Op dit onderwerp reageren  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:00 am 
Hoi Anita,

Ik heb nu ruim 2 jaar gel-nagels. Dit voorjaar ben ik begonnen met het leren om het bij mijn eigen te doen. Aangezien ik er nu veel mee bezig ben, krijg ik de laatste tijd jeuk op mijn vingerkootjes.
Ik heb al jaren last van zonne-allergie en heb hier zalf voor van de huisarts.
Na het zetten van de nagels, moet ik een paar dagen deze zalf (Hydrocortison op doktersrecept verkrijgbaar), gebruiken.
Ik zou zeggen, als je echt graag kunstnagels wilt hebben, vraag dan aan je huisarts of hij jou deze zalf kan voorschrijven.
Veel succes

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: allergie kunstnagels
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
Hallo,

Een paar dagen geleden liet ik kunstnagels zetten. Al en paar uur later kreeg ik jeuk op mijn bovenhanden , nu heb ik fel jeukende en pijnlijke blaasjes op mijn vingers....Het kan bijna niet anders dan dat het door die nagels komt. Wie herkent di

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
Hallo Allemaal,

Het komt me allemaal erg bekend voor.
Ik ben zelf nagelstyliste en kreeg op een gegeven moment dus ook rode vingertoppen en jeuk en btje opgezette huid.
IK ben er een hele tijd mee door blijven lopen want soms werd het wat minder.
Nu had ik 3 weken geen nagelsgezet wegens omstandigheden en gister heb ik weer een nieuwe set nagels gezet bij een klantje en ja hoor vanmorgen had ik weer rode vingertoppen, jeuk enz.
Heb me dokter gebeld, en de groothandel waar ik de cursus heb gedaan en het duidt dus op een allergie!

Groetjes,
Nadine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
Ik kan niet tegen nagellak. Alleen krijg ik geen last van mijn handen daarvan, maar eczeem bij mijn ogen en verder in mijn gezicht, omdat ik met mijn vingers, en dus met de nagellak, aan mijn gezichtshuid kom. Op mijn teennagels kan ik ook zonder probleem nagellak doen. Hebben jullie niet soortgelijke klachten?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
Bedankt, Yvonne, Nadine en Ria,

Ik ben er ook mee naar de dokter geweest en die heeft me een zalfje en een pilletje tegen de jeuk gegeven. Ik vermoed dat de allergie veroorzaakt wordt door de stof die met het bijvijlen op mijn handen terecht komt. Ik ben intussen-koppig als ik ben- toch terug geweest om mijn nagels te laten bijwerken. Mijn handen had ik voor ze eraan begonnen, goed ingewreven met handcrème en nadien heb ik eerst mijn handen goed gewassen. Het was al een pak minder, en het duurde maar een dag of drie dat ik jeuk had, maar ik heb wel mijn pilletje en mijn zalfje van de dokter gebruikt bij het minste dat ik voelde....
Mijn nagelriemen zijn wel erg droog en iewat opgezet nu en daar smeer ik dan ook maar weer iets aan....
Ik ga even afwachten hoe het volgende keer afloopt, maar in 't ergste geval zal ik er dan maar mee stoppen...
Jammer, want ik vind het zooo mooi.......

groetjes,
Anita

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
hallo Sietske,
nee, van nagellak heb ik geen last..... heb je dan ook geen klachten bij bepaalde make-up produkten? Misschien is er zoiets als anti-allergische nagellak , ik heb geen idee of dat bestaat, maar ze verkopen toch ook anti-allergische make-up, dus wie weet?.......

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2005 12:00 am 
Hallo Sietske,
ik ben nog op zoek naar, op wat ik allergisch ben.
Ik heb namelijk uitslag in de hals en gezwollen oogleden,
ook komt er vocht uit mijn ogen. Ik heb sinds een half
jaar gelnagels en rond die periode is het begonnen met
mijn ogen. 3 weken geleden kreeg ik pas maar uitslag in de nek.
Mag ik je eens vragen hoe jij het te weten bent gekomen dat het door je gelnagels kwam? Heb je een allergietest laten doen of ben je er zelf achter gekomen? Ik ben nog steeds op zoek door wat het komt. groetjes Natasja

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2005 12:00 am 
hoi ik ben nagelstyliste, en het komt vaker voor met kunstnagels, weet niet of je acryl of gelnagels hebt,
maar wat je ook hebt ik raad het aan ze zo spoedig mogelijk te verwijderen.
acrylnagels oftewel harsnagels kun je verwijderen door je nagels in pure aceton te weken, wel van te voren het grootste deel afvijlen anders ben je uren aan het weken.
en gelnagels kun je er alleen afvijlen.
als het gaat branden tijdens het vijlen ga je te ver,ga niet door tot het pijn doet.anders houd je geen nagel meer over.
als je iets anders wil proberen, probeer dan altijd 1 nageltje uit, bevoorbeeld op je pink, gaat dat goed kun je je andere nagels doen.
sterkte ermee.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 12:00 am 
Ook ik ben allergisch voor acryl en gel.
De anti allergie liquid die ze verkopen bij BT heb ik uitgeprobeerd maar helaas heeft het geen baat gehad.
Ook bij fiberglass bleef mijn allergie terug komen.
Ik blijf proberen een liquid te vinden die geen allergische reactie veroorzaakt.
Wie weet kan iemand mij en andere nagelstylistes hiermee helpen?
Weet iemand iets over UV acryl? Of Gel-it?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 12:00 am 
Ook ik ben allergisch voor acryl en gel.
Bij Bt in Rotterdam heb ik de anti allergie liquid uitgeprobeerd maar helaas is de allergie terug gekomen.
Ik ben dus ook op zoek naar een alternatief.
Mischien dat iemand iets weet.
Prescriptionnails vind ik niet mooi en fiberglass ben ik ook allergisch voor.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am 
Hallo, ik heb het zelfde jeukende vingertoppen water blaasjes erop en het word steeds ergers ben zelf nagelstyliste was al gestopt met acryl maar nu ga ik maar helemaal stoppen. Niks helpt zalf handschoenen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:00 am 
Hallo,

Ik ben Andrea,

En ik heb sinds een paar weken een allergisch reactie voor acryl.
Jeuk,dik en opgezwollen. Ik heb ze 4 jaar gehad nooit last ervan.
Het gaat verbranden van het wrijven en scheurt helemaal rond de nagels. Alles eraf gehaald en mijn eigen nagels zijn helemaal bruin en kapot, heel de toplaag gaat ervan af. Mijn vingers en mijn handen zijn aan het vervellen.Voor mij geen acryl meer ik ben ervan genezen.
Groetjes Andrea

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 12:00 am 
Hallo,

Ja ervaring ermee! Kom zo juist uit ziekenhuis plaktest gehad. Ben dus allergies voor acrylaten en dat gaat waarschijnlijk nooit meer over als dat enmaal zo is. Het is zelfs zo dat ik altijd met handschioenen en mondkapje heb gewerkt maar daar komt het dwars door heen. Acrylaat is een vluchtige stof die dus in de lucht blijft hangen en vandaar dat je het ook op de rest van je lichaam kan krijgen. Ik ben nagelstyliste (zeer drukke zaak) en vandaar dat ik er voortdurend aan blootgesteld ben geweest. Het is juist minder vaak bij de klant als bij een styliste. BT Rotterdam werkt met een merk die allergie vrij schijnt te zijn dus dat ga ik nu maar eens proberen. Verder is bio resonantie aan te raden dat is een alternatieve manier om achter allergieen te komen! Kijk ook eens op huidarts.com.

Groetjes Janneke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 12:00 am 
Hallo,

Ik ben al enige jaren nagelstyliste van beroep en zet gel en acrylnagels. Tot enige maanden geleden kreeg ik last van opgezwolle oogleden, jeuk, branderig gevoel. Ik zag eruit als een boxer die net uit de ring kwam. Vreselijk gewoon. Het ging maar niet weg, nu een sterk hormoonzalfje gekregen. Wordt minder. We zijn nog alleen opzoek naar de oorzaak. Enige dagen geen make-up gedragen maar de klachten blijven. Gisterenavond heb ik mijn kunstnagels (gel) verwijderd. Vanmiddag weer een bezoekje aan de arts gebracht. Hij vroeg mij of ik met acryl en gel werkte en ik zei natuurlijk ja, omdat ik nagelstyliste was. Hij denkt dat ik allergisch ben voor acrylaten. Ik zit natuurlijk ook met mijn vingers in het gezicht. Het gisteren ook kleine stukjes met mijn gebit af zitten knabbelen en nu bultjes op mijn lippen zitten. Dus ik denk dat de huisarts gelijk heeft. Ik mag voorlopig ff geen kunstnagels dragen, wat ik heel vervelend vind, naar mijn klanten toe zeker! Ik heb geen uitslag op mijn handen gelukkig, dus ik kan mijn klanten nog helpen. Handschoenen en mondkapje gaan dragen. Nu maar afwachten of de uitslag (exceem) minder wordt!

Dat zal een grote teleurstelling zijn voor me, wat is een nagelstyliste zonder kunstnagels. Mijn eigen nagels zien er niet uit!!
Iemand ervaring hiermee?

Colinda

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 12:00 am 
Dag allemaal,

Ik heb al bijna 10 jaar acrylnagels en ineens eind vorig jaar heb ik deze allergie gekregen. Ik herken de symptomen hierboven. Heb nog even gedacht dat het wel over zou gaan, tja... maar dat is dus niet. Heb de acrylnagels er vorige week laten afhalen. En het is goed mis: mijn eigen nagels brokkelen gewoon af. Ik heb nog twee goede nagels over......

Voor mij echt geen acryl meer. En dat is jammer, want het is mooi. En nu maar hopen dat het allemaal goed komt met mijn eigen nagels.

Ik ben overigens geen nagelstyliste maar klant.

Groetjes, Claudia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 12:00 am 
hallo,

Ik gebruik al jaren de gel van IBD dual advantage, en dat is de enige gel waar ik goed tegen kan. Ik ben al 12 jaar nagelstyliste dus ik weet wel waar ik het over heb!
Enige"nadeel" van deze gel is dat hij wel 5 minuten per laag(2)
in de lamp moet., maar dan zijn ze ook droog, dus de plaklaag is er dan niet meer!

succes!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2007 12:00 am 
Hai Allemaal,

Ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben, maar zit goed in de dip. Ik ben sinds kort nagelstyliste. Ben vorig jaar augustus begonnen met de opleiding voor allround nagelstyliste. Ik werk met gel, uv-acryl en fiber. Dit ging goed tot een paar weken geleden. Het typische is dat ik het alleen aan mijn duim, wijs en middelvinger heb. Opgezwollen, jeuk, rood, pijnlijk en na een tijdje gaat de boel vervellen. Het ziet er niet uit natuurlijk. IK heb altijd nitril handschoenen gedragen en een mondkapje. Vanaf het begin bij de opleiding werden we ook gewaarschuwd voor evt te ontwikkelen allergieen. IK vraag me echter sterk af , of ik niet allergies ben voor de nitril handschoenen. Ik zweet best wel in deze handschoenen en ik heb het dus precies op de vingers waar je je penseel mee vasthoud. De rest van mijn handen zijn prima en ook verder op mijn lichaam heb ik geen last. Ik kan nergens echt iets vinden over de nitril handschoenen. Ik heb nu mijn studio gesloten en dat vindt ik wel echt heel erg. Klanten moeten afzeggen etc. Gelukkig heb ik nog een partime baan naast mijn werk als styliste, maar ik zie wel mijn droom in duigen vallen. Wacht al 3 weken op reactie van mijn huisarts over doorverwijzing naar een allergoloog. Ben benieuwd of iemand dit herkend.

groetjes mar

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 30, 2009 11:20 pm 

sietske schreef:
Ik kan niet tegen nagellak. Alleen krijg ik geen last van mijn handen daarvan, maar eczeem bij mijn ogen en verder in mijn gezicht, omdat ik met mijn vingers, en dus met de nagellak, aan mijn gezichtshuid kom. Op mijn teennagels kan ik ook zonder probleem nagellak doen. Hebben jullie niet soortgelijke klachten?

Ik zie dit oude bericht, omdat ik precies dezelfde klachten heb en aan het rondzoeken ben naar oplossingen. Heb jij ooit een nagellak gevonden waar je wel tegen kan?

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2010 5:33 pm 
Mar schreef:
Hai Allemaal,

Ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben, maar zit goed in de dip. Ik ben sinds kort nagelstyliste. Ben vorig jaar augustus begonnen met de opleiding voor allround nagelstyliste. Ik werk met gel, uv-acryl en fiber. Dit ging goed tot een paar weken geleden. Het typische is dat ik het alleen aan mijn duim, wijs en middelvinger heb. Opgezwollen, jeuk, rood, pijnlijk en na een tijdje gaat de boel vervellen. Het ziet er niet uit natuurlijk. IK heb altijd nitril handschoenen gedragen en een mondkapje. Vanaf het begin bij de opleiding werden we ook gewaarschuwd voor evt te ontwikkelen allergieen. IK vraag me echter sterk af , of ik niet allergies ben voor de nitril handschoenen. Ik zweet best wel in deze handschoenen en ik heb het dus precies op de vingers waar je je penseel mee vasthoud. De rest van mijn handen zijn prima en ook verder op mijn lichaam heb ik geen last. Ik kan nergens echt iets vinden over de nitril handschoenen. Ik heb nu mijn studio gesloten en dat vindt ik wel echt heel erg. Klanten moeten afzeggen etc. Gelukkig heb ik nog een partime baan naast mijn werk als styliste, maar ik zie wel mijn droom in duigen vallen. Wacht al 3 weken op reactie van mijn huisarts over doorverwijzing naar een allergoloog. Ben benieuwd of iemand dit herkend.

groetjes mar

Nou ik heb dus precies het zelfde, ook alleen me duim, wijsvinger en middelvinger, ik gebruik altijd nitrile handschoenen, maar het komt er door heen.
Het enige wat bij mij werkt dat zijn de nitrile handschoenen die de Lidl wel eens in de aanbieding heeft, daar kwam ik per toeval achter..
Maar ook bij mij gaat het jeuken en blaasjes, dan wordt me huid hard en komen er kloven in, en als dan de kloven geheeld zijn dan gaat het vervellen en dan heb ik een hele dunne huid..

Ik ben ook constant opzoek naar gel en acryl waar ik wel tegen kan maar nog geen succes.

Ben ondertussen 6 jaar nagelstyliste, maar sinds mijn zwangerschap 4 jaar geleden is het op komen zetten bij mij, waarschijnlijk door hormoon verandering..

Mocht ik iets gevonden hebben dna laat ik het hier weten.

Groetjes,
Monique

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: allergie kunstnagels
BerichtGeplaatst: Za Jan 01, 2011 9:04 pm 
Hallo allemaal,
Ik heb ook rode vingertoppen en het jeukt verschrikkelijk, heb zalf van de huisarts.
Kom ik hier ooit van af???

Groetjes Anja

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2011 10:23 pm 
Gast schreef:
Hallo allemaal,
Ik heb ook rode vingertoppen en het jeukt verschrikkelijk, heb zalf van de huisarts.
Kom ik hier ooit van af???

Groetjes Anja

hoi

nee als je eenmaal allergisch bent niet!!
de aantasting van je huid , begint bij het vijlen .
het vijlstof zorgt voor de schade op je huid en dit blijft, tenzij je je zo beschermd dat t niet meer op je huid kan komen ... dmv wraps om je vingers te doen of goede handschoenen.

Groetjes Anaa

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Jul 03, 2012 6:29 pm 
ik heb ook een allergie tegen kunstnagels. Nu ben ik op zoek naar een nagelstyliste in de buurt van Eindhoven die met nagels werkt obv de door jullie genoemde producten (BT Rotterdam of IBD Dual advantage). bij de leverancier van Dual advantage kunnen ze me niet vertellen wie er in mijn regio mee werkt.. alvast bedankt voor jullie antwoord Esther

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2012 11:25 pm 
paula schreef:
hallo,

Ik gebruik al jaren de gel van IBD dual advantage, en dat is de enige gel waar ik goed tegen kan. Ik ben al 12 jaar nagelstyliste dus ik weet wel waar ik het over heb!
Enige"nadeel" van deze gel is dat hij wel 5 minuten per laag(2)
in de lamp moet., maar dan zijn ze ook droog, dus de plaklaag is er dan niet meer!

succes!!

Paula, waar haal je die gel. Ik wil het ook graag eens proberen.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2013 10:14 pm 
Hallo.
Kydu nail cosmetic line heeft 100% allergie vrije uv gels.

Hoge kwaliteit..en betaalbaar.

U kunt vrijblijvend een afspraak maken.
We komen naar u toe en u kunt de produkten inzien voelen en testen

We laten een gratis monster set achter.

http://Www.kydu.nl
Info@kydu.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Sep 25, 2013 5:21 pm 
www.kydu.nl

dit bedrijf heeft 100% allergie vrije uv gels.

echt super

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende