Op dit onderwerp reageren  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2002 12:00 am 
Ik heb zelf sinds 1997 een intolerantie voor salicylaten en indertijd een lijst bemachtigd van databank voor voedselovergevoeligheid ALBA, waarin aangegeven staat of en hoeveel mg salicylaat/100 gram product er in diverse producten zit. Deze lijst is voor mij altijd een goede richtlijn geweest bij de keuze van wat ik eet. Het telefoonnummer van de databank is 030-6944769 (ma en do van 14.00 tot 16.00 uur), het email adres is alba@voeding.tno.nl. Mocht deze lijst niet meer te verkrijgen zijn, dan mag je mij ook een mailtje sturen met je adresgegevens, dan stuur ik een kopie naar je op, want ik weet hoe vervelend het is om niet te weten wat je nu wel en niet kunt eten, m.n. ook omdat salicylaten in heel veel voedingsstoffen van nature voorkomen. Pas ook op voor cremes e.d. Midalgan is uit den boze, sommige likdoornpleisters en bijvoorbeeld anti cellulitecreme van Garnier.
Mijn mailadres is cos-hoogland@planet.nl.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2002 12:00 am 
Kan er mij iemand specifieke eetwaren noemen die salicylzuur bevatten.Mijn moeder weet sinds kort dat ze allergisch is aan salicylzuur. De huidarts heeft haar echter geen lijst met voedsel en dranken meegegeven waar dit inzit. Dank bij voorbaat voor jullie reacties.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2002 12:00 am 
Marleen,

Ook ik ben allergisch voor salicylzuur en voor acetylcysteine, beide stoffen zijn moeilijk te achterhalen maar ben er wel zelf achtergekomen dat bij het nuttigen van alcoholische dranken de reactie exact gelijk is...Tevens is mij bekend dat bovenstaande stof in veel medicijnen zit, het staat soms niet op de verpakking! Ik heb inmiddels bij de apotheek doorgegeven dat ik er allergisch voor ben, zij houden er rekening mee wanneer ik nieuwe medicijnen krijg.
Wanneer je iets meer weet over de voedingmiddelen die salicylzuur bevatten, kun je mij dit dan mailen?
Alvast bedankt en succes met je moeder tijdens de rottige "uitprobeerdagen" van diverse voedingsmiddelen.
O ja, van zuurkool krijg ik ook last maar weet niet zeker of het hiervan daan komt...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2002 12:00 am 
Misschien kun je dit bij het Voedingscentrum in Den haag navragen? Die weten dit soort dingen. www.voedingscentrum.nl

Salicylzuur = aspirine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2002 12:00 am 
Dag Veerle,
Helaas kan ik je met je vraag niet verder helpen, daar ik tot een paar minuten terug niet eens van het bestaan van salicylzuur afwist. Wel ben ik ook allergisch voor bewaarmiddelen en heb, helaas, sinds kort er een andere allergie bij ontwikkeld. Ben nog aan het onderzoeken wat. Kun jij me wat meer vertellen of salicylzuur? En welke reactie krijgt jouw vader?
Wil je 'm in ieder geval sterkte en succes wensen met z'n allergie? En in ieder geval: smakelijk eten want zeker eten moet toch een beetje aangenaam blijven.
Dag
Myriam

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 06, 2003 12:00 am 
Hoi Ursula,

Ik heb al een aantal jaren problemen met mijn handen. Om precies te zijn vanaf mijn 8e tot mijn 14e ( nu dus ).Er ontstaan soms bultjes waar vocht inzit. Ook zwellen ze op en worden ze rood. De jeuk is soms ondraagelijk gewoon. De artsen hadden geen idee wat het was en ik zou allergisch moeten zijn voor graspollen...
In ieder geval gisteren had ik erg last van ( zware ) benen. Ik dacht dat Midalgan wel zou helpen en smeerde het op beide benen. Ik schat dat het zo'n 5 minuten duurde voordat ik hele opgezwollen, zeer jeukende met bultjes en blaasje bedekte vingers had. Ik had het nog nooit zo erg meegemaakt, vanochtend was het helemaal weg.

Ik was erg blij toen ik las dat Midalgan uit den boze was, dan weet ik dat ook weer. Zou al deze problemen komen door salicylaten?

p.s. Ik heb trouwens een creme waardoor al mijn blaasjes verdwijnen maar deze is alleen in Portugal verkrijgbaar, genaamd 'Corticil T '.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 07, 2003 12:00 am 
Hallo.

Salicylzuur zit in ieder geval ook in aspirines, pas op daarmee, het kan heftige reacties oproepen. Ik ben er ook ooit op getest en allergisch bevonden.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2003 12:00 am 
Vorige week vond ik nog een boek, waarin een lijst stond over salicylzuur.
Het heet de voedingsmiddelentabel, uitgever Arinus, in Antwerpen, Belgie.
Voor meer info, kun je mij mailen.
mvrgr
didy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2003 12:00 am 
Goedemorgen,

Ik heb even de lijst gezocht wbt salicylzuur.
Salizylzuur komt van nature in voedingsmiddelen voor. Het komt veel voor in:
aardbeien, bessen, druiven, frambozen, appels (Granny Smith), mango, meloen, pruimen, krenten, rozijnen (o.a. krentenbrood).
Het is een derivaat, een chemische verbinding.
Verder zijn er andere stoffen waar je overgevoelig op kunt reageren, zoals:
azokleurstoffen, benzoezuur of benzoaten, glutaminezuur, sorbinezuur,
biogene aminen, histamine, aromatische verbindingen en suiker.
Voor meer vragen: didyvandeveer@lycos.nl
mvrgr
Didy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 05, 2004 12:00 am 
Ik heb een Duitse side ontdekt die wat informatie geeft:www.medcom,ch/deutch/medical/allercom/salicylintoleranz.htm

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 05, 2004 12:00 am 
Salicylzuur zoals iemand anders al noemde is de NATUURLIJKE oorspronkelijke werkzame stof van het medicijn dat we tegenwoordig aspirine noemen.

Ik stel voor dat alle mensen die het hebben over derivaten of chemische verbindingen gewoon hun mond houden, behalve als ze weten waar ze het over hebben :).
Alle stoffen zijn chemische verbindingen en dus zijn niet alle zaken die zogenaamd chemisch zijn per definitie verdacht, dat is een heleboel angstig gepraat over zaken die heel normaal zijn.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 30, 2004 12:00 am 
Hier staat ook nog het een en ander:
http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi27.htm

Ik denk alleen dat de site die Kees noemde veel meer informatie geeft. In Duitsland zijn ze sowieso al wat verder wat dat betreft. Maar hoeveel je ook op voeding let, het sleutelwoord blijft volgens mij 'afwisseling'

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Hallo, Ik heb nooit last van mijn handen, alleen had ik net als Lysanne Midalgan gebruikt. Ik had mijn vriend ingesmeerd omdat hij helemaal vast zat door het sporten.

Na inderdaad vijf minuten lekker masseren werden mijn handen rood en opgezwollen. Het jeukte ontzettend. Op ten duur zo erg dat het soort zeer begon te doen. Ik heb met een natte doek om mijn handen geslapen.

De volgende morgen was het weer over. Heel apart. Snap ook niet waar ik dan allergisch voor zou kunnen zijn. Het is wel zo dat op mijn rechterpols een flink litteken zit, en daar was het ook erger doorgetrokken naar de arm.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 12:00 am 
hallo ik een dikkpuist aan binne kant van mijn lies maar nou heb nog eene bij hij likt wel dat ie doorgetrokken is kan da en wat kan ik het beste doen laat even weten gr martijn

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2006 12:00 am 
hallo ik ben jolanda,

ik heb een vraag wie weet een diatieste in middelharnis voor een special dieet vooor iemand die allergies is voor nikkel en silicylaat.
ik heb zo.n allergie zo ben ik jeukvrij en zo zit ik wwer onder de uitslag en de verscrikkelijke jeuk wie o wie helpt mij uit de brand.
?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 12:00 am 
MIJN DOCHTER EN IK ZIJN ER OOK SINDS ENKELE WEKEN ACHTER DAT WE EEN INTOLLERANTIE VAN SALICYLZUUR EN CONSERVERINGS MIDELLEN HEBBEN.WE ZIJN BIJ EEN MW. GEWEEST DIE TOEGEPASTE KINESIOLOGIE DOET.
WE WAREN ALLEBIJ ER MOE EN IK WIST NIET MEER VAN WELK ETEN IK NU ZWEET AANVALLEN KREEG EN VOORAL S NACHTS ONRUSTIG SLIEP EN VEEL WAKKER WAS MET BUIK/DARM KLACHTEN.WE HEBBEN NU VOOR 8 WEKEN EEN LIJST MET WAT WE MOGEN ETEN.DEZE LIJST IS OP IEDER VAN ONS GETEST.HET GAAT HEEL GOED MET ONS ZIJN NIET MEER MOE ALLEEN HET MENU IS ERG KARIG.NA 8 WEKEN MOETEN WE TERUG EN KUNNEN WE WAARSCHIJNLIJK WEER WAT TOEVOEGEN AAN ONS MENU.WENS IEDEREEN VEEL STERKTE MET ZIJN KLACHTEN.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 12:00 am 
Bij mijn dochter is net de allergie voor salicylzuur vastgesteld. Na wat surfen op het net vond ik deze practische lijst met verboden en toegestane etenswaren: http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi27.htm, opgesteld op de Universiteit van Wageningen.
Misschien wat voor anderen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 12:00 am 
Er werd onlangs een allergie vastgesteld voor kippeeieren.Heeft hier iemand ervaring mee?
greetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: diverse allergieen
BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2009 4:59 pm 
Sinds 1,5 jaar allergievrij na ons hele leven deze gehad te hebben. Behandeld met NAET en we kunnen alles eten. Helpt ook bij huismijt, wol etc.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: allergie salicylzuur + bewaarmiddelen
BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2011 8:58 am 
Ik heb nu sinds twee jaar een allergie voor sallicyzuur. Ik weet er redelijk goed mee om te gaan maar mijn vraag is wat andere voor reactie krijgen en wanneer. Ik krijg er zelf pas last van als ik ga sporten. Zodra ik meer begin te zweten krijg ik overal jeuk en zwellen mijn oren en ogen het eerst op. Ik kan dus niet sporten maar ik zou dit heeeeel graag weer willen doen. Is er iemand die dit ook heeft en er misschien al een oplossing voor heeft?
Heel veel sterkte voor iedereen!
liefs Eliza

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: allergie vr schil v. alle citrusvruchten(delimonene-terpeen)
BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 8:04 pm 
probeer eens een appelsien te schillen en zie of je jeuk en blaasjes krijgt. ik heb er jaren naar gezocht en opgelost met handen wassen met zeep na aanraking van vocht in de schil (delimoneen)
groeten
Rieke

Lysanne Dias dos Santos schreef:
Hoi Ursula,

Ik heb al een aantal jaren problemen met mijn handen. Om precies te zijn vanaf mijn 8e tot mijn 14e ( nu dus ).Er ontstaan soms bultjes waar vocht inzit. Ook zwellen ze op en worden ze rood. De jeuk is soms ondraagelijk gewoon. De artsen hadden geen idee wat het was en ik zou allergisch moeten zijn voor graspollen...
In ieder geval gisteren had ik erg last van ( zware ) benen. Ik dacht dat Midalgan wel zou helpen en smeerde het op beide benen. Ik schat dat het zo'n 5 minuten duurde voordat ik hele opgezwollen, zeer jeukende met bultjes en blaasje bedekte vingers had. Ik had het nog nooit zo erg meegemaakt, vanochtend was het helemaal weg.

Ik was erg blij toen ik las dat Midalgan uit den boze was, dan weet ik dat ook weer. Zou al deze problemen komen door salicylaten?

p.s. Ik heb trouwens een creme waardoor al mijn blaasjes verdwijnen maar deze is alleen in Portugal verkrijgbaar, genaamd 'Corticil T '.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 22 berichten ]