Op dit onderwerp reageren  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Hallo, zou dit probleem soms in onze voornaam zitten? Ik heb last van schilfers licht- geel van kleur, vervolgens gaat mijn huid kapot en komt er vocht uit. De plekken ca. 1 cm groot zitten verdeelt op mijn hoofd. Ik ben meerdere malen bij mijn huisarts geweest. Krijg iedere keer een ander middeltje maar tot nu toe geen resultaat.
Het is begonnen toen de puberteit begon

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 12:00 am 
ja ook ik heb zeer veel schilvers door het klauwen komen er bultjes op en bruine plekken jeukt zeer -zeer erg mijn hele hoofdhuid is geschilvert zelfss`nachts leg ik te klauwen ik wil er zeer graag van af wie niet ik heb een lotion van de dokter gekregen bijt bij het op doen is daar door wel minder geworden ik heb ook plekken op mijn armen die smeer ik in.
Ik wil ook Denorex gaan gebruiken wie is er door gebruik van Denorex van af gekomen.

lina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 12:00 am 
Stieprox is een heel erg goede shampoo voor anti-roos, te verkrijgen bij de apotheek.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2005 12:00 am 
Mijn moeder heeft sinds een paar maanden een zeer heftige vorm van hoofdschilfers. Haar hoofdhuid voelt brandend aan en is ook zeer regelmatig rood. De hoofdschilfers zijn behoorlijk groot en zijn dus - hoe vervelend! - heel goed zichtbaar.
Ze heeft allerlei shampoos geprobeerd, ook de duurdere van de kapper, maar de klacht verminderd niet.
Ze wordt zo langzamerhand gek van de jeuk! Daarnaast neemt het schaamte gevoel toe...
Wie herkent deze klacht en kent een mogelijke oplossing?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 17, 2005 12:00 am 
Ik ben 17 jaar en ik heb sinds een tijd (weer) eens last van grote witte schilfers op de hoofdhuid. Ik trek er superveel haar mee uit, zodat ik steeds dunner haar lijkt te hebben. Anti-roos shampoo helpt niet en ik wordt er helemaal gek van. Soms jeukt het heel erg. Maar het meeste zit ik er nog mee dat er elke dag hele plukken haar uitvallen.
Ik hoop echt dat iemand weet wat ik hiertegen kan doen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 18, 2005 12:00 am 
Klinkt als SE (seborroisch eczeem)...

Ben er sinds kort achter dat dit heel erg afneemt als je stopt met het eten van suiker en koolzuurhoudende dranken (is voeding voor schimmels)...

Ook helpt het nemen van knoflook (minimaal 2 geperste rauwe tenen per dag), en tijm om de schimmels in je lichaam te doden
die de eczeem aanhoudend laten verschijnen, zeker als de weerstand laag is (bij stress en seizoenswisselingen)...

Om dit grondig te doen moet je dit heel lang volhouden heb ik gelezen... (zo'n 6 maanden omdat de schimmels zichzelf voor een tijd kunnen uitschakelen om later terug te komen)

Sinds ik dit doe ben ik voor ongeveer 90 tot 95 % van de klachten af in ongeveer 5 dagen... vrijwel geen jeuk meer en hier en daar wat schilfertjes...

Vandaag heb ik gelezen dat als je een paar eetlepels olijfolie gemengd met flink wat tenen geperste knoflook, voor ongeveer 2 uur op je hoofdhuid en haar (1 tot 3 x in de week) laat intrekken, dit uitwendig ook flinke verbetering geeft en haarverlies als gevolg van SE tegengaat...

Nu ik al zo'n flinke vooruitgang heb geboekt door t intern te bestrijden hoop ik dat dit ook werkt en ga t zeker proberen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
ik herken het ook! ik heb zelf ook seborriosch eczeem en het is hoogst irritant!!!
ik ben er mee naar de huisarts gegaan omdat ik ook plekken in mijn gezicht kreeg en het met geen enkele anti-roosshampoo weg ging. Ik heb toen de shampoo Ketoconazol gekregen en dat werkte erg goed. Helaas wordt het bij mij steeds erger en helpt de Ketoconazol ook niet meer. ik heb zwaardere middelen gekregen, van Locoïd nu naar Topicorte.

Afhankelijk van de sterkte van de werking worden huid-corticosteroïden onderverdeeld in:

(1) Zwak-werkzame (klasse 1):
- hydrocortison-acetaat

(2) Vrij sterk werkzame (klasse 2):
- alclometason (= Aclosone®)
- clobetason (= Emovate®)
- flumetason (= Locacorten®)
- hydrocortison-butyraat (= Locoïd®)
- triamcinolon

(3) Sterk werkzame (klasse 3):
- betamethason-diproprionaat (= Diprosone®)
- betamethason-valeraat (= Betnelan®, Celestoserm®)
- desoximetason (= Topicorte®)
'- diflucortolon (= Nerisona®)
- fluocinonide (= Topsyne®)
- fluticason (= Cutivate®)
- nometason (= Elocon®)

(4) Zeer sterk werkzame (= klasse 4):
- betamethason-dipropionaat (= Dioprolene®)
- clobetasol (= Dermovate®)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2005 12:00 am 
Hallo
Veel gelezen op dit forum....en er veel aan gehad.
Ik gebruikte als man veel medicijnen en vroeg me af of medicijnen geen oorzaak kon zijn van de schilfers (ook roos, rond de neus, voorhoofd).
Ik ben van het idee uitgegaan dat medicijnen weleens bepaalde soorten vitaminen konden afbreken.
Uiteraard veel gelezen over de bijwerkingen per medicijn, maar mijn idee dat ik had liet me niet los.
ben begonnen met een aantal dingen:
=================
5 x per dag huid wassen met water en deppen.
Geen shampoo meer elke dag, maar 1 x per week (langdurig naspoelen). de rest van de week gemasseerd met slechts lang onder de douche te staan.
Vitamine B (bij kruidvat gehaald). 1 x per dag 1 tablet
Magnesium (tevens kruidvat) in water op te lossen. 1 x daags half tablet.
Zwitsal gebruikt voor de nacht. (bodylotion) en af en toe de "Op het wangetje" van Zwitsal om vettig te houden.
Na elke keer plassen: 1 glas kraanwater om aan te zuiveren
Resultaat na 10 dagen: Bijna alles weg.....jeuk sterk vermindert.
Hoop dat u er iets aan heeft.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Tot enkele maanden geleden had ik bijzonder veel last van
schilfers, roos, jeuk en haaruitval.

Nu was ik mijn haar 1x in de week of 1x in de 2 weken met een
beetje vloeibare groene zeep. De tussenliggende keren spoel ik
mijn haar alleen uit met veel water.

De jeuk en schilfers zijn verdwenen. Het haar voelt beter, sterker
aan. Uitval lijkt minimaal te zijn.

Ik heb de vloeibare groene zeep (merk 3hoek) voor het gemak in een oude shampoo-flacon gedaan.

Net als met medicijnen is het nooit met 100% te zeggen of het
effect het resultaat is van het middel. Bij mij lijkt het echter
zeer goed te werken!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2005 12:00 am 
Ik (maar ook mijn zus) heb al van jongs af aan last van jeuk op mijn hoofdhuid. Mijn moeder kocht elke keer weer een andere shampo, maar niets hielp tegen de jeuk, met als gevolg een kapotte hoofdhuid door het krabben. Jaren lang heb ik Head & Shoulders gebruikt, dat was uiteindelijk de enige shampo die de jeuk tegen ging. Nu na jaren vind ik het wel welletjes. Head & Shoulders is immers best wel agressief en ik had toch wel mijn bedenkingen om dit elke dag te gebruiken. Nu ben ik overgestapt op natuurlijke shampo's. Deze shampo kan ik een aantal dagen gebruiken en ook dan krijg ik weer jeuk op mijn hoofdhuid. De enige manier om van de jeuk af te komen is het wassen met Head & Shoulders. Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik bij elke shampo die ik gebruik vreselijke jeuk op mijn hoofd krijg? Misschien heeft iemand nog een tip voor mij?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2005 12:00 am 
Hoi,
Zijn er ook mensen die roos/schilfers hebben met heel veel haaruitval? Ik heb nu namelijk al 3 maanden haaruitval en volgens de huisarts komt het door eczeem. Maar het gekke is dat ik verder nergens op m'n lichaam eczeem heb. Ik kan echt grote vette schilfers van m'n hoofdhuid halen met m'n nagel. Ik vraag me dus af of het met die haaruitval te maken heeft. Ik was m'n haar nu 2 keer in de week met Matrix shampoo. (Actrol Dandruff, kun je bij de kapper kopen) Ik word er gewoon een beetje moedeloos van en weet niet meer welke shampoo ik het beste kan gebruiken.
Groetjes Cindy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2005 12:00 am 
ik heb precies de delfde klachten schilverdende plekken haar uitval en jeuk bultjes en puistjes ect

ik trek elke dag haar uit me hoofd een lijkt drastisch te verminderen allemaal stoppels maar ja

ik ben naar de dokter geweest en die zei zonder te kijken dat het schimmel was

kreeg meteen een kuur terbinafine antischimmel tabletten mee voor twee maanden

een wonder na een paar weken was ik er van af en 2 maanden later was het weer rustig en begon me uitgevallen haar weer te groeien

maar ik zit nu weer aan een kuur voor maanden omdat het helaas niet genoeg was het kwam terug niet zo erg want ik was er weer vroeg bij

dus mischien moeten jullie een tijd lang ook een antischimmel tabletten te slikken je merk dat je huid geneest naar mate het vernieuwings proces na ongeveer 4 weken is afgerond

de tabletten, het bestanddeel word in de huid opgeslagen en bouwt en barriere voor schimmels dus als je huid vernieuwd word de schimmel nar buiten gewerkt

je moet het wel lang genoeg slikken om er zeker van te zijn dat de schimmel weg is wat ik dus niet heb gedaaan

groetjes en veel sterkte

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2005 12:00 am 
op www.visana.de verschillende natuurlijke shampoo's met lava-aarde(rhassoul) bv van Sanol. Lava-aarde geeft geen irritatie. Ik ben met Visana aan het mailen, als het goed is komen er boven de 50 euro geen verzendkosten bij, en kun je van te voren via je bank betalen. Ik denk dat ik de ghassoul-steinöl ga bestellen. Steinöl is ook een genezende olie uit oostenrijk.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2005 12:00 am 
Tip aan iedereen hier met SE :

Laat je testen op candidiasis!

Als je een candida overwoekering in je darmen hebt (kan je
je hele leven bij je dragen) dan kan zich dit uitten in
huidproblemen...

Bij mij is dit de oorzaak van mijn SE... Ik bestrijd de Candida
nu 1 maand met een anti-candida-dieet, candida dodende
middelen (caprylzuur, knoflook en oreganoolie), en pro-biotica...

Ik heb geen jeuk meer, en sinds 1,5 week zelfs geen schilfers
meer... Alleen de huid voelt nog een btje ruw...

Het bestrijden van candida duurt gemiddeld 3 tot 6 maanden...

Gebruik in deze periode geen suiker (candida voedt zich met suiker)

Je kan Candidiasis krijgen na anti-biotica of gewoon door een
verstoorde darmflora... Onbehandeld zal deze je hele leven
bij je blijven en voor klachten blijven zorgen...

Via deze site: http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/artikelen/candida1.html
kan je je laten testen met een toegezonden pakket, waarbij je
je ontlasting voor labaratoriumonderzoek moet opsturen...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2005 12:00 am 
ik heb veel last van klitroos en met verschillende soorten shampoo,s geprobeerd niets dat echt hielp nu kreeg ik een tip over resdan forte nu dit maar proberen ik hoop dat helpt .

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 12:00 am 
hallo mirjam

je zou eens moeten weten hoeveel verschillende head and shoulders shampoo's ik niet gebruikt heb... telkens er weer zo'n nieuwe uitkwam moest ik hem proberen om te zien of of mn schilfers eindelijk zouden verdwijnen. (en ik heb ook verschrikkelijk zitten krabben) Maar die shampoo is de grootste zever die er bestaat, werkt totaal niet! Verder heb ik ook tal van andere shampoo's gebruikt, zie mn eerdere post op p1 (2004) --> we zijn nu twee jaar ver en ik ben eindelijk van die schilfers af!! Ik heb sinds een 4tal maanden Elsève Intensif antipelliculaire ontdekt en mn schilfers zijn EINDELIJK verdwenen... Wel heb ik nog last van sebboroïsch eczeem (droge/ rode plekken rond neus, wenkbrouwen, maar die krijg ik onder controle met zal van apotheker)

Voor iedereen met schilfers: http://www.elseveintensif.com/index.htm
deze shampoo werkt echt (bij ons in belgie is dit zelf met een niet-tevreden-geld-terug- garantie)

Succes, en laat een berichtje na als deze shampoo jou ook heeft geholpen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am 
Hoi iedereen
Heeft iemand ervaring met Actigener (Therapy Ice Shampoo). Ik lees dat er verschillende varianten actigener zijn. Waarvan Therapy Ice Shampo, weet iemand de precieze verschillen?
Ik heb al jaren last van schilfervorming op de hoofdhuid en daarbijkomende jeuk. Ik heb al ketokonazol gebruikt en nizoral. Dit helpt voor een of twee dagen maar dan komen de schilfers en jeuk weer terug.
groetjes sjoerd

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Het enige dat bij mij echt resultaat heeft is "Kerium". Verkrijgbaar bij de apotheek en is simply the best!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Peter-Jan,

Deze Shampoo van L'oreal is niet in Nederland te koop helaas.
Volgens mij zit er Selenium Sulfide in wat ook in Selsun zit, wat geloof ik wel goed helpt, maar je haar heel droog maakt.
Als hij in Nederland op de markt komt ga ik hem wel een keer proberen, want waarschijnlijk zal hij wat zachter zijn dan Selsun.

Groet,

Roos

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 12:00 am 
ik heb ook zo last van schilvers ze zitten op mijn kop het jeuk ook heel erg
het lijkt wel berg wat babys ook hebben
baal er van alles geprobeerd maar ze komen nu weer terug gister was het heel erg de jeuk
heb maar weer resdan shampoo gedaan
wat moet ik anders
dokter wilt me niet naar een huid arts sturen
ik weet niet meer hoe ik me haar leuk kan doen
het doet nu auwwwww op mijn kop als ik met de kam er door gaat
morgen maar weer dokter bellen weet anders ook niet meer wat ik moet

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi, ik heb erge last van jeuk op mijn hoofd, en ik heb geen idee wat het is. Het is geen luis, daar is al op gecontroleerd. Heeft iemand een idee wat het is? Ik denk ook niet dat het roos is, want als je dat is zie je dat op een zwart shirt, en dat heb ik niet.. :(
Ik zit er erg mee. Help me!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
HELP!!! Ik heb ontzettende last van mijn hoofdhuid. Ik krab om de minuut, het is erg irritant! Het zijn geen luizen, daar is al op gecontroleerd. En Ik hoorde dat als je roos hebt, dat je dat ziet op een zwart shirt en dat heb ik niet. Ook heb ik geen schilfers! Ik heb dus geen idee wat het is, en mijn moeder ook niet. Ik ben 13 jaar, en zit in de 2e. Je begrijpt dat veel kinderen denken dat ik luizen heb, en dat vinden ze vies. Maar ik heb dus echt absoluut géén luizen, meerdere mensen hebben me gecontroleerd.
Dus weet jij misschien wat het zou kunnen zijn? Zeg het me alsjeblieft! HELP!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb nu de Weleda Macadamia shampoo. Maar het lijkt niet goed te zijn voor mij. Het kan deels ook weer het weer/ verwarming / droge lucht zijn, maar toch....

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 12:00 am 
Hoi,
Het is seboroisch eczeem, erg vervelend. Ik gebruik nu teatree shampoo en natuurlijke shampoo en conditioner van dr Hauschka. Het is niet over, maar wel al wat beter. Voeding en stress hebben effect, maar het is erg hardnekkig! Vaak heb je ook last achter je oren, of bij je wenkbrauwen of neusvleugels. Blijf in ieder geval uit de buurt van Head and shoulders! Van dit soort shampoos wordt het alleen maar erger op den duur.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 12:00 am 
Ik ben vorige week wederom naar mijn huisarts gegaan want de vorige tip : niet zo vaak je haar wassen hielp echt niet. De jeuk bleef erg aanwezig. wat dacht je? Hij zei dat ik luizen had!!
Nu heb ik een goedje in mijn haar zitten maar ik geloof het eigenlijk niet dat ik luizen heb! heb alles moeten wassen en niemand in ons gezin heeft luizen. Ook de kinderen niet. Ik heb ze zelf ook niet bij mij kunnen bespeuren. Vreemd niet?
Ik heb al een hele poos last van schilfers en jeuk op mijn hoofdhuid. Ook heb is de rest van huid gevoelig en snel droog.
heb van aales al geprobeerd maar geen enkel middel helpt.
De huisarts zei dat ik geen roos had maar wat is het dan wel??
Hier en daar heb ik rode plekken tegen de haargrens aan.
Zou ik eens moeten vragen of die test voor schimmel raadzaam is.
Ik word echt gek van de jeuk :-(

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende