Op dit onderwerp reageren  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2005 12:00 am 
ik heb precies hetzelfde.
Ik ben nu 2 maanden gestopt met roken en ben al die tijd niet zo'n beetje allergies voor stof , huismijt, de kat. Van alles. Jeuk rond mn ogen. Jeukende droge huid vooral van mn hoofd.
Heel irritant dat artsen doen alsof het niets met elkaar te maken heeft.
Zo begrijpen, sq geloven ze ook niet dat, wanneer je stopt met roken, je soms benauwder bent, dan toen je rookte.

Nou ja. Goed je huis schoonhouden. Dat scheelt een hoop prikkels en kriebels. En buiten sporten. Gaat het hopelijk gauw over.
En het idee onderdrukken om weer te gaan roken, om o de allergische reacties te verminderen.

Wat ik ook probeer, is te stomen met kamille. Weet nog niet of t helpt.
Stom trouwens dat ze dat bij Stivoro ook niet weten.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 12:00 am 
De eerste keer dat ik gestopt ben met roken, kreeg ik huiduitslag onder mijn mond. Het leek op krentenbaard. Daar ruim een jaar mee gelopen. Het zag er niet uit. Bij een acupuncturist en homeopaat geweest en het verdween.
De tweede keer dat ik stopte met roken, kreeg ik eczeem op mijn handen. Mijn handpalmen waren helemaal aangetast. Weer naar homeopaat en acupuncturist geweest, maar nu aan de bio-resonance. Het verdween helemaal!
Echter na 2 jaar krijg ik nu weer last, ondanks dat ik nog steeds rook.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 12:00 am 
Ik ben nu drie weken gestopt met roken waar ik echt heeeel erg blij mee ben. Ik ben nu 24 en rook al vanaf mijn 15e een pakje per dag. Ik kreeg 3 weken geleden een longontsteking na een griep en dat heeft me ertoe aan gezet om te stoppen. Alleen ben ik sinds ik gestopt ben vaak benauwd en loop ik te piepen. Ook heb ik last van jeuk, vooral op handen en armen. Ik ben wel een oud astma patient en dacht daar al lang overheen gegroeid te zijn. Mijn huisarts houd het goed in de gaten en ik hoop op een doorverwijzing naar en longarts.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
Ik ben in1999 begonnen met roken.Daarvoor had ik nooit gerookt. Toen ik na 3 jaar stopte heb ik een half jaar onder de eczeem gezeten,ik werd helemaal gek van de jeuk. Mijn huisarts wist er geen raad mee, ze gaf wel zalfjes en zo maar die werkten voor geen meter. Mijn dochter stuurde mij op een gegeven moment pillen die ze gekocht had in een chinese winkel het middel heet[skin form] en binnen de kortste keren was ik er vanaf. Na een paar jaar ben ik toch weer gaan roken maar op een gegeven moment wilde ik weer stoppen. Ik was bang voor de gevolgen maar zette toch door en ja hoor na amper 2 weken begon de ellende weer. Vooral in mijn gezicht en hals rode en opgezwollen jeukende en pijnlijke huid. Af en toe zat mijn oog bijna dicht zo opgezwollen was het. De eerste keer was het eczeem, maar dit zag er heel anders uit en dit is ook alleen in mijn gezicht en hals. De chinese pillen helpen hier niet bij. Mijn huisarts snapt er nog steeds niets van en kan alleen maar pillen voorschrijven die de allergische reaktie onderdrukken. Maar goed om een lang verhaal kort te maken het is weer overgegaan (na een tijd). Stom genoeg ben ik er onlangs weer begonnen met roken door omstandigheden en als ik er wel eens denk om weer te stoppen dan krijg ik al de bibbers.
Ik wil er nog wel bij vermelden dat ik verschillende allergieën heb dus dat zal er ook mee te maken hebben.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2005 12:00 am 
Hoi Inna,

Misschien is je lichaam wel aan het ontgiften en het herstellen en komen er allerlei afvalstoffen naar buiten. Als je darmen de afvalstoffen niet allemaal kunnen uitscheiden, dan gaat er ook een groot deel van de afvalstoffen via de huid naar buiten.
Misschien zou je een keer naar een homeopaat kunnen gaan. Deze heeft misschien wel een antwoord op je vraagt.
Verder zou het ook te maken kunnen hebben met een shampoo, zeep of parfum die je gebruikt. Of is dit ook allemaal al getest?
Sterkte.

Groetjes,

Tirza

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2005 12:00 am 
hoi inna

heel toevallig zit ik hier te kijken over allergie.
en lees ik jou berichtje.
ook ik ben gestopt met roken en ook ik heb een reactie van huisstofmeid .en als ik rook heb ik er totaal gaan last van ,dus ik denk ook dat het een reactie is omdat je,ikgestopt zijn

gr joke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
Bedankt voor jullie reacties, van de dermatoloog heb ik nu elocon zalf gekregen, die werkt perfect, ik moet de zalf zo'n 2 keer per week dun insmeren.
Dus voorlopig red ik het hier gelukkig mee.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 12:00 am 
Heeft niemand het omgekeerde dan ooit meegemaakt? Dat de allergie verdwijnt na stoppen met roken? Want het zijn niet meteen bemoedigende berichten voor de rokers die ik hier lees...

Ik heb 8 bekende contactallergieën (waaronder parfum, perubalsem, nikkel), leef nu al een jaar allergeen-vrij. Na een verbetering vorige zomer is het vanaf het najaar terug bergaf gegaan, anti-histamines lijken nauwelijks nog te helpen. 's Nacht kan ik er moeilijk door slapen en ik krab me tot bloedens toe.

En ik rook (maar wil er wel eens mee stoppen).

Perubalsem zou voorkomen in tabak, het wordt o.a. gebruikt om tabak mee te sausen, misschien niet bij alle merken.
Omdat ik aan het einde van mijn latijn ben vraag ik me af of ik mogelijk nog allergisch reageer op eventuele perubalsem die in de tabak van sigaretten zit?

Heeft niemand dan ervaren dat jeuk, contacteczeem of allergie overgaan na stoppen met roken? Ook zonder allergisch te zijn voor specifiek perubalsem?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 12:00 am 
Ik kwam op deze site omdat ik barst van de jeuk sinds ik ben gestopt met roken. Ik rook niet meersinds 31-01-2008. Nu heb ik jeukbulten. Het begon links in mijn hals/decolectee, maar inmiddels ook rechts. Daarnaast lijkt het soms of mijn hele lijf van binnenuit jeukt. Nare ervaring. Maakt het stoppen met roken niet makkelijker.
Ga volgende week hiermee naar mijn huisarts in de hoop er iets voor te krijgen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 12:00 am 
Ik heb vroeger gehoord dat als je rookt je huid niet goed doorbloed raakt. Theorie, als je stopt veranderd dit dus en hersteld de doorbloeding. Maar misschien niet zo goed. Ik heb soms ineens jeukende, rode, opgezette handen en voeten, polsen. Lijkt op herstel na winter handen. Vooral als ik paracetamol, verdund bloed, heb ingenomen en een stuk heb gelopen. Of pas geleden nadat ik een glas rode wijn had gedronken, wat ook bloed verdund. Ik heb vroeger ook gerookt trouwens.
Ik heb het er nog niet met mijn ha over gehad want mijn ervaringen zijn wat dat betreft ook zelden positief. Er is vast geen eens luidend advies onder de huisartsen en waarvoor zouden zij dan hun nek uitsteken, wat zeer fijn is voor de patient. En maar dokken en maar dokken voor de zorg.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn handen enzv. Is het een teken van een volledig herstel, vraagteken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 12:00 am 
Ik ben nu anderhalf jaar gestopt met roken en sindsdien erg last van allergieen die erger lijken te worden. Denk aan huisstofmijt, hooikoorts, maar ook astma. Voordat ik stopte had ik niet mer last dan enige kriebel aan de neus in een stoffige omgeving.

Ik wil niet weer beginnen, maar ik zou het er bijna voor over hebben, omdat ik me nu gewoon iedere dag rot voel door de allergieen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2007 12:00 am 
Ik vraag me af of roken nu echt wel zo slecht voor je is.
Sinds ik gestopt ben, is mijn gezondheid alleen maar ingezakt.
Veel maag darmklachten en zwaar verkouden/ hooikoorts, dus loopneus en ontstekingen aan het slijmvlies.
Roken verbetert blijkbaar je weerstand. Als je stopt, steken er allerlei kwalen de kop op waar je tijdens het roken geen last van had.
Ik had gewoon verwacht dat je lichaam juicht als je stopt en snel fitter wordt in plaats van allemaal aandoeningen te kweken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 26, 2007 12:00 am 
Rook sinds 10 weken niet meer. Heb geen last van uitwendige allergische reakties maar wel van jeul c.q, onrustig gevoel van binnenuit in buik en benen???

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik was gestopt op 3 januari jongsleden en kreeg alle klachten die ik hier gelezen heb
Ben stom genoeg toch weer gaan roken!

Paul.. ik zat net zo te denken als jij..is het inderdaad verstandig om te stoppen?
Hooikoorts en astma zit bij mij volop in de familie ,haal ik mij niet een hoop ellende op de hals als sigaretten dat onderdrukken?
Ik zou graag nog een poging wagen..maarrrrrrr?
Wie kan mij motiveren?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
ben sinds 14 jan gestopt met roken een wwek erna zat ik voornamelijk op handen en voeten onder het exceem. gek van de jeuk nooit gedacht dat het met het stoppen met roken te maken had. Eerder van de stress van het niet roken . maar oke ik zet door als ik alleen weer zo'' n exceem aanval krijg weet ik niet of ik het roken kan laten

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: allergie na stoppen met roken
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2012 2:51 pm 
Helaas heel herkenbaar !Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt met roken ( 30 jaar gerookt pakje per dag ) het eerste jaar had ik 7 keer een bijholte ontsteking ,een longontsteking en oor ontsteking!Het laatste half jaar heb ik chronische netelroos waar ik prednison voor slik!Ik weet zeker dat dit komt door het stoppen met roken!

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Apr 15, 2013 12:32 am 
Roken vernauwd onderandere de bloedvaten, en veranderd de werking van het lymfische syteem en andere hormoon regulators in het lichaam.

Jeuk kan dan komen van onder andere het open gaan van de bloedvaten en het herstel van bloedcirculatie. Zo als je wel is kan hebben als je op je arm hebt geslapen en er weer bloed door kan.

Verder door onderdrukking van het immune systeem kan het zijn dat na stoppen deze ophol slaat vaak krijg je meer infecties.. Etc verder zorgt dit dus ook voor versterking van allergische reacties.

Nou is het zo dat de darmen een gote rol spelen in het
regulieren van het immunsysteem en het doseren van reacties op schadelijke lichaams stoffen, ik denk mede door betere doorbloeding en verbeteringen van deze systemen er sterkere reacties kunnen ontstaan voor bepaalde allergenen.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 03, 2014 12:42 pm 

Tjeetje wat herkenbaar allemaal. Ik dacht dat het onzin was die link met mijn allergieen en stoppen met roken. De dokter wuifde het ook weg namelijk.
Sinds ik gestopt ben met roken heb ik last van apneu, astma, jeukende huid, holte ontstekingen en eczeem op mijn handen. Ik heb zo'n 28 jaar gerookt en had (op de jeukende huid na) nooit last van de bovenstaande dingen. Nu mankeer ik in 1x van alles en is mijn conditie: Nul ! Ik sport 2x per week en de prestaties worden minder en minder. Ik heb nu zelfs 2 soorten pufjes.

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2014 12:44 am 
:| , dit is echt heel demotiverend als je gestopt bent met roken... beter zet iemand er hier iets compleet tegenovergesteld op, dus waarbij het juist beter ging na het stoppen met roken.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2014 8:32 pm 
help help help help
na 40 jaar gerookt te hebben ben ik gestopt, met zyban anti rook middel. maar heb nu al 4.5 jaar last van erge jeuk over mijn hele lichaam alles geprobeerd 2 verschillende dermatologen, internist, accupunctuur chinese arts , homeopathie,dieet nu aan de chinese pillen pi fu xue du wan is kuur maar niets niets helpt.
weet iemand raad ik denk dat ik maar weer gaat roken al vind ik dit jammer maar ja zit nu aan de slaappillen want slaap al 4 jaar bijna niet van de jeuk
HELP HELP HELP

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2014 8:34 pm 
jack schreef:
help help help help
na 40 jaar gerookt te hebben ben ik gestopt, met zyban anti rook middel. maar heb nu al 4.5 jaar last van erge jeuk over mijn hele lichaam alles geprobeerd 2 verschillende dermatologen, internist, accupunctuur chinese arts , homeopathie,dieet nu aan de chinese pillen pi fu xue du wan is kuur maar niets niets helpt.
weet iemand raad ik denk dat ik maar weer gaat roken al vind ik dit jammer maar ja zit nu aan de slaappillen want slaap al 4 jaar bijna niet van de jeuk
HELP HELP HELP
email: rijan12@kabelfoon.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2014 1:44 pm 
nou na 4 jaar gestopt te zijn en alles ja alles geprobeerd te hebben nu maar de elektrische sigaret proberen op advies arts die me aan de medicinale cannabis wilde hebben moet niet gekker worden dus nu NICOTINE KIJKEN OF DIT HELPT OF DAT HET TOEVAL IS ?????????????

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Za Jun 24, 2017 4:07 pm 
Sinds 3 maanden gestopt...veel jeuk op rug, borst,armen:(

Ik heb het nog steeds moeilijk en mis mijn peuk,
Deze jeuk helpt niet echt bij het volhouden..

Hopelijk houd ik het vol.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: BUY 100% UNDETECTED COUNTERFEIT MONEY//banknotesforsale25@gm
BerichtGeplaatst: Di Jul 11, 2017 5:30 pm 
We are the best and Unique producer of HIGH QUALITY Undetectable counterfeit Banknotes. With over a billion of our products circulating around the world. We offer only original high-quality counterfeit currency NOTES. We ship worldwide. We also print and sell Grade A banknotes of over 150 currencies in the world. Here is your chance to be a millionaire. Our money is perfectly reproduced, Indistinguishable to the eye and to the touch. We are sending in various sizes, packed and hidden. All our notes carries all the holograms and water marks and passes the light detector test. We will deliver the money directly to your home without the interference of customs . we have a Huge quantity ready in stock. EUROS,DOLLARS , DIRHAMS POUNDS ETC AND NOVELTY DOCUMENTS LIKE PASSPORTS,ID CARDS,GREEN CARDS AND DRIVERS LICENSE.
Contact us for more information using the information below:
Roys Laboratory
Email: banknotesforsale25@gmail.com
Whatsapp: +1 (760) 301-3183

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Za Okt 07, 2017 10:35 pm 
Na het roken beter je lichaam ondersteunen met ontgifting, supplementen gebruiken omdat het roken zorgt voor tekorten aan stoffen. Roken heeft ook invloed op je schildklier, die ineens anders kan gaan werken na het stoppen. Je hele hormoonhuishouding bijsturen kan zorgen voor een betere schildklierfunctie.
Kortom, goed zorgen voor je lichaam en het ondersteuning geven bij het weer herstellen.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende