Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:00 am 
Hi,

Ik heb zelf ook al een tijd last van jeukende benen. Je kunt er hormoonzalf opsmeren misschien dat het dan weggaat of anders vraag aan de dokter of ze Aerius of Xyzal voor kunnen schrijven. Dit zijn antihistaminica pilletjes. Voor verkoeling kun je een zalf aanvragen waar 2 % menthol inzit is lekker voor het slapen gaan. Kan zijn dat je last hebt van netelroos. Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ze erachter waren wat ik had en hoe we het konden behandelen. Als je huisarts het niet meer weet vraag dan een verwijsbrief naar de dermatoloog! Maar maak er werk van want ik weet hoe vreselijk het is om jeuk te hebben en nachten wakker te liggen van de jeuk.
Heel veel succes!

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Hallo

De verschijnselen die Rennee heeft heb ik ook ,vooral de jeuk aan de onderbenen s'nachts onuitstaanbaar.
Het enige waar ik mij mee help , is uit mijn bed komen ijsklontje nemen ,goed die plaats koud maken .en dan terug in bed en kan verder slapen jeken houd op

Denk ook aan winterbenen , heb het niet in de zomer en ben er nog niet mee bij de arts geweest.

En ik denk dat het niet te genezen is .
Is siezoen gebonden maar ijs is voor mij de enige oplossing!

Groeten Roland

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
Hoi Hoi,

ik herken jullie probemen enigzins, al slaap ik 's nachts wel gewoon... Maar wat ik doe: ik ga vaak 1-2 keer per week onder de zonnebank, en vervolgens smeer ik me dan van top tot teen in met bodylotion van dove, voor de nacht, blauwe fles...

werkt uitstekend, maar mn benen raken ook altijd helemaal uitgedroogd van die bultjes en krabben en iehieheiheihiel. gewoon blijven smeren, en de zonlicht op je besmette lichaam laten komen! Zonnebank licht duz!

Greetz

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 18, 2005 12:00 am 
ik kom zelf net bij de dermatoloog weg... kreeg ook te horen dat zoeits het was.. hij noiemde het koude paniculitis. maar das het zelfde als winternbenen volgens mij

jeuken owh mega.. ect.. maar hij kon er weinig aan doen zij die.. kreeg adressen mee van het internet voor tips:s

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
Hallo

De oplossing, ben dan toch naar de dokter geweest, en de winterbenen met de bekende vervelende verschijnselen,noemd zij toch een exzeem .

Wel had ik het geweten was ik veel vroeger naar de dokter gegaan,
heb een zalt gekregen ,opgesmeerd , en totaal er van af van de jeuk,hoef niet s'nachts meer op te staan voor ijs op te doen echt voel me een ander mens .

Wel als je de benen heb gewassen opnieuw insmeren.
Maar geloof mij een wonder!!!

De naam TRIAMCINOLON ZALF 0,1% FNA . 1MG/G

Groetjes Roland

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 12:00 am 
Ik heb er ook last van...
op me benen, me enkels maar begin nu ook bij me buik me rug en oksels te komen... zijn kleine rode of "huidskleurige" bultjes..
Jeukt idd als een gek!

Maar het komt erop neer dat je er vrij weinig aan kan doen??
en het vanzelf weggaat??
Winterbenen?? neem aan dat het dan in de zomer niet zow is..
en komt het dan weer in de winter terug?? :S

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Winterbenen
BerichtGeplaatst: Vr Sep 10, 2010 6:02 pm 
Hey!

Ik heb al vanalles gelezen over winterbenen en dacht dat ik het zelf ook had, dus ik ging bij de dermatoloog. Maar hij begon wat te panikeren en deed een biopsie en trok mijn bloed. Nu blijkt dat ik een auto-immuunziekte heb en dat de uitslag "vasculitis" genoemd wordt :shock: !

Het zou dus kunnen dat het niets speciaals is, maar ga voor de zekerheid toch maar bij de dokter, je weet maar nooit ;)

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ]