Op dit onderwerp reageren  [ 206 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2005 12:00 am 
Hallo allemaal,

Ik laat morgen de Mirena verwijderen, omdat ik na bijna 4 jaar toch wel een aantal vage klachten heb gekregen; benauwdheid (druk net boven mijn maag), misselijk, stemmingswisselingen, zeer lage bloeddruk en last van een opgezette buik (alsof ik 3 maanden zwanger ben) Kortom, ik voel me niet echt top, terwijl ik normaal gesproken echt lekker opgewekt ben!

Mijn voetreflextheratpeute raadde het me aan en na het lezen van diverse verhalen hier op internet, ben ik erg benieuwd of ik me beter ga voelen.

Tot een half jaar geleden heb ik echt geen klachten gehad en ben altijd zeer positief over Mirena geweest. Het is wel zo dat ik nu erg veel op mijn bordje heb liggen: baan waarin ik het absoluut niet naar mijn zin heb, nieuw huis over 1,5 maand, op zoek naar andere baan en ook nog zwanger willen worden. Wellicht een combi van factoren, maar ik laat toch voor de zekerheid morgen mijn spiraal verwijderen. Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten,
Carla

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2005 12:00 am 
Hoi Michelle,

het lijkt mij van niet. Ik denk dat je lichaam gewoon heeft moeten wennen aan een niet-lichaamseigen product en dat je daarom zo'n pijn heeft gehad. Ik weet niet hoe oud je bent en of je al kinderen hebt, maar mij is destijds verteld dat het meer pijn doet als je nog niet bent bevallen.
Sterkte!

Groeten,
Carla

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:00 am 
Ik heb ongeveer een maand geleden een mirena spiraaltje laten plaatsen. En sinds drie weken heb ik erg veel last van clusterhoofdpijn (een vorm van migraine) Ik vraag me af of dit verband houdt met elkaar... Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Groetjes monique

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:00 am 
hallo allemaal. ik heb de mirena laten verwijderen.
mijn vraag is waneer werden jullie klachten minder na dat jullie de mirena hebben laten verwijderen.het deed overigens geen zeer, wel zei de arts dat de mirena erg los zat. nu heb ik zelf het vermoeden dat het misschien niet goed heeft gezeten.
maakt verder ook niet uit, ik hoop dat ik me nu op korte termijn weer een mens ga voelen.
groeten jolanda

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2005 12:00 am 
Hey hey

Op mijn 16de begon ik met de Microgynon 60, das een hele hoge omdat ik epileptie had. Nog geen week later, kreeg ik eczeem, ik at helemaal onder! Mijn moeder met me naar de dokter, je kent het wel, hormoonzalf... Hielp geen reet.
Op mijn 19de nam ik een Mirena spiraaltje. Het inzetten deed heel zeer. De dokter zei ook, spiraaltjes kun je beter nemen als je bent bevallen. Ik was zo eigenwijs als de pest, maar goed... Ik had nergens last van.
Na een jaar kreeg ik een baarmoeder ontsteking.
Ik had niet zo'n leuke schooltijd, ben van kleuter af aan alleen maar gepest. Dat kwam dus puur door mezelf niet door het spiraaltje.
Toen na het spiraaltje ging ik gelijk aan de minerva pil.
Ik werd heel wispelturig, omdat het thuis ook niet lekker ging.
En nu zit ik aan de Yasmin pil, ben nu 24, en het bevalt me prima. Ook nergens last van!

Kep het alleen niet op chemische troep van doktoren.
Pillen, zalven, enz. Je lichaam kan het zelf (zelf genezen)
Je moet er alleen open voor staan.
Ik heb het ook zelf ervaren.

Tis alleen zo jammer dat mensen vaak hun kop in het zand steken en al gauw een oordeel klaar hebben, over iets. (bv de pil en of spiraal)
Kijk eerst naar jezelf, voordat je je mond open doet.

Graag hoor ik jullie reacties en of vragen.
Groetjes Rowena

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2005 12:00 am 
hallo allemaal,
ik heb me mirena spiraal al 1,5 jaar en ik voel me ook moe en duizelig, misselijk, moe, depressief, angst en paniekaanvallen. maar ik dacht niet dat het aan de spiraal lag en me vriend heeft er echt last van aan zijn penis als we het hebben gedaan. heeft meer mensen daar last van laat effe weten want ik ben wel van plan om het weg te laten halen maar als meer mensen het zelfde heeft als mij laat dan even weten

thanks
liesje

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:00 am 
Ik ben ruim 1,5 jaar geleden overgestapt van de pil naar het Mirena spiraaltje. Ik moet zeggen dat mijn stemmingswisselingen een heel stuk minder zijn geworden. Wel heb ik al 1,5 jaar zo nu en dan gigantische krampen in mijn onderbuik, het lijken wel weeen. Ik ben al een keer op consult geweest bij de gyneacoloog, maar zij dacht dat het niet door het spiraaltje kon komen. Mijn huisarts dacht dat het wel een bijwerking van het spiraaltje zou kunnen zijn.
Ondanks de, voor mij vele voordelen, denk ik er toch weleens aan om hem te laten verwijderen. Zijn er dames die zich in mijn verhaal herkennen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo,
zoals velen van jullie ben ik ook "aangenaam" verrast dit alles te lezen. Mijn verhaal is hetzelfde : 6maand minera,6maand problemen.
heb die van mij er 2 dagen geleden laten uithalen , want heb reeds 1 maand naast de blijkbaar gewone nevenwerkingen (als oververmoeidheid,pijn en extra bloedingen) elke dag en nacht een lichaam vol rode jeukende en branderige bubbels(de meeste tussen knie en taille). Kan zonder antihystaminepillen de dag en nacht niet door. De dokter was nogal sceptisch toen ik hem vroeg de mirena te verwijderen, omdat ik dacht dat hij de oorzaak was van mijn problemen.
Nu twee dagen later heb ik de allergische reacties nog,maar hoop dat ik er vlug vanaf raak.
Had iemand van u ook deze reacties?
Dan had ik graag iets van u gehoord. ben alvast superblij jullie reacties te hebben gelezen!

Het allerbeste aan jullie allemaal,
Severine.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
ik wil graag reageren op jou reactie .tuurlijk moet ja altijd even door gaan met iets en niet te gauw negatief reageren ,ik heb al zoveel pillen geslikt ook marvelon en de yasminpil en ministad enzzz maar kreeg veel klachten depresief en zo van yasmin kreeg ik heel erg kramp in mijn been paar dagen later een bloeduitstorting dus hoe reageer je dan negatief dus .nou eindelijk wat gevonden dacht ik het mirena spiraaltje ppfffff de eerste maanden alleen maar afscheiding liep meer met verband dan zonder maar oke toch maar doorzetten en na 16 maanden was ik hetb helemaal zat elke dag weeen .dus hoe reageer je dan ja weer negatief .dus dit wil ik even zeggen dat niet iedereen zo reageert .bij mij is het spiraaltje er nu uit en eindelijk verlost van de pijn .dit was even mijn reactie .groetjes van lidy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ja dan wil ik ook wel even reageren, ben medisch secr. in een academisch ziekenhuis. Mirena schijnt opeens een godsgeschenk te zijn. Het blijft een spiraaltje, wat vrouwen niet weten of bij stil staan, door een spiraaltje kun je nog steeds bevrucht worden, maar door het krijg je eigenlijk elke keer een soort miskraam, of pleeg je eigenlijk een abortus! Mirena geeft hormonen af in de baarmoeder, dus iets minder last van bijwerkingen of bloedingen na 6mnd, kan 5 jr blijven zitten. Heb zelf nu al 3 jr elke dag bloedingen, alles is na gekeken en het enige wat werkte was diane 35, rotzooi! Werk op een poli dat ik alles wel weet, lees statussen van mensen met kanker, 60 procent heeft diane 35 gebruikt! Ik weiger hormonen te gaan gebruiken of een mirena te laten implanteren. Gelukkig heb ik een partner die dit begrijpt en weet dat het zo is, een goede schipper gaat door een rode zee. Dat je er niet happy mee bent menstruaties hebt van 10 dagen, en de eerste 2 dagen bijna gehandicapt door super tampon om het half uur moet vervangen, dus 2 dagen slaap je gewoon niet. Kan dan eigenlijk niets sociaals afspreken. Liever dit dan een 2 soorten hormonen slikken of een mirena. Dit heb ik nou eenmaal opeens en zo be it.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Beste meiden,

Vorige week maandag weer ontzettend last gehad van het spiraaltje. Net als de maand daarvoor, had het elke keer een week voor de menstruatie, alleen leek het alsof het heftiger werd. Afspraak met de dokter gemaakt en gevraagd wat er tegen te doen is. Kreeg als enige antwoord: 'slikken van pijnstillers'!, tja, dat had ik zelf ook al bedacht en uitgeprobeerd. Besloten de Mirena te laten verwijderen en wat een opluchting was dat! Ik voelde me meteen een stuk beter en een ander mens. Vanaf dat moment besef ik pas hoeveel last ik er zowel bewust als onbewust van heb gehad.

Dit was echt een van de beste beslissingen ooit!! Een ware bevrijding!

P.s: het laten verwijderen doet absoluut geen pijn!

Groetjes Thessa

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2005 12:00 am 
Hoi, Ik heb last van zware menstruaties gehad en hierdoor is mijn Hb gezakt tot 5,5. Mijn bloeddruk is ook opeens laag geworden. het resultaat is dat ik me zeer moe voel en heb last van duizelingen. Dit was opzicht wel vreemd omdat ik veel sport (hardlopen, spinning ed) dus er was geen sprake van niet fit zijn. Ik heb de dianapil al meer dan 3 jr geslikt. Mijn huisarts adviseerde het mirena spiraal en dat heb ik nu 3 weken laten plaatsen. Recentlijk heb ik 'rare' bulten op mijn billen en benen en die jeuken en worden rood. Ik bloed nu nog al is dat een paar drupples. Wie heeft soortgelijke ervaringen?
groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Beste Rowena,

Het gaat in dit forum niet om oordelen, maar om het delen van ervaringen. Het heeft dus niks te maken met kop in het zand steken, maar met realistische, (helaas) negatieve verhalen over het Mirena spiraaltje. Daarnaast heeft gelukkig nog altijd het grootste percentage vrouwen er positieve ervaringen mee.

Trouwens, dat je wordt gepest ligt echt niet alleen aan jezelf.

Groeten Thessa

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo jasje

Ik heb nu de mirena ook een jaar en ik ben er ook niet tevreden over. Ook heb ik na het vrijen last van bloedingen. Last van hoofdpijn en de laatste maand heel erg last van mijn buik.

Ik wil graag weten of het nu beter gaat nu de spiraal eruit is

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo allemaal,
Jeetje, wat een reacties, en wat herkenbaar allemaal.
De pil vond ik ook nie wat, een spiraaltje leek na aanraden van gyn. de beste oplossing na mijn 2 meissies.
Heb em nu ruim een jaar, maar ook last van Acne, bloeden na vrijen, zere borsten, hyperventilatie, opgezette buik.
Op het moment ook zere borsten en een buikje, ga je je toch weer afvragen, zal toch niet.............??
Wie heeft er ooit gehoord dat iemand toch zwanger werd met Mirena.
Moet nodig afspraak maken voor controle, word ik misschien wat dat betreft gerust gesteld, maar goed, geen einde aan mijn klachten.
Verwijderen lijkt me ook geen oplossing, want wat dan????

Angel

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Angelique,

Ik heb ongeveer 2 jaar de mirena spiraal en sinsdien heb ik ook last van duizeligheid, paniekaanvallen en maagklachten. Ik ben nu erg aan het twijfelen of ik het weg moet laten halen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:00 am 
hoi peggy ik wou even reageren op jou verhaal hoe ben jij erachter gekomen dat het door het mirena spiraaltje komt ??ik heb ook wel kachten van moeheid en prikkelbaar en benauwdheid maar nooit aan het spiraaltje gedacht .ik heb trouwens veel last van alergieen.en ook de leeftijd van de overgang dus de klachten heb ik daar aan gekoppeld maar als het inderdaad door het spiraaltje komt laat ik hem er gauw uithalen .graag reactie terug groetjes van lidy ps ik heb hem nu ruim 1 jaar

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hai,

Ik heb een mirena spiraal gehad (2 jr) en dat beviel totaal niet. Daarna de yasmin-pil, gaat ook niet en ook de nuva ring gaat niet. Ik krijg klachten als moeheid, duizeligheid, druk op de ogen, waterige ogen, stemmingswisselingen enz. Oftewel, ik kan niet tegen de hormonen. Nu ik uw reactie lees vraag ik me af kunt u ook vrouwen helpen die aan de pil zijn. Wat ik bedoel is nu gebruik ik geen anticonceptie end dat is toch ietsje lastig. Is er een mogelijkheid om bv de pil te slikken en dan toch al deze klachten niet te hebben?
Is er verder iemand die wel eens een koperspiraal geprobeerd heeft?

Groetjes andrea

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi,

Ik las jouw berichtje over zware menstruatie. Ik heb daar ook veel last van, ben nu al voor de tweede keer dit jaar aan de ijzerpillen.....
Bij mij is de oorzaak wel bekend, een myoom. Maar de oplossing nog niet. Als er een natuurlijke manier is om minder bloed te gaan verliezen zou ik heel blij zijn. Een spiraaltje kan bij mij ook niet vanwege dat myoom.

Ik heb net een beetje gegoogeld naar wat orthomoleculaire geneeskundige is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat soort dingen altijd een beetje vaag vind maar bij jou heeft het geholpen. Kan je misschien iets meer vertellen over hoe dat in zijn werk gaat en hoe je bij zo'n geneeskundige terecht komt?

Bdankt en groetjes,

Maria

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Pfffffffffffffft, ik ben blij dat ik ben gaan googlen, want ik zag door de bomen het bos niet meer!

Ik heb de Mirena en weet dat ik mijn eisprong deze maand heb gehad.
Welnu....

Ik ben me toch een partij misselijk en last van mijn borsten en moe :s
Ik heb dit al een paar keer eerder gehad en ben toen een test gaan halen omdat ik zou zweren dat ik zwanger was...

Ik ben echt BEROERD, nu ik de verhalen zo lees is het voor mij wel duidelijk waar mijn klachten vandaan komen!
Mijn spiraal is er VOOR het eind van de volgende week uit!
Nu alleen een goed werkend alternatief, de pil slikken zie ik niet zo zitten :s

groetjes Daisy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Jeanette,

Je hebt het over miskramen die gebeuren met een koperspiraal!!!
Het enige wat het hormoon in de mirena doet is het baarmoederslijmvlies verdikken zodat er geen eitje kan innestelen. Dat is alles, dus GEEN miskraam of abortus. Als je zwanger wilt worden, haal je de mirena eruit en hoef je geen maanden te wachten totdat de hormonen je lijf uit zijn.
Ik had met de pil allerlei vreselijke klachten, die na het zetten van de mirena ineens allemaal over waren. Ook ben ik af van die maandelijkse ellende. Ik heb inmiddels mijn tweede mirena en het bevalt prima. De eerste keer inzetten was pijnlijk en had 1 week nodig om bij te komen, waarschijnlijk een soort wenning. De tweede keer heb ik helemaal geen last gehad van het inzetten.
Voor mij is het de ideale manier van anti-conceptie.

groetjes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hoi,
ik heb de ziekte van graves. deze is nu al een poosje stabiel maar na het plaatsen van de mirena lijkt het weer in alle hevigheid terug te komen, vooral de oogklachten. ik weet dat ik erg hormoongevoelig ben maar heb per maand 2 weken menstruatie en ook zeer hevig en zie geen andere oplossing....
wie herkent dit of heeft toch een andere oplossing om van de zware menstruatie af te komen?
of worden klachten nog minder? (heb hem nu ca. 7 weken).

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2005 12:00 am 
ik heb net zoals loes ook af en toe heftige krampen in mn onderbuik die een beetje op weeen lijken.
ik denk zelf dat het ook van de mirena komt.
meestal gebeurt het als ik net ongesteld ben geweest, ik heb
de mirena nu ongeveer 5 maanden.
zijn er nog meer mensen die dit herkennen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Angelique,

Las je stukje over de Mirena. Hoe gaat het nu met je?

Sinds drie weken heb ik ook een Mirena spiraaltje. De eerste twee weken merkte ik geen opvallende bijwerkingen, behalve buikpijn, maar sinds een week heb ik enorme last van onrust, slapeloosheid en een somber gevoel. Voel me alsof ik tien liter sterke koffie opheb!

Mijn huisarts wil dat ik het een eerlijke kans geef en het nog even aankijk. Ook hoor ik verhalen over dat je je eigen hormonen weer meer ervaart nadat je van de pil overgestapt bent op de mirena, juist omdat de mirena minder hormonen heeft.

Daarom mijn vraag, hoe voel jij je sinds je Mirena eruit is?

Alvast bedankt,
Liselot

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo ...

Ik loop al jaren met een probleem,steeds maar weer die infecties.
Heb ook Normaflor,maar bij mij heb het niet.
Steeds maar die rotzooi van die normaflor eruit,daar word je ook niet vrolijk van....En helemaal niet van die Nare geur...Snik.
Zijn er ook vrouwen die daar last van hebben,heb van alles geprobeerd,niets helpt,Ben ECHT radeloos(Durf geen seks meer te hebben)

Groetjes Roos.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 206 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende