Op dit onderwerp reageren  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 07, 2004 12:00 am 
Uit ervaring weet ik, dat je na een galblaasverwijdering met je eetpatroon weer in een ritme moet komen. Er is geen standaarddieet meer. Sommige kunnen slecht vet verdragen, andere geen ei. Ik heb moeite met jus'orange.
Dit kan een tijdje duren.

Het beste is om even advies te vragen aan de dietiste, of onderstaande info te lezen van de MLDS:

Dieetmaatregelen bij galstenen
In het verleden werd bij galstenen een dieet voorgeschreven met allerlei beperkingen. Zo werd bijvoorbeeld aangeraden vetbeperkt te eten. Het is echter gebleken dat een dergelijk dieet geen effect heeft. Slechts enkele voedingsadviezen bleken wèl zinvol. Met name met het oog op het voorkomen van (het opnieuw) optreden van galstenen en het voorkomen van klachten. Deze voedingsadviezen zien er als volgt uit:

Gebruik een goede en gevarieerde voeding.
Dit is niet alleen voor patiënten met galstenen belangrijk, maar voor iedereen. Een goede en gevarieerde voeding bevat alle voedingsstoffen die u dagelijks nodig heeft, zoals vitamines en mineralen.

U kunt een goede voeding samenstellen aan de hand van de Voedingswijzer.
De Voedingswijzer bestaat uit vier groepen voedingsmiddelen.

Voedingsmiddel Onmisbaar voor
Groep 1
Brood, aardappelen, rijst, deegwaren, Zetmeel, eiwit, voedingsvezels
Peulvruchten vitamines, mineralen
Groep 2
Groente, fruit Vitamine C, voedingsvezels
Groep 3
Melk en melkproducten, kaas, vlees, Eiwitten, vitamines, kalk, ijzer
vleeswaren, kip, vis, ei of tahoe
Groep 4
Margarine, halvarine, olie Vetten, vitamines

Verdeel de maaltijden goed over de dag en neem nog een kleine maaltijd voor het slapen gaan. Hierdoor blijft de galvloeistof in de galblaas in beweging, waardoor er minder kans bestaat op galsteenvorming.

Eet volop vezels
Vezels zijn onverteerbare stoffen in plantaardige producten. Vezels zijn onder andere nodig voor een goede darmwerking en stoelgang. Daarnaast lijken vezels ook een gunstige invloed te hebben op het voorkomen van (het opnieuw optreden van) galsteenvorming. Producten die rijk zijn aan vezels zijn groente, fruit, volkorenbrood, aardappelen, volkorenmacaroni, zilvervliesrijst en peulvruchten.

Drink dagelijks tenminste 1½ liter vocht, maar wees matig met alcohol.
1½ liter vocht komt overeen met de inhoud van 12 kopjes of 10 glazen. Gebruik bij voorkeur de dranken die geen of nauwelijks energie leveren, bijvoorbeeld mineraal- en bronwater, light frisdranken en koffie en thee zonder suiker.

Houd uw gewicht op het juiste peil
Een te hoog of te laag gewicht is slecht voor de gezondheid. Beide gevallen kunnen allerlei klachten veroorzaken. Een te hoog gewicht is een van de risicofactoren voor het optreden van galstenen. Als u een te hoog gewicht heeft is het verstandig af te vallen, echter wel geleidelijk en op een goede manier. Een diëtist kan u hierbij helpen.

Ongewenste voedselbeperking
Het is mogelijk dat u reeds veel voedingsmiddelen heeft weggelaten, omdat u ervan overtuigd bent dat ze de oorzaak van uw klachten zijn. Het risico hiervan is echter dat de voeding onvolwaardig wordt, waardoor u niet alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt. Het is daarom verstandig goed uit te zoeken welke voedingsmiddelen bij u nou precies klachten veroorzaken. Bouw de hoeveelheid van deze voedingsmiddelen geleidelijk af totdat u de hoeveelheid bereikt hebt waarbij u geen last krijgt. Als u merkt dat u zelfs bij een kleine hoeveelheid nog last krijgt, kunt u de betreffende voedingsmiddelen tijdelijk vermijden.
Probeer ze na verloop van tijd wel weer uit. Het is mogelijk dat u ze slechts tijdelijk niet verdragen kunt.

Het is bekend dat erg vetrijke voedingsmiddelen zoals patat frites, kroketten en frikadellen klachten kunnen geven. Beperk daarom het gebruik van deze producten.

Hebt u naar aanleiding van deze informatie over ‘Galstenen & galstenen verwijderen‘ nog vragen, of wilt u een extra brochure of paper bestellen, dan kunt u contact opnemen met onze Infolijn: 0900 - 20 25 625 (€

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 09, 2004 12:00 am 
hoi tineke,

enorm bedankt voor je uitgebreide verhaal. Ben gelijk gaan kijken op de site. Ik kom echter niet uit bij jouw geschreven stukje. KAn je mij vertellen hoe ik daar kom?
Heeft er misschien iemand ervaring met pindakaas?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 12:00 am 
mijn galblaas is 2 jaar geleden verwijderd en heb in het begin ook last van mijn darmen gehad, maar dat vrij snel is het minder geworden.

Ik heb ook last gehad met jus d'organge, maar dat gaat nu best goed.

Na de operatie heb ik de eerste maand voorzichtig aan gedaan met mijn voeding en daarna ben ik gewoon mijn normale voedingspatroon weer op gaan pakken.

Er bestaan tegenwoordig inderdaad geen dieet meer, Ik zou zeggen probeer alles gewoon uit en dan weet je vanzelf of je bepaalde voeding moet laten staan omdat je er last van krijgt. Zo heb ik het gedaan tenminste. Ik kan alles eten, hoewel soms bij te veel vet eten ik wel wat last krijgt en neem ik dan ook direct pas op de plaats voor die dag.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
okeee, hartstikke bedankt!!

voor de url en ook voor je tip, armanda

ben op dit moment ook aan het opschrijven wat ik eet en wat voor effect het heeft op mijn stoelgang..hoop dat ik er achter komt..

groeten

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
Hallo Bremitt,

hier is de url

http://www.mlds.nl/pages/aandoeningen.php?subgroep=23&rID=18&aID=134&char=G

(even aan elkaar plakken)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 12:00 am 
Hallo Marie-José,

uit ervaring: helaas, ben nu een jaar verder maar nog steeds erg moe. Wel had ik een geperforeerde galblaas.
Maar de MLD arts en de chiurg zeiden beiden dat ik zeker 6 maanden moest uittrekken om op te knappen.
Helaas is de pijn door de perforatie wel gebleven. Het zijn verklevingen en er is niet aan te doen.

Maar geef het de tijd en niet teleurgesteld zijn als het langer duurt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 12:00 am 
Hallo allemaal,

Heb 21 november een galblaasverwijdering gehad. Alles is goed gegaan gelukkig!

Ik voel me de laatste drie weken steeds beter maar hou helaas mijn vreemde ontlasting (bruingeel en beetje breeig en vreemde lucht (gal?)) en na het eten rommelt mijn buik, snel moe en gewichtsverlies.

Ik heb bovenstaande klachten al maanden en had verwacht dat ze nu over gingen, maar ze blijven??? (De pijnaanvallen etc. zijn gelukkig wel weg.)

Wie herkent deze klachten?

Groeten Marie-José

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:00 am 
Hallo,

Het is voor mij alweer bijna 3 jaar geleden dat mijn galblaas is verwijderd. Wat ik nog steeds opvallend vind is dat ik zo jong al galstenen had. Ik was toen 18 en 19 ten tijde van de operatie.
Op welke leeftijd is bij jullie de galblaas weggehaald?
Heeft iemand hier nog wel eens kolieken gehad na de operatie? Ik zelf 1 keer. 2 weken na de operatie.
Ik heb het idee dat het een steentje was die nog in de galleidingen zaten.

Groetjes, Merel

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2005 12:00 am 
Hallo allemaal,

Na een alvleesklierontsteking is bij mij ook de galblaas eind vorig jaar verwijderd. Nu heb ik last van mijn darmen, dkt zegt spastische darm.......... en nog regelmatig last in de maagstreek. Is dit een kwestie van de tijd geven.... Wie heeft hier ervaring mee?

Grt,
Astrid

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2005 12:00 am 
Hey, bij mij is de galblaas 12 jaar geleden verwijderd.Af en toe heb ik een periode van erge diarree ( soms bijna water, dan weer breiig en ook heb ik af en toe koliek aanvallen die duiden op een steentje in de, na operatie achtergebleven galgangen.
In de afgelopen jaren ben ik met regelmaat gecontroleerd op mijn leverwaardes, die altijd te hoog zijn, daarnaast heb ik een verhoogd cholesterolgehalte (6.56)

Ik ben nu 34 en 7 maanden zwanger en ook nu beleef ik weer een periode van diarree, kolieken en verhoogde leverwaardes.( schijnt niet nadelig voor het kindje te zijn)

Wat ik nu echt wel eens zou willen weten is: moet ik me niet druk maken en maar leren leven met episodes van kolkieken?, is het normaal dat mijn leverwaardes altijd verhoogd zijn en moet ik er maar mee leren leven?, hoort een verhoogd cholesterol bij verhoogde leverwaardes en galsteenpatienten?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:00 am 
Hallo allemaal,
Nu ruim een half jaar verder is het eigenlijk nog altijd hetzelfde gedoe met mijn darmen. Er zijn momenten dat ik het goed kan relativeren en er wel mee om kan gaan, maar andere keren vliegt alles me aan en voel ik me er zo naar (depri) door. Nu komt de vakantie eraan en eigenlijk wil ik liever thuisblijven....maar dat wil ik mijn gezin niet aandoen. Ik heb een enorme angst opgebouwd voor het krijgen van diaree. Als er iemand in mijn omgeving een virusje heeft, ben ik net een hypochonder, het hele gedoe bepaalt voor een groot deel mijn leven.
Wel is mijn gewicht nu constant, ik val niet verder af, ondanks dat ik nu een geweldig lijntje heb, zou ik de 15 kilo er liever weer bij hebben en me voelen als voor dec. 2005.
Ik gebruik ongeveer1 per week loperamide. Na 2 tabl. gaat het weer ff goed. Weet iemand of het slecht is om dit zo vaak te gebruiken?
Tussendoor gebruik ik ook nog wel het homeopatische okugest om mijn rommelende darmen wat rust te geven.
Het lucht in elk geval weer even op om mijn verhaal te doen!
Ik kijk uit naar eventuele reacties!
Groetjes, Mirella

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2005 12:00 am 
Ik ben 15 kilo afgevallen na het verwijderen van mijn galblaas (juli 2005). Ik blijf nog steeds afvallen en ik eet me helemaal vol, heb de hele dag door honger en eet ook gewone vette dingen tussendoor. Ik heb nu maat 36 en mijn nieuwe broeken beginnen ook al van mijn kont te zakken. Mijn bloedwaardes zijn uitstekend (mijn leverwaarde is iets verhoogd), er is niets aan de hand zegt de dokter. Hier moet ik het maar mee doen. Ik mag geen lactose meer eten want ik had altijd gele diarree voor de operatie en na de operatie. Nu ik lactosevrije produkten eet heb ik geen diarree meer maar blijf nog steeds afvallen ondanks het feit ik geen diarree meer heb. Het afvallen blijft een raadsel! Wie is er ook zo veel afgevallen na een galblaasverwijdering? Laat het me aub weten, wat was de oorzaak van het extreem afvallen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2005 12:00 am 
Hallo allemaal,

Afgelopen zondag kreeg ik hevige buikpijn.
De dienstdoende arts zei dat het een koliekaanval was.
Hij heeft me een injectie gegeven en me naar huis gestuurd met een doosje zetpillen.
De volgende dag ben ik naar mijn huisarts gegaan en die vermoedt dat het galstenen zijn. Over 2 weken krijg ik een echo.
Ik heb inderdaad al een tijdje last van buikpijn, winderigheid en diarree en dan voornamelijk in het weekend. Een etentje of een frietje en daarna krijg ik last.
Ik moet dus nog 2 weken wachten voordat ik mijn echo krijg maar wat ik graag van jullie zou willen weten : voor welk eten moet ik opletten?
Ik had zondag chocolade en eiersalade op en ik weet inmiddels dat eieren, chocolade en vet een koliekaanval kunnen veroorzaken.
Aangezien ik bang ben om weer zo'n buikpijn te krijgen zou ik het fijn vinden van jullie wat tips te krijgen.
Alvast bedankt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:00 am 
Hallo, ik ben begin dec. '05 geholpen aan mijn galblaas en ben zo blij met de herkenning die ik vind in deze stukjes!! Ik voel me nog lang niet de oude, ben zeker 12 kg. afgevallen, heb veel last van darmkrampen en van tijd tot tijd diaree. Soms 3 weken geen last en dan om de 3 dagen bijv. De huisarts denkt aan een spastische darm, maak me er intussen ook wel heel druk om wat natuurlijk geen goed doet! Ik kan absoluut geen lijn vinden in de klachten of deze erger zijn na het eten van bep. etenswaren. De klachten beperken me in mijn doen en laten en dat vind ik nog het ergst.
Wat zijn lactosevrije produkten??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:00 am 
Hallo,

Ik heb eind vorig jaar een galblaas operatie ondergaan. Helaas is deze fout gegaan omdat de galblaas tijdens de operatie plofte en miljoenen kleine steentjes overal in mijn buik terecht kwamen. Voor de operatie heb ik ook een alvleesklierontsteking met pseudocysten en necrotiserende toestand gehad (dood gaan van weefsel).
Nu een jaar later heb ik ook nog steeds iets verhoogde leverwaardes. En helaas ook een chronische alvleesklierontsteking.
Ook ik kan niet alles eten (veranderd met de dag, dan lukt het wel en dan weer niet/ gebruik bij elke maaltijd 2x Panzytrat HD). Mijn ontlasting is eigenlijk tot op de dag van vandaag nog steeds geel kleurig en de ene dag diaree en de andere dag weer redelijk normaal.
Tegen de pijn die ik nog steeds heb, gebruik ik paracetamol 1000 en als het helemaal niet gaan Tramadol 100.
Galaanvallen heb ik ook nog gehad helaas. In het begin is daardoor het nietje wat ze plaatsen bij het verwijderen van je galblaas stuk gesprongen. Daarna drains en toeters en bellen.
2mnd later had ik weer 20 stenen. En daarna heb ik een hele tijd rond gelopen met weer 1 galsteen. Je vraagt je dan af, hebben ze wel een controle gedaan tijdens de operatie of tijdens een ERCP of maakt mijn lichaam dat zelf aan!!

Heb je last van galstenen, loop er niet te lang mee rond en ga vrij snel actie ondernemen zou ik zeggen!! Laat je niet zomaar weg sturen met het zullen je darmen zijn/maagzweer/of stess met hyperventilatie!!!

Sterkte !!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2005 12:00 am 
Ik wil even reageren op het stukje van Merel uit Groningen wb verwijderen van galblaas op jonge leeftijd. Ik zelf was 17 en had 23 galstenen en ben nu 45. zo zie je maar dat het niet alleen op oudere leeftijd voorkomt. Alleen wat vervelend was/is dat ik nog steeds niet "bepaalde producten" (gekookt ei, drop, bruin brood, volkoren brood, melk) kan eten/drinken of ik heb accuut diaree. Wil ik toch iets van die "bepaalde producten" eten dan zorg ik na het nuttigen dat ik thuis ben de eerst komende uren. Wat wel direct helpt bij accute diaree is Loperamide (stopt diaree) o.a. verkrijgbaar bij kruidvat/apotheek (handverkoop en op recept, als je huisarts een recept hiervoor uitschrijft zorg dan dat hij chronisch op het recept zet dan krijg je het gewoon vergoed van de verzekering).

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Chantal,
Ik ben 2 jaar geleden geopereerd na een alvleesklierontsteking.
Sinds mijn galblaas eruit is heb ik ook een verhoogde leverwaarde.
Daardoor ben ik ontzettend moe.Soms zo moe dat ik zomaar ineens in slaap kan vallen.
Mijn huisarts dacht dat dit kwam,omdat ik te veel alcohol zou drinken terwijl ik geen druppel meer drink sinds de opreratie!
Kolieken heb ik niet gehad dus ik weet ook niet of dit normaal is voor galsteenpatienten,maar ik denk dat we moeten leren leven met die verhoogde leverwaardes en dus ook die vreselijke vermoeidheid.

Heel veel succes met je zwangerschap en met de bevalling!!
groetjes Angelique.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Noelle heb je de uitslag al? ik ben zeer benieuwd. Ik wens jou en alle anderen in ieder geval heel veel sterkte.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Diana

Over 2 weken wordt mijn galblaas verwijderd. Ik kreeg van het ene op het andere moment klachten in buik en rug. Na onderzoeken bij huisarts en ziekenhuis bleek ik een galblaasontsteking te hebben.
Na een korte ziekenhuisopname en antibiotica wordt dus de galblaas binnenkort na zo'n 5 weken verwijderd.
Tot die tijd moet ik heel erg opletten van de arts met koffie en vet eten.
Ik moet zeggen dat ik dat vantevoren ookal deed, ik doe dus zoveel mogelijk gewoon zoals altijd. Maar ik moet zeggen dat ik bij bepaalde dingen toch wat last krijg. Ook ben ik sneller moe en heb regelmatig last van mijn galblaas.
Mijn tip voor jou is dus: niet te vet eten, maar dat weet je zelf eigenlijk ookwel, ik eet veel fruit, bruin brood, geen pasta o.d., geen chips en regelmatig drinken (water-rooibosthee).
Verder veel succes en ben benieuwd wat de echo zegt.

groetjes Yvon

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Hoi iedereen,

ik lees zoveel negatieve dingen hier!
Ook bij mij is anderhalf jaar geleden mijn galblaas verwijderd (ik ben 25) en heb geen problemen gehad bij mijn herstel. Ik ben vrij snel weer normaal beginnen eten.

Het is nu wel zo, dat ik toen in die periode op dieet was, dus ik let zowiezo op wat ik eet, nog steeds. Als ik eens ietsje rijker durf te eten, zit ik een paar dagen later wel op de wc met krampen en diarree, en dat is natuurlijk niet aangenaam. Vorige week bijvoorbeeld had mijn bomma pannekoeken gemaakt, ik heb daar flink van gegeten, en twee dagen laten zat ik er weer mee.

Leuk is dat niet natuurlijk, maar het is nu niet zo dat ik hier wekelijks last van heb. Ik kan ook een pakje friet eten zonder diarree te hebben, dat hangt ervan af. Ik vind het tegenwoordig alleszins minder dan in het begin, dus volgens mij zal het nog verbeteren met de tijd!

Aan iedereen die zijn galblaas nog moet laten verwijderen, geloof mij, zo'n lijdensweg is het nu ook weer niet!

xxxx

Vicky

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo allemaal,
Ik vind bovenstaand stukje niet zo leuk overkomen, alsof wij allemaal maar klagen om het klagen! Vicky heeft dan misschien mazzel dat zij niet zo heel veel last heeft. Ik heb gelezen dat 1 op de 10 mensen na het verwijderen van de galblaas klachten houdt, maar dit wordt door de artsen niet onderkent!
Bij mij is het (door het homeopatische Silymarin?) een tijd behoorlijk goed gegaan, maar ik had mijn stukje op deze site hierover nog niet geplaatst of ik maak weer een nare periode door, heb alweer een week enorme buikpijn en maagklachten ed. Ik heb 2 kinderen en ik kan echt niet de moeder zijn die ik zou willen zijn op zo'n moment! Ik werk part-time en zet wel door, maar het valt me soms heel zwaar!! En soms heb ik er zo genoeg van dat er een flinke huilbui aan te pas moet komen, de onzekerheid en de angst vind ik heel erg, nog erger dan de pijn.
Sterkte allemaal!
Groetjes, Mirella

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Yvon,

Bedankt voor je reactie.
Gisteren is er bloed geprikt dus ik hoop na het weekend al iets meer te weten.
Ben deze week een beetje aan het proberen van welk soort eten ik last krijg. Inderdaad vet eten en chocolade geeft meteen klachten.
Ik krijg niet altijd buikpijn maar heeft wel last van een opgeblazen gevoel en winderigheid.
Dat lijken wel darmklachten maar hoort dat ook bij galstenen?
Zie je tegen de operatie op?
Hoe lang ben je dan uit de running?

Nogmaals bedankt voor je reactie.

groetjes
Diana

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
Hoi Mirella,

Ja raar he, ik heb het wel vaak hoor, maar heb jij ook last in je maagstreek?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
Na 30 jaar heb ik nog steeds 'last' van mijn verwijderde galblaas (ontstoken en galstenen in 1976, toen 28 jaar). 3 Jaar geleden kreeg ik heel veel pijn in mijn maag, darmen, ribben en borst. Na een endoscopie (inwendig maagonderzoek) bleek ik een chronisch ontstoken maagwand en slokdarm te hebben en zweertjes in de twaalfvingerige darm. Na een flinke antibioticakuur zou het beter moeten zijn. Na een Echo van de bovenbuik bleek de galleiding bij de leveruitgang dicht te zitten. Er kwam dus geen gal (waar ging dat naar toe?). Ook was de leveruitgang abnormaal verwijd. Dat was een reden om in te grijpen. Eindelijk, dacht ik, na zo'n 30 jaar spijsverteringsklachten, want ook ik zou een z.g.n. prikkelbare dikkedarm hebben. Ondertussen heb ik 3 keer een ERCP ondergaan (ook binnenwaarts onderzoek en tevens opensnijden van de galleiding). De internist ontdekte toen dat ook de alvleesklierleiding verstopt zat en deze was ook ontstoken. Daarna heb ik nog velen onderzoeken doorstaan, daar ga ik verder niet op in. Het is nog steeds niet goed en ik ben vaste klant bij de Internist. Als ik zie dat toch veel mensen klachten blijven houden, blijf niet zo lang tobben als ik! Vraag of er een echo van de bovenbuik gemaakt kan worden, zodat de lever en de alvleesklier goed bekeken kunnen worden en of de leidingen 'doorlopen'. Omdat de leiding op den duur kan ver- stoppen, ook zonder dat er een steentje zit. Let op jezelf! Annemiek

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 12:00 am 
Hoi,
Ik herken veel in jullie verhalen. Bij mij is de galblaas verwijderd na de geboorte van onze 2e dochter, in februari 2005. Binnen 2 weken was ik weer helemaal de oude. Maar na een maand of 4 kreeg ik weer zo'n koliekaanval. Ik denk dat het een steentje is geweest wat nog in de galleidingen heeft gezeten. In de zomer ben ik 2 maanden ziek geweest, moe, moe en nog eens moe. En overgeven, diarree en 10 kg afgevallen. Mijn leverwaarden in m'n bloed waren toen te hoog, maar dat is uiteindelijk vanzelf weer goed gekomen. Ik ben daarna wel weer wat aangekomen en kan bijna alles eten. Ik heb wel vaak last als ik patat eet, dus dat vermijd ik nu. Soms wel weer opeens diarree en moe, maar verder gaat het goed.
Bedankt voor het lezen van jullie verhalen, misschien hebben jullie ook wel iets aan het mijne?
Groetjes, Ineke

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende