Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 12, 2004 12:00 am 
Hallo Barbara en Kevin,

Ik lees jullie berichtjes en herken direct de problemen waar ik nu ook al 4 maanden mee rond loop!
Ik heb ook last van een soort uitslag rond mijn mond en dan het meeste bij mijn bovenlip. Soms is het erg schraal en rood, het brandt dan ook ontzettend, maar soms zitten er inderdaad ook kleine puistjes/blaasjes op. Ik heb ook verschillende lippenbalms geprobeerd en tot slot vaseline, maar niks voelt prettig.
In eerste instantie dacht ik dat het een koortslip was en heb hiervoor zovirax gesmeerd, maar dat deed heel veel pijn. Hierop ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft iets gegeven voor eczeem, maar dit heeft ook niet geholpen. Uiteindelijk heeft hij me doorverwezen naar de dermatoloog.
Ik heb net een allergietest ondergaan en hieruit is gebleken dat ik allergisch ben voor cocamidopropyl betaine. Dit is een stof die veel voorkomt in doucheproducten (shampoo, douchegel), bodylotion en andere creme's, deo, tandpasta (!) en al dit soort producten, dus het kan ook voorkomen in lippenbalm. Er ontstaat dus eczeem, omdat ik contact kom met deze stof.
De klachten die bij deze allergie horen, komen overeen met mijn klachten en als ik het zo lees ook met die van jullie. De klachten bestaan uit roodheid, jeuk, bultjes op de behaarde hoofdhuid, het gezicht of de handen.
Voor mij wordt het nu een kwestie van uitproberen en producten zoeken waar deze stof niet in zit en dan maar hopen dat mijn klachten verwijnen! Wel heeft de dermatoloog ook een zalf voorgeschreven, die nu al binnen een dag verlichting geeft.

Misschien kunnen jullie dit eens met jullie huisarts bespreken en doorverwezen worden naar een dermatoloog.
Veel suc6!

Groetjes Ilona

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 12, 2004 12:00 am 
In lippenbalsem kan idd cocamidopropyl betaine zitten. Ik heb er 1 gevonden (tot nu toe) waar het niet in zit; dit is van het da huismerk en dan de lippenbalsem met (ik dacht) eucalyptus (iig groen).
Maar het kan ook zijn dat je reageert op lanoline, parfum of bv. parrafine. Laat je voor de zekerheid even testen.
Onder het topic Cocamidopropyl betaine staat een lijst met producten die je kunt (uitproberen of) gebruiken als je allergisch bent voor cocamidopropyl betaine.

Veel succes op jullie zoektocht,

Judith

ps; lanoline staat ook wel bekent als wolalcohol/ wolwasvet en zit ook in zeer veel producten.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 12:00 am 
Het is nu nog erger geworden het is net eczeem, helemaal kapot aan de boven kant etc. Morgen eerst een afspraak bij de dokter maken

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 31, 2004 12:00 am 
Hee!
Ik herken je probleem! Ik heb al langer dan een jaar een rode plek op mijn bovenlip, en het lijkt ook erg op eczeem. Als ik lang (warm) douche wordt het erger, als ik onder zonnebank ga wordt het wat beter :) Mijn dokter twijfelt steeds of het door schimmels of bacteriën worden veroorzaakt, ik heb al zalfjes voor eczeem en voor acne gehad, deze verhelpen allebei wel de kleine puistjes die er soms op zitten alleen blijft het een rode plek, die zich nogsteeds uitbreid! De enige tip die ik dus heb is kort douchen en regelmatig zonnen en ik heb een getinte dagcreme waardoor de roodheid wat minder opvalt, maar de huid wel ietsje vettiger van wordt zodat het niet zo trekt.. Dit is het eerste waarvan ik niet puistjes krijg oid, gewoon van nivea getinte dagcreme

succes! ps is er nog iets uit je doktersafspraak gekomen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2012 10:32 am 
Beste Ilona,

Ik heb hier echt al 2 jaar!! last van. precies hetgeen wat jij beschrijft. Vanavond als ik thuiskom ga ik eerst alle producten die de stof bevatten verwijderen. Zou je verder zo vriendelijk willen zijn om de het recept van de zalf door te geven :)!

Dank je!! Leendert

ilona schreef:
Hallo Barbara en Kevin,

Ik lees jullie berichtjes en herken direct de problemen waar ik nu ook al 4 maanden mee rond loop!
Ik heb ook last van een soort uitslag rond mijn mond en dan het meeste bij mijn bovenlip. Soms is het erg schraal en rood, het brandt dan ook ontzettend, maar soms zitten er inderdaad ook kleine puistjes/blaasjes op. Ik heb ook verschillende lippenbalms geprobeerd en tot slot vaseline, maar niks voelt prettig.
In eerste instantie dacht ik dat het een koortslip was en heb hiervoor zovirax gesmeerd, maar dat deed heel veel pijn. Hierop ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft iets gegeven voor eczeem, maar dit heeft ook niet geholpen. Uiteindelijk heeft hij me doorverwezen naar de dermatoloog.
Ik heb net een allergietest ondergaan en hieruit is gebleken dat ik allergisch ben voor cocamidopropyl betaine. Dit is een stof die veel voorkomt in doucheproducten (shampoo, douchegel), bodylotion en andere creme's, deo, tandpasta (!) en al dit soort producten, dus het kan ook voorkomen in lippenbalm. Er ontstaat dus eczeem, omdat ik contact kom met deze stof.
De klachten die bij deze allergie horen, komen overeen met mijn klachten en als ik het zo lees ook met die van jullie. De klachten bestaan uit roodheid, jeuk, bultjes op de behaarde hoofdhuid, het gezicht of de handen.
Voor mij wordt het nu een kwestie van uitproberen en producten zoeken waar deze stof niet in zit en dan maar hopen dat mijn klachten verwijnen! Wel heeft de dermatoloog ook een zalf voorgeschreven, die nu al binnen een dag verlichting geeft.

Misschien kunnen jullie dit eens met jullie huisarts bespreken en doorverwezen worden naar een dermatoloog.
Veel suc6!

Groetjes Ilona

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2012 10:32 am 
Beste Ilona,

Ik heb hier echt al 2 jaar!! last van. precies hetgeen wat jij beschrijft. Vanavond als ik thuiskom ga ik eerst alle producten die de stof bevatten verwijderen. Zou je verder zo vriendelijk willen zijn om de het recept van de zalf door te geven :)!

Dank je!! Leendert

ilona schreef:
Hallo Barbara en Kevin,

Veel suc6!

Groetjes Ilona

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Schrale roden vlek boven bovenlip
BerichtGeplaatst: Ma Jul 31, 2017 6:16 pm 
Probeer er eens biologische koudgeslingerde honing op te smeren. Hielp bij mij!:)

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ]