Op dit onderwerp reageren  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 04, 2004 12:00 am 
Hoi Saskia,

Ook ons zoontje van 5,5 mnd heeft koemelkallergie. Heb zojuist op aanraden van de kinderarts een beetje melk (gewoon halfvol) op zijn mondhoekje gesmeerd. Het werd gelijk rood en hij bleef maar huilen.
Wij hebben geen problemen met de vvergoeding van de voeding Nutramigen. Onze verzekering FBTO vergoed dat als de kinderarts daar een brief voor schrijft.

Succes

Gr Tanja

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2004 12:00 am 
Ik heb net via de email dit gekregen van IZA-verzekering:
"De huidige IZA regelgeving biedt voor kinderen met koemelkallergie de mogelijkheid van een vergoeding van dieetpreparaten. Een machtiging hiervoor is mogelijk voor kinderen in de leeftijd tot en met 3 jaar. Ook volgend jaar houden wij dezelfde leeftijdsgrens aan. Uiteraard na voorafgaande machtiging op grond van een medische verklaring van een behandelend arts."

Misschien hebben jullie hier ook wat aan!

Fijne feestdagen alvast gewenst.

Saskia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2004 12:00 am 
Hoi Saskia,

Dat is goed nieuws! Ik was al benieuwd of je antwoord op je bezwaarschrift had gekregen. Of ben je naar een andere zorgverzekeraar overgestapt.

Groetjes van Annette

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
Hoi Annette,

Nou, antwoord heb ik nog niet gekregen op mijn bezwaarschrift, maar ik ben wel al aan het rondzoeken voor een andere verzekering. (Het is nu toch een mooie gelegenheid om over te stappen.) Ik heb een aantal verzekeringsmaatschappijen een email gestuurd, waaronder IZA. En die gaf mij dus bovenstaand antwoord. Of ik nu naar IZA overstap weet ik nog niet. Ik zoek nog rustig verder. Ik heb nog een voorraadje Nutramigen in huis, dus kan nog even voort. En voorlopig drinkt Julian nog maar één keer per dag melk, dus doen we er nog langer mee ook.

Groetjes, Saskia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am 
Beste Saskia,

Uiteindelijk heeft Avéro Achmea bij ons vergoeding gegeven. Maar pas na een lange strijd (1 1/2 jaar!). Wij hebben een bezwaarschrift-procedure opgestart. Werd afgewezen en hebben toen onze rechtsbijstandsverzekering met advocaat ingeschakeld. Kinderarts, dermatoloog en dietiste hebben brieven geschreven. Provocatietest van het ziekenhuis meegestuurd en een berekening van de dietiste waaruit bleek dat onze zoon aanvullend Flexical nodig had. De rechtbank in Haarlem heeft een uitspraak gedaan. Ik heb het nummer niet direct bij de hand, maar als je geinteresseerd bent, dan zoek ik het op. Wij kregen toen met terugwerkende kracht alles vergoed, dus ook geen eigen bijdrage meer. Onze zoon is inmiddels 6 en lust geen Flexical meer. Hij haalt nu zijn B2 en eiwitten uit zijn gewone voeding, krijgt extra vitamine en drinkt af en toe Sojamelk.
Hij heeft nog steeds last van eczeem, maar dat is redelijk onder controle.

Groetjes van Annette

P.S. Ik heb het registratienummer gevonden: Reg.nummer AWB 02-02/548 04-12-2002 Rechtbank van Haarlem.
P.S. 2 Als je in de balk zoeken "vergoeding" intypt, dan kun je over dit onderwerp oudere berichten lezen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 26, 2004 12:00 am 
Beste Annette,
Bedankt voor je reactie. We hebben net het bezwaarschrift op de bus gedaan. Nu maar afwachten. Ik ga nog wel even een voorraadje Nutramigen inslaan bij de apotheek.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2004 12:00 am 
beste saskia
vervellend te lezen dat zilveren kruis moeilijk doet over de vergoeding .
onze zoon is verzekerd bij zilverenkruis achmea en heefd een vergoeding gekregen tot 2.5 jaar tot die tijd soms moeten voor schieten maar alles vergoed gekregen.
met 18 maanden stopte zijn groei op advies van dietiste en kinderarts overgegaan op flexical na 4 weken maakte hij een inhaal rees hij is wel iets kleiner gebleven ons is verteld dat hij rond zijn pubertijd het wel zal inhalen.
onze zoon is met 2.8 jaar begonnen met sojamelk dat ging gelukkig goed hij is inmiddels 3.4 jaar en is een kleine dondersteen .ik heb nog wel nog 7 blikken in huis je mag ze zo hebben.
groetjes cindy.
p.s : sucses

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 30, 2004 12:00 am 
Hoi Saskia,

Ook onze zoon is nu 2,5 jaar gebruikt ook nutramigen,sinds juni al bezig met de verzekering. We zijn verzekerd bij Geove-menzis. Deze heeft de voeding afgewezen,ook na telefonische hoorzitting afgewezen,het ligt nu bij de afdeling zorgverzekeringen.
Het is bewezen door provocatie na een klein beetje melk dat hij helemaal begint te hoesten en erg last van zijn keel.
We betalen nu dus zelf de nutramiden 0-6 maand. Want hij kan zelfs niet tegen de nutramigen 2.hier reageert hij al op.
hoor reacties
groetjes therese

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2005 12:00 am 
Hallo Allemaal,

Mijn dochtertje is 3.5 maand en 2 maand geleden is er ook koemelk-allergie geconsteerd. Vanaf die dag krijgt ze dan Nutrilon Pepti en is onder controle bij de Kinderarts. Al vanaf haar geboorte heeft ze het zwaar te verduren gehad met allerlei provicaties enzo, daarbij komt ook nog dat vaak verkouden (hoort dat ook bij haar allergie?) is of dat haar oudere zus van bijna 3 jaar haar aansteekt gek genoeg heeft zij geen last van Allergie, gelukkig maar, 1 kind is genoeg hoor. Het doet me goed dat er meer moeders rondlopen met een kind zoals ik, niet dat daar wat mis mee is maar soms word je niet goed begrepen door de omgeving vind ik zelf. Vandaar dta ik even blij ben me hart hier even te kunnen luchten en eventueel wat te kunnen vragen. Klopt het idd dat er MSN groepen bestaan, zoals ik al voorheen las op deze discussie en zo ja, hoe heet die groep dan? Ik heb me namelijk wezenloos geozhct maar kan niks vinden. Ja ok wel groepen over allerlei allergieen e.d. maar geen speciale groep voor kindjes met koemelk allergie. Wie oh wie kan me helpen?
Verder wou ik jullie nog wat anders vragen. Ik las dat de meeste van 1 a 2 jaar nog koemelk allergie hebben, ik dacht dat 1 op de 10 kids na 1 jaar dit wel zou overgaan of is dat een fabel of zijn jullie uitzonderlijk (goed bedoeld hoor) Idd heb ik wel gehoord dat sommige kids nog die met 3 a 4 jaar er aan vast zitten...Maar dan zou je na 2 jaar toch geen flesvoeding meer hoeven geven of zie ik dat nou verkeerd? Ook mijn dochtertje moet als ze een half jaar is naar een dietiste, daarbij krijgt ze idd nog fles, maar na 1 a 2 jaar kan je daar toch mee stoppen? Of kan dat weer niet ivm die allergie en omdat ze wel de stoffen nodig hebben ofzo? Maar dat zit toch in die druppeltjes met extra ijzer en calcium dacht ik?
Sorry hoor voor mijn vele vragen, jullie zitten er waarschijnlijk al jaren in maar ik nog maar sinds 3 maanden...
Oh ja en dat produkt Flexical, wat is dat dan eigenlijk? Een vervolg op....na 6 maanden ofzo?
Hopelijk hoor ik wat reacties terug, ben benieuwd.

Liefs Chantal

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:00 am 
Hoi Chantal,

Ik wil je laten weten dat we in exact dezelfde situatie zitten. Mijn jongste dochter van 3 maanden had veel last van darmkrampen, bijna continue snip verkouden, schrale huid, altijd huilen als we de fles wilde geven, onrustig en regelmatig een mondje teruggeven. Toen ze voor een fikse neusverkoudheid een penicilline kuur had gekregen gingen de meeste van deze symptomen weg, echter toen de penicilline begon uittewerken kwamen alle klachten weer terug. Met een familie bijeenkomst, afgelopen kerst, kwamen we erachter dat 3 nichtjes van mij alle 3 koemelkallergie hebben gehad met nagenoeg dezelfde symptomen. We zijn een week geleden overgestapt op de Nutrilon Pepti en sinds dat moment is ze een totaal ander kind. Slaapt veel, drinkt de fles in 1 keer volledig leeg, lacht veel, wil graag spelen, etc... Kortom top. Ook onze oudste dochter van 3 jaar heeft nooit ergens last van gehad. Je bent hierin dus zeker niet de enige. Echter heb ik nog een extra vraag boven op al jou vragen: Heeft penicilline positieve invloed op koemelkallergie?
Volgens onze arts zou dit niet kunnen en wil dan ook een eventuele koemelkallergie niet erkennen. Tevens omdat volgens hem Pepti niet voor koemelkallergie is en een onderzoek wil 'ie al helemaal niet aan beginnen. Andere arts misschien? Onze volgende hoop is de arts van het consultatieburo.
Om de vragen niet te vergeten:
- Waar kan je de MSN groep voor Koemelkallergie vinden?
- Wanneer groeien kinderen over de allergie heen? Is dit al bij 1 a 2 jaar of pas veel later?
- Wanneer kan je stoppen met flesvoeding?
- Wat is flexical en waarneer kan je daarmee beginnen?
- Heeft penicilline positieve invloed op de koemelkallergie symptomen?

Gr, Stefan

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Stefan,

Het is verschillend per kind wanneer ze over een allergie heen groeien, het ene kind is na 1 jaar al van zijn klachten af, het andere kind doet er veel langer over.

Je kunt stoppen met flesvoeding als je kind uit een beker gaat drinken. De vraag is dan alleen of je kind voldoende voedingsstoffen uit zijn voeding kan halen, dat hangt af van waar je kind allergisch/ intolerant voor is. De vraag is dus eerder wanneer stop je met opvolgmelk en dat is per kind verschillend.

Flexical is de opvolger van nutramigen en wordt geadviseerd voor kinderen vanaf 1 1/2 jaar oud. Bij een koemelkallergie wordt er vaak eerst begonnen met nutrilon pepti, dit is melk dat zo voorverteerd is dat het bij allegie kinderen geen/minder klachten geeft. Wanneer een kind toch te veel klachten houdt wordt er vaak overgestapt op nutramigen, dit is nog meer voorverteerd dan pepti.

Het lijkt mij dat antibiotica en peniciline geen positieve invloed hebben op de symptomen van koemelkallergie, maar dat is wel mijn persoonlijke mening. Veel antibiotica's geven maagdarmklachten als bijwerking.

Ik hoop dat je zo wat antwoorden op je vragen hebt gekregen.

Groetjes Marion

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Chantal en Stefan,

Kijk ook eens voor informatie op www.kindereczeem.nl.
De VMCE heeft een forum en kun je online praten met anderen.

Succes en groetjes van Annette

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
Deze email kreeg ik maandag van Ohra. Misschien ook handig voor jullie.
"Indien de flexical wordt voorgeschreven door de kinderarts of dermatoloog dan vergoedt Ohra flexical tot de leeftijd van 4 tot 6 jaar."

Groetjes, Saskia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
Beste Annette,

Bedankt voor je tip van die site zal meteen eens gaan kijken.

Groetjes Chantal

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
Hi Stefan,

Ja idd zeg ik ben niet de enige....Ik hoor het trouwens ook steeds vaker dat er kids zijn die koemelk allergie hebben, dit heb ik ondervonden en gehoord sinds ik er zelf zo mee bezig ben.
Trouwens wat vreemd van jullie arts zeg...hopelijk kan de cb arts jullie meer helpen. Of misschien een kinderarts? Of bedoelde je dat al, ik dacht namelijk dat je jullie huisarts bedoelde...sorry hoor..

Groetjes Chantal

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
Hoi Annette,

We hebben eergisteren het bericht van het bezwaarschrift gekregen. Er komt een hoorzitting. Kun jij ons vertellen hoe dat in z'n werk gaat. En heb je misschien nog tips of iets dergelijks?
Bedankt!!!

Saskia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo,

Misschien een domme vraag van mij hoor maar waarom moet je zoontje perse melk drinken???

Probeer eens sojamelk, rijstmelk of havermelk als ie daar wel tegen kan natuurlijk.

Mijn kinderen drinken al jarenlang geen melk meer omdat ze het gewoon niet lusten en ze zijn prima gezond.

Marianne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Beste Saskia,

Ik neem aan dat het een hoorzitting is van de verzekeringsmaatschappij? Bij ons zat daar toen een medisch adviseur bij en een juridisch iemand. Goed voorbereiden! Neem alle uitslagen mee, bijvoorbeeld provocatietest, berekening van de dietiste e.d. En als je deze nog niet hebt, dan zo snel mogelijk regelen. Laat de deskundigen, zoals kinderarts, dietiste en dermatoloog ondersteunende brieven schrijven. Wie weet wil een van hen wel mee. Heb zelf genoeg kennis van zaken. Verwijs eventueel naar onze uitspraak. Na onze hoorzitting volgende weer een afwijzing en toen hebben wij ons rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Ik zal onze stukken er eens bijpakken en kijken wat we nog meer gedaan hebben. Wij zijn al met al 1 1/2 jaar bezig geweest. Je kan me ook mailen mzanstra@hotmail.com, dan kunnen we eventueel telefoonnummers uitwisselen.
Succes en groetjes van Annette

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
hallo allemaal!

ik ben een meisje van 19 jaar en ben er pas achter gekomen dat ik koemelkallergie heb! ik ben alle ziekenfondsen aan het bellen en krijg vage antwoorden of zelfs niemand te spreken! ik zou graag wllen weten of er meer mensen zijn die daar problemen mee hebben! want ik vind soja producten heel erg duur woon pas samen enz.. te begrijpen neem ik aan ik hoop dat er iemand me kan helpen en me kan vertellen of er uberhoud een zorgverzerking is die dat vergoed!!!! alvast bedankt!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Hoi Saskia,

Is je hoorzitting al geweest? En hoe is dat afgelopen? Onze zoon (6 jaar) is vorige week bij de allergologg geweest. Hij reageerde heftig op kippeneiwit, noten, verse wortel, tomaat en in mindere mate op huisstofmijt, paprika en onze kat. De melk kwam helemaal niet op en in overleg met de kinderarts gaan we voorzichtig melk(producten) introduceren. Is onze zoon toch over de melkallergie heengegroeid! Ook ga ik de merkenartikelenlijst voor noten/kippeneiwit bestellen. Voor de liefhebber heb ik 2 blikken Flexical over houdbaar tot augustus 2006.

Groetjes van Annette

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2005 12:00 am 
Hoi Annette,

Ik vroeg mij af: Zitten er kosten aan een bezwaarschrift-procedure?

Groetjes, Saskia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2005 12:00 am 
Hoi Saskia,

Bij ons waren er geen kosten aan verbonden. Je wordt door de verzekeringsmaatschappij uitgenodigd. De kosten van onze advocaat zijn volledig vergoed door de rechtsbijstandsverzekering. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie afloopt. Succes en groetjes van Annette

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 23 berichten ]