Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 12:00 am 
Hoi,

Ja, die bakker doet het allemaal heel netjes, ik heb hem uitgehoord.

Bij de teffprodukten van le poole staat bij dat het (glutenvrij) tarwezetmeel bevast. Dus helaas is dit niet geschikt voor mij.

De broodjes van Free Of bevatten inderdaad geen tarwe :-)
Oww, en op de site van de Super staat dat ik ze kan laten bestellen.
Zijn al die glutenvrije produkten op de site van de Super met teff? Of alleen het bruinbrood (want daar staat het expliciet bij)?

Nu, ik ga eerst dit brood eens eten, en kijk dan hoe die van de Super smaakt.

Jane

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
Jammie, klinkt goed. Mijn zoontje lust graag zijn "berebruine boterhammen" van teffmeel en rijstmeel. Je kunt dat ook makkelijk zelf maken. Ik heb een recept neergezet bij www.coeliakieforum.nl met puur teffmeel. En ook voor de bakmixen bestaan al wat recepten, in het archief van het forum staat bv. "Brood dat bij mij nooit mislukt" van Rozemarijn, erg lekker. En teffmeel is voedzamer dan ander glutenvrij meel.

Let je wel opdat die bakker hiervoor een speciale snijmachine gebruikt? En speciale bakblikken?? Want die krijg je niet schoon genoeg als daar ander brood in/ doorheen gaat. Ik blijf toch wantrouwig als een gewone bakker glutenvrij gaat bakken, een kruimeltje gluten ligt zo op de loer, het meel stuift ook...

In de supermarkten ligt trouwens ook teffbrood en teffcake in de vriezer o.a. bij enkele Super de Boers het is van het merk Freeof (je vindt supermarkten die glutenvrije produkten verkopen bij www.glutenvrij-lepoole.nl links staat een kopje "verkoopadressen" maar ik weet niet precies welke supermarkten teffbrood/ cake verkopen).

Nou, hopelijk smaakt jouw boterham lekker!

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo,

De teffmelen van le poole bevatten helemaal geen glutenvrij tarwezetmeel. Schrok me rot toen ik het las, net ff gecheckt en nee hoor, wel lactose en koemelk, maar geen gv tarwezetmeel.

Groetjes,

Jewel

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 12:00 am 
Beste Sandra,

in spelt zit ook gluten. Helaas. Andere soort, maar coeliaki patienten mogen het niet binnenkrijgen, want het triggert de reactie ook.

Met vriendelijke groet,
Lena.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 12:00 am 
onze zoon mag geen tarwe, dus op naar duitsland daar zijn ze veeeel verder hier in, speltbroodjes pizza gebak enz meel mee naar huis genomen echt super, onder in heuvelgalerie eindhoven bio winkel die allerlei duitse producten verkoopt lekkere tussendoortjes en afbak brood, mag je geen tarwe dan is duitsland the place to be, hij heeft een feestvakantie gehad op eet gebied, elk restaurant heeft wel een alternatief bv aardappel/rosti enz super, hopelijk heeft iemand hier iets aan wij waren in ieder geval heel blij

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ]