Op dit onderwerp reageren  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Dag Juul,

Graag zou ik via email met je in cnotact komen om verdere informatie uit te wisselen over de allergie.
Ik heb dezelfde symptomen als jij, wij hebben ook parket.
Als je via de webbeheerder je emailadres aan mij doorgeeft of mij mailt, kunnen we uitwisselen. Misschien levert het iets op voor een van ons of allebei.

met vriendelijke groet,
coby

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
hallo, juul

ik gebruik nu bijna anderhalf jaar slitone voor katten en huisstofmijt. sinds een half jaar heb ik klachten over slit one... in de bijsluiter staat dat je maag en darm krampen kan krijgen.. nou neem maar van mij aan dat je dat best een kan overkomen. ik zit bijvoorbeeld 3 dagen per week de hele nacht op de wc!!

heb jij hier ook al last van?.
graag een reactie.. groetjes femke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2005 12:00 am 
Hallo Juul,

Ik reageer op het verhaal van je vermoeidheidsklachten bij een huisstofmijtallergie. Het is me niet duidelijk of je weet dat je van allergie ook vermoeidheidsklachten kunt krijgen. Het heeft mij tien jaar gekost om hier achter te komen. Dus vandaar mijn reactie.

Ik heb helaas geen ervaring met slitone, maar ben sinds kort wel gestart met oralgen, een soortgelijk middel.

groetjes,
annita

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2005 12:00 am 
Hallo Annita,

Ik denk het bijna wel dat het komt door de allergie.
Heb zelf diverse malen bloed laten testen en alles blijkt goed uit de bus te zijn gekomen.

Moet er wel bij zeggen dat ik een niet bepaald regelmatig leven hebt. De vermoeidheid kan ook gewoon komen, dat ik niet echt goed uitrust of onregelmatig slaap.

Wat heeft u allemaal gedaan om achter te komen waar de vermoeidheid vandaan komt?

Met vriendelijke groet,
Juul

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
Hallo Juul,

Ik heb al geruime tijd hooikoorts veroorzaakt door pollen van bomen. De medicijnen die ik hiervoor krijg zijn al de zwaarste in zijn soort. Ondanks dat houd ik klachten, dus mijn arts heeft mij gewezen op Slit One.

Nu ben jij ermee bezig sinds begin januari, ik ben erg benieuwd naar de huidige stand van zaken. Heb je nog last van bijverschijnselen (kippevel e.d.) of gaat het nu naar wens?

Graag hoor ik van je, bedankt!

Tjitske

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
Ik gebruik Slit One Bomen-3 nu al twee en een half jaar. In oktober 2007 is het voorbij.

In het begin was ik erg allergisch voor alleen berk en onkruid. De hooikoorts aanvallen zijn nu gelukkig veel minder geworden, echter ... nu ben ik nu allergisch geworden voor alle loofbomen en (nederlandse) boomvruchten. Appels, peren, kersen, noten, persik, pruim enz. Gelukkig geen vruchten zoals bananen en sinaasappels. Bij het eten van een stukje appel, krijg ik het gevoel dat mijn keel dicht gaat zitten (een visgraatje in mijn keel). Ik krijg dan ook bulten in mijn keel. Dit gevoel duurt een paar uur.
Volgens de KNO arts is het toeval, maar ik denk dat Slit One een trigger is geweest. (iemand een gelijke ervaring gehad?)

Verder ben ik redelijk consequent met het innemen, en heb ik ook geen andere klachten gehad. Ik zal in oktober nogmaals mijn klachten uiten bij de KNO arts, want ik zou graag weer een appeltje eten

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 12:00 am 
Hallo,

Hierbij wil ik aan de hand van Tjitske's vraag iedereen op de hoogte stellen hoe ik de Slit One ervaar. Sinds begin januari 2006 ben ik begonnen met de desensibilisatie druppels van ALK, omdat ik een 6+
scoor bij huisstofmijtallergie. Dat is algemeen gezien heel hoog.

De opgezwolle ogen zijn weg en de kippenvel reactie waar ik het over had tijdens de opstartfase, is na korte tijd overgegaan.

Slit One werkt naar mijn idee heel goed. De voornaamste klachten, vermoeidheid, dikke ogen, verkoudheid en veel slijm in de neus. Ook de reactie als mijn kat mij heeft gekrabbeld of als er andere huidverwondingen buiten/binnen plaatsvindt wat niet hygienisch is, reageert veel minder heftig.

Het gebruik van deze druppels leek mij goed consequent vol te houden. Maar om heel eerlijk te zijn, doe ik dit de laatste tijd niet regelmatig. Desondanks geen ontwennigsverschijnselen of terugval. Het is wel zo dat je dit gedurende een aantal jaren moet continueren. Ik ben nu al blij met het resultaat. Dit paar jaren moet goed te doen zijn.

Ik raad het aan om dit te overwegen. Het kost wel wat tijd, maar het is erg bevrijdend om met dit weer geen rekening te houden met het weer, situaties, anti-histamine etc.

@ Femke: ik heb de Slit One Huisstofmijten type 2 - jouw opgenoemde klachten - herken ik niet. Ik zou dit zeker met je Allergoloog bespreken. Succes!

@ Coby: ik heb mijn emailadres opgegeven en als het goed is kan je daarmee gelijk doorlinken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 12:00 am 
Beste lezer,

Bij mijn herhaalbestelling voor Slit one (voor bomen) is iets fout gegaan. Ik heb dit een aantal weken geleden besteld, maar dit is niet door gekomen bij de apotheek. Door omstandigheden ben ik niet eerder in staat geweest om het recept op te halen en te ontdekken dat er iets fout is gegaan.
Ik zal nu minimaal 5 dagen zonder moeten doen en ik ben bang dat er aan mijn opbouw van bijna 1,5 jaar afbreuk wordt gedaan.
Ook ben ik op dit moment 4,5 maand zwanger en zal dit voorjaar geen andere middelen mogen innemen. Dit zou erg vervelend zijn aangezien mijn reactie nogal heftig is.
Is er iemand die misschien ongeveer 6 ampullen voor mij over heeft?
Ik heb ze vandaag al nodig, dus ik hoop dat iemand met spoed reageert.
Alvast bedankt!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 12:00 am 
O ja, een telefoonnummer is wel handig: 0640971824
Graag z.s.m. bellen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 12:00 am 
probleem = opgelost, bedankt

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 12:00 am 
Beste Frank uit Enschede, ik doe ook die kuur Slit One bomen, sinds ongeveer mei 2007. Ben allergisch voor een eiwit uit het stuifmeel van de Berk en aanverwante eiwitten. Zoals die in appels. Sinds ik de kuur gebruik, krijg ik ook last bij het eten van o.a. aardbeien, hazelnoten en kersen. Jeuk en zwelling van mondslijmvlies, bij hazelnoten krijg ik een hele droge keel. Of de bloesem van vruchtenbomen en loofbomen bij mij ook allergische reacties geeft heb ik nog niet ervaren, het voorjaar staat nog voor de deur. Ik hoop van niet, maar ik laat het je weten. Ik zou wel eens willen weten om welk eiwit in het stuifmeel van de Berk het gaat en waar dat eiwit allemaal in zit. Weet jij dat misschien? Wist je trouwens dat er appels op de markt zijn die gekweekt zijn voor mensen met een allergie? Soms hebben ze ze bij Albert Heijn. Groet, Klaske

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 12:00 am 
Ik gebruik nu 2 1/2 jaar Slit One Grassen 5 en zo'n 2 jaar Huisstofmijt, de ene 's ochtends, de andere 's avonds. Heb de eerste paar maanden, vooral toen de tweede kuur erbij kwam, toch wel gemerkt dat het een aardige aanslag op je lichaam is (darm, vermoeidheid).
Ik heb daarna een tijdlang weinig klachten gehad, maar sinds een half jaar weer nogal last van vermoeidheid. Als ik een periode de ampullen wat onregelmatiger slik, wordt de vermoeidheid minder. Zijn er wellicht meer mensen die ervaren dat de Slit One extra vermoeidheid opwekt?

Sowieso twijfel ik over de werking van de ampullen in mijn geval, want als ik m'n andere medicijnen niet gebruik, Cetirizine (pillen, 1/2 per dag) en Rhinocort (neusspray in poedervorm), krijg ik binnen een paar dagen weer overal last van. Maar met een huisstofmijt allergie van 6+ (hoger lukt geloof ik niet) een grassen allergie van 5, wil het best nog even proberen. Zijn er mensen die (grotendeels) genezen zijn door dit medicijn?

Gr. Tom

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Slit One (Huisstofmijten type 2)
BerichtGeplaatst: Di Jul 28, 2009 2:51 pm 
Huisstofmijt en de gevolgen
Doordat onze huizen tegenwoordig steeds beter geïsoleerd zijn, dubbele beglazing en tegenwoordig ook allemaal centrale verwarming hebben, stijgt daarmee ook het aantal huisstofmijten, bacteriën en virussen in onze matrassen. Het gevolg hiervan is dat we een flinke toename zien in het aantal mensen met astmatische aandoeningen, eczeem, hooikoorts, verstopte neus, tranende ogen, jeukende huid en andere allergieën.

Huisstofmijten zijn één van de belangrijkste veroorzakers van allergieën.

Huisstofmijten zijn microscopisch kleine spinachtige witte beestjes van ongeveer 0.3mm.

Altijd en overal
De huisstofmijt is met het blote oog niet te zien. Er passen ongeveer 300-400 huisstofmijten op een luciferkop. Ze zijn in elk huishouden aanwezig en vooral in uw matras waar tot wel twee miljoen huisstofmijten voorkomen.

Waar leven ze van?
Huidschilfers van u en uw huisdieren zijn de essentiële voedingbron voor huisstofmijt. U verliest 1,5 gram huidschilfers per dag, dat neerkomt op een halve kilo per jaar. Vooral in bed verliezen we de meeste huidschilfers. Ook houdt transpiratie hun woonomgeving vochtig, zoals ze het graag hebben.

Vermenigvuldiging
De huisstofmijt leeft ongeveer 2 tot 4 maanden. De vrouwtjes leggen in hun leven ca. 300 eitjes en zorgen zo voor een explosieve groei van de populatie.

Uitwerpselen
Huisstofmijten veroorzaken zelf geen allergische reacties. Tijdens hun leven produceren huisstofmijten echter 200 maal hun eigen gewicht aan uitwerpselen. Deze ademt u als stofdeeltjes in. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dit allergische reacties kan veroorzaken.

Schadelijke allergenen
Onze huid, neus, mond en ogen zijn tijdens de slaap in zeer nauw contact met onze matras die ernstig vervuild is met veel schadelijke allergene huisstofmijt uitwerpselen en die door de bewegingen die we maken op de matras vrijkomen.

Laat nu uw matras reinigen en slaap weer fris en gezond!

Kinder matras 27,50
1 pers. matras 35,00
2 pers. matras 60,00 (1 matras)
2 pers. matras 70,00 (2 matrassen)

Bel uw matrascleaner dealer voor Twente:

Slaap Gezond
0541-296315

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2009 1:35 pm 
Belachelijk dat hier 'gewoon' reclame gemaakt wordt!!

Slaap Gezond schreef:
Huisstofmijt en de gevolgen
Doordat onze huizen tegenwoordig steeds beter geïsoleerd zijn, dubbele beglazing en tegenwoordig ook allemaal centrale verwarming hebben, stijgt daarmee ook het aantal huisstofmijten, bacteriën en virussen in onze matrassen. Het gevolg hiervan is dat we een flinke toename zien in het aantal mensen met astmatische aandoeningen, eczeem, hooikoorts, verstopte neus, tranende ogen, jeukende huid en andere allergieën.

Huisstofmijten zijn één van de belangrijkste veroorzakers van allergieën.

Huisstofmijten zijn microscopisch kleine spinachtige witte beestjes van ongeveer 0.3mm.

Altijd en overal
De huisstofmijt is met het blote oog niet te zien. Er passen ongeveer 300-400 huisstofmijten op een luciferkop. Ze zijn in elk huishouden aanwezig en vooral in uw matras waar tot wel twee miljoen huisstofmijten voorkomen.

Waar leven ze van?
Huidschilfers van u en uw huisdieren zijn de essentiële voedingbron voor huisstofmijt. U verliest 1,5 gram huidschilfers per dag, dat neerkomt op een halve kilo per jaar. Vooral in bed verliezen we de meeste huidschilfers. Ook houdt transpiratie hun woonomgeving vochtig, zoals ze het graag hebben.

Vermenigvuldiging
De huisstofmijt leeft ongeveer 2 tot 4 maanden. De vrouwtjes leggen in hun leven ca. 300 eitjes en zorgen zo voor een explosieve groei van de populatie.

Uitwerpselen
Huisstofmijten veroorzaken zelf geen allergische reacties. Tijdens hun leven produceren huisstofmijten echter 200 maal hun eigen gewicht aan uitwerpselen. Deze ademt u als stofdeeltjes in. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dit allergische reacties kan veroorzaken.

Schadelijke allergenen
Onze huid, neus, mond en ogen zijn tijdens de slaap in zeer nauw contact met onze matras die ernstig vervuild is met veel schadelijke allergene huisstofmijt uitwerpselen en die door de bewegingen die we maken op de matras vrijkomen.

Laat nu uw matras reinigen en slaap weer fris en gezond!

Kinder matras 27,50
1 pers. matras 35,00
2 pers. matras 60,00 (1 matras)
2 pers. matras 70,00 (2 matrassen)

Bel uw matrascleaner dealer voor Twente:

Slaap Gezond
0541-296315

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2009 9:47 am 
hallo er bestaat ook een product genaamd GLEWO wat helpt bij allergische reacties zoals veroorzaakt door de huisstofmijt, mijn zoon die last heeft van bronchitis gebruikt het om de 2 dagen wordt zijn bed ingespoten en hij ervaart dit als positief heeft minder problemen, kijk eens op www.glewo.eu

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 16 berichten ]