Op dit onderwerp reageren  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 16, 2004 12:00 am 
Ons middel Paardemelk shampoo. Deze kan je b.v. bestellen bij
Heelhuijs tel. 0591-355649 of 06-24769470. Help goed bij een gevoelige hoofdhuid met schilfers en jeuk waar geen shampoo helpt.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Tegen roos in het haar heb ik altijd met succes KLITWORTEL OP ALCOHOLBASIS gebruikt. Het is bij het Kruidvat (goedkoop) te koop maar andere drogisten hebben het ook en dan van een ander merk. Toch vind ik duidelijk dat Kruidvat het beste mij helpt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 12:00 am 
Hardnekkige roos.
Vraag je arts naar DENOREX shampoo, dat helpt!
Haar beetje natmakem, dan DENOREX 15 minuten laten inwerken,
uitspoelen klaar.
Andere middelen maken hoofdroos soms erger ............
Je moet er wel wat voor doen.
1. GEEN varkensvlees, geen worst, vooral ook geen fastfood.
2. WEL veel water drinken tenminste 2 liter per dag.
4. WEINIG of geen alcohol drinken.
3. VEEL Yoghurt eten.
Beterschap.
Jan

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 12:00 am 
http://www.zarqa.nl/

Ik geloof echt niet in allerlei dingen maar dit werkt echt perfect !!! Niet alleen voor dit ongemak maar voor allerlei dingen. Heb een zoon met een hypergevoelige huid, daar hebben ze ook allerlei produkten voor !
Helemaal enthousiast en gelukkig ben ik hier van ! EN het is ook nog eens dierproefvrij en geschikt voor veganisten.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 12:00 am 
Ook ik heb met de zelfde haar en hoofdhuid problemen geworsteld. Ze zijn niet verdwenen maar wel sterk verminderd toen ik met een nieuwe shampoo ben begonnen. Dit is de zogenaamde Tara Shampoo die bij de meeste natuurwinkels is te verkrijgen. Mogen ze hem niet hebben, vraag er naar, wellicht kunnen ze hem bestellen. Ik ben zelf ook lactose intolerant en met het verminderen van de melkconsumptie zijn veel huid- en haarklachten ook afgenomen. Ik zou zeggen succes ermee!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 12:00 am 
Beste,

Enige tijd terug ondervind ik een soort van schilfertjes, en een lichte jeuk op voor mijn voorhoofd, alsook is mijn haar soms vlugger vettig, dit probleem had ik vroeger niet.
Een tijdje terug was ik bij iemand die voor kapster leert, zij had een model nodig en stemte toe, zij heeft namelijk wel last van schilfertjes, nu stel ik mij de vraag of ik dit eventueel van haar heb overgekregen? Is dit mogelijk?

Graag een antwoord op mijn vraag.

Dank bij voorbaat

Gracy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2004 12:00 am 
Hallo allemaal

Het is een vrij bekend verschijnsel wat jullie allemaal beschrijven maar de oplossing is minder bekend,helaas.Waarschijnlijk ook omdat het averse reacties oproept bij mensen,maar toch,hier komt het.Het merendeel van de "allergische reacties" die jullie beschrijven is afkomstig door een over actieve hoofdhuid en kliertjes.Helaas door het "behandelen" worden ze enigzins afgeremd en daarna overactief.Dit is ongeveer hetzelfde verschijnsel als wat men ziet bij mensen die last hebben van het JoJo effect bij het lijnen.Een meisje hier beschrijft al enigzins wat voor haar hielp ,waar ze zich nogal over verbaasde.Het meisje met de dreadlocks bedoel ik nu.INDERDAAD minder wassen is het antwoord.Helaas voor mensen die al "flink met problemen kampen" is minder wassen ook niet de oplossing,dan werkt alleen NIET wassen nog...ik weet het ,het klinkt erg goor en erg vies,maar het is het enige echt werkende antwoord op lange termijn.Nl die hoofdhuid en kliertjes laten "uitrazen" totdat ze kalmeren en herstellen.Helaas duurt dit proces zo'n 4-6 weken !!Dit betekend dus ook 4-6 weken NIET WASSEN.Het wordt bagger vet en jullie zullen nu flink met je wenkbrauwen trekken....deed ik ook eerlijk gezegd.....maar het helpt.Pas na 4-6 weken zul je je haar weer mild kunnen wassen.Oh en nog iets....blijf switchen van shampoo en conditioner..anders raakt je hoofdhuid gewend aan een bepaald product en werkt het toch niet meer.
Ik hoop dat jullie niet volkomen zitten te walgen nu,maar het helpt echt.
Succes.
Marina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
hallo,ik zou eens wiilen weten wat ik voor mijn zoontje van 21 mnd kan gebruiken tegen roos zijn hele hoofdhuid is droog en krast zich alles open ik heb schampoo zonder parfum maar ik zie nog geen verbetering.
heeft iemand misschien een tip????
groeten wendie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am 
Gebruik rooscure met het werkzame bestanddeel Ketoconazol. Helpt ontzettend goed. Is verkrijgbaar bij de drogist (DA).
Ik heb jaren last gehad van roos en ben er nu eindelijk vanaf.
Groeten,
Saskia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 27, 2004 12:00 am 
Ik heb jarenlang last gehad van jeukende, vettige hoofdhuid en roos. Tot ik ontdekte dat het door koffie kwam. Ik ben gestopt met koffie drinken en het is helemaal weg en nooit meer teruggekomen.

ariane

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2004 12:00 am 
Hallo,

Gebruik evt. Zarga Dandruff shampoo, verkrijgbaar bij de Tuinen. Deze schijnt hartstikke goed te zijn.

Nog een tip:

Om de effectiviteit van een shampoo waar te kunnen nemen raad ik je aan de shampoo minimaal 4 weken te gaan gebruiken. Dit geldt dus ook voor Actigener. Anders heeft het geen zin om constant van shampoo te verander.

Veel succes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2004 12:00 am 
"Zelf heb ik ook soms met vlagen last van roos.
Mijn Kapper zei dat ik eens Resdan Forte moest proberen"

Ik heb een paar keer Forte gebruikt met succes. Tegenwoordig gebruik ik 1 maal per week normaal om het te voorkomen. Dat werkt bij mij beter dan Guhl ofzo.

http://www.resdan.nl/resdan-shampoo-forte.php
http://www.resdan.nl/resdan-shampoo-normaal.php

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 30, 2004 12:00 am 
Al lezend kom ik veel herkenbaars tegen. Ik heb ook een tijd lang Nizoral gebruikt, maar op den duur werkte dat ook niet meer. Ik heb nu al jaren lang succes met Behandelshampoo van Sanex (wordt niet overal verkocht, zit in een doos, ongeveer €5,10). Ik heb eerst alleen die shampoo gebruikt, en toen e.e.a. onder controle was, ben ik het gaan afwisselen met een gewone milde shampoo.
Anti-roos shampoo maakt het alleen maar erger, want het is geen roos, maar zoals anderen ook al aangeven, het is een schimmel.
Succes ermee!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 31, 2004 12:00 am 
voor mijn dochter gebruik ik Zarqua (te koop bij de Tuinen) dit bevat dode zeezout en haar hoofdhuid ziet er nu prima uit. Er is ook haarlotion van.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 31, 2004 12:00 am 
Mijn reactie is voornamelijk voor Sandra uit Heerle
Ik heb zelf last van schilfers boven de wenkbrauwen en aan de zijkanten van mijn neus. Dit is voornamelijk winters en dat jeukt en vind ik er niet lekker uitzien. Ik heb hier meer dan een jaar mee rondgelopen en de reacties hier bekeken, want ik stap niet gauw naar de huisarts. Maar hier kwam ik ook niet tot een oplossing. En het is zo verschillend per persoon. Ik gebruik Head en Shoulders en dat werkt voor mijn haar prima maar voor mijn voorhoofd ben ik toch maar naar de dokter gegaan. Conclusie een bepaalde vorm van eczeem ik heb een zalf meegekregen. 2 maal daags dun insmeren en binnen een week moet het grotendeels over zijn en dan nog een week als het niet over is. Mijn persoonlijk advies ga naar de dokter had ik dat maar een jaar eerder gedaan!!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2005 12:00 am 
Ik herken mezelf hier ook in, heel vette hoofdhuid en haren aan de kruin, grote vette schilfers; en jeuk. bij het krabben of ontsteken, natte (gele) plakkerige korstjes... Ik kleur regelmatig mijn haar; product zonder ammoniak ;want dat verdraag ik niet. De eerste weken na de kleuring veel minder last. Dan begint het opnieuw; vette hoofdhuid; jeuk... :-( .

Wat bij mij goed werkt is de kleuring , Vichy shampoo tegen jeuk en vette hoofdhuid; wel duur ; bij apotheek. , en ook allerlei voor wanneer het wat beter wordt: shampoo's: voedende, milde shampoo's;en tegen vette haren; deze gebruik ik naargelang de toestand van mijn hoofdprobleem...

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2005 12:00 am 
ik ben 17 jaar en heb de afgelopen 2 jaar ontzettend last van jeuk aan mijn hoofdhuid. Ik heb een tijdlang mijn haar elke dag met gewone shampoo gewassen, en dat kon mijn hoofdhuid denk ik niet meer aan. Als ik het nu met gewone shampoo was krijg ik roos, maar als ik het niet was is mijn haar na 1 dag eigenlijk al vettig. Mijn oplossing is nu: elke dag wassen met Nioxin Active Cleanser en Nioxin Scalp Therapy. Na drie dagen is de jeuk al zoveel minder dat je niet meer hoeft te krabben!! (en dus je hoofdhuid niet nog meer van streek maakt)

Ik ga dit nu twee weken gebruiken en daarna weer heel rustig (en spaarzaam) met gewone shampoo aan de slag. Hopelijk heeft iemand iets aan mijn comentaar.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:00 am 
probeer eens vitamine B forte / complex, bij mij heeft het goed geholpen om van de ergste roos af te komen, daarnaast anti -roos shampoo van merk Goldwell ( aleen bij de kapper ) gebruiken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:00 am 
Ik ben de vorige keer een reactie voor Sjoerd uit tilburg vergeten. Sorry stadsgenoot. Ik heb actigener ice shampoo gebruikt. Het heeft zeer goed geholpen, maar ik vind de shampoo te erg stinken naar zo'n menthol "verkoudheids snoepje", en later zag ik dat er propyleen glycol 'ofzoiets' in verwerkt zit. Dit is een dubieuze stof die ik liever niet gebruik, want deze stof zou via de bloedbaan de hersencellen aantasten/afbreken. Als je de stofnaam intoest bij Google zie je verschillende onderzoeken hierover. Gebruik liever een natuurlijke shampoo. Bij de paardenbloem op de bredase weg hebben ze bijvoorbeeld Sante, lavera, en super fijn de lava-aarde shampoo van Urtekram(ruikt heel fris/zacht naar pepermunt, en niet duur grote 500ml fles 7 euro) p.s. wel goed schudden voor gebruik.
of zie mijn tip www.visana.de bv producten van Alva of Sanoll met lava-aarde, andere naam hiervoor is Rhassoul of Gassoul(boven 70 euro besteld dan geen leveringskosten)
succes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2005 12:00 am 
Mag ik jullie allemaal de goede raad geven je door te laten verwijzen naar een fleboloog (dermatoloog). aandringen bij de huisarts, desnoods in janken uitbarsten en laat je niet met wat voor crème als ketoconazol, miconazol of nizoral wegsturen want dat helpt niet!!! Ikzelf heb ook zo'n problematische hoofdhuid, zó erg, dat ik uiteindelijk de helft van mijn haren verloor. 3 artsen hebben er aan zitten prutsen. De fleboloog heeft mij koolteercrème met nog een andere samengestelde crème voorgeschreven, die moet je beide (gemengd) op de natte hoofdhuid aanbrengen, plastic er omheen en 's nachts mee slapen. Volgende ochtend 3x wassen met een gewone iedere dag shampoo en naspoelen met 1 deel natuurazijn op 4 delen water, even in laten trekken en uitspoelen. Na 4x was ik er van af. Mijn haren komen gelukkig weer allemaal terug.
Het hele verhaal heeft me anderhalfjaar lang ellende gekost.
Doen!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Hallo, zou dit probleem soms in onze voornaam zitten? Ik heb last van schilfers licht- geel van kleur, vervolgens gaat mijn huid kapot en komt er vocht uit. De plekken ca. 1 cm groot zitten verdeelt op mijn hoofd. Ik ben meerdere malen bij mijn huisarts geweest. Krijg iedere keer een ander middeltje maar tot nu toe geen resultaat.
Het is begonnen toen de puberteit begon

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 12:00 am 
ja ook ik heb zeer veel schilvers door het klauwen komen er bultjes op en bruine plekken jeukt zeer -zeer erg mijn hele hoofdhuid is geschilvert zelfss`nachts leg ik te klauwen ik wil er zeer graag van af wie niet ik heb een lotion van de dokter gekregen bijt bij het op doen is daar door wel minder geworden ik heb ook plekken op mijn armen die smeer ik in.
Ik wil ook Denorex gaan gebruiken wie is er door gebruik van Denorex van af gekomen.

lina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 12:00 am 
Stieprox is een heel erg goede shampoo voor anti-roos, te verkrijgen bij de apotheek.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2005 12:00 am 
Mijn moeder heeft sinds een paar maanden een zeer heftige vorm van hoofdschilfers. Haar hoofdhuid voelt brandend aan en is ook zeer regelmatig rood. De hoofdschilfers zijn behoorlijk groot en zijn dus - hoe vervelend! - heel goed zichtbaar.
Ze heeft allerlei shampoos geprobeerd, ook de duurdere van de kapper, maar de klacht verminderd niet.
Ze wordt zo langzamerhand gek van de jeuk! Daarnaast neemt het schaamte gevoel toe...
Wie herkent deze klacht en kent een mogelijke oplossing?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 17, 2005 12:00 am 
Ik ben 17 jaar en ik heb sinds een tijd (weer) eens last van grote witte schilfers op de hoofdhuid. Ik trek er superveel haar mee uit, zodat ik steeds dunner haar lijkt te hebben. Anti-roos shampoo helpt niet en ik wordt er helemaal gek van. Soms jeukt het heel erg. Maar het meeste zit ik er nog mee dat er elke dag hele plukken haar uitvallen.
Ik hoop echt dat iemand weet wat ik hiertegen kan doen?

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende