Op dit onderwerp reageren  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 12:00 am 
Thanx Sandra, ikga gelijk een kijkje nemen.

Pfff net bij de apotheek cetomacrogolcreme gehaald. Op m'n linkerwang krijg ik weer een branderig gevoel maar dit keer niet zo lang en op de rest van mijn gezicht valt het mee.......
Nouja ik kan iig het grootste gedeelte vanmijn gezicht insmeren en wat soepelhouden....tis nu zo droog en vol met velletjes....

Groetjes weer

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
Sandra, dank je! Mocht ik nou weer bij onze oosterburen komen, dan ga ik toch even kijken. Ik zag dat in Nordhorn volgens hun site geen filiaal heeft.

Plien, hopelijk heb je gauw de juiste creme voor je huid.

Groetjes, Anne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Dag allemaal,

Anne, bedankt voor je reactie. Fijn om te weten dat er nog meer mensen zijn die zich zorgen er om maken. Bij mij valt het momenteel heel erg mee (is veel erger geweest) maar er is geen dag dat ik me er niet druk om maak. Bang dat het weer hefitger wordt en dat er na verloop van tijd ontstekingen bij komen. De reactie van anderen, incl. dermatologen, is dan ´ja, dan kan iedereen gebeuren´. Nou lijkt me niet. Als je al rosacea hebt, heb je natuurlijk wel veel meer kans dan iemand die het niet heeft. Kan me echt ergeren aan zulke opmerkingen. Of ´beetje rood af en toe is toch niet erg´. Nee, is idd niet erg, als het daarna maar weer helemaal weggaat zonder dat er chronische roodheid achter blijt en het maar niet erger wordt (ontstekingen). Enfin, je merkt het... heb het er echt mee gehad.

Kent iemand toevallig NAET? Sinds in minocycline gebruik, heb ik geen opstoot meer gehad. Zou dan toch denken dat het met bacterieën te maken heeft. NAET zou een soort methode zijn om allergieën mee op te sporen en veelbelovend zijn voor mensen met rosacea.

succes allemaal

groejtes helga

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi allemaal

Heel fijn dat Eucerin bij jullie allemaal werkt. Ik dacht dat ga ik ook eens proberen, want mijn huid brandt op het moment weer als de pest. Bij mij werkt het echter niet, mijn huid gaat er nog meer van branden.
Op het moment lijkt het wel of het helemaal nergens tegen kan.
Ik slik op dit moment al weer twee en halve week antibiotica, echter het schiet niet op. Ik snap niet waarom het nu niet pakt. Mijn huid brandt als een gek!
Het enige waar ik op dit moment een beetje tegen kan is Avene.
Heeft iemand van jullie een tip om het brandend gevoel wat terug te dringen. Ik ben heel erg benieuwd.
Ik zit er ook over te denken om maar een spoed-afspraak te maken bij de dermatoloog. Wat denken jullie .
Groetjes José

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi José,

Wat vervelend dat je gezicht zo brandt momenteel en dat je ook niet tegen Eucerin kunt. Om het brandigere gevoel weg te halen zou je er een tijdje komkommerschijfjes op kunnen leggen. Dat is ook goed tegen zonnebrand. Dit is natuurlijk maar iets wat je tijdelijk kunt doen, maar wellicht onderdrukt het het branderige gevoel voor langere tijd. Het kan in ieder geval geen kwaad om het te proberen. Zou dat branderige gevoel niet door de antibiotica kunnen komen? Misschien toch wel handig om even contact met je dermatoloog op te nemen.

Laat je het even weten wat hij/zij ervan zegt?

Groetjes, Sandra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2005 12:00 am 
Essi,

een berichtje apart voor jou.

Toen ik hier voor het eerst kwam, vingen jullie met Sandra mij op. Dat heb als heel prettig ervaren. Ik zat toen in een dip, mijn huid weer eens onrustig. Maar door gewoon een praatje en ook de tips gaat het beter nu.
Ik vind het heel jammer dat je weggaat, maar ik kan me ook voorstellen dat woorden pijn doen. Aan de andere kant voel je je zoveel beter dat je misschien helemaal geen behoefte meer hebt in deze forum.

Nogmaals, echt jammer dat je weggaat, maar je hebt een nieuw leven gekregen en ik kan alleen maar hopen dat we vaker dit soort succesverhalen tegen zullen komen.

Groetjes,
Lena.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Bedankt Sandra,

Ik moet zelf nog even goed informeren welke het beste voor me is, er zijn er ook zoveel soorten.

Ik denk dan eigenlijk dat ons huidje juist erg snel geïriteerd is, en dat er misschien ook iets in ons bloed zit, vurig bloed was het geloof ik. Mijn oma heeft ook Rosacea en de dokter heeft vroeger gezegt dat ze vurig bloed heeft, vandaar dat ik daarmee kom.

Eigenlijk zouden de dokters ons door een scan moeten halen en echt kijken wat er nou van binnen aan de hand is, maar dat zullen ze niet snel doen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Marianne,

Je vroeg hoelang het duurt voordat je gezicht weer normaal is nadat je een laserbehandeling hebt gehad. Ik weet niet of je nu precies laser of IPL/Elos bedoelt, maar wat Elos betreft was mijn gezicht na een dag of twee weer "normaal", dat wil zeggen dat het niet meer opgezwollen was. Nou was het de tweede keer ook wel extreem opgezwollen want de eerste keer was mijn gezicht de andere dag alweer normaal. Dat zal dus wel van persoon tot persoon verschillen, maar reken op een dag of twee. Make up kun je eventueel wel gelijk opdoen, dus van de roodheid hoef je niets te zien. Het beste kun je je laten behandelen als je vlak voor het weekend zit of een dag of 2 vrij hebt. Want toen mijn gezicht zo opgezwollen was, voelde het ook niet prettig en als je dan nog zou moeten werken, dan is dat niet prettig.

Verder ben ik blij dat de Eucerin ook voor andere mensen goed werkt. Mijn huid is er sinds ik die producten gebruik echt op vooruit gegaan. Ook gebruik ik nu "natuurlijke" producten met het douchen wat ook enorm scheelt. Geen jeuk en rode vlekken meer op mijn lichaam na het doucen! Ik vermoed wel eens dat een groot deel van "onze" klachten ook te maken heeft met allerlei chemische toevoegingen in producten. Jammer dat het zo'n zoektocht is naar de juiste producten.

Mijn tip is daarom: gebruik zoweinig mogelijk verschillende producten en zo natuurlijk mogelijk. Heel veel succes iedereen!

Groetjes, Sandra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Even melden dat ik al een week roaccutane neem en alle onstekingen zijn weg en ook geen roodheid meer. (acne rosacea heb ik). Ik denk wel niet dat de roodheid weg is gegaan door de roaccutane maar door de 7 laserhandelingenbehandelingen.
mijn huid ziet er schitterd uit! Ik moet wel zeggen dat ik nooit last heb gehad van aanhoudende roodheid alleen wat gesprongen adertje met wat pustels erop. Overdag smeer ik avene antirougeurs en vandaag start ik met de combinatie overdag avene antirougeurs en savonds de metronidazole crème.
Doei

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi na nog eens wat opzoekwerk kwam ik op de site van dokter Nase de volgende creme tegen: green tea extract cream.

Je kunt meer informatie zien op de volgende site over deze creme:
http://www.syedbeauty.com/frame.htm

en op de site van dokter Nase:
http://www.drnase.com/rosacea_hot_topics.htm onder :
Hot Topic #7 - Green Tea Extract Cream for Rosacea Treatment
Ik weet niet of het werkt. Maar het klinkt belovend. En voor degenen die ermee sukkelen misschien wel eens de moeite waard om het uit te proberen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Dag allemaal,

mogelijk heeft iemand er al over geschreven, maar ik heb bij Eucerin geinformeerd naar de bestanddelen hydrocortison en metronidazol die volgens de website in de Re-Balance creme zouden zitten. Dat is volgens hen absoluut niet zo. Er wordt bedoeld dat de creme met deze bestanddelen gemengd kan worden - uiteraard o.l.v. de hui(s)(d)arts!

Verder ben ik nu 34 weken zwanger en de rosacea is niet erger geworden, mijn huid ziet er best acceptabel uit nu, ondanks mijn snellere hartslag en onwijs warme en opgezette voeten. Waarschijnlijk ben ik een bofkont, want er zullen ongetwijfeld andere ervaringen zijn. Ik weet nu zeker dat ik tomaten links moet laten liggen. Varkensvlees maakt niets uit bij mij, evenals chocolade. Veel water en groene thee doen mij ook goed. De echte valkuil heb ik nog niet ontdekt.
Maar de angst voor een nieuwe uitbarsting blijft. Als ik wakker word, voel ik altijd automatisch aan mijn neus, wangen en oogwallen...

groeten en sterkte (en wat levensvreugde) voor iedereen.

Mariska

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Mariska,

ben heel blij voor je dat het zo goed gaat, nog de laatste weekjes, he? Ik vind het nog steeds grappig, dat voelen aan je gezicht. Ik ben nu niet zwanger, maar elke dag ben ik eerst bij de spiegel te vinden, kijken of het nog goed gaat. Paranoide is dat, balen dat ik zo geworden ben.

Is dat nou waar, over Eucerin? Ik heb namelijk niets op de verpakking zelf kunnen vinden en bij de apotheek wisten ze het niet. Het staat op hun site niet bij de ingredienten, maar apart erbij. Ik ga ze ook eens mailen hierover. Als ze weer gaan zeggen dat het er niet in zit, moeten we ze er toch echt op wijzen dat het vermeld moet worden, wat onduidelijk! Dit was de enige reden dat ik de creme heb laten staan. Nu toch proberen?

Hartstikke bedankt Mariska!
Succes en laat ons weten wie het wordt, en hoe het na de bevalling zal gaan als je hormoonhuishuiding in de war is.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo allemaal,

Jose,

wat erg voor je, zeker nu de zon weer schijnt. Heb je dan meer last van het branden? Ik heb niet echt een tip voor je, weet wel hoe erg het is en dat het je leven helemaal gaat bepalen. Heb je ook jeuk, of is het alleen dat gevoel van brandende huid?
Heb je trouwens verschillende cremes van Eucerin geprobeerd? Want ik had ook een reactie op de 5% eurea gehad, mijn huid ging branden. Maar de re-balance is weer wel goed voor me. En de creme voor onzuivere huid kan ik ook op hebben. Ze zijn toch allemaal verschillend van samenstelling.

Succes en hou je sterk.

Helga,

ik heb ook een tijdje geleden over NAET gevraagd, maar tot op heden geen antwoord gehad. Ik ben ook reuze benieuwd of dat echt helpt, of is dat alleen reclame praat wat je hier hoort. Ik heb nog niemand met rosacea NAET zien ondergaan. En het zal weer bakken met geld kosten, want ze beginnen met je basis en werken aan een probleem per keer. Met 60 euro per afspraak, reken maar uit. Ik wil het alsnog proberen, maar nu geef ik al geld uit voor IPL, dus nu nog even niet...
Groet,
Lena.

Voel me trouwens goed, geen flushes. Moet eerlijk zeggen: ik heb afgelopen week geen sunblock opgedaan en mijn huid werd rustiger. Ik geloof dat ik weer eens 20 euro kwijt ben, voor de Biotherm sunblock. Vervelend. Nu weer opnieuw zoeken. Maar ze zijn allemaal zo vet, ik wil geen witte laag op mijn gezicht en ik heb tot nu toe niets gezien dat lekker luchtig op je gezicht blijft met een factor rond 30 a 40. Ik moet er een hebben voordat ik op vakantie ga. Hebben jullie een tip?

Groetjes,
Lena.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Lena,

Probeer eens de zonnecreme van Clinique sun-care. Ik gebruik factor 50, maar hij is ook verkrijgbaar in een minder hoge factor. Hij voelt niet vettig aan en is niet wit op je gezicht. Hij is prijzig, maar ik vind hem erg goed. Fijn dat het verder goed met je gaat.

Hoi Jose,

Vervelend dat je huid bijna nergens tegen kan. Ik merk ook dat ik echt geen gekke dingen hoef te doen. Zo had ik pas geleden van de etos een creme gebruikt (een maskertje voor de gevoelige huid). Hoefde maar 5 minuten in te trekken en dan afspoelen. Hou, ik heb het geweten! Twee dagen een branderig rood hoofd. Ik zag er niet uit. Vroeger had ik nergens last van. Kon tegen alle cremes, maar nu niet meer....
Dat doe ik dus maar niet meer. Je kunt wel uitproberen, maar dan eerst een klein plekje. Mocht je huid erg reageren, dan valt de schade nog mee. Sterkte!

Groetjes, Anne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Anne,

gebruik je de oil-free variant?
Ik heb de gewone factor 50 geprobeerd en die was vettig en voelde niet goed aan. Heb hem maar terug gebracht. Wat staat er op de tube?
Misschien haal ik hem toch, lijkt me wel lekker, dat het niet vettig is.

Groet,
Lena.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Lena, er staat op UV-responce, face cream 50. Onderaan de tube staat SPF suyn screen. Er staat niet op de tube dat het oil-free is.
Ik zal dan wel de gewone variant hebben.....

Groetjes, Anne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Jose,

een branderig gevoel op de huid kan ik je alleen maar dit aanraden. Als ik het heb, verfris ik mijn gezicht met avene water spuit en doe ik gedurende twee dagen helemaal niets op mijn gezicht. HJe gzicht gewoon laten rusten van alles. Na twee dagen anti rougeurs van avene. Vele succes.

Groetjes Stephanie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi allemaal

Heel erg bedankt iedereen voor jullie reacties, dat doet me goed.
Ik heb vanochtend de dermatoloog gebeld voor een spoed-afspraak en ik kon vandaag nog komen. Hij constateerde dat er exceem is bijgekomen op mijn gezicht , vandaar die jeuk en dat brandende gevoel. Hij zegt: bij het minste geringste reageert jouw huid, hij kan op het moment helemaal niets hebben. Ik moet gewoon doorgaan met de antibiotica en heb cumovate-zalf (hormoon) voorgeschreven gekregen en Eucerin Re-balance !! (dat is toch toevallig) .

De hormoonzalf moet ik zo kort mogelijk gebruiken en langzaam afbouwen. De re-balance dat vond ik heel heel frappant, hij zei dat hij daar al goede resultaten mee geboekt had ! De Eucerin die ik gister gebruikt had en waar ik zo sterk op reageerde was de Eucerin 5% urea, dus Lena misschien maakt dat voor mij ook het verschil. Alhoewel ik denk dat mijn huid nu zover kapot is dat hij overal op reageert. De re-balance hadden ze niet op voorraad, maar kan ik waarschijnlijk morgen ophalen bij de apotheek.

Stephanie, het spuitwater van Avene heb ik ook en dat verzacht inderdaad heel even. Jij adviseert dan niets op mijn gezicht te doen, maar dan trekt het van alle kanten omdat het zo droog is. Meestal doe ik er dan antirougeurs op van Avene en sunblokker van Avene, ook al kom ik niet in de zon als je even naar de auto loopt dan vang je al wat op. Ik heb trouwens pas speciale UV folie op mijn autoramen laten plakken, zodat de zon er niet bij kan in de auto ! Heel fijn !!

Helga, ik heb op Google het een en ander nagekeken over NAET en het sprak me wel aan. Ik heb daarna meteen een van de aangelsoten therapeuten gebeld en had er een goed gevoel bij. Zij zegt dat ze al meer mensen van de rosacea en exceem er vanaf heeft geholpen. Zij gaat inderdaad kijken waar ik allergisch op reageer en dat kan voedsel zijn, iets emotioneel of de zon etc. Ik denk zelf dat ik o.a. een allergische reactie op de zon heb. Zij zou dat dan kunnen verhelpen. Ik ben benieuwd : ik heb voor morgenavond al (snel he, want ik ben het zo ontzettend beu !) een afspraak en ben heel erg benieuwd.

Iedereen sukses toegewenst en ik houdt jullie in ieder geval op de hoogte.

Groetjes José

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
dag Lena,

Bedankt voor je reactie. Ben echt benieuwd hoe het zal gaan met de NAET-therapeut(e). Ik zou graag wat meer ervaringen kennen voor ik er zelf aan begin. IPL en alle produkten die ik al voor mijn gezicht heb gebruikt hebben al veel geld gekost zodat ik nu voorlopig afwacht. Zo lang ik het me kan veroorloven dan.
Maar ik blijf er in geloven dat er een manier moet zijn om hier voorgoed van af te komen. Ik wens je heel veel succes morgen Lena en houd ons op de hoogte.

dag Jose,

Ik ken het brandende gevoel. Meestal houd ik een tijdje met ijs (in een washandje) tegen mijn huid of doe ik er telkens een paar druppels koud water op. Soms helpt het mij ook om een paar uur te slapen, dan trekt het weg. maar als je momenteel exceem hebt zal dat jou waarschijnlijk niet helpen. sterkte.

groetjes helga

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am 
Hallo iedereen,

ik was ook aan het twijfelen over die Re-balance. Als je de beschrijving op hun website leest, zou je denken dat het er wél in zit, maar bij de apotheek zeiden ze dat het niet het geval was. Een tijdje terug heb ik al een mailtje naar Eucerin gestuurd, maar nooit antwoord ontvangen. Telefonisch waren ze ook niet bereikbaar (ondanks dat het bandje dat ik beluisterde iets anders meedeelde...). Maar ik kan me niet voorstellen dat dat spul er in zit, want het betreft een medicijn en dat mag niet zomaar verkocht worden.

Stephanie,

wat die groene thee betreft had ik ook gelezen, maar ik had begrepen dat dat speciaal gemaakt moet worden en dat het nogal prijzig is. Ik vond het nogal ingewikkeld en heb het er maar bij laten zitten, maar als iemand wel weet waar en hoe je het kunt bestellen en wat de kosten zijn, dan hoor ik dat graag.

Groetjes, Sandra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Het klinkt wel goed de Re-balance creme, ik heb ook de re-balance lotion gebruikt maar die vond ik niet zo fijn. Maar misschien werkt het wel anders met de creme. Dus je kan de creme met andere cremetjes gebruiken? Misschien dat ik het gewoon probeer, iemand moet dat toch doen ^^.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Lieve mensen,

ik heb het gisteren gewoon opgesmeerd. Ik had'm thuis al, alleen durfde ik het niet open te maken. Gisteren was het zover.
Gezicht gewassen met de waslotion (ook Eucerin) en gewoon re-balance opgesmeerd, lag nog lang in bed naar mijn huid te luisteren, maar alles bleef heel rustig. Vanochtend gelijk naar de spiegel: licht roze was ik, mijn huid is heel zacht en rustig. Denk dat dit een blijvertje is voor mij.

Ik heb weer eens een mailtje op site van Eucerin achtergelaten, over de ingredienten. Vorige keer had ik een vraag over de creme keuze en had ik binnen een week antwoord, via post nota bene. Heb dus goede hoop.

Trouwens, bij de apotheek waar ik mijn Eucerin producten haal hebben ze een hele bak op de toonbank met de proefmonstertjes van verschillende eucerin cremes. Alleen geen re-balance, dus die moest ik alsnog kopen ;-).

Groetjes,
Lena.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb het antwoord al, hier is ie:

"Wij kunnen u mededelen dat er geen metronizadol en hydrocortison in de Re-Balance crème van Eucerin zit."

Met vriendelijke groet / best regards,
Angela de Haas
Beiersdorf N.V., Almere
Consumentenadvies

Voor mensen met goede ervaringen met Eucerin:
aanvallen dus.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Lena,

dank je voor je medeleven! Ik laat zeker weten hoe en wat als het zover is. Ik schrijf op deze site soms iets over mijn zwangerschap omdat er mensen op dit forum waren die niet zwanger durfden te worden omdat ze dan mogelijk als een monster eruit kwamen te zien. Ik weet het: het kan ook alle kanten op gaan! (maar dus ook de goeie...)

Marianne: ik smeer Eucerin re-balance vaak in combinatie met repair van de apotheker. Voor mij werkt deze combinatie als het weer wat guur en koud is. Ik weet het niet zeker, maar de re-balance creme is zo licht, dat je misschien ook nog met andere cremes combineren kunt. De nachtcreme van dit merk tegen roodheid (Duitsland) gebruik ik echt alleen voor de nacht, en dan niet teveel.

Inderdaad krijg je bij de apotheek monstertjes van Eucerin en anders: vraag erom!

groetjes

Mariska

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
sorry er stond een tikfout in het websiteadres het is dus:

ww.syedbeauty.com/frame.htm

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende