de acne.
Soms heb ik er zo'n last van dat ik er weken last van blijf houden. Zelfs soms een enkele BULT op me gezicht, soort ontstoken puist.

Heeft iemand ook tips waarmee je de acne kan verminderen??

A desperate man

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2012 10:21 pm 
een goede tip bij SE !
- probeer uw immuunsysteem te versterken door gezonde voeding, probiotica (80% van uw immuniteit zit in uw darmflora), Echinacea purpurosa
- ontgifting van uw lichaam via een ontgiftingskuur (laat u begeleiden door een arts of gezondheidstherapeut) en beweging.
- stress vermijden (ook emotionele stress) !! werk aan ontspanning !!

de uiterlijke symptomen zoals acne, rode vlekken, schilferige huid (ook op de hoofdhuid) kan je aanpakken met groene klei kompressen (niet op open wonden) en de huid goed hydrateren met jojoba-olie.

veel succes !!

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2013 2:08 pm 
Hallo,

Ik had erg last van SE rond, op en in de oren. Het jeukte heel erg, en wanneer ik de korstjes kapot krapte kwam er een natte substantie uit (dit deed ik meestal in mijn slaap jammergenoeg). Ik heb ook wat plekken op mijn wangen, op de oogleden en rond de wenkbrauwen. Vooral de plekken op mijn wangen zagen er niet fraai uit en ik kreeg ook steeds de vraag of ik gevochten had. Mijn oren ziet niemand, want ik hang mijn haren er gewoon over heen :)

Op het moment heb ik het goed onder controle, het zijn nog wazige plekken op mijn gezicht en mijn oren zijn nog wel schilferig, echter de jeuk is nu al een tijdje weg.

Een paar tips hoe ik het probeer te behandelen:

Vitamine d pillen. Door het slechte weer in Nederland kan het zijn dat je een vitamine d te kort hebt. (Ik gebruik van NOW Vitamin D3 5000 iu, 1 pil per dag)

Kokosolie. Ik heb gevonden dat deze natuurlijk olie de weerstand tegen schimmels en gisten verhoogd. Verder is het gewoon fijn dat de huid niet zo droog is, dan jeukt het minder. Het gaat om onbewerkt (!) olie, dit is een vaste witte stof en als je het op je handen doet smelt het tot een doorzichtige olie. Verder ruikt het ook erg lekker. (Ik heb de mijne bij de Tuinen gekocht, je moet hiervoor niet in de standaard drogisterijen zijn zoals kruidvat en etos)

Vaseline. Met vaseline blijft het een tijdje lekker lang vet. Weer belangrijk dat je de pure vaseline hebt, dus zonder toevoegingen zoals parfum enzo! Dit smeer ik er vaak op na het douchen of het nemen van een bad. (die van mij is van het merk Herbamedicus, volgens mij voor een paar euro bij de Action).

Succes, ik hoop dat iemand iets aan deze tips heeft.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2013 7:01 pm 
John . schreef:

jhovestad1@hotmail is het inmiddels mei 2013

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2013 6:58 am 
heb er ook al jaren last van. probeer nu veel zalm te eten en geen kaas meer. Zon doet me goed ,maar heb geen tijd om elke dag 4u in de zon te gaan zitten als er al zon is. Na het douchen insmeren ,30min voor de spiegel schilfers verwijderen en weer insmeren.

Ik vraag me wel eens af als er geen douches waren en zeep etc. en we leefden in de wildernis. Hoe zou het dan zijn ?

Ik maak me er ook niet meer zo druk om omdat stress ook weer slecht is bladiebla het is gewoon KUT. Vooral in deze tijd waarin we succesvol willen zijn er er representatief bij willen lopen. We kunnen er weinig aan doen dus don't worry be happy!

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Sep 27, 2013 7:19 pm 
Dag,

Ook ik heb, in mindere / meerdere mate last van seborroisch eczeem op de hoofdhuid en gezicht.
Los van de mate van heftigheid nav seizoen, stressniveau en voedingspatroon lijkt voor mijn hoofdhuid de shampoo van Sebamed (hun antiroos variant) voor mij het beste te werken. Zoiezo gebruikte ik al andere produkten van Sebamed maar vreemd genoeg nog nooit hun shampoo gebruikt. Ik was verrast door de werking en hoop het (onder andere) hiermee beter onder controle te krijgen.
Geen idee of het al was geopperd als optie, maar hoop er iemand mee te kunnen helpen.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 11:48 am 
Beste mensen, ik ben een jongen van 19 jaar en heb seborroisch eczeem nu al 2 jaar in lichte mate vind ik zelf. In de zomer nergens last van. Zon? In de wintermaanden dus vanaf nu ongeveer krijg ik schilfers en roodheid rond m'n neus en tussen me wenkbrauwen. Wat bij mij helpt is crème hydrocortisoni, gekregen van mijn dokter, de zon natuurlijk, veel water drinken en proberen er gewoon niet mee bezig te zijn. Ik heb het nog steeds een beetje en wil er eigenlijk helemaal vanaf zijn. Heeft iemand nog wat tips voor mij?
Succes mensen met dit eczeem!

Groetjes
Raymon

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2016 6:13 am 

Zeep tegen eczeem - http://shytobuy.nl

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2017 3:33 pm 
Beste Mensen,

Normaal gesproken ben ik persoonlijk niet te vinden op forum's, echter is seborroïsch een gevoelig onderwerp in mijn dagelijks leven. Een jaar of 2 heb ik ontzettende trekkende en jeukende huid gehad. Ik weet als geen ander hoe vervelend dit is en het dagelijks leven en humeur kan beïnvloeden. vandaar dat ik hier even mijn verhaal wil doen:

Ik ben natuurlijk geen arts maar mijn ervaring/gevoel verteld dat seborroïsch eczeem , een ontsteking in de huid is die opzet/op komt bij diverse situatie's.

- Bij alcohol / drugs gebruik.
- stress!!
- droge lucht (winter)
- caffaine
- ect ect

nogmaals ik ben geen arts maar ik merk dat bovenstaande facturen invloed hebben op het eczeem.
mijn Eczeem zat vooral in de onderstaande streken van mij hoofd:

- boven de lippen (snor streek)
- achter de oren
- rand haarlijn
- neusvleugel
- bakkebaarden
- kin
- borst

naar verschillende producten geprobeerd te hebben werkte helemaal niks!!!!!
de dermatoloog heeft mij geadviseerd om antibiotica te slikken voor mij klachten, echter was ik bezig met andere antibiotica, dus kon niet gelijk medicijnen nemen voor het eczeem.

Per toeval heb ik het product SELSUN (seleniumsulfide 25mg per ml ) geprobeerd, dit zou bepaalde gisten doden.
ik gebruikte het op de eczeem plekken op mij huid in het gezicht, en liet het 10 minuten intrekken en spoelde het daarna goed af.
voor me haren gebruikte ik het als shampoo nadat ik mijn haren heb gewassen met mij eigen shampoo. (3 minuten intrekken en goed afspoelen)
tot mij verbazing werkt het direct en de volgende dag had ik direct minder last. Ik heb de shampoo 2x in de week gebruikt en in mijn gezicht 7 dagen achter elkaar. De eczeem is geheel weg gegaan. Soms zet het eczeem nog een beetje op maar direct als ik het product heb gebruikt blijft me huid rustig.

Ik hoop dat ik ook maar 1 iemand hiermee kan helpen, ik weet hoe vervelend het is.
Het middel is zonder recept te verkrijgen.

veel succes en sterkte!!!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9