Op dit onderwerp reageren  [ 277 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
ik heb ook al een paar weken de hoest.. en slijm keelpijn

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
help k werd vanmorgee wakker en het lijkt net of de huig te lang is telkens as is ik klapt ie naar binnen en raakt het mijn tong f geheemelte als ik hoest klapt ie naar buiten en raakt ook mijn tong of geheemelte. het is een hee raa gevoel k met ook rgelmatig kokhalzen als ik slik of drink en vooral eten dat gaat zowat niet wat is dit??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am 
waar is pfluger a bomin te verkrijgen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
wat is de handelsnaam van deze hoestdrank?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
ik heb de zelfde problemen.het antibioticum dat ik heb geslikt werkt niet
wat is de werkzame stof van het antibioticum dat bij jou wel gewerkt heeft?
vast bedankt voor een reactie

Miel

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 25, 2004 12:00 am 
Ik heb na enkele jaren gebruik van PFLUGER A BOMIN geen tot zelden last van taai slijm. Ik gebruikte het vooral voor en tijdens het slapen. moet wel zeggen dat ik meerder druppels gebruikte. Je kan het ook mixen met een stroop van het zelfde merk.

Het viel mij ook op dat melk minder slim was.
Sinds gisteren gebruik ik aloe vera siroop dit meer uit een preventieve voorzorg baat het niet dan schaad het niet, daarbij zijn er ook andere goede bijwerkingen te verwachtten.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb ook al heel erg lang last van taai slijm. Ik heb eigenlijk altijd wel last van een kuchje of een erge hoest. Ik heb jullie reacties gelezen en ik dacht dat jullie misschien iets hebben aan mijn verhaal. Vroeger had ik bronchitis, een vorm van CARA, maar daar was ik overheen gegroeid, dacht ik. Ik heb namelijk begrepen dat een dergelijke aandoening altijd latent aanwezig blijft en ook terug kan komen. Dat is in mijn geval dus zo. Bronchitis kan ook gewoon ontstaan zonder dat je het vroeger gehad hebt. Het hoesten gaat vaak gepaard met een benauwd gevoel en vermoeidheid. Als je vermoedt dat je een soort aandoening als bronchitis hebt is het wel heel belangrijk om naar je huisarts te gaan. Zelf zal hij of zij niet snel zeggen dat het CARA is, omdat iedereen wel eens last heeft van een hoest. Maar als je het zeker wilt weten, moet je gewoon zelf aandringen op een verwijsbrief voor de longarts. Als dan blijkt dat je een vorm van CARA hebt, krijg je medicijnen waardoor de symptomen aanzienlijk verminderen. Ook heb je recht op een griepprik als je CARA hebt, waardoor je veel minder vaak ziek wordt dan anders.
Zo zie je maar; een hoest en veel slijm hebben kan zoveel oorzaken hebben. Gewoon naar de dokter gaan dus en doordrammen totdat je weet wat je weet wat je hebt.
Succes allemaal!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Enige tijd geleden schreef ik dat de neusspray flixonase weinig effect leek te hebben. Nu ik het wat langer gebruik moet ik toch zeggen dat het wel helpt. De hoeveelheid slijm 's nachts is sterk verminderd en het is ook makkelijker los te werken. Ik leg nu niet meer meerdere keren per nacht het hele blok wakker te "hoesten".
Zeker het proberen waard.

Gebruikt iemand van jullie toevallig ook cholesterolremmers zoals simvastatine? In de bijsluiter las ik iets over de slijmvliezen in neus en keel en mogelijk is er een verband????

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 26, 2004 12:00 am 
Frank bedankt voorde tip groetjes gerda

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hoi miranda Ik heb geen last van hoesten bij mij is er slijm wat ikdanweg wil krijgen en daardoor ga ik kuchen hoesten .maar voor jou is het natuurlijk weer anders gr gerda

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Waar kan ik terecht om mijn zoon en dochter te testen ivm allergieen? Wij zelf komen ui t west-vlaanderen en willen onze kindjes testen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
het is allemaal zeer interessant om telezen hoeveel mensen dezelfde allergieen heb.Ik heb nl.ook veel last vaneen drogen keel of van slijm die vast zt en er niet uit wil komen.Vroeger 20 jaar geleden kreeg ik de raad om elke avond voor dat ik slapen .Zout water of gewoon water,want het doen geeft veel pijn het op te snuiven.Je neemt een beetje water in de palm van e hand doe er wat zout bij,en probeer dat met kleine beetjes op te snuiven.Het zal niet direkt verlichting geven maar wel als je er mee door gaat Dsucces aarna blijf je dat gewoon doen. succes Lies

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 27, 2004 12:00 am 
Hallo,

Ik heb ook al zo'n jaar last van vastzittend slijm. soms verdwijnt het voor een paar weken, maar altijd komt het weer terug. Meestal heb ik sochtends enorme keelpijn erbij, die in de loop van de dag weer weggaat.
Een paar dagen geleden bleef de keelpijn aanhouden de hele dag lang dus ben ik maar naar de dokter geweest. Na afname van bloed heeft hij een streptokok infectie vastgesteld. Deze was de oorzaak van de keelonsteking. ik heb nu antibiotica gekregen en het slijm is al heel veel verminderd (de keelpijn ook trouwens). Ik denk dat het sowieso het beste is om een dokter te raadplegen, aangezien je nooit weet wat erachter kan schuilen, ook al heb je geen keelpijn.. Ik drink geen koffie of alcohol, dus daar heeft het volgens mij niet veel mee te maken.
Alvast veel succes!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 27, 2004 12:00 am 
Ik heb zelf geen last van taai slijm, alleen als ik verkouden ben. Ik loop toevallig voor andere klachten bij een traditioneel chinees arts, en de oosterse geneeskunde heeft een andere kijk op ziekte en gezondheid. Nu vertelt die arts hoe klachten ontstaan, en het volgende over dik slijm: dik slijm ontstaat als er veel vocht en warmte in het lichaam is, dit kan komen door verkeerde eetgewoonten, gewoonlijk een 'teveel' van een bepaalde smaak. warmte ontstaat door een overmaat aan energetisch 'warme' voedingsmiddelen, zoals alcohol, chocola, snel gebakken voeding (frituur, wok, vlees en ook koekjes) pittige specerijen(peper, kaneel, chili, sambal, gember etc) lamsvlees.
Teveel vocht ontstaat door o.a. teveel melkproducten en suiker. Door gevarieerd (meer gekookt) en overeenkomstig de seizoenen te eten kun je veel onbalans voorkomen. Als de onbalans er eenmaal is kun je dit met speciale chinese kruidenthee behandelen. Hiervoor ga je naar een chinese arts (tcm) die jouw tong bekijkt, en je pols voelt, en zo een diagnose kan stellen.

goed boek: voeding volgens de 5 elementen van Barbara Temelie.
website tcm: bijv. www.zhong.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2004 12:00 am 
Hallo,

Ik heb mij laten testen via electro-accupunctuur.

VOEDINGSCONSULENTE
RUTH LAUWAERT
Pont-Noord 105
9840 De Pinte
Tel: 09/220 42 52

Groetjes,

Céline

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2004 12:00 am 
Ik herken het ook. Heb het sinds een maand. Een droge plek rechts achter in mijn keel. Ook een branderig gevoel in mijn slokdarm. Ik hoest ook regelmatig, meestal wanneer ik ga praten. Bij mij wordt het juist minder door alcohol te drinken. Maar herken zeker het kokhalsen zonder dat er iets vrijkomt.
Groet en sterkte

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2004 12:00 am 
Hallo,

Goh, dacht ik de enige was met al die vage klachten...maar
Ik heb al een paar maanden last van vastzittend slijm in keel en longen. Ook mijn neus zit vol met slijm en dat lijkt heel erg op een verkoudheid, maar ik ben er bijna van overtuigd dat het met mijn keelklachten te maken heeft.
Het begon dus allemaal met bovenstaande klachten. Op een gegeven moment zaten mijn longen zo vol met slijm dat ik een piepende ademhaling kreeg. Altijd maar hoesten tot kokhalzen aantoe. Naar dokter geweest en volgens haar had ik duidelijk bronchitis. Antibiotica voor gehad en zo'n inhaler gebruikt, maar dat hielp niet. Daarna weer naar de huisarts geweest. Op eigen aandringen allergietesten laten doen. Daar kwam uit dat ik vooral allergisch ben voor kattenharen en huisstofmijt. Ik stofzuig me eigen lam (en verschoon de bedden ook zeer regelmatig) en ging ook even goed, maar op dit moment zit ik weer te ''slijmen''.
Misschien ga ik vragen of ze nog andere allergietesten kunnen laten doen.......Want ik las net dat melkproducten ook een allergie kunnen uitlokken. En aangezien ik erg veel chocomel drink en chocola eet (mijn grootste verslaving), zou dit natuurlijk ook nog kunnen.
Oh ja, misschien dat iemand dit nog weet: ik heb dus een kattenharen allergie. Maar geldt dat dan niet voor hondenharen??
Alvast bedankt voor een eventuele reactie!
Groetjes van Katy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 30, 2004 12:00 am 
Hoi allemaal,

Ik zit al een jaar of twee, drie met hetzelfde probleem: voortdurend het gevoel dat er slijm in mijn keel zit (achteraan in mijn keel, ter hoogte van de neusholte). Bovendien geeft dit slijm een hele vieze geur, hetgeen mij nog het meeste stoort. Om een onverklaarbare reden verdwijnt dat slijm, het slikken en dus ook de geur voor een paar dagen. En dan is het er weer. Ik heb al vanalles geprobeerd (o.a. op aanraden van verschillende NKO artsen), maar niets hielp:
- tongschrapen, flossen, gorgelen, vaak tanden poetsen: doe ik tweemaal daags: helpt niets
- antibioticakuren
- fliumicilkuur
- neussprays
- geen zuivel meer eten/drinken
- mond spoelen met Corsodyl (waar je bovendien verkleurde tanden van krijgt)
- etc etc

Heb een tijdje een geinfecteerde neusholte gehad. Dit is verdwenen met de antibiotica, maar de klachten zijn er nog steeds.

Heb ook wel een scheef neustussenschot, maar dat had ik vroeger ook en toen waren er geen klachten, zie dus geen verband daartussen.

Wie helpt mij? Heb het gevoel dat het iets eenvoudigs is, maar niemand vindt wat!!??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 31, 2004 12:00 am 
Ik heb hier ook heel lang last van gehad, een branderig pijnlijk gevoel en als je het slijm weghaalt is die pijn ook weg.
Volgens mij heeft het met de maag en de spijsvertering te maken.
Bij toeval ontdekte ik shiatsu oftewel drukpuntmassage, een fysiotherapeut uit Beverwijk hielp mij aan dit wondermiddel.Sinds ik dit toe pas is dat slijmgedoe weg, wordt de spijsvertering bevorderd misselijkheid 'snachts zo goed als weg en slaap ik veel beter.Ik pas die massage zelf toe door dagelijks de voeten goed te masseren en op de voetzolen te drukken met duim en vingers.Wonderbaarlijk de rode keel is weg.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 31, 2004 12:00 am 
ik heb er ook heel veel last van vooral smorgens vroeg als ik opsta moet ik ervan overgeven...en als het eruit komt lijkt het een dun draadje van slijm die elestich is......maar toen ik in marokko was op vakantie was het voor 4 weken weg en toen ik weer terugkwam naar nl kwam het weer terug...misschien komt het ook door VOCht

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2005 12:00 am 
kijk hier eens
http://www.kno.nl/voorlichting/slikklachten.php

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ook ik heb veel last van taai slijm. Ik heb periodes dat ik er last van heb en periodes dat ik er geen last van heb.

Vooral s'morgens is het erg. Het is heel erg taai wit slijm. Als ik dan hoest/kuch (tis meer een kuch) blijft het echter 'steken' en door dan te gaan raspen in combi met kuchen komt het omhoog.

Ik weet ook niet waar het vandaan komt, maar ik heb er het meeste last van in periodes met stress. Ook merk ik dat na een kop melk meer slijmproductie heb in het uur daarna, dan krijg ik meestal net als s'morgens weer zo'n slijmgevoel ergens in mij slokdarm ofzo en probeer ik het er weer uit te kuchen en raspen. Het slijm is meestal wit trouwens soms een klein beetje gelig, het lijkt dan wel of er snot via mijn keel omhoog komt ipv mijn neus.

iig lees ik hier dat melkproducten vaak een grotere slijmproductie op gang brengen, ik zal eens proberen mijn dagelijkse kop melk (s'ochtends) en mijn toetje (vla & yoghurt) te vervangen voor iets anders. :)

Gr,
Michael

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Zo ik dacht dat ik de enige was die hier last van had.

Ik heb ook al tijden last van slijm in mijn keel wat ik gewoon niet weg krijg. Het stinkt ook echt, en dat vind ik echt vervelend. Ik proef het in mijn mond. Niet duidelijk waar dit nou vandaan komt.
Ik ben ook bang voor allergie. Dus ik ga deze week naar de huisarts en vragen voor een test. Ik denk zelf aan melk of lactose ofzo. Maar even een voedselallergie test doen.
Ik word hier zo'n beetje tureluurs van.
Ik heb ook astma en gebruik seretide en ventolin, heb ook acetylsysteine bruistabl gehad. Heb flixonase gebruikt, singulair, vele antibioticakuren. Maar heb het nog steeds..

Hoop dat er snel een oplossing komt, want word er echt een beetje onzeker van met zo'n stinkende adem.

groetjes lotte

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:00 am 
Ook ik heb last van overvolle bijholten. Vorig jaar begon het en toen dacht ik nog dat het probleem vooral in mijn keel zat. Maar de kno-arts zei dat mijn neustussenschot scheef stond en ik ben daaraan geopereerd. Vlak na die operatie had ik ontzettend veel slijm en maakte vreselijke rochelgeluiden, veel meer dan de andere mensen op de zaal die deze operatie hadden gehad. Ik schonk daar verder geen aandacht aan.

Helaas gingen de klachten echter niet over, maar werden erger. De KNO-arts en de huisarts dachten aan stress. Dus liet ik het erbij (na nog een aantal bezoekjes aan het spreekuur) en heb het hele jaar last gehad van slijm in de keel. Maar nu ben ik al sinds twee weken enorm verkouden met koorts en griep en overvolle bijholten en zijn mijn klachten drie keer zo erg.

Als ik schraap loopt er dik geel en soms helder snot (excusez-le-mot) op de achterwand van mijn keel en het is bijna niet weg te slikken. Mijn oren zitten dicht, ik heb hoofdpijn en koorts en het gaat maar niet over. Op internet las ik over chronische sinusitis en daar lijkt het wel op denk ik. Ik ga morgen weer eens naar de huisarts bellen; hopelijk neemt ze me nu wel serieus en kan er iets aan gedaan worden. Maar dan is het wel erg laat, en heeft een mogelijke ontsteking flink kunnen huishouden het hele jaar.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2005 12:00 am 
Nog even een vraag aan Rob:
mag ik vragen hoe lang je die neusspray hebt gebruikt voordat je verbetering voelde? Ik heb 2 maanden nasacort gesprayd zonder resultaat.

En heeft iemand info over een verband met tee trea olie? Dit sterke spul heb ik een tijdje op mijn neus gedaan in verband met huidklachten en volgens mij begon niet lang daarna dus die postnasale drip / constante slijmstroom in mijn keel vanuit de neus...

Trouwens, mijn huisarts zag gisteren dat ik een flinke bijholtenontsteking had en ik heb eindelijk een antibioticakuur gekregen! 3 x daags 500 mg. Ondanks het verhaal van Bert ben ik hier wel blij mee, ik heb er wel wat hoop op gevestigd.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 277 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende