Op dit onderwerp reageren  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Titel: Re: Vingers vervellen
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2012 11:03 pm 
Mijn man heeft ook last van een huidaandoening op zijn handen waar ook de dermataloog niet van weet wat het is. Als ik alle reacties lees lijkthet nog het meest op de droge eczeem vorm eerder in het forum omschreven. Hijheeft het alleen op zijn handen. Het begint op vingers en handpalm met een soort blaar, ziet zo uit maar is het niet zit geen vocht in. Deze blaar wordt hard/ droog. Omdat hij nogal veel eelt op zijn handen heeft door het werk zijn het geen schilfers/ vellen maar ect dikke lagen huid die hij eraf kan peuteren. Vooral boven op de vingertoppen zorgt het voor de meeste overlast. Het vel wordt hard en iedere aanraking wordt pijnlijk uiteindelijk trekt soms zelfs het vel onder de nagel hard en weg. De witte rand van de nagel wordt dan groter zeg maar. Er ontstaan kloven. Heel pijnlijk. Hij houdt de huid vet en peutert en knipt het harde vel vaak weg. Soms plakken we zijn vingers af met leukoplast zodat het vel zacht blijft en de pijn weg gaat. Ik ben een keer met fotos naar een belgische arts men. Duchateua geweest ( voor mijzelf) en hij heeft mij druppels meegegeven voor mijn man. Homeopatisch. Dezehebben geholpen en het is een jaar weggeweest. Maar bij een 2de keer innemen van de druppels toen het na dat jaar weer terug kwam werkte het niet meer helaas. Wel helpt de voetenzf van de bodyshop met hemp goed. Stinkt wel. Mijn man heeft ook hooikoorts en allerlei stof en dier allergieen. Maar ik we hebben niet echt een patroon kunnen ontdekken in de klachten. Ook al actimel enzo geprobeerd. Maar niet echt resultaat. Is wel lekker... Hij heeft nooit jeuk aan de plekken. Ik denk dat ik ook eens ga kijken voor een afspraak met dokter boyden binnenkort lijkt me raadzaam.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2012 8:22 pm 
©laudia schreef:
Hallo,

Ook ik heb er last van en de laatste paar weken weer heel erg. Het begon in mijn tienerjaren en is nooit weg geweest. Ik ben nu 36 jaar.
Ik vermijd water zoveel ik kan, heb andere zeep gebruikt (ook unicura en zo), andere shampoo, geen koffie ga ik nu proberen, maar ik merk aan niks dat het seizoensgebonden is of dat er iets is wat het kan veroorzaken. Het hele jaar door heb ik last van vervelling van de vingers. Vandaag heb ik zelfs foto's gemaakt, die zijn te naar om te zien.
Normaal kan ik een kop hete drank zo vast pakken, nu moet het bijna koud zijn anders verbrand ik mijzelf. De beschermlaag is weg, dus liggen de zenuwen meer vrij.
Heeft iemand een goeie créme? Hét wondermiddel? Geen hormooncréme, want dan wordt de huid nog dunner, ik heb nu al niet veel.
Alvast bedankt! Claudia

Ha Claudia

Goeie crème? Ik kan je Hannah's First Aid aanraden. Wel prijzig, maar ook goed, en voedend voor de gevoelige huid.

Groet, Willem

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2013 3:38 pm 
Heb hier ook last van ook op me voeten ook klijne vocht bultjes die gaan dan soms kapot en dan zijn het wontjes

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6