Op dit onderwerp reageren  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2005 12:00 am 
protopic is voor zover ik het begrepen / ervaren heb een goed alternatief voor steroiden zolang de huid nog niet ontstoken is. op het moment dat de huid al open wonden vertoond helpt protopic niet meer en is het nutteloos ! protopic is goed om het net opkoment exceem te onderdrukken. Ik gebruik protopic alleen in mijn gezicht (het wordt hier niet vergoed en is peperduur) en dat is ook het enige lichaamsdeel wat momenteel onder controle is. het is wel lastig om dat hier de zon natuurlijk veel schijnt, maar ik zorg gewoon dat ik niet teveel in de zon kom. Alcohol geeft vreselijke jeuk en zwellingen, simpelste oplossing is gewoon niet drinken (zelfs geen slok om te proeven) Erg jammer natuurlijk, maar ook weer niet de allervreselijkste opoffering.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
Die Thaise zalf is behoorlijk fout, er is bij een laboratorium onderzoek uitgekomen dat er heel veel rommel inzit, o.a, zware medicatie, dus niks natuurlijk en onschuldig.

Mijn zoontje heeft een tijd protopic gebruikt, ik voelde niet wat hij voelde, dus dat is lastig. In het begin werkte het heel goed, maar later niet meer, en bij het smeren was het gillen, dus ik denk dat het behoorlijk heeft gebrand. Daar zijn we dus uiteindelijk weer mee gestopt. Hij heeft nu de wet-wrap behandeling. Is dat er niet ook voor volwassenen? OK, het is een onderdrukking, maar je hebt wel even vakantie van de jeuk!

Wat ik wel weet is dat ze bezig zijn met de IGE. Ik weet het niet precies hoor, maar het is erg vooruitstrevend en zeeeeer hoopvol voor eczeem/allergie patienten: Ze kunnen dan spelen met de IGE-waarden. Het onderzoek staat nog behoorlijk in de kinderschoenen, dus dat zal wel nog even duren, maar er gebeurd wel wat gelukkig. (weer wat opgevrolijkt?) Want ook al is eczeem niet levensbedreigend, het is wel erfelijk en steeds meer mensen hebben ook allergien, dus er is steeds meer belang bij goed onderzoek....

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik gebruik protopic nu zo'n 3 jaar. De resultaten zijn goed.
Ik heb eczeem op mijn oogleden, voorhoofd, kin, nek, armen, handen en om mijn middel.
Dit voorjaar ben ik bij de dermatoloog geweest vanwege de krantenberichten over dat protopic kanker kan veroorzaken. De dermatoloog bevestigde mij dan het nog niet is aangetoond dat protopic de oorzaak. Pas over een jaar of 20 kan men echt vaststellen wat de bijwerkingen zijn. Wel vertelde de dermatoloog. Protopic mag je niet dagelijks smeren, alleen als je eczeem actief is mag het gebruikt worden en alleen op plekjes. Gewoon onderhoud met een vette creme. Mij is verteld dat als ik het bijvoorbeeld op maandag en dinsdag gebruik ik het weekend wel in de zon mag. Wat ik heb gedaan is het volgende. Nu gebruik ik weer protopic in de zomermaanden of als ik op vakantie ga dan ga ik weer over op de hormoonzalf. Deze probeer ik dan ook zo min mogelijk te smeren want ook daarmee mag je niet in te velle zon.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2005 12:00 am 
Ik heb protoptic gekregen omdat ik witte vlekken in mijn gezicht en op mijn lichaam kreeg wat achteraf vitiligo bleek te zijn.(dit is nu ± 3 jaar geleden). Mijn dermatoloog had toen pas op internet een artikel gelezen dat er in Amerika per toeval was ontdekt dat bij patienten met exceem op de vitiligo plekken ook het pigment terugkwam. Ik ben de zalf ook gaan proberen en na 2 maanden (en er ook mee in de zon gezeten) kwamen er allemaal kleine sproetjes tevoorschijn op de plek in mijn gezicht en toen was de plek binnen 2 weken weer helemaal mijn eigen kleur. Ik heb een donkere huidskleur en was daarom blij dat de kleur in mijn gezicht weer terug was. Bij de plekken op de rest van mijn lichaam waar weinig licht bij komt duurt het wel lang voordat je een beetje resultaat ziet en zijn nu nog steeds niet helemaal bruin geworden.

Ik heb de zalf dus niet voor exceem gekregen maar misschien heeft iemand hier ook iets aan.

Ik heb er trouwens geen last van gehad dat ik er mee in de zon heb gezeten.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 12:00 am 
Mijn zoontje heeft ook protopic gebruikt en reageerd daar ook niet goed op. Het vreemde was ook dat hij 7mnd geen last had van z´n astma, maar toen ik met protopic begon kreeg hij na een week een zware astma aanval. Ik weet niet of dat iets met elkaar te maken heeft, maar vreemd is het wel. Z´n handen zijn nog steeds kapot en weet niet meer wat te doen. We hebben al zo veel uitgeprobeerd en niets helpt. Hij huilt zo vaak door de pijn we zijn best radeloos.

Groetjes fati

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 12:00 am 
Ik lees hier regelmatig verhalen over eczeem klachten.
Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat voedsel wel eens de oorzaak kan zijn ? http://eczema-natural-healing.com/

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 12:00 am 
hoi asja
beetje laat misschien ,maar mijn zoontje heeft ook vitiligo en heeft het nu een jaar of 4 en heeft ook elidel zalf gehad en krijgt nu elocon lotion en we wachten nu op een oproep voor lichttherapie.hopelijk komt mijn zoontje en jij van de vitiligo af
groetjes saskia

Voor het laatst bewerkt door admin op Ma Okt 25, 2010 8:45 am, in totaal 1 keer.
Verstrekken van gegevens van niet erkende en gediplomeerde genezers zijn niet geoorloofd

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
aan sjarinda
hoi met sefika was het crem protopic wat je gebruikte ik heb voor mij vingers edil gekregen voor vitiligo

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
hoi met sefika ik heb paar weken geleden ook vitiligo ontdekt
op me vingers ik heb van de dermo creme gehad EDIDEL welke was van jou is het protopic ?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:00 am 
hallo allemaal

Elidel en Protopic zijn kankerverwekkend heb ik gelezen, dus niet doen!!!!.

gr. liesbeth

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 12:00 am 
Hey Sjarinda,

Mijn zoontje van 3 heeft ook Vitiligo(op zn billen) en dermatoloog heeft hem ook Protopic voorgeschreven.
Had jij geen last van branderig gevoel..of jeuk ofzoiets...( ik vraag er maar niet naar! Ben bang dat hij er dan juist gaat aanzitten! Hoop zo dat het werkt!
Grtj Shemara

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Jolande,

nou bij mij bleef de Protopic maar branden en branden en jeuken. Om gek van te worden, nachten niet geslapen. Toen opgehouden en dermatoloog en firma ingelicht.

repair is er dacht ik inmiddels ook in dunnere vorm/lotion.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Astma en eczeem zijn aan elkaar verwant. Wisselen elkaar soms af of je hebt ze allebei.
Ik zou tegen de jeuk cardiflor creme proberen, en dan nagaan of het kind geen voedselallergie heeft.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Probeer eens cardiflor creme van VSM. Bij mij is de jeuk dan meteen weg.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hoi allemaal

heef iemand ook last van vitiligo?
en wat is je advies
ik moet wel elidel smeren ik weet verder ook geen uitweg

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 12:00 am 
ik hoop het saskia voor al voor je zoon
ik heb de crem elidel van uz gent gekrijgen zie nog nie zo verbetering in in febr moe ikweer terug';

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 12:00 am 
protopic is alleen gevaarlijk als je gesmeerd en in de zon loopt

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2007 12:00 am 
Ik heb vorig jaar protopic voorgeschreven gekregen. ik heb altijd eczeem verspreid over mijn hele hoofd en nek. deze week is het opeens ongelovelijk erg geworden en ben ik weer begonnen met de protopic. (heb natuurlijk wel een nieuwe gehaald)

het brand ontzettend en de jeuk is onverdragelijk. mijn eczeem is was niet open ofzo toen ik de zalf smeerde. 2 uur na gebruik een lading koelzalf erop gedaan. helpt niet.de jeuk is echt verschrikkelijk, ik heb nog liever pijn.

protopic alleen gebruiken op kleine plekjes eczeem, denk ik. het gaat een beetje jeuken en branden, maar is draaglijk. nooit op grotere oppervlakken op het gezicht smeren.. want dan ben je zwaar de lul.

zo., dat was mijn tip over de protopic zalf.
ik vind het trouwens wel een goede zalf hoor.. alleen voor tijdelijk, want je eczeem komt altijd weer terug.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 12:00 am 
Beste Desiree, ik heb ongeveer 7 jaar gelopen met een chronisch kloven eczeem, van calmurid creme, diprosalic, en nu uiteindelijk protopic zalf gebruikt. Volgens de dermatoloog is het chronisch. Ik verging van de pijn onder mijn vingernagels, steeds nieuwe diepe kloven! De pijn ging niet over. Uiteindelijk kreeg ik de gouden tip! Dit is een alternatief genezer. Ik geloofde er niet zo in, maar hij stelde meteen de juiste diagnose, en begon met accupunctuur-behandelingen. Na 2 keer was ik van de pijn af!!!!!!!! Ben inmiddels op controle bij de dermatolooog geweest en hij hield vol dat het chronisch is, maar het had nog nooit zo rustig uitgezien. vrijdag as. ga ik weer, die man heeft gouden handen!!!!!! Ik heb al 4 weken inmiddels geen pijn meer, en hij zegt;het gaat helemaal over! NIKS CHRONISCH!!!!!!!! Hopelijk heb je er wat aan.

Voor het laatst bewerkt door admin op Ma Okt 25, 2010 8:51 am, in totaal 1 keer.
Verstrekken van gegevens van niet erkende en gediplomeerde genezers zijn niet geoorloofd

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 12:00 am 
Heeft mij wonderbaarlijk goed geholpen.

Voor het laatst bewerkt door admin op Ma Okt 25, 2010 8:52 am, in totaal 1 keer.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 12:00 am 
Niels heb jij dat ook gedaan dat dieet?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 26, 2007 12:00 am 
JV: Verwijderd ivm grof taalgebruik

Ik heb al eczeem van af mijn 9e hie ik eraan ben gekomen weet ik niet maar het is geen fijn gevoel laat ik het zo zeggen!!!
Ik heb nu gewoon vlekken gekregen zo erg was en is me eczeem!
Maar ik ben naar het ziekenhuis gegaan en die heeft mij een medicijn voorgeschreven die UITSTEKEND HELPT binnen 2 weken ben jij af van je kut eczeem!!

tot ziens..xxx

Voor het laatst bewerkt door admin op Ma Okt 25, 2010 8:53 am, in totaal 1 keer.
Vertrekken van persoonlijke gegevens is niet geoorloofd

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: PROTOPIC
BerichtGeplaatst: Di Jul 22, 2008 10:03 am 

hallo
ik heb al 5 jaar eczeem op armen handen borst benen rug en op m,n kont nu ook protopic gehad ik ga er nu nog maar even mee door het lijkt wel of ik derdegraads verbrand ben heb een plastic flesje water in de koelkast om te koelen weet niet wat ik moet doen pijn en jeuk kan niet stil zitten en ik huil veel ben ten einde raad dermatoloog zegt is
chronisch
gr elly

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2008 5:11 pm 
Hallo allemaal,

Ik heb vanaf jongs af aan ook al erg exceem. De laatste tijd met name in gezicht, hals en armen.
Ben ook sinds 2 dagen begonnen met protopic, daarvoor al wel eens eerder geprobeerd maar meteen gestopt door de enorme jeuk en mijn oude zalf weer gaan smeren. Echter kan nu ook niet meer tegen mijn oude zalf (elocom) dus ben toch protopic gaan proberen. Gister heel veel jeuk, gloeien en erg rood. Vanochtend was heel mijn gezicht opgezwollen en rood, toch maar weer protopic gesmeerd en nu is het gelukkig rustiger aan het worden en de zwellingen aan het verdwijnen. Ben ook al minder rood, wel heel erg moe.

Ik ben overigens ook al een tijdje bezig met N.A.E.T. De oorzaak van mijn exceem komt voort uit allergieën is hierbij de gedachten. Hiervoor ben ik ook bij de dermatoloog getest en er kwam maar een gedeelte van mijn allergieën naar boven. In elk geval leer, alle onnedele metalen, conserveermiddel, katten en honden. Bij de NAET word je op voeding getest en je allergieën geelimineerd. Ik heb nu voor 4 basisstoffen behandeld (vitamine B, suiker, eiwitten en calcium) en voor leer en metalen en zon. Merk dat ik inderdaad geen uitslag meer krijg van deze zaken en dat is al heel fijn. Helaas komen er wel steeds weer andere allergiëen naar boven, dus weet niet hoe lang ik nog bezig ben, maar ben van plan om alles te elimeren, totdat ik overal vanaf ben.

Tot dan heb ik hopelijk baat bij de protopic, maar hopelijk niet elke ochtend een gezwollen rood hoofd. Overigens inderdaad wel balen dat je niet in de zon kan, is mijn zonneallergie geëlimeerd kan ik nog niet in de zon. Maar ja beter dan elke keer de jeuk en roodheid. Het blijft echter frustrerend omdat je steeds niet weet waar het nu weer vandaan komt en je er af en toe zo uitziet dat je liever de deur niet uitgaat.
Iedereen die er ook last van heeft heel veel sterkte met de zoektocht en mijn advies probeer eens NAET, wellicht ligt bij jouw de oorzaak maar bij een aantal zaken en ben je er na een paar behandelingen vanaf. Vooral bij kinderen schijnt dit snel te werken, die hebben nog niet heel veel allergieën opgebouwd.

Groetjes Petra.

Voor het laatst bewerkt door admin op Ma Okt 25, 2010 8:55 am, in totaal 1 keer.
Website verstrekt geen relevante informatie

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2010 2:59 am 
Hallo allemaal,

Ik zie dat de topic al erg oud is maar wil toch even mijn mening geven voor de mensen die dit nog wel lezen.
Vanaf mijn geboorte heb ik al last van hele erge eczeem en geen zalf die werkte....tot ik van protopic zal hoorde !
Ik gebruik nu ongeveer 4 jaar protopic zalf en bij mij werkt het best goed.
Ik lees veel dat de huid erg gaat irriteren en branden bij gebruik van protopic zalf maar ik heb dat juist niet bij deze zalf en wel bij zalfjes met hormonen.
Als ik de protopic zalf gebruik word de huid erg rustig en kloven gaan snel dicht.
Voor mij is dit de enigste zalf die toch wel werkt.
De huid gaat bij mij wel branden als ik van kou naar warm ga (ook al heb ik het een dag niet gesmeerd) bij warmte wisseling brand het gewoon.
Vaak is dat wel even lastig vooral in de winter bij het van buiten naar binnen gaan en het douchen is het even op de tanden bijten.
Maar al met al vind ik het een goede zalf.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende