Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Tarwe intollerantie probleem/vraag
BerichtGeplaatst: Di Mrt 30, 2010 9:06 am 

Hallo,

Sinds kort weet ik dat ik intollerantie heb aan een hele lijst van dingen, zoals tarwe en koemelk.
Nu stuit ik bij het winkelen op wat vragen. Ik dach ok geen tarwe, dan koop ik glutenvrij...maar wat zie ik dan op het ticket, dat het gemaakt is van glutenvrij tarwezetmeel en dan vraag ik mij af van ja mag het nu wel of niet?
Zo ook bij de koemelk intollerantie, kan ik wel lactosevrije melk gebruiken of ook niet? Iemand die mij kan helpen?

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re: Tarwe intollerantie probleem/vraag
BerichtGeplaatst: Do Jul 29, 2010 4:54 pm 

Bij natuurwinkels kun je teff brood kopen. Dat is een ander soort graan. In plaats van koemelk produkten zul je aan de soja produkten moeten. OVerigens ook heel smakelijk hoor.

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2010 2:17 pm 
Even vragen aan je behandelend arts of je dat mag. In 9 van de 10 gevallen gaat het niet zozeer om de tarwe maar om de (keiharde) gluten en eiwitten van die tarwe! Dan is gluten/eiwitvrij gemaakte tarwe geen probleem.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 3:34 pm 
Gast schreef:
Even vragen aan je behandelend arts of je dat mag. In 9 van de 10 gevallen gaat het niet zozeer om de tarwe maar om de (keiharde) gluten en eiwitten van die tarwe! Dan is gluten/eiwitvrij gemaakte tarwe geen probleem.

:roll:

Mijn dochter mag geen gist,gluten,gerst,amaranth(bloem),rietsuiker,koemelk,tomaten,asperges, oesters,ananas,,perziken en veenbessen. Toch is het te doen.
Er is glutenvrij rijstemeel,cocosmeel en boekweitmeel. Ze eet meestal rijstewafels
Ook eet ze sojaproducten maar het is moeilijk lekkere recepten te zoeken.Je krijgt er bijna geen smaak aan. (in een boulionblokje zit nog gist )
In een restaurant kun je bijna niks eten.
Wel gluten vrij of gist vrij maar niet allebei.
Ze is hier meer dan een jaar mee bezig en houd nu wel iets binnen.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ]